0

TEST Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4: Sportska elegancija

Druga generacija Insignije je samo jedan od sedam novih modela Opela koji će se pojaviti tokom 2017. i sa njim, u ovom delikatnom trenutku po nemačku kompaniju, koja je u procesu vlasničke transformacije, počinje velika tržišna ofanziva. Po svemu viđenom na evropskoj promociji u Frankfurtu, u modu se vraća sportski stil sa izraženom notom elegancije...

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

Modnim žargonom rečeno, sportska elegancija je ponovo „in“ ili u trendu! Tako bar smatra dizajnerski tim Opela, budući da novu Insigniju, koja je svetsku premijeru imala početkom marta na Salonu automobila u Ženevi, odlikuje naglašen sportski „look“, tj. što bi mi rekli, izgled. I ne samo po pitanju dizajna eksterijera, već i enterijera.

pročitaj još

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    A što se tiče ostalih osobina, pre svega performansi, i one prate imena Grand Sport za veliku, elegantnu kupe limuzinu sa petora vrata, odnosno Sports Tourer za njenu karavan verziju. Ono što je još značajnije je to da su obe podvrgnute rigoroznoj dijeti, tako da su izgubile po 175 i 200 kg raznih „naslaga“ u odnosu na prethodnu generaciju, kako bi bile još više „fit“ i dinamičnije, a naravno i privlačnije.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Sećam se momenta kada je u Londonu, juna 2008. godine, iz kontejnera koji je bio pedesetak metara iznad nas, na samoj obali Temze, „ispala“ prva generacija modela Opel Insignia.  Bilo je to „svemirsko“ pojavljivanje i pravi šou! No, već tada sam se, mada ne znam zašto, zapitao kakva će biti budućnost ovog automobila? Koliko dugo će njegov izgled ostati „mlad“ i kako će izgledati njegov naslednik?! Sada je došlo vreme da saznam odgovore!

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Po svemu sudeći, nešto više od 900.000 prodatih Insignija govori u prilog tome da je ovo bio zaista uspešan model. Međutim, sada je na nasledniku da tako nastavi. Da stari kupci ostanu verni, ali i da privuče nove. Kako? E, tu treba da pomogne novi dizajn i tehnologija, svakako, ali i još bolja vozna dinamika. Ova tri, recimo, ključna uslova treba da budu ispunjeni u potpunosti, mada ima tu još i nekih poduslova…

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Moglo bi se reći da prva, pa naravno i druga generacija Insignije, koketiraju sa „velikom trojkom“ i nose deo istorijskog nasleđa Opela, kroz modele Kapitan, Diplomat i Admiral. To su bile velike limuzine nemačkog proizvođača, koje bi se mogle uvrstiti u D segment. Ipak, nova Insignia Gran Sport je svojim kupe i atletskim formama bliža Opel Monza Conceptu iz 2013. godine, koji je bio inspiracija i za novu Astru. Kako god bilo, nova Insignia ne samo da je preuzela neke detalje od spomenutog koncepta, već je i otišla korak dalje, pogotovo u verziji Sports Tourer, odnosno karavan, ali to je deo neke druge priče.

