2

MERCEDES-AMG GLA 45 4MATIC: Kruna kompaktne klase

Mercedesova prinova nedavno pristigla na tržište, restilizovani AMG GLA 45 4MATIC, predstavlja vrhunsko sportsko izdanje najmanjeg SUV-a iz Štutgarta, a sa 381 KS iz dvolitarskog agregata uz pomoć turbo punjača, ostavlja konkurenciju za sobom

Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Proteklu godinu, Mercedes-Benz je završio sa gotovo dva miliona i sto hiljada prodatih putničkih vozila, a postignut rekord omogućio mu je da povrati status najprodavanijeg automobilskog premijum brenda na planeti. Nekako je u senci ovog uspeha ostala činjenica da ogromne zasluge za ovakav razvoj događaja pripadaju predstavnicima kompaktne klase iz Štutgarta.

pročitaj još

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Verovali ili ne, iz Mercedesovih pogona u mađarskom Kečkemetu i nemačkom Raštadu, od 2011. godine do danas, izašlo je više od dva miliona vozila. Reč je o modelima A-klasa, B-klasa, CLA, CLA Shooting Brake i GLA. Oni uživaju sve veću popularnost, a pomenutom gamom pogođen je ukus pripadnika srednje generacije, prvenstveno starosne dobi između 35 do 45 godina. Recimo, prosečan kupac aktuelne A-klase je 13 godina mlađi nego što je bio slučaj sa prethodnom generacijom.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Vođeni globalnim uspehom, u Štutgartu nemaju razloga da razmišljaju o promeni kursa, pa tako ne “smanjuju gas”. Naprotiv! Noviteti sa znakom trokrake zvezde nastavljaju da se ređaju jedan za drugim kao na pokretnoj traci, a sve učestaliju frekvenciju lansiranja u stopu prate sportski AMG modeli. Danas ih ima više nego ikada, a jedan od poslednjih u nizu je upravo AMG GLA 45 4MATIC.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Redizajnirani i unapređeni GLA je početkom godine, na Salonu automobila u Detroitu, predstavljen u restilizovanom izdanju, a mi smo nedavno dobili priliku da testiramo vrhunsku verziju na međunarodnoj prezentaciji u Mađarskoj.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Pred nama je, dakle, vrhunsko sportsko izdanje najmanjeg Mercedsovog SUV-a ili krosovera, kako ga neki percipiraju. Utisak je da ovaj model predstavlja nešto između, prvenstveno zbog manje visine u poređenju sa direktnim konkurentima. Poređenja radi, od Audijevog Q3 je niži za gotovo 10 centimetara, što nije malo. Sa dužinom od 4,45 metara, širinom preko 1,80 m i visinom 1,48 m, AMG GLA 45 je zadržao kompaktne proporcije, a u odnosu na obični GLA, dodatno je „spušten” za 15 mm zbog sportskog oslanjanja.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Ovogodišnja modernizacija udahnula je primetnu dozu svežine, kako na eksterijeru, tako i u unutrašnjosti. “Anfas” je dobio nešto agresivniji izgled, pre svega zahvaljujući većim usisnicima za vazduh, podeljenih u tri segmenta na donjem delu odbojnika. Uvedene su i drugačije, vertikalne rešetke, a korekcije su izvršene i na spliteru visokog sjaja, koji je postao više zaravnjen.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    I pozadi je pojačan akcenat na sportskim detaljima, gde pronalazimo masivniji difuzor i preoblikovan krovni spojler većih dimenzija, dok bočne ivice odnosno pragove ukrašavaju nove oplate. Treba napomenuti i to da je spisak standardne opreme proširen, tako da se, recimo, LED svetlosne grupe visokih performansi sada dobijaju bez doplate.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Nasuprot tome, aluminijumski naplaci od 20 inča ponuđeni u dve boje (mat crnoj i titanijum sivoj) predstavljaju deo dodatne opreme. Isto važi za crvene kočione čeljusti, sportski izduvni sistem i jače profilisana AMG Performance sportska sedišta. Ona svakako predstavljaju jedan od najvažnijih segmenata u sportski “obojenom” enterijeru. A kada smo se već dotakli unutrašnjosti, odmah smo primetili da AMG GLA 45 ima promenjenu instrument tablu sa brzinomerom na kojem su cifre izdeljene na 30 km/h.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Specifičnost predstavljaju i ručica AMG Speedshift 7 DCT automatskog menjača na centralnom tunelu između vozača i suvozača, sportske pedale, karbonske aplikacije na prednjem panelu, a tu je naravno i sportski upravljač sa tri paoka i prestižnim AMG potpisom. Ključ i ručica menjača takođe su ukrašeni AMG amblemom, bez doplate.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    AMG GLA 45 možemo posmatrati kroz prizmu SUV modela, ali i krosover „hot heča“. Svakako da je sa kakvim-takvim atributima SUV-a, daleko praktičniji od, recimo, A-klase. Sedi se nekih 40 mm više, pa se u automobil lakše ulazi i iz njega izlazi, a i prtljažnik zapremine 420 litara je dosta izdašniji. Kabina ima i veći volumen, pa samim tim nudi više prostora, ali recimo da vozačima višeg stasa može zasmetati nizak početak krova koji prividno smanjuje vetrobransko staklo.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Opet, sa druge strane, jasno je da će kupci jednog ovakvog modela imati više očekivanja u pogledu sportskog naboja i to ne samo vizuelnog koji je, inače, besprekoran odrađen, već i kada je reč o vrhunskim voznim karakteristikama. Sportsku okosnicu čini relativno malo, ali izuzetno snažno „srce“. Reč je o dvolitarskom agregatu sa četiri cilindra i turbo punjačem, koji oslobađa 381 konjsku snagu, a ova više nego živahna metalna konjica pokreće sva četiri točka preko sedmostepenog automatskog menjača.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Inače, dvolitarski turbo motor je prvobitno brojao 360 KS, ali su nešto više od godinu dana pre ove restilizacije u Mercedesu napravili „update“ koji mu je doneo 20-ak konjskih snaga više. Ovaj potez je protumačen kao odgovor na Audijevu injekciju snage kada je RS Q3 podignut na 350 KS.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Koliko je potentan, ukazuje podatak da ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje svega 4,4 sekunde, a ogromna zaliha snage se oseća bukvalno u svim režimima vožnje. Kao i kod ostalih predstavnika AMG porodice, GLA 45 nudi Eco, Comfort, Sport, Sport Plus i ultimativni Race mod. Svakim sledećim, odziv na gas postaje sve bolji, ubrzanja brutalnija, upravljanje “oštrije”… Posebne pohvale zaslužuje AMG Dynamic Plus paket sa prednjim diferencijalom sa zatvaračem, koji uključuje i AMG Ride Control sportsko oslanjanje, Performance upravljač i Race režima rada menjača.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    U vožnji na otvorenom putu, AMG GLA 45 ne robuje nikome i mnogo jačim modelima može da “izađe na crtu”. Ipak, da bismo spoznali krajnje granice, izborili smo se za nekoliko krugova na Hungaroringu, iako na čuvenoj F1 stazi, po protokolu domaćina, nije bila predviđena vožnja ovog modela već AMG A 45. Brz kao mungos, AMG GLA 45 dugo uspeva da drži voznu dinamiku na visokom nivou. Njegova spretnost u krivinama dobrim delom proističe iz AMG Performance varijabilnog pogona na sva četiri točka. Ovaj sistem po potrebi distribuira do 100 odsto snage na prednje točkove, odnosno do 50 odsto na zadnje.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Automobil u najjačem tempu dugo ostaje neutralan, a disbalans je prouzrokovan podupravljanjem, gde „nos“ blago klizi ka spolja. No, to se relativno dobro neutrališe blagim oduzimanjem gasa, a prednji točkovi vrlo brzo ponovo “hvataju”. Iako radi brzo i nudi Race mod, menjač nas ipak nije oduševio u vožnji na stazi. U nekoliko navrata kao da je vodio neku svoju filozofiju, nezavisno od komandi koje smo mu zadavali preko tastera za promenu stepena prenosa. Ruku na srce, ova mala neodlučnost je nešto što se da primetiti tek na stazi.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    U vožnji na normalnom putu, otvorenom za saobraćaj, sve teče u najboljem redu, čak i pri forsiranom tempu. Takav je i zvuk, najbolji mogući za jedan turbo motor sa „samo“ četiri cilindra. Rezonance su posebno izražene kada je automobil, kao što je slučaj sa testiranim primerkom, opremljen AMG Performance izduvnim sistemom. Intenzitet se menja u zavisnosti od režima rada menjača, a pritiskom na taster vozač još više može pojačati „muziku“ motora u kabini. Pohvale zaslužuju i kočnice, diskovi prečnika 350 milimetara napred odnosno 330 mm nazad, efikasno zaustavljaju vozilo mase veće od 1,5 tona.

