0

TEST Ford Kuga 2.0 TDCi: Privržen porodici

Nakon redizajna, druga generacija Kuge nastavlja uspešnu misiju u kojoj se nametnula kao univerzalan, porodičan automobil, pogodan za vožnju u svim uslovima. Pored uobičajenog “zatezanja bora” spolja i unutra, Fordovi inženjeri su se pobrinuli da putnici uživaju u unapređenom multimedijalnom sistemu, dok su izvesne promene načinjenje i na polju agregata

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ford se svrstava u grupu proizvođača za koje se može reći da su veoma dobro anticipirali potencijal SUV segmenta. U Kelnu su se opredelili da uđu u trku za kupcima tzv. urbanih terenaca još pre desetak godina i to su učinili nakon što je prva generacija Kuge ugledala svetlost pozornice. U međuvremenu, kompaktni SUV segment je, malo je reći, doživeo procvat.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kao jedan od “starosedelaca”, Kuga je prošle godine dočekala restilizaciju svoje druge generacije koja je, za razliku od prve, postala globalni model i na sceni egzistira od 2013. Nakon četvorogodišnjeg ciklusa, Kuga je prošla kroz uobičajen tretman podmlađivanja, bez obzira na to što je svake godine rastao broj prodatih primeraka popularnog Fordovog modela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prošlogodišnja modernizacija donela je moderniji izgled, osvežen enterijer, kao i određene novine na polju pogonskih agregata. Pre svih, uveden je novi TDCi dizel, zapremine 1,5 litara sa 120 konjskih snaga, ali je i 2.0 TDCi doteran, doduše, samo onoliko koliko je bilo potrebno da bi se dodatno smanjila potrošnja i emisija štetnih gasova.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na našem testu se našla Kuga 2.0 TDCi, dakle upravo model sa dvolitarskim dizelom od 150 KS i šestostepenim ručnim menjačem koji snagu prenosi na prednje točkove. To je praktično bazna konfiguracija za pomenuti motor, dostupan i u verziji od 180 KS, kao i sa automatskim Powershift menjačem, odnosno pogonom na sva četiri točka.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Da bi ispunio savremene standarde i preferencije kupaca, odnosno da bi bio uspešan, SUV pre svega mora da se nametne izgledom. Po pravilu, ova kategorija vozila kombinuje atraktivan i dinamičan dizajn, pojačan specifičnim detaljima. Kod Kuge je nešto više izražena robusna nota spram dinamične, mada daleko od toga da automobil deluje neskladno. Redizajnom je još više istaknuta velika trapezoidna maska hladnjaka koja je dobila i “finiš” u visokom sjaju. Promenjene su i svetlosne grupe napred i pozadi, kao i odbojnici, a sve to jasno stavlja do znanja da je reč o novom, odnosno restilizovanom modelu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Promene su nešto svedenije u enterijeru, gde su zarad utiska o kvalitetu, upotrebljeni novi dezeni, a takođe je preoblikovan upravljač koji je, osim novog izgleda, dobio i funkciju grejanja. Vrh centralne konzole ostao je rezervisan za multimedijalni uređaj, ali je sada implementiran Sync 3 sa bržim odzivom touchscreen ekrana i proširenim glasovnim komandama koje, nažalost, još uvek ne podržavaju naš jezik. Inače, za razliku od preglednih instrumenata sa lepom grafikom i originalnim plavim kazaljkama, centralna konzola dizajnirana u Robocop stilu i dalje izaziva podeljena mišljenja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, ono što ne ostavlja mesta bilo kakvim polemikama jesu vrhunska prostranost i praktičnost. A upravo to je drugi važan faktor koji u velikoj meri navodi kupce da se opredele za SUV model. Sa dužinom od oko 4,5 metara, Kuga je dovoljno kompaktna i okretna za gradsku vožnju, a pri tom je ponuda prostora izdašnija nego, recimo kod Mondea, koji koristi “za broj” veću platformu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zahvaljujući visini, u automobil se lako ulazi i iz njega izlazi, a uz to se i vrata izuzetno široko otvaraju što olakšava pristup zadnjoj klupi, a još više dečjim sedištima. Kada smo kod zadnje klupe, osim što je prostrana, ona je i udobna, čemu doprinosi mogućnost podešavanja nagiba naslona. Iza nje se krije prtljažnik velikog kapaciteta gde se mogu smestiti sve stvari neophodne za duga, porodična putovanja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tokom višednevne vožnje, testirani model sa 150 dizelskih “konja” i 320 Nm obrtnog momenta pokazao se