0

TEST Isuzu D-Max 1.9 Ddi Expedition: Japanski Templar

Isuzu je nedavno restilizovao svoj poznati pick-up D-MAX osvežavanjem izgleda, bogatijom opremom, novim Euro 6 dizel motorom od 1,9 litara i još nekim detaljima. Verzija koju smo vozili predstavlja još „korak dalje“, što u voznim osobinama, što u presonalizaciji, budući da ima mnogo dodatne opreme

isuzu_dmax_expedition_topspeed_05

Foto: Martin Candir

U svom pohodu ka Jerusalimu, tokom 11. i 12. veka, neki vitezovi „krstaši“ prošli su i kroz naše krajeve. O tome svedoče i ostaci srednjevekovne crkve Arača u Banatu, koju su podigli vitezovi Templari… Iako, realno, Isuzu D-MAX nema ništa zajedničko sa prethodnom pričom, ipak, pokušavam da zamislim šta bi rekao jedan prosečan, srednjevekovni vitez, da ispred svog hrama ugleda jednog ovakvog „belog konja“, pa još sa ovoliko opreme… Jer, uz viteza obično ide beli konj, a oni su za tadašnje prilike bili veoma dobro opremljeni, budući da su smatrani teškom konjicom.

pročitaj još

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Da čuđenje zbog vekova koje ih dele ostavimo po strani, ali srednjevekovni junak bi sigurno poželeo jednog ovakvog belog ata! Jer, pored toga što može da nosi, može i da vuče i gura, čak i po težem terenu, a uz to, i izgleda dobro! Dakle, ovaj „kamionet“ je u suštini standarni D-MAX sa klasičnom kabinom za pet osoba. No, zahvaljujući mnoštvu dodatne opreme različitih specijalizovanih proizvođača koji je izrađuju za Isuzu, kao i druga off-road vozila, ovaj pick-up je dobio znatno „opasniji“ izgled.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Najvidljivija razlika u odnosu na serijski D-MAX, ako se zanemari opšti izgled, jeste visina vozila. Ona je u odnosu na standarnu verziju, a to je 1.785 mm, povećana za još 2 inča. Naime, karoserija ovog pikapa dodatno je podignuta za 50,8 mm, a cena lift-kita, tj. kompletnog seta oslanjanja iznosi 1.950 evra.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    U tu ukupnu visinu, ali ne i cenu, uračunati su krovni nosači, pa je za njih potrebno doplatiti 440 evra. Potom, visinu dodatno povećava masivni roll-bar iza kabine za koji treba izdvojiti još 490 evra, a na njemu je dodatna „galerija“ tj. prostor za smeštaj stvari (čitaj: lovine!), koja košta 750 evra i ona je najviša tačka na vozilu.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Dužina od 5.295 mm je, takođe, promenjena, ali neznatno, budući da je skinut serijski zadnji branik i postavljen metalni, u off-road stilu, koji košta 990, plus još adapter kuke za vuču 100 evra. Tu je još i prednji bull-bar koji iznosi 650 evra. Nosač vitla i samo vitlo ne utiču na dužinu, ali povećavaju cenu dodatne opreme za 440, odnosno 990 evra.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Pri tome, širina restilizovane, standardne verzije D-MAX je 1.820 mm, ne računajući spoljašnje retrovizore. Međutim, treba imati u vidu da je zbog aluminijumskih naplataka, čija je cena 175 evra po komadu, odnosno specijalnih BF Goodrich All-Terrain pneumatika, dimenzija 265/75 R16 koje su na njima i koštaju 250 evra svaki, širina vozila povećana.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Ove robusne gume, pored toga što su veoma efikasne u off-road avanturama, „štite“ bočne pragove firme Overland, koja je i proizvođač većine do sada nabrojanih elemenata dodatne opreme, a cena im je 550 evra.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Serijska i restilizovana verzija Isuzu D-MAX, inače, ima novu masku napred i nove svetlosne grupe, kao i branik. Međutim, to u ovom slučaju nije tako upadljivo, budući da je napred na haubi deflektor vazduha, a tu su i oni bočni. A oni u kompletu, iako koštaju po 150 evra, dosta odvlače pažnju od ostalih detalja, mada značajno doprinose boljem izgledu.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    U enterijeru nema mnogo promena u odnosu na prethodnu verziju. Instrument tabla je neznatno izmenjena, odnosno displej između analognog pokazivača broja obrtaja levo i brzine desno, a i plastika je malo kvalitetnija. Napred se sedi sasvim dobro, pozadi nešto manje komforno, pre svega zbog oblika karoserije. Iz čisto praktičnih razloga, jer ovo je zapravo, „radna mašina“, na sedištima su presvlake, a na podu gumene patosnice u obliku „kadica“. Ova dodatna „investicija“ ima smisla, ako zamislite situaciju u kojoj ste upravo upotrebili čeličnu sajlu kako biste se sebe ili nekog drugog izvukli iz blata, pa potom ušli u vozilo!