    Foto: Mercedes

    Foto: Mercedes

    Sve u svemu, za dva dana, koliko smo ga vozili po mađarskim drumovima i na Hungaroringu, Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC predstavio nam se u svetlu originalno koncipiranog krosovera, uvek raspoloženog za adrenalinsku zabavu. Off-road mogućnosti? Njih nismo ni pokušali da ispitamo, kupce okrenute ka toj vrsti svestranosti savetujemo da odaberu neki drugi, umereniji model, koji ima viši klirens i primerenije pneumatike za silazak van asfalta.

    Top Speed Team


    MERCEDES-AMG GLA 45 4MATIC

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.450 x 1.803 x 1.480 mm, međ. rast. 2.700 mm; masa 1.510 kg;  prtljažnik 420 l
    Motor benzin, R4, turbo; 1.991 ccm; 381 KS pri 6.000 o/min; 475 Nm pri 2.250-5.000 o/min
    Transmisija automatska, sedmostepena; pogon na sva četiri točka
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad muliti-link
    Kočnice ventilisani diskovi na sva četiri točka
    Pneumatici 235/40 ZR20
    Performanse 0-100 km/h za 4,4 s; 250 km/h; 7,4 l/100 km, 172 g CO2/km
    Cena od 53.160 evra

    chats-viber-ts

    Tagovi: 4matic, amg, gla 45, mercedes-benz, test
    Popularni komentari
    • N
      Nena

      Kakva bre kruna? Odakle vam to? Pa da li ste vi uopšte seli u to?

    • f
      ford

      kineski delovi na njemu daleko je to od vozila ipak je hyundai bolji