kao adekvatan pokretač automobila, teškog više od 1,6 tona. Tih, kultivisan i dovoljno elastičan da povuče iz niskih obrtaja, a sa druge strane, ne preza od toga da se zavrti i preko 4.500 o/min. Fino sarađuje sa preciznim šestostepenim menjačem i nije „lenj” – od 0 do 100 km/h stiže za 10,1 sekundu i može da dosegne gotovo 200 km/h. Na našem testu u gradskoj vožnji trošio je oko 8 litara sa uključenom klimom i aktiviranim start–stop sistemom, dok mu je na otvorenom, u kombinaciji auto-puta i magistrale, potrebno oko 6 litara dizela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Visoka pozicija sedenja daje osećaj sigurnosti i omogućava dobar uvid svega što se dešava u saobraćaju ispred i bočno. Očekivano, preglednost je za nijansu lošija pozadi. Na sreću, testirani primerak u osnovnom Trend paketu opreme dodatno je pojačan zadnjim parking senzorima, što znatno olakšava manevrisanje na tesnom prostoru i parkiranje. Od dodatnih opcija tu su još samo automatska dvozonska klima, aluminijumske felne, krovni nosači i pomenuti Sync 3 sa navigacijom i ekranom osetljivim na dodir dijagonale 8 inča.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I takva, Kuga nudi sve ono što je potrebno za prijatan boravak u kabini. Tu su kožni upravljač i ručica menjača, elektropodizači svih stakala, grejani retrovizori, svetla za maglu, centralna konzola sa dubokom kasetom i držačima za čaše, itd. Generalno, na raspolaganju je mnogo pretinaca i ostalih mesta predviđenih za ostavljanje sitnica i to zaslužuje sve pohvale.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nasuprot tome, nije nam se dopalo to što dnevna svetla ne dolaze standardno u LED tehnologiji, i to iz dva razloga. Prvo, halogena uveliko postaju prevaziđena kod mnogih, čak i znatno jeftinijih automobila, a drugo, ova nemaju jasno oivičenu grafiku već su izvedena u maniru s početka uvođenja dnevnih svetala, pre desetak godina.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    To, međutim, ne umanjuje kvalitet vožnje već samo vizuelni efekat koji proizvodi automobil u baznoj opremi. A što se tiče voznih karakteristika, one su na visokom nivou. Upravljanje je precizno, što je odlika svojstvena svim Fordovima, dok čvrsto oslanjanje obezbeđuje dobru dinamiku, a pri tome, ne dovodi u pitanje udobnost putnika. Svakako da na to utiču pneumatici višeg profila, baš kao i to što putnici zahvaljujući visokom sedenju ostaju dovoljno udaljeni od neravnina i rupa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Komforu doprinosi i iznenađujuća zvučna izolacija, toliko dobra da se pri 140 km/h u kabini čuje samo blagi šum vetra. Dakle, Kuga se pokazala odličnom za duže ture, dok u gradskoj vožnji pruža sve ono što se od jednog SUV-a očekuje – bezbolno prelazi preko rupa, sa lakoćom gazi preko ivičnjaka… Čak i kada je opremljena “samo” prednjim pogonom, zahvaljujući visokom klirensu, može da siđe sa asfalta što je čini pogodnom za izlete u prirodu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zaključak je da redizajnirana Kuga, poput prethodnika, nudi sve ono što se od jednog SUV-a očekuje. Tu pre svega mislimo na dominantan izgled, funkcionalnu kabinu i varijabilnost upotrebe u različitim uslovima. U prilog joj ide i cena, jer benzinski motor 1.5 Ecoboost od 150 KS kreće od 18.990 evra, dok testirani dizel košta 23.990 evra, što je povoljnije od većine rivala u veoma konkurentnom SUV C segmentu.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Ford Kuga 2.0 TDCi

    Karoserija SUV, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.531 x 1.838 x 1.703 mm, međ. rast. 2.690 mm; masa 1.614 kg, prtljažnik 456 lit.
    Motor dizel, R4, turbo; 150 KS pri 3.500 o/min; 370 Nm pri 2.000-2.500 o/min
    Transmisija ručna; šest stepeni, pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multi-link
    Kočnice napred ventilirajući diskovi 300 mm, nazad puni dikskovi 280 mm
    Pneumatici 235/50 R18
    Performanse 0-100 km/h za 10,1 s; 194 km/h; 4,7 lit/100 km, 122 g CO2/km

    Ocena
    + Praktičnost, univerzalnost, zvučna izolacija
    –  Dnevna svetla deluju zastarelo

    Utisak
    Ford Kuga je restilizacijom doterana taman koliko treba, te i dalje predstavlja izuzetno interesantnu ponudu u SUV segmentu, u čemu joj pomaže i cena

    chats-viber-ts

    Tagovi: crossover, ford, krosover, kuga, suv, tdci, test