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Isto tako, i plastična obloga tovarnog prostora ovog pikapa, koja košta 250 evra, ima svoj smisao, jer bilo koji teži predmet ili neki oštriji koji nije najbolje učvršćen, oštetiće boju. Kutija za alat koja se može zaključati je, takođe, prilično praktično i elegantno rešenje za višak stvari koji zauzimaju mesto u kabini, a opet nije da „slobodno“ stoji u otvorenom prtljažniku. Njena cena je 450 evra, ali je korisna baš koliko i asistencija pri otvaranju i zatvaranju zadnje stranice, tj. vrata, koja su, inače, prilično teška. Zato, kako bi izbegli nepotrebna naprezanja, sajla sa oprugom će olakšati ovaj posao, a doplata je 200 evra.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    U tehičkom smislu, najveći novitet kod restilizovane verzije Isuzu D-MAX jeste novi četvorocilindarski turbo-dizel motor, zapremine 1.898 ccm sa maksimalnih 164 KS koje su dostupne pri 3.600 o/min. Maksimalni obrtni moment iznosi 360 Nm i stiže u rasponu između 2.000 i 2.500 obrtaja. U poređenju sa prethodnom generacijom dizel agregata, a to je bio onaj Twin-Turbo od 2,5 litara sa 163 KS i 400 Nm, novi 1.9 Ddi ima jedan turbo-punjač i „povlači“ nešto kasnije, sa očekivanim prirastom snage, štedljiviji je i ekološki prihvatljiviji, budući da ispunjava Euro 6 norme. Ujedno, to je za sada jedini motor za pick-up vozila koji ne koristi AdBlue tečnost. Ima i manju masu u odnosu na prethodnika, tako da je povećana korisna nosivost vozila na 1.010 kg, dok je vučna sila i dalje 3,5 tona.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Na „teškom“ terenu i u dubokom blatu, i pored nešto manjeg obrtnog momenta, D-MAX nema većih problema. Pogon sa zadnjih točkova (2H) na sva četiri (4H) moguće je prebaciti sve do brzine od 100 km/h, putem rotacione komande smeštene uz ručicu šestostepenog manuelnog menjača. Ukoliko situacija postane dramatičnija, potrebno je zaustaviti se, menjač ostaviti u neutralnom položaju i izabrati redukovani pogon (4L), te svakako isključiti elektronski kontrolu stabilnosti (ESC), kao i elektronsku kontrolu trakcije (TCS).

