0

TRAVEL TEST Renault Megane GT TCe 205 EDC: Glumački Talenat

Model Megane GT sasvim dobro igra ulogu trenutno najagresivnijeg, tačnije, top modela iz Renault kuće u C segmentu, i u skladu sa svojom sportskom plojavom, ali i performansama, sasvim dobro se uklopio ambijent Azurne obale i Monaka u vreme čuvene trke F1

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Prošle sezone, kada se Renault ponovo, zvanično, vratio u Formulu 1, na VN Monaka išli smo novim modelom Megane, četvrte generacije, i to sa štedljivim 1.5 dCi motorom od 110 KS. Od tada se Megane na tržištu pojavio u svim karoserijskim verzijama i sa velikim izborom pogona i transmisija.

pročitaj još

    Foto: Slavko Jelovec

    Foto: Slavko Jelovec

    Ove godine, francuski proizvođač je upravo uoči trke obeležio svoj veliki jubilej – 40 godina u Formuli 1! Tim povodom je na ulicama Kneževine Monako pretpremijerno predstavljen novi, najsnažniji član porodice Megane sa oznakom RS. Zato je, nekako odgovarajuće bilo da na ovu svečanost krenemo modelom koji mu je po svemu tome nekako najbliži… I tako je Renault Megane GT pošao na put da “upozna” svog najmlađeg brata!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Kada pogledate Megane GT, on dosta liči na ostatak familije… Ima petora vrata i “gomilu” savremene tehnologije, od izbora moda vožnje, preko head-up displeja, pa do mogućnosti autonomnog parkiranja, te svakako još mnogo, mnogo drugih sistema koji pomažu vozaču i vožnju čine bezbednijom. No, ima i neke detalje na karoseriji koji ga “odaju” da to baš nije “običan” Megane, već pravi “hot-heč”, prilično “talentovan” da se uhvati u koštac sa brojnom konkurencijom iz ovog segmenta.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Već sam natpis Renault Sport upozorava na sportske gene, a oni su prisutni gotovo svuda, od dizajna branika sa uvodnicima vazduha za hlađenje napred, difuzorom pozadi i otvorima za izduvne cevi, bez obzira na to što je jedna od njih “lažna”… Svuda je jasno uočljiva i oznaka GT, od maske hladnjaka, neposredno ispod velikog znaka, preko naplataka od 18 cola, do zadnjeg dela automobila.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Zapravo, ovo je najsnažniji Megane u familiji, kojeg pokreće četvorocilindarski benzinski motor zapremine 1.618 ccm sa ukupno 205 KS pri 6.000 obrtaja u minuti. Ovaj agregat, u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim menjačem EDC, koji ima dvostruko kvačilo, 280 Nm maksimalnog obrtnog momenta isporučuje točkovima napred pri 2.400 o/min. U teoriji, to je dovoljno za snažna ubrzanja od 7,1 sekunde do 100 km/h, kao i postizanje maksimalnih 230 kilometara na čas.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    A u praksi, samo ovaj prvi deo konstatacije bili smo u prilici da isprobamo zbog velike gužve na ulicama Monte Karla, ali smo, ipak, sebi dali oduška na putevima u brdima iznad. Ovaj drugi podatak, neminovno bi privukao pažnju organa reda ili bi značajno narušio, što bezbednost noćne vožnje auto-putevima Italije, tim pre jer dužina svetlosnog snopa LED svetlosnih grupa napred baš i nije dovoljna, pogotovo ako je aktiviran automatski režim upotrebe “kratkih i dugih” svetala.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Bez obzira na ovo, Megane GT nudi dodatna uzbuđenja u vidu silovitog kretanja iz mesta (Launch Control), kao i automatskog prebacivanja stepena prenosa iz višeg u niži pri naglom kočenju (MultiChange Down). Ovo poslednje naprosto smatramo nepotrebnim, jer komande automatskog menjača smeštene iza upravljača prosto mame da budu upotrebljene, a odziv EDC transmisije je odličan!