0

UPOREDNI TEST BMW 520d vs Mercedes E220d: Borba za tron!

Duel poslovnih limuzina, Mercedesove E-klase i BMW-ove Serije 5 mnogi posmatraju u svetlu “večitog derbija”, a mi smo kroz uporedni test suprotstavili najpopularnije verzije na našem tržištu, modele sa snažnim i štedljivim dvolitarskim dizel agregatima

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Brazil ili Argentina, Zvezda ili Partizan, iOS ili Android… Danas, ali i kroz istoriju, postoji mnogo primera o velikom rivalitetu, a jedan od njih svakako predstavlja „odnos“ nemačkih premijum marki Mercedes-Benz i BMW. Naravno, ne treba zaboraviti ni Audi kao deo „svetog trojstva“, nešto slično poput onoga što nam je tenis podario poslednjih desetak godina sa Federerom, Nadalom i Đokovićem…

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Uprkos tome, izbor smo ovoga puta sveli na odmeravanje snaga Serije 5 i E-klase, jer su to dva noviteta u premijum E segmentu. Za razliku od njih, još uvek aktuelni Audi A6 je zašao u pozne godine, ima „run out“ status i predstavlja odlazeći model koji će uskoro dobiti svog naslednika. Baš kao što su u Štutgartu na početku, a u Minhenu krajem prošle godine lansirali naslednike popularnih limuzina. Oba modela su sa novim generacijama krenula u istom pravcu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    To i ne kriju, štaviše, ponosni su na činjenicu da odražavaju snažnu vizuelnu i tehnološku povezanost većim i ekskluzivnijm rođacima. Kada govorimo o dodirnim tačkama u vizuelnom smislu, E-klasa je u većoj meri bliska S-klasi nego što je slučaj sa Serijom 5 i „sedmicom“. Inače, oba brenda u poslednjih nekoliko godina nastupaju sa strogo kontrolisanim, prilično uniformisanim dizajnom gde modeli dosta liče jedan na drugi, a po tom pitanju prednjači Mercedes.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče prikazanih modela, E220d je na test stigao u Avantgard opremi (2.300 evra), dok nam se BMW 520d predstavio u M Sport paketu (5.321 evro). Doplata kod BMW-a je dosta skuplja, ali i sveobuhvatnija. Pored aerodinamičkog paketa, sadrži i M sportsko oslanjanje, sportska sedišta za vozača i suvozača, antracit unutrašnju oblogu krova, sportski volan, hromirane lajsne i LED svetla za maglu, dok se za aluminujumske felne 19-ice doplaćuje 1.558 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče E-klase, Avantgard paket donosi drugačije detalje na karoseriji, dok su promene u unutrašnjosti izraženije – dominiraju sedišta u kombinaciji kože i štofa, osvetljenje je ambijentalno LED, a tu je i multifunkcionalni volan presvučen „napa” kožom. Aluminijumski točkovi od 18 inča takođe se svrstavaju u opcionale i za njih je potrebno izdvojiti 1.260 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, spisak dodatne opreme se ovde ne završava, jer su oba automobila stigla na test prilično „nakrcana“, tako da je sa početnih 45.000 evra, BMW odskočio na čak 60.000! Mercedes je sa gotovo identične polazne tačke završio na 57.000 evra, čemu su posebno doprineli tzv. multibeam LED farovi od 2.568 evra i kamera za vožnju unazad od 1.128 evra, koliko otprilike košta i iridijum srebrna metalik boja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kod BMW-a se alpin bela ne doplaćuje, ali se među skupljim opcionalima izdavaju navigacioni uređaj Professional (2.785 evra) parking asistencija od 1.279 evra, kao i adaptivna LED svetla od 1.600 evra. Dakle, sve to dosta košta, ali zato podiže kvalitet vožnje na jedan sasvim drugi, značajno viši nivo. Zbog toga će se retko koji kupac ovakvih automobila odlučiti za štednju na konto opreme, ali verujte da hoće pri izboru pogonskih agregata.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naime, na domaćem tržištu su u premijum E segmentu najprodavaniiji modeli koje pokreću dvolitarski dizel motori. Za to postoji i dobar razlog, zapravo, ima ih više. Iako će se nekima na prvi pogled učiniti pomalo neubedljivim to što testirani automobili za pogon koriste četvorocilindarske dizele, nikako ne treba smetnuti s uma da „daunsajzing“ iz godine u godinu pomera granice. Tako BMW-ov dizel raspolaže sa 190 KS, a Mercedesov sa 194 KS, a oba dostižu maksimalni obrtni moment od 400 Nm!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zato i ne iznenađuje podatak da pružaju gotovo jednake performanse kao što su, recimo, pre dve generacije to činili šestocilindarski dizeli sa preko 230 „konja“. Pritom troše i do 50 odsto manje goriva od snažnijih predaka. Jedan od razloga je i taj što već izvesno vreme automobili sa svakom narednom generacijom postaju lakši, a ne treba zaboraviti ni to da su automatski menjači značajno napredovali. BMW nudi osam stepeni prenosa, Mercedes jedan više! Sve pomenuto omogućava da „petica“ odnosno E-klasa iskažu zavidan balans između performansi i ekonomičnosti, uprkos pozamašnim dimenzijama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A da su im gabariti veliki, jesu. U dužinu dosežu skoro pet metara, uz međusosovinska odstojanja od gotovo tri metra, tako da je komfor za četiri odrasla putnika zagarantovan. Kod oba modela se posebno izdvajaju pozicije u prvom redu tj. prednja sedišta podesiva pomoću elektromotora, koja, uz „bezbroj“ podešavanja nude i mogućnost produženja sedalnog dela. Inače, sedi se dosta nisko, što je tipično za nemačke premijum marke.