0

EKSKLUZIVNI TEST Rolls-Royce Wraith Black Badge: Dobrodošli na tamnu stranu!

Rolls-Royce je odlučio da superluksuznim kupeom Wraith Black Badge, atraktivne pojave i sa još boljim performansama, pokuša da pridobije i neke nove, mlađe, generacije kupaca

Foto: Rolls-Royce

Foto: Rolls-Royce

Vremena se menjaju, pa i Rolls-Royce… Tačnije, pristup ovog proizvođača tržištu i novim generacijama kupaca. Činjenica je da danas do značajnih finansijskih sredstava dolaze sve mlađe generacije, koje se kao po „difoltu“ onda okreću nekim dinamičnijim markama. Tradiciju, eleganciju i stil, spremni su da žrtvuju zarad performansi, pa čak i onda kada na „meti“ nisu isključivo supersportski automobili. Jednostavno, mali broj mladih kupaca sebe vidi u Rolls-Royceu! Ti automobili su, nekako, rezervisani za one starije, koji preferiraju vožnju na zadnjem sedištu…

pročitaj još

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    I ja sam bio sličnog stava, ali do nedavno! Mislio sam da još uvek nisam u „godinama“ kada počinju da mi se sviđaju veliki, luksuzni automobili… Zapravo, nekako sam bio ubeđen da se to meni nikako neće dogoditi! Rolls-Royce mi je OK, mada nema tu dinamiku. A onda, neko vreme provedeno u modelu Wraith Black Badge učinilo je da sada budem „negde između“ u svojim stavovima. Da, Rolls-Royce… I da, može takav automobil da bude i dinamičan, čak toliko da umesto na zadnjem sedištu, čovek poželi da se prebaci za volan!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Jer, Wraith Black Badge je Rolls-Royce, ali ne onakvog kakvog ga ja pamtim sa testa i ne onakav kakav ga svi znamo. On je u ovoj verziji mnogo dinamičniji i moderniji, a opet, nekako tradicionalan i superioran. Da se poslužim terminologijom iz naučno-fantastičnog serijala „Ratovi zvezda“, on bi mogao da bude, recimo, Dart Vejder! Nešto između dva sveta, svetla i tame, čisto da ne bude baš između dobra i zla!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Ne znam zašto, ali Wraitha bih pre izabrao od Ghosta. Možda zbog dvoja vrata, jer su tu linije nekako „čistije“ i onako, još više sportski?! To je u suštini kupe, koji se, po meni, bolje uklapa u celu Black Badge priču i sve ono što ste mogli pročitati u okviru naše reportaže iz Budimpešte…

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Dakle, da se ne ponavljamo, prelazim na druge suštinske razlike. U ovom slučaju, to je motor. Sa 623 KS pri 5.600 o/min, ovo je najsnažniji Rolls-Royce na svetu! Ogromni V12 zapremine 6,6 litara pored toga što pomera granice u RR familiji i čini ovaj fastbek kupe tako posebnim, ima i 70 Nm maksimalnog obrtnog momenta više u odnosu na svoju „svetlu“ verziju, koja zvanično poseduje 800 Nm u rasponu između 1.500 i 5.500 obrtaja u minuti.

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Unapređena verzija, tj. novi „intuitivni“ softver osmostepenog automatskog menjača omogućava da ovaj automobil reaguje mnogo dinamičnije na komandu gasa. Izborom moda Sport, niži stepen prenosa je moguće zadržati nešto duže, tačnije, kojih 300 do 500 obrtaja više pre promene u naredni. To znači da motor „odlazi“ skoro do 6.000 o/min pre svake promene stepena prenosa, pri čemu se njegov potencijal koristi između 80 i 100%. Upravo ta „intuitivna komanda gasa“ daje tako direktan osećaj odziva. Kod promena stepena prenosa naniže, sve se odigrava nešto ranije i brže. Ukratko, kada „nagazite“ pedalu gasa, nećete se razočarati!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    A nećete se razočarati ni manevarskim sposobnostima Wraith Black Badge, jer sa dužinom od gotovo 5,3 metra, širinom 1,9 i visinom 1,5, ovo nikako nije mali automobil. Tim pre što međuosovinsko rastojanje iznosi više od 3,1 metra, a masa prelazi 2.360 kilograma. Uprkos tome, redizajnirani sistem vazdušnog oslanjanja podražava osećaj vožnje na, kako u RR-u, tvrde „letećem ćilimu“.