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Simpatičan je i audio-vizuelni “pozdrav” dobrodošlice koji Megane GT uputi čim se smestite za upravljač… To je nešto između zvuka motora, mada podseća i na “režanje”?! Jedini problem je što motor, čak ni u Sport režimu rada, ne ispušta takve zvuke kakvi bi mi želeli. Nekako je previše “učutkan”, mada imajući u vidu i njegovu relativno malu zapreminu, to nije iznenađujuće.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Ono što jeste iznenađujuće je lakoća sa kojom se čovek smešta u prava sportska sedišta ili tzv. “kadice”. One su dovoljno široke, a opet dobro drže tela vozača i suvozača u krivinama i jedina mana im je što su previše tvrde. Zapravo, imajući u vidu naše šestodnevno putovanje od 3.000 kilometara, od Beograda, preko Zagreba, Ljubljane, Venecije, Breše, Aleseandrije i Ventimilje pa do Monaka, vožnju u “lokalu”  i nazad, jasno je da su sedišta napred pre namenjena kraćoj vožnji po stazi, nego dugim putovanjima.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Dok je put bez neravnina, to je OK, ali u susprotnom, ni Comfort mod, pa ni Neutral, ni Personal tu ne mogu da pomognu. Tim pre, jer se njima samo menja jačina servo-asistencije upravljača, odziv motora na komandu gasa, kao i boja pozadinskog osvetljenja instrumentacije i ambijentalnog osvetljenja kabine, a ne i tvrdoća oslanjanja! Ipak, Megane GT, odmah ispod velikog “tableta” od 8,7 inča i komandi klimatizacije, ima izdvojenu R.S. Drive komandu, kojom se direktno ulazi u sportski mod, a tada vozač treba samo da se prepusti uživanju!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Trim oslanjanja je dovoljno dobar da vozač ima osećaj stabilnosti i kontrole nad automobilom u svim situacijama. Upravljač je precizan, a tome svakako doprinosi 4Control, tj. sistem upravljanja na sva četiri točka. Naime, kod Megane GT, pri malim brzinama, zadnji točkovi se zakreću suprotno od prednjih i to do 2,7 stepeni. Pri brzinama većim od 80 km/h, zadnji točkovi prate zakretanje onih napred do ugla od 1 stepena. To znači da ovom automobilu neke od sporih krivina na stazi u Monaku, baš odogovaraju i osećaj je kao sa ste uvek mogli da prođete još brže. U tunelu, ali i onim ostalim, brzim krivinama, ova asistencija se, iskreno, toliko i ne primeti, osim što je utisak poverenja koje vozač ima dobar, baš kao i osećaj na upravljaču.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Tu dolazimo i do razmišljanja o masi vozila… Sistem 4Control svakako ima značajan udeo u ukupnoj masi od 1.392 kilograma. Bez njega, Megane GT možda ne bi izgubio na agilnosti u krivinama. Možda bi čak i dobio, a manja masa bi pored boljih performansi značila i manju potrošnju?!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Ovako, u našem slučaju, sa izuzetno “lakom” nogom na gasu, potrošili smo 237,3 litara benzina tokom puta dugog 2.998,9 kilometara, pri čemu je ukupna prosečna brzina vožnje bila 77,8 km/h. To znači da je Renault Megane GT sa motorom od 1.6 TCe 205 i sedmsostepenim EDC automatskim menjačem u proseku potrošio 7,9 litara na 100 km, što realno i nije mnogo! Jer, čak i kada se u obzir uzme i prošlogodišnji rezultat od 6,7 litara, ostvaren u sličnim uslovima, takođe sa modelom Megane, ali dizel verzijom 1.5 dCI 110, onda ovo uopšte nije loše!

    Foto: Slavko Jelovec

    Foto: Slavko Jelovec

    Na kraju, možemo se složiti da je Renault Megane GT pokazao zaista raskošan glumački talenat i odlično se uklopio u atmosferu Azurne obale, tj. jubilarne 75. trke za VN Monaka, ali i 70. Filmskog festivala u Kanu. “Odigrao” je rolu uglađenog, a opet dovoljno prodornog člana familije sa naglašenim sportskim predispozicijama, koji zna da će ga već sledeće godine naslediti mlađi, još snažniji brat – Megane RS. No, do tada, on je taj koji ima glavnu ulogu u porodici, mada i šire!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Jer, ne treba zboraviti da je u ovoj verziji, pa i Iron Metallic plavoj boji, sa prilično bogatim paketom opreme, cena njegovog “angažovanja” 25.490 evra. U poređenju sa drugim “kolegama glumcima”, koji su već duže vreme na sceni, a takođe imaju taj sportski pedigre, to je više nego povoljno!

    ekskluzivno iz Monaka,
    Zoran Živkov/TopSpeed


    Renault Megane GT TCe 205 EDC

    Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.359 x 2.058 x 1.447 mm, međ. rast. 2.669 mm; masa 1.392 kg; prtljažnik 384/434 litara
    Motor benzinski, redni, četvorocilindarski, turbo; 1.618 ccm; 205 KS pri 6.000 o/min; 280 Nm pri 2.400 o/min
    Transmisija sedmostepena, EDC automatska, pogon napred
    Ogibljenje napred MacPherson, pozadi miltilink
    Kočnice vetilirajući diskovi napred 320×28 mm, puni nazad 290×11 mm
    Pneumatici 225/40 R18 napred i nazad
    Performanse 0-100 km/h za 7,1 s; 230 km/h; 7,9 lit/100 km
    Cena 25.490 evra

    Ocena
    + vozne karakteristike, atraktivna pojava, efikasan motor i cena
    – tvrdoća sedišta napred

    Utisak
    U odnosu na uložen novac i ono što pruža, Renault Megane GT sa motorom od 205 KS predstavlja veoma interesantnu ponudu


    UNIQA kasko – Najkompletnije Kasko osiguranje na našem tržištu

    Ljubav prema automobilu počinje osiguranjem. A pred letnja putovanja pravo je vreme da kompletno osigurate automobil i bezbrižno krenete na odmor. Sada uz Kasko osiguranje u koje je uključena pomoć na putu možete ugovoriti i naknadu troškova pravne zaštite kao posledicu upotrebe motornih vozila. Ovim osiguranjem UNIQA pokriva troškove zastupanja klijenta u krivičnom ili prekršajnom postupku,  kao i troškovesuđenja. Pored toga, UNIQA nudi i osiguranje guma koje se zaključuje isključivo uz kasko osiguranje. Ono pokriva oštećenje gume ekserima, ivičnjacima, staklom i slično. Zato, vozite pažljivo, a brigu o automobilu prepustite u sigurne ruke UNIQA osiguranja.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    UNIQA putno osiguranje – Siguran saputnik u inostranstvu
    Letnja sezona je na pragu. Svaki dan bliži smo datumu polaska na putovanje. Zato je sada pravi momenat da na vreme osigurate svoje uspomene i bezbrižno krenete na put. Ukoliko vam se desi nesrećni slučaj ili zdravstveni problem dok ste u inostranstvu, bitno je da znate da uz UNIQA putno osiguranje ne vršite nikakva direktna plaćanja prilikom pregleda. Ova polisa obezbeđuje neophodni lekarski tretman, lekove, rendgenski i ultrazvučni pregled, medicinski prevoz i hospitalizaciju. UNIQA putno osiguranje možete kupiti uz samo nekoliko “klikova” na www.uniqa.rs ili posetom nekoj od brojnih UNIQA poslovnica širom Srbije.

    chats-viber-ts

    Tagovi: 1.6 turbo, edc, f1, formula 1, megane gt, monako, renault, travel test