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zadnja vrata se, poput prednjih, otvaraju široko te omogućavaju lak ulazak i izlazak iz vozila, s tim da se na zadnjoj klupi BMW-a sedi primetno više, ali i udobnije. Sa druge strane, E-klasa nudi nešto više prostora za glave putnika pozadi. Ocenjujući estetski aspekat enterijera, primetili smo da „trokraka zvezda“ sa talasastim i zaobljenim površinama nekako stremi eleganciji, dok „Bavarac“ svojim kokpitom koji je orijentisan prema vozaču više „naginje“ ka sportskoj noti te time, zapravo, na eklatantan način sugerišu svoj karakter.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Oba automobila su odlično zvučno izolovana, baš kako dolikuje uzornim premijum „igračima“. Doduše, Mercedesovo „srce“ nešto glasnije „kuca“, odnosno njegov zvuk za nijansu više dopire do kabine nego što je slučaj kod BMW-a. To, ipak, ne umanjuje ugođaj u vožnji, bilo da se ona odvija u gradu ili na otvorenom. Inače, tokom višednevnog testa, „trokraka zvezda“ je na displeju u gradskom režimu očitavala prosek od 6 litara, dok je kod BMW-a bord kompjuter pokazivao litar više. Na otvorenom, razlika u korist Mercedesa je bila nešto manja – 4,5 naspram 5 litara.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada je reč o udobnosti, i tu se limuzina iz Štutgarta pokazala u nešto boljem svetlu, mada daleko od toga da je BMW neudoban. Sa druge strane, u domenu vozne dinamike, BMW odnosi prednost. Preciznije upravljanje i za nijansu bolji odziv na gas serviraju onaj prepoznatljiv vozački ugođaj, nešto po čemu je BMW bio i ostao neprikosnoven. Zahvaljujući velikom obrtnom momentu, kod oba modela je primetna rezerva snage, a tečnim i glatkim ubrzavanjima doprinose odlični automatski menjači sa funkcijom manuelnog „šaltanja“ preko poluga iza upravljača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Do „stotke“ ubrzavaju za oko 7,5 sekundi, što je veoma dobar rezultat. Koliko je to brzo, podsetićemo da jedan Golf GTI pete generacije sa 200 KS i DSG menjačem to obavlja za 6,9 sekundi. Ipak, kada bi domet testirane Serije 5 i E-klase upoređivali sa snažnijim šestocilindarskim dizel verzijama, jasno je da slabiji modeli u dobroj meri uskraćuju vozača za onaj, uzbudljiv snažan potisak pri ubrzavanjima sa punim gasom. No, to je „nedostatak“ koji postaje izražen tek pri brzinama iznad 100 kilometara na čas. Ako se zna da je širom Evrope, sa izuzetkom Nemačke, maksimalna dozvolejna brzina na auto-putevima mahom 130 km/h, snažni dvolitarski dizeli sasvim se dobro snalaze u ulozi pokretača velikih limuzina.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Inače, i jedan i drugi su standardno opremljeni promenljivim režimima vožnje, pa su vozaču na dohvat ruke ekološki mod, komforni i sportski. Mercedes kroz Dynamic Select nudi i Sport Plus, dok BMW dodatnu sportsku opciju podešavanja ESP sistema nudi kada elektronska kontrola stabilnosti kasnije reaguje. Dodatno uzbuđenje prilikom promene voznih režima u BMW-u izaziva digitalna instrument tabla koja menja grafiku. I Mercedes nudi ovu opciju, ali testirani primerak nije imao digitalnu tablu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada već pravimo osvrt na tehnološke „gedžete“, moramo da spomenemo BMW-ov ključ, preuzet iz Serije 7 koji omogućava uvid u status vozila (da li je zaključan, kolika je putna autonomija, kada je naredni servis, itd.), kao i programiranje rada klima uređaja kako bi vas automobil sačekao zagrejan ili ohlađen pre nego što sednete u njega. Tu je i tzv. kontrola gestovima koja u BMW-u omogućava javljanje na telefon i stišavanje odnosno pojačavanje muzike bez dodirivanja ekrana. Sa druge strane, Mercedes se i dalje drži „touchpada“ koji funkcioniše po principu „miša“ na lap-topu i predstavlja alternativu ekranu osetljivom na dodir.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A dodir ovih limuzina odnosno bliski susret koji smo organizovali, potvrdio nam je koliko su  njihove nove generacije podigle nivo igre na još viši nivo. Sa druge strane, kada smo sumirali utiske nakon testa, iskristalisala nam se slika kakvu smo i očekivali – BMW je uzbudljiviji za vožnju, i kao takav više će se dopasti mlađoj publici i sportski nastrojenim vozačima, dok je Mercedes mirniji, svedeniji i udobniji. U najkraćem, bilo koji od ova dva modela da izaberete nećete pogrešiti.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    BMW 520d

