1

TEST Audi A5 Sportback: Par, nepar...

Audiju baš ide od ruke poigravanje sa brojevima – iz “četvorke” je izvedena “petica”, prvo Coupe, a zatim i Sportback, dok je od “šestice” nastala “sedmica”... Ovde imamo klasičan primer kako je trozapreminska limuzina efektno pretočena u atraktivni “liftback” s naglašenim kupe oblikom. Druga generacija modela A5 Sportback predstavila nam se u pravom svetlu, u “ful” opremi, sa novim dvolitarskim turbo motorom od 252 KS i proverenim quattro pogonom na sva četiri točka

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Audijeva interpretacija kupea sa petora vrata nije “od juče”, štaviše, u Ingolštatu su iskoračili u tom pravcu nepune dve godine nakon što je na osnovi modela A4 predstavljen A5 – klasičan kupe sa dvoja vrata. A5 Sportback kreiran je 2009. godine s namerom da se u premijum srednjoj klasi ponudi nešto novo, drugačije i originalno. Cilj je bio iznedriti kvalitetan, praktičan i dinamičan kupe sa petora vrata.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Jednom rečju, model širokog spektra, podoban da zadovolji visoke kriterijume porodične i poslovne klijentele koja, pre svega, stremi ka individualizmu. Da su napravili pravi potez kao i da je tržište “gladno”  ovakvih automobila, svedoči to što je A5 Sportback u Evropi godinama unazad beležio i do 50 odsto veću prodaju nego A5 Coupe i A5 Cabriolet zajedno.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Čim se pojavila nova generacija popularnog Audijevog modela A4, bilo je jasno da je samo pitanje trenutka kada će uslediti “varijacije na temu” A5, odnosno dolazak druge generacije kupea, kabrioleta i liftbeka sa petora vrata, poznatijeg kao Sportback. Sa novim kupeom S5 smo se upoznali prošlog leta na međunarodnoj prezentaciji, a sada nam je, nakon domaće premijere na Salonu automobila u Beogradu, na test stigao i A5 Sportback.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    S obzirom na to da smo već testirali i A4 sa snažnim V6 dizelom od 272 konjske snage, kao i pomenuti S5 sa 354 KS, posebno nas je zainteresovalo kakav će utisak ostavili kupe sa petora vrata u kombinaciji sa novim 2.0 TFSI motorom i quattro pogonom na sva četiri točka. Reč je o najsnažnijem četvorocilindarskom agregatu u ponudi ovog modela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Raspolaže sa 252 konjske snage i 370 Nm obrtnog momenta, a snagu prenosi isključivo preko  S tronic menjača sa dvostrukim kvačilom. Nije dostupan sa manuelnom transmisijom, ali je zato kupcima ostavljen izbor između prednjeg i pogona na sva četiri točka. No, o mogućnostima motora i voznim svojstvima nešto kasnije, jer je najpre red da se pozabavimo osnovnim karakteristikama ovog atraktivnog automobila.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa dužinom koja prebacuje 4,7 metara, širinom većom od 1,8 m i visinom ispod 1,4 metra, novi A5 Sportback dinamičnim proporcijama nastavlja da neguje tipičnu kupe siluetu. Tome doprinosi i pozamašan razmak između osovina, a još više dugačka hauba, te padajuća linija krova u “fastback” stilu koja završava daleko pozadi, gotovo uz samu ivicu “repa”.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Atraktivan stil pojačava i niska, ispupčena i znatno šira “single farme” maska hladnjaka spram one sa prethodne generacije. Celokupan utisak kod testiranog modela kompletira S Line spoljašnji paket u kombinaciji sa S Line sportskim paketom, koji se doplaćuju oko 1.600, odnosno 1.800 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za taj novac dobijate hromirane detalje i diskretne štitnike na karoseriji, ojačane odbojnike, spušteno oslanjanje, sportska sedišta, pragove visokog sjaja, antracit tamno nebo… Standardna veličina aluminijumskih točkova uz ovu konfiguraciju iznosi 18 inča, dok je testirani model opremljen opcionim 19-icama (1.330 evra), “obuvenim” u Continental SportContact 5P pneumatike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada se otvore vrata, odmah ćete primetiti da nedostaju “okviri” prozora i to je još jedan element u duhu pravih kupea. Enterijer je stilski preslikan sa A4 i ne nudi ništa novo, ali zato odiše kvalitetom, luksuzom i modernim tehnologijama. Još jednom ćemo se osvrnuti na virtuelni kokpit, odnosno digitalnu instrument tablu koja nudi različite prikaze. Možete odabrati dva mala “cajgera” sa navigacijom između ili dva velika sa nešto manjim prikazom različitih funkcija, itd.