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Za sve vreme vožnje po njivama i blatu, za „redukcijom“ nije bilo potrebe, a i prvi stepen prenosa je toliko „kratak“, kao da je sam po sebi „redukovan“ i namenjen upravo izvlačenju. U vožnji na asfaltu, ne mogu konstatovati da je nepotreban, pre svega zbog nestandardnih pneumatika, ali je bez većih problema ovaj D-MAX moguće pokrenuti i iz „druge“.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    No, zato je kompletna metalna zaštita donjeg postroja po ceni od 800 evra, kod ovakvih vozila uvek poželjna. Bez obzira na nešto povišen klirens, prilikom vožnje van uređenih puteva, uvek ćete podom nešto zakačiti, a da se posle zbog toga ne biste kajali, tu je ta metalna zaštita. Uvek poželjan jeste i „periskopski“ dovod vazduha ili tzv. snorkel, koji u ovom slučaju košta 390 evra, ali ste bar onda lišeni briga o dubini vodenih prepreka.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Ono što predstavlja prijatno iznenađenje jeste oslanjanje. Prethodna vezija Isuzu D-MAX, ona Monster Truck, imala je prilično tvrdo ogibljenje, ali to i ne čudi, s obzirom na ekstremni lift-kit od čak 6 inča. Ovde je komfor u vožnji bolji, a čak se i povremeni skokovi na izuzetno neravnom terenu, manje neprijatno manifestuju u kabini. Sa druge strane, i vožnja na asfatu je relativno komforna, dok su naginjanja karoserije daleko manja.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Prilazni i odlazni uglovi su sada nešto veći od deklarisanih 30, tj. 22,7 stepeni, ali uz međuosovinsko restojanje od 3.095 mm, treba povesti računa o uglu „nasedanja“. Isto tako, treba respektovati gotovo dve tone mase, te maksimalni bočni nagib od 49 stepeni zbog visine vozila.

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    Restilizacija koju je Isuzu napravio donela je izvestan pomak, koji možda nije tako uočljiv na prvi pogled, budući da se više odnosi na samu tehniku i novi motor. Međutim, japanski proizvođač je napravio i pomak po pitanju dodatne opreme, koja je sada značajno bogatija u odnosu na one prethodne pakete. Tako, na primer, ovo vozilo sada dolazi i sa serijskim sistemima asistencije prilikom polaska na uzbrdici (Hill Start Assist), te elektronskom kontrolom brzine na nizbrdici (Hill Descent Control).

    Foto: Martin Candir

    Foto: Martin Candir

    U svakom slučaju, ovo je „beli konj“ koji bi oduševio viteza sa početka priče. Jer, zamislite samo tu mogućnost da krenete u galop brzinom i većom 140 km/h, a u punoj „ratnoj“ opremi, neobazirući se na teren! Jedino što bi za ovog „ata“ trebao prvo da izdvoji 24.700 evra, pa onda još gotovo polovinu te sume za navedenu dodatnu opremu…

    Zoran Živkov/TopSpeed


    Isuzu D-Max 1.9 Ddi Crew 4×4 Planet Expedition Truck

    Karoserija pick-up, 4 vrata, 5 sedišta; d x š x v 5.295 x 1.860 x 1.785 mm, međ. rast. 3.095 mm; masa 1.940 kg; prtljažnik 1570x1485x465 mm, nosivost 1.010 kg (tovarni prostor) / 3.500 kg (vučna)
    Motor turbo-dizel, redni, četvorocilindarski; 1.898 ccm; 164 KS pri 3.600 o/min; 360 Nm pri 2.000–2.500 o/min
    Transmisija šestostepena manuelna, pogon na zadnje točkove + 4WD
    Ogibljenje napred dvostruka poprečna ramena, nazad kruta osovina sa lisnatim gibnjevima
    Kočnice ventilirajući diskovi napred, pozadi doboši
    Pneumatici 265/75 R16 napred i nazad
    Performanse 0–100 km/h za 14 s; 145 km/h; 8,5 lit/100 km
    Cena od 24.700 (akcijska cena)

    Ocena
    + atraktivna pojava, efikasno oslanjanje i odlične off-road karakteristike
    – zastareo dizajn enterijera, upravljač nije podesiv po dubini

    Utisak
    Isuzu D-MAX je tek blago restilizovan, ali uz pomoć dodatne opreme, njegova transformacija ka veoma zabavnom off-road vozilu je potpuna

     

    chats-viber-ts

    Tagovi: 1.9 ddi, 4x4, crew cab, d-max, dmax, expedition, isuzu, pickup, pikap, test, trio motors, truck