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.936 x 1.868 x 1.479 mm, međ. rast. 2.975 mm, masa 1.630 kg, prtljažnik 530 lit.
    Motor dizel, turbo, R4; 1.995 ccm; 190 KS pri 4.000 o/min; 400 Nm pri 1.750-2.500 o/min
    Transmisija automatska, osam stepeni; pogon na zadnje točkove
    Oslanjanje napred udvojena trouglasta ramena, nazad petostruka veza
    Pneumatici 245/40 R19
    Kočnice ventilisani diskovi napred, ventilisani diskovi nazad
    Performanse 0-100 km/h za 7,5 s; 235 km/h; 4,5 l/100 km, 118 g CO2/km
    Cena od 45.500 evra

    Ocena
    + Upravljanje i stabilnost, sedišta, digitalni instrumenti i ključ
    –  Podešavanje položaja upravljača, završna obrada na pojedinim mestima


    Mercedes-Benz E 220d

    Karoserija limuzina, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.923 x 1.852 x 1.468 mm, međ. rast. 2.939 mm, masa 1.680 kg, prtljažnik 540 lit.
    Motor dizel, turbo, R4; 1.950 ccm; 194 KS pri 3.800 o/min; 400 Nm pri 1.600-2.800 o/min
    Transmisija automatska, devet stepeni; pogon na zadnje točkove
    Oslanjanje napred multi-link, nazad multi-link
    Pneumatici 245/45 R18
    Kočnice ventilisani diskovi napred, ventilisani diskovi nazad
    Performanse 0-100 km/h za 7,3 s; 240 km/h; 4,3 l/100 km, 112 g CO2/km
    Cena od 45.660 evra

    Ocena
    + Komforno oslanjanje, ekonomičan motor, vrhunska LED svetla
    –  Neudobna zadnja klupa

    chats-viber-ts

    Tagovi: 520d, bmw, e-klasa, e220d, mercedes-benz, serija 5, uporedni test