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Naravno, tako nešto niko od nas nije probao, ali Wraith Black Badge odlično reaguje na pokrete karoserije i značajno se opire neprijatnom naginjanju. To vozaču uliva dodatno samopouzdanje, a i kompletna upravljivost i vođenje kroz krivinu su bolji, što se i pokazalo u oštroj vožnji na posebno pripremljenom poligonu. No, čak i kada je brzina u krivinama veća, vozač nema onaj osećaj neprijatnosti vožnje automobila velike mase koji do jednog trenutka ostaje neutralan, a potom se samo „otkači“!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Na kočenju, stabilnost je odlična, kao i efikasnost kočnica, budući da su i kočioni diskovi napred povećanog prečnika. Prednji deo uopšte ne „tone“ onako kako bih očekivao, jer računar dobro odrađuje svoj deo posla oko preraspodele sila, baš kao što to čini i u krivinama. Međutim, ono što je pozitivno jeste da vozač nema onaj veštački osećaj asistencije, već preciznost deluje skoro kao „priodna“, uz sasvim dobar osećaj na upravljaču. Ipak, ovo nije baš automobil za stazu, tako da njegovu masu treba uvažavati!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Zvuk motora u oštrijoj vožnji je, protivno tradiciji, kod Wraith Black Badge mnogo prisutniji. To je svakako namerno urađeno, jer se time svakako dodatno podstiče utisak dinamike prilikom naglih ubrzanja. Ostatak vremena, u kokpitu je prilično tiho, baš kao kod ostatka RR familije.

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    A što se tiče samog enterijera, i tu je, uglavnom, sve tipično što se tiče ergonomije i rasporeda komandi za ovu superluksuznu marku automobila. Ono što je razlika u odnosu na „svetle“ verzije je da ova „tamna“ izgleda mnogo više sportski, pre svega, zbog upotrebe ugljnikovih vlakana. Međutim, i taj lakirani karbon možda malo i previše šljašti u kombinaciji sa ostalim hromiranim i aluminijumskim delovima, tako da dobro dođu oni detalji obloženi kožom da malo „umire“ atmosferu.

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Dobra vest je, naravno, što vlasnik može da utiče na izgled enterijera, a mogućnosti su velike, pa Black Badge verzija Wraitha može da izgleda i elegantnije od ove. Više sportski i ne mora, jer su performanse i više nego dobre kada se u obzir uzme činjenica da automobil za 4,5 sekunde stiže do 100 km/h i bez problema dolazi do makmimalnih 250 kilometara na čas. U praksi, to izgleda kao da sedite u putničkom avionu, recimo, Airbusu A380, u biznis klasi i polećete!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Nakon svega ovoga, u meni je ostala dilema da li je sada, u ovakvom automobilu, bolje biti vozač ili putnik na zadnjem sedištu?! Pogotovo kod Wraitha koji ima dvoja vrata sa tzv. „kontra“ otvaranjem, gde su njihovi nosači u B-stubu, kojeg praktično nema. To znači i da je pristup zadnjem sedištu, ma koliko ovo bio Rolls-Royce, ipak, nešto sputaniji.

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    Međutim, ovde je poenta u veziji Black Badge koja ga je izmenila upravo toliko koliko je trebalo, bez da postane nešto što ne bi trebalo. Pogotovo ako se zna da danas prosečan kupac RR-a ima 43, a ne više 55 godina. U suštini, Black Badge je kao „alter ego“ Rolls-Roycea… Ona druga strana ličnosti, samo tamnija, agresivnija, markantnija, snažnija, ali i zahtevnija. A opet, tako, dobra i poželjna!

    Foto: Rolls-Royce

    Foto: Rolls-Royce

    ekskluzivno iz Budimpešte,
    Andrej Kulundžić/TopSpeed


    Rolls-Royce Wra
    ith Black Badge

    Karoserija coupe-fastback, 2 vrata, 4 sedišta; d x š x v 5.285 x 1.947 x 1.507 mm, međ. rast. 3.112 mm; zapremina prtljažnika 470 lit, masa 2.360 kg
    Motor benzin, V12, 6.592 ccm, 624 KS pri 5.600 o/min; 870 Nm pri 1.700-4.500 o/min
    Transmisija osmostepeni automatski; pogon nazad
    Ogibljenje vazdušno, napred udvojena trouglasta ramena, nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici napred 255/40 R21, nazad 285/35 R21
    Performanse 0 – 100 km/h za 4,5 s; 250 km/h; 14,6 l/100 km; emisija CO2 333 g/kg

    Ocena
    + markantna pojava, iznenađujuća agilnost, kvalitet materijala i izrade
    – način pristupa zadnjim sedištima

    Utisak
    Wraith Black Badge je model kojim bi Rolls-Royce zaista mogao da privuče mlađe kupce

    chats-viber-ts

    Tagovi: black badge, ekskluzivno, rolls-royce, test, v12, wraith