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Moramo da spomenemo i završnu obradu dovedenu do perfekcije. Centralni greben je minimalistički sveden, ostavljene su komande za Audi Drive Select odnosno izbor režima vožnje, klimatizaciju i veliki multimedijalni ekran, dok su ostali tasteri, poput onih za rukovanje multimedijom, navigacijom i ostalim podešavanjima automobila, preseljeni na široki tunel između vozača i suvozača. Posebnu pažnu privlači jedan detalj – prelepo dizajnirana, svedena i ergonomski idealno postavljena ručica sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče ergonomije u globalu, ona je takođe odlična. Sedi se nisko, što svakako vole ljubitelji ovakvih automobila, iako takva pozicija otežava ulaženje i izlaženje iz vozila. Međutim, uprkos dinamično oblikovanoj karoseriji, komfora nisu lišeni ni putnici na zadnjim sedištima, što je za svaku pohvalu i naročito će se dopasti porodičnim kupcima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A kada se smestite u udobno vozačko sedište koje se pokreće pomoću elektromotora, sa izuzetkom mehanički podesive dužine sedalnog dela, poželećete da u njemu ostanete jako, jako dugo. Za to je zaslužan izuzetno prijatan ambijent u kokpitu, ali i vozna svojstva modela A5 Sportback 2.0 TFSI. Turbo motor sa četiri cilindra je veoma uglađen i elastičan, te rado prima gas u svim opsezima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U vožnji na niskim obrtajima gotovo se i ne čuje, dok prilikom snažnijeg dodavanja gasa, do kabine dopire prijatno rezak zvuk koji još više dolazi do izražaja u voznom režimu Dynamic. Inače, pored njega, Drive Select nudi i Comfort, Auto i Iindividual, a u zavisnosti od izbora, menja se odziv na gas, potrošnja, osetljivost servo upravljača, rad menjača…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Inače, S tronic raspolaže sa sedam stepeni prenosa, a pored normalnog Drive moda, tu je sportski, kao i manuelni. Zahvaljujući dvostrukom kvačilu, “šaltovanje” je gotovo neprimetno u mirnoj vožnji, dok su u sportskom režimu promene odsečnije i do njih dolazi na višim obrtajima. Tada do izražaja dolazi sav potencijal moćnog četvorocilindarskog motora. Iako ubrzanje do “stotke” od 6,5 sekundi za automobil od 252 KS ne deluje naročito impresivno, međuubrzanja u opsegu od 70 do 130 km/h svakako jesu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zahvaljujući velikoj rezervi snage, preticanja i ubrzavanja su munjevita, pa je potrebno voditi računa jer se očas posla prekoračuju zakonska ograničenja u pogledu brzine kretanja na našim putevima. Iako snažan, 2.0 TFSI nije previše žedan – u gradskom režimu “pije” oko 10 litara, dok na otvorenom drumu potrošnja iznosi oko 7 litara. Recimo, na auto-putu pri 130 km/h u krajnjem stepenu prenosa vozi na niskih 1.800 o/min i tada troši 7 litara, dok na 150 km/h pri 2.000 obrtaja, bord kompjuter očitava 8,5 litara na 100 km. U tim trenucima odlična aerodinamika i ležeran rad motora doprinose akustičnom komforu, tako da se od spoljnih faktora u kabini samo blago čuju odlični Continental SportContact 5P pneumatici.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zahvaljujući sportskom oslanjanju i niskom težištu, a pre svega quattro pogonu, automobil je teško izbaciti iz balansa. Iako bi upravljanje moglo da bude i za nijansu direktnije, sa distribucijom snage u odnosu 60 odsto nazad, 40 odsto napred, A5 Sportback 2.0 TFSI quattro je veoma upravljiv i lako skreće pod gasom. Ipak, za ovako sportski profilisan model ne može da se kaže da je baš udoban na našim putevima. Oslanjanje je tvrdo, što u gradskoj vožnji nije primetno, ali dolazi do izražaja pri bržoj vožnji na delovima auto-puta sa poprečnim neravninama gde točkovi prenose udarce do leđa putnika. Sa druge strane, za pohvalu je to što čak i na neravnom putu, sva četiri točka ostaju u čvrstoj koheziji sa podlogom što doprinosi izuzetnoj voznoj dinamici.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na osnovu svega možemo da zaključimo kako je Audi napravio pun pogodak sa novom generacijom modela A5 Sportback, a to posebno važi za verziju sa 252 KS i quattro pogonom. Ovaj brz, dinamičan, atraktivno oblikovan i praktičan automobil u najvećoj meri predstavljaće izbor kupaca koji streme ka individualizmu i žele da budu zapaženi. Naravno, ta ekskluzivna nota koja ima i svoju cenu – najjeftinija verzija sa 2.0 TFSI motorom i quattro pogonom u Srbiji košta 49.295 evra, gotovo 7.000 evra više od ekvivalentnog A4, dok cena testiranog modela sa izuzetno bogatom opremom i metalik bojom završava na 73.346 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro

    Karoserija hečbek, petora vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.733 x 1.843 x 1.386 mm, međ. rast. 2.824 mm; masa 1.470 kg, prtljažnik 480 l
    Motor benzin, R4, turbo; 252 KS pri 5.000-6.000 o/min; 370 Nm pri 1.600-4.500 o/min
    Transmisija automatska; S tronic, sedam stepeni
    Oslanjanje napred i pozadi multilink
    Kočnice ventilirajući diskovi napred i pozadi
    Pneumatici 255/35 R19
    Performanse 0-100 km/h za 6,5 s; 250 km/h; 6,1 lit/100 km, 137 g CO2/km
    Cena od 49.295 evra

    Utisak
    Audi A5 Sportback u novom izdanju predstavlja usavršen koncept atraktivnog i dinamično oblikovanog automobila koji je ujedno i praktičan

    Ocena
    + Motor, dizajn, enterijer
    –  Tvrdo oslanjanje

    chats-viber-ts

    Tagovi: 2.0 tfsi, a5, audi, quattro, s tronic, sportback, test
    Popularni komentari
    • N
      NR

      Ne verujem da trosi samo 6.1l na 100 km.. Prvi model A5 je bomba. Ovo nije lepo.