    Foto: Opel

    Foto: Opel

    Zato da se vratimo limuzini Gran Sport koja, u poređenju sa prethodnom generacijom Insignije, deli samo ime. Sve ostalo je izmenjeno, počev od platforme, pa samim tim i dimenzija, a naravno i izgleda, koji je sada više atletski, nekako agilniji i agresivniji. Nova Insignia duga je 4.897 mm, široka 2.093 mm i visoka 1.450 mm. U odnosu na prethodnu verziju, međosovinsko rastojanje povećano je za 92 milimetra, pa sada iznosi 1.829 mm, dok su prepusti smanjeni, a trag točkova proširen za 11 milimetara. I ukupna visina vozila je manja, a utisak o niskoj i širokoj, te svakako elegantnoj pojavi dodatno podstiče padajuća linija krova, izražena maska hladnjaka, te prilično tanke forme svetlosnih grupa napred i nazad. Uz, kako bi modni kritičari rekli, ove „svedene“ forme, dobija se utisak kupea sa četvoro vrata.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Ipak, ove promene proporcija nisu uticale samo na ukupan izgled, već i na poboljšanje aerodinamike vozila. Koeficijent otpora vazduha je sada 0,26 što model Opel Insignia Gran Sport čini među najaerodinamičnijima u klasi. Pored toga, one su se odrazile i enterijer. Tako vozač sada sedi 30, a putnici pozadi 23 mm niže u odnosu na prvu generaciju, dok je ceo automobil postavljen ukupno 29 mm niže, ali prostora unutra ima čak i više.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    U Riselshajmu su svesni da Insignia treba da ostane „perjanica“ Opela u burnim vremenima koja dolaze te su se zato temeljno pozabavili reorganizacijom kokpita i unapređenjem ergonomije. Poštujući princip da sve ono što treba da se vidi, nalazi se gore, a što treba da se čuje i oseti dole, tako su i pozicionirali instrumente i komande. A tu onda nema greške! Lakše je za snalaženje, pa je samim tim i bezbednije, a naravno, i komfornije.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Već spomenuta činjenica da vozač sedi niže nego ranije doprinosi tome da bolje „oseća“ automobil i ima više onog sportskog i intenzivnijeg doživljaja u vožnji. Preglednost je i dalje dobra, mada je, za svaki slučaj, tu i kamera koja pokriva 360o sa tzv. „ptičjom perspektivom“, tako korisna prilikom manevara na parkingu. Na vetrobranskom staklu je i prikaz nekih najvažnijih informacija, mada pored ovog head-up displeja, glavni izvor za vozača bitnih vesti je, ipak, centralni ekran, sada bez okvira, a osetljiv na dodir, na kojem se nalaze raziličte komande sofisticiranog InteliLink sistema.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Upravljač dobro „leži u rukama“ i svojim donjim, zaravnjenim delom, jasno koketira sa auto-sportom. Na njemu se nalaze brojne, ali za Opel uobičanjene komande, s tim što je važno napomenuti da je kompletan enterijer, tj. dizajn instrument table sada mnogo jednostavniji, pa samim tim i pregledniji. Sedišta napred dobro obuhvataju telo i noge, te imaju dovoljno izraženu bočnu podršku, tako da i agresivnija vožnja kroz krivine neće predstavljati problem.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Ona, uz mogućnost elektro-podešavanja, memorisanja pozicija, grejanja i ventilacije, kao i funkcije masaže, imaju i AGR sertifikat što je deo „Kampanje za zdrava leđa“. Putnici pozadi, takođe, uživaju zavidan komfor zahvaljući novim dimenzijama Insignije. Pri svemu tome, zapremina prtljažnika se kod verzije Grand Sport kreće od 490 do 1.450 litara, dok novi karavan, tj. Sports Tourer nudi čak 130 litara više nego prethodni model, odnosno maksimalnih 1.665 litara.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Za prvu vožnju po Frankfurtu i okolini izabrao sam sam vrh ponude Opela kada je u pitanju nova Insignia. To je model koji bi trebao da obezbedi najveću dinamiku u vožnji, budući da ga pokreće benzinski dvolitarski turbo-motor od 260 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. On ovu snagu prenosi putem potpuno novog osmostepenog automatskog menjača, na sva četiri točka!

