0

TEST VW Golf GTI 2017: Restauracija ikone

Negde na polovini tržišnog života sedme generacije popularnog modela Golf, restilizovana je i njegova prestižna GTI verzija. Automobil je snažniji i tehnički savremeniji, tako da i dalje predstavlja etalon sa kojim se porede svi ostali u ovoj klasi

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Mnogi rivali automobilske „ikone“ i rodonačelnika „Golf”, a takođe i hot hatch klase, budući da je ovo njegova predstižna GTI verzija restilizovane sedme generacije, svoju snagu, moć i performanse iskazuju postavljajući rekorde na stazi Nurburgring. Međutim, Volkswagen Golf GTI, pored ovog načina dokazivanja na stazi, koji je u novije vreme nekako potisnut, ima dodatni, možda još nezahvalniji, zadatak…

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    On treba da se bori i izbori sa svojom slavnom prošlošću, tj. istorijom dugom 42 godine. Jer, stalno ga upoređuju sa slavnim precima, a za to vreme, njega vreba i konkurencija, što iz familije, što drugih proizvođača koji žele da se dokažu u pretrpanom tržišnom C segmentu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Uz sve to, od modela Golf GTI se uvek očekuje da bude na maksimumu, odnosno da pruži maskimum u svakom pogledu. Zato VW sa njim ne sme da pogreši, pa je verovatno zbog toga i prilično konzervativan kada su u pitanju promene. S tim u vezi i ne čudi tek nešto izmenjen prednji deo, pogotovo uvodnik vazduha i branik u odnosu na restilizovanu verziju osnovnog modela Golf VII.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Slična konstatacija važi i za izgled LED svetlosnih grupa napred i nazad, sa tzv. „usmeravajućim“ pokazivačima pravca, izmenjeni branik pozadi, te nove, atraktivne, naplatke… Sve ukupno posmatrano, automobil izgleda tako obično i jednostavno, a opet, tako primamljivo da bi ga gotovo svako odmah poželeo, a to je “karta” na koju Volkswagen “igra”!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    O modelu Golf GTI se praktično sve zna. Čak i oni najmanje obavešteni, kada ga vide, znaju da je to nešto posebno. Uostalom, ko bi slučajno stavio karirani dezen na presvlake sedišta u već prilično klasičan enterijer, ako nije u startu siguran da će kupci to prihvatiti kao deo tradicije. Jasno je da će specifičan, sportski oblik upravljača sa tri paoka, koji je sa donje strane “zasečen”, odmah evocirati uspomene na tri magična slova GTI.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ostatak unutrašnjosti je uobičajen, ali opet nekako među onim najboljim što se u ovoj klasi nudi. A zapravo, novine su veliki centalni displej od 12,3 inča, osetljiv na dodir, „virtuelni kokpit“ istrument table i “infotejment” sistem…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sve ostalo, poput ambijentalