0

TEST FIAT 500L Cross 1.6 MultiJet: Komšija u novom odelu

Nosilac titule najprodavanijeg automobila u MPV B segmentu, FIAT 500L, nedavno je promovisan u novom izdanju. Restilizacija modela starog pet godina donela je 40% novih delova zajedno sa savremenom tehnologijom, uključujući autonomno kočenje i infotejment sistem na novom 7-inčnom displeju

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Nakon pet godina vladavine u svom segmentu na Starom kontinentu, popularni model FIAT 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, unapređen je lepšim izgledom, bogatijom opremom, ali i novom nomenklaturom. Italijanski proizvođač se prilikom modernizacije nije fokusirao samo na estetiku, već je na novom, odnosno restilizovanom 500L izmenio 40% komponenti. Kako bi se upoznali sa brojnim poboljšanjima, na poziv kompanije FCA Srbija, otputovali smo u Torino, gde smo imali priliku da se susretnemo sa “prinovom”.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na prezentaciji su nas sačekale sve tri verzije restilizovanog FIAT-a 500L – Urban, Cross (naslednik Trekkinga) i produženi Wagon (naslednik Livinga). Inovirani model vizuelno je ostao dosledan svom dosadašnjem dizajnerskom pravcu i pored izmena na prednjem i zadnjem odbojniku. Napred je primetna nova maska hladnjaka, kao i LED dnevna svetla, dok je zadnji deo dobio novu poziciju „rikverc“ svetala i onih za maglu, koja nisu samo stilski potez, već doprinose i funkcionalnosti.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost vozila je takođe doživela promene, počevši od potpuno novog kokpita koji je ulepšan logom 500 na suvozačkoj strani. Svakako, najupečatljivija izmena primetna je kod glavne intrumentizacije, koja je sada dobila i digitalni kolorni displej od 3,5 inča, između analognih pokazivača brzine i broja obrtaja. Na centralnoj konzoli stari ekran zamenjen je većim 7-inčnim touchscreen sa potpuno novim interfejsom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Porađeno je i na ergonomiji – pozicija ručice menjača je sada postavljena više nego ranije, dok je nekadašnji “četvrtasti” upravljač preoblikovan po uzoru na manji model 500. Preglednost je poboljšana zahvaljujući novom A-stubu koji je drugačije zastakljen kako bi pružio bolju vidljivost iz automobila. Zapremina „gepeka“ je i dalje vodeća u klasi i iznosi 455 litara u Urban i Cross verziji, dok Wagon raspolaže sa čak 638 litara.

    Foto: FIAT

    Foto: FIAT

    Što se tiče motorizacije, tu je već poznati, 1,4-litarski atmosferski benzinac od 95 KS, ali i T-Jet verzija iste zapremine od 120 “konja”, kao i malolitražni 0,9-litarski TwinAir turbo motor od 105 konjskih snaga. Dizel ponudu čine 1.3 MultiJet od 95 KS i 1.6 MultiJet od 120 “konja”. Pogonske jedinice koja rade na alternativna goriva takođe su dostupna, a u njih spadaju 1.4 T-Jet sa TNG (gas) sistemom i 0.9 TwinAir koji za pogon koristi CNG (metan).

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nama se najinteresantnijom učinila Cross verzija koja sportskim detaljima i krosover stilom odražava avanturistički karakter modela 500L. Jedinstveni izgled branika, donja zaštitna ploča, 17-inčni naplaci sa dijamantskom završnicom, samo su neki od elemenata koji čine ovaj automobil dopadljivim na prvi pogled.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Off-road karakter ne prate samo stilski detalji, već i klirens koji je povećan za 25 mm u odnosu na standardnu verziju. Koliko-toliko, terenska “narav” je primetna i u enterijeru jer se ispod komandi za ventilaciju nalazi selektor režima rada automobila, koji se ubraja u standardni paket opreme. U zavisnosti od uslova na putu, vozač na raspolaganju ima Normal, Traction+ i Gravity Control funkcije koje pomažu da se automobil što efikasnije prilagodi uslovima u vožnji, kako na putu, tako i van asfalta.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Normal mod namenjen je svakodnevnoj vožnji gde je akcenat na udobnosti i ekonomičnosti. Režim Traction+ može se aktivirati na brzinama manjim od 30 km/h i pomaže prilikom pokretanja vozila na klizavim površinama. Funkcija Gravity Control olakšava vozaču kretanje niz strmi nagib tako što održava konstantnu brzinu automobila, ne dozvoljavajući mu da ubrza i izgubi kontrolu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Najveći deo vremena proveli smo u osnovnom režimu, gde nas FIAT 500L Cross nije izneverio. Iako se zbog svog oblika posmatra kao pomalo nezgrapno vozilo, testirani primerak se odlično snalazio tokom vožnje po uskim italijanskim ulicima. Novi dizajn upravljača vrlo dobro “leži u rukama”, a 1,6-litarski dizel agregat od 120 KS i 320 Nm sa lakoćom nosi karoseriju dugu 4,28 metara. Nažalost, prinova i dalje ima isti “problem” kao prethodna verzija. I pored preoblikovanja sedišta, sedalni deo je ostao nešto krači, što svakako ne doprinosi udbobnosti prilikom dužih vožnji.

    Foto: FIAT

    Foto: FIAT

    Sa druge strane, putnici na zadnjoj klupi nemaju za šta da se brinu, jer je njihov komfor ostao na visokom nivou. Buka tokom vožnje na autoputu je neznatna, iako je 500L Cross opremljen pneumaticima koji mogu da isprate vožnju i po grubljim terenima. U dinamičnim uslovima, 500L Cross je pokazao zadovoljavajuće karakteristike, uzimajući u obzir njegovu osnovnu namenu porodičnog automobila sa izuzetno prostranim enterijerom i prtljažnikom.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    S obzirom kome je automobil namenjen, FIAT nije zapostavio savremene tehnologije. One su implementirane na čitavoj liniji vozila kako bi unapredile iskustvo vožnje, udobnost i sigurnost. Svakako treba pohvaliti uvođenje funkcije autonomnog kočenja u gradskoj vožnji, gde automobil uz pomoć laserskog senzora, koji se nalazi na vrhu vetrobrana, prati poziciju vozila ispred. U slučaju iznenadnog zaustavljanja, novi 500L automatski aktivira kočnice kako bi izbegao potencijalni sudar.

    Foto: FIAT

    Foto: FIAT

    Inovacije nisu mimoišle ni multimedijalni paket sa novim 7-inčnim touchscreen displejem koji poseduje tzv. funkciju UConnect HD Live uz pomoć koje se može pristupiti glavnim aplikacijama na mobilnom telefonu. Sistem je kompatibilan sa Apple Car Play integracijom, kao i sa Android Auto funkcijom.

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    I ovaj prvi test po ulicama Torina, bio je dovoljan da se uverimo kako su novine kod restilizovanog modela 500L pogođene i sa merom urađene. U novoj liniji posebno se ističe Cross verzija koja svojim jedinstvenim izgledom efektno spaja funkcionalnost sa avanturističkim duhom.

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    FIAT 500L Cross 1.6 MultiJet 120KS

    Ka­ro­se­ri­ja MPV, 5 vra­ta, 5 se­di­šta; d x š x v 4.276mm x 1.800mm x 1.679 mm, međ. Rast. 2.610 mm, ma­sa 1370 kg, pr­tlja­žnik 455 l
    Mo­tor dizel, R4, turbo, 1.598 ccm; 120 KS pri 3750 o/min; 320 Nm pri 1.750 o/min
    Tran­smi­si­ja manuelna, šesto ste­pe­na; po­gon na pred­njim toč­ko­vi­ma
    Oslanjanje napred MekFerson, nazad torziona osovina
    Koč­ni­ce ventilisani diskovi napred, puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/45 R17
    Per­for­man­se 0-100 km/h za 11.5 s; 183 km/h; 112g CO2/km

    Ocena
    + Preglednost, funkcionalnost, krosover stil
    – Odziv touchscreen ekrana, prednja sedišta

    Utisak
    FIAT je restilizacijom modela 500L doneo rešenja i inovacije na poljima na kojim se, vremenom, sve više zameralo kod prvobitne verzije

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: cross, fca srbija, fiat 500l, kragujevac, living, test, trekking, urban, wagon