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Što se tiče same vozne dinamike, tu većih problema nema. Ubrzanja koja u ovoj kombinaciji ostvaruje Insignia Gran Sport su na nivou obećanih 7,3 sekunde do „stotke“, ali maksimalnu brzinu, jednostavno, nismo mogli da proverimo. Na delovima auto-puta bez ograničenja brzine, saobraćaj je bio toliko gust da prilike za dostizanje punih 250 km/h nije bilo. Takođe, nije bilo moguće ni proveriti podatak od potrošnji goriva, koja bi u kombinovanom ciklusu trebala da bude oko 8,6 litara na 100 km uz emisiju CO2 od 197 g/km.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Ipak, utisak je da se nova Insignia sa 4×4 pogonom sasvim dobro oseća na krivudavim putevima, a da nova osmostepena transmisija obavlja svoj zadatak na nivou. Promene stepena prenosa su „uglađene“, mada bi u nekim momentima mogle više da prate želje vozača. Distribucija obrtnog momenta po točkovima obavlja se putem intergralnog pogona sa dvostrukim, višelamelastim kvačilom, koje zamenjuje klasičan diferencijal, tako da se sve odigrava u deliću sekunde, bez uticaja vozača.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Ono što, donekle, kvari utisak dinamike u vožnji jeste nedostatak zvuka. Zapravo, ono što čujete nije to što bi želeli i pre podseća na zujanje nekog električnog aparata nego na „pesmu“ motora. A opet, ako u obzir uzmem da je u pitanju turbo-agregat, ovo je možda bolje prećutati jer bi inženjeri mogli da se „poigraju“ zvučnicima u vozilu i simulacijom zvuka, a ne izvorom „problema“, samim izduvnim sistemom!?

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Trim oslanjanja druge generacije Opel Insignije je nešto tvrđi u poređenju sa prethodnom, mada ne i neprijatan. Čak i prilikom izbora moda Sport, automobil ostaje dovoljno komforan da i duža vožnja ne predstavlja zamor za putnike. A u preostala dva moda, Tour i Normal, sve je u skladu sa očekivanjima. Upravljač je precizan i sa dovoljno povratnih informacija sa puta, tako da je osećaj veoma dobar…

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Nova Opel Insignia Gran Sport je opremljena i brojnim bezbednosnim i sistemima asistencije. Najuočljivijije su možda nove Intellilux LED Matrix adaptivne svetlosne grupe druge generacije napred, sa čak 32 segmenta, što je dvostruko više nego kod prve, predstavljene kod Astre. Ovaj povećan broj LED segmenata omogućava bolju prilagodljivost svetlosnog snopa različitim potrebama i situacijama, pri čemu su te promene brže i tečnije. Tu je i adaptivni tempomat, asistencija održavanja vozne trake sa automatskom korekcijom, pa upozorenje na vozila iz tzv. „unakrsnog“ saobraćaja, itd.

    Foto: Harald Dawo

    Foto: Harald Dawo

    Sve je ovo lepo i skladno „upakovano“ u paket koji se zove nova Opel Insignia Gran Sport. Modni kritičari bi to nazvali i potpuno novom „kolekcijom“ Opela, što je samo donekle tačno, budući da smo neke od ovih sistema već upoznali kod Astre. Međutm, ovde je napravljen jedan novi iskorak, i to u pravcu sportske elegancije. I pri tom, automobil čija je prodaja kod nas počela u junu, nudi još dosta toga po pitanju dinamike, tehnologije i performansi. Na kraju, da zaključim u stilu nekog „fešn-gurua“ – ovo bi definitivno mogao da bude „must have“ model iz kolekcije Opel!

    Zoran Živkov/TopSpeed


    Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4×4

    Karoserija limuzina, 5 sedišta; d x š x v 4.897 x 2.093 x 1.455 mm, međ. rast. 2.829 mm; zapremina prtljažnika 490-1.450 lit, masa 1.649 kg
    Motor benzin, redni, 4 cilindra, twin-turbo, 1.998 ccm, 260 KS pri 4.000 o/min; 400 Nm pri 2.500-4.000 o/min
    Transmisija automatska, osmostepena; pogon 4×4
    Ogibljenje napred udvojena trouglasta ramena, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
    Pneumatici 245/35 ZR20
    Performanse 0 – 100 km/h za 7,3 s; 250 km/h; 8,6 l/100 km; emisija CO2 197 g/km
    Cena od 20.080 evra

    Ocena 
    + atraktivna i elegantna pojava, agilnost u krivinama, pregledan kokpit
    – zvuk motora i kvalitet plastike

    Utisak
    Nova Opel Insignia Grand Sport sa najsnažnijom verzijom motora i pogonom 4×4 donosi sportsku eleganciju u D segment koja može da zaintrigira

    chats-viber-ts

     

     

     

     

     

    Tagovi: 4x4, gran sport, insignia, limuzina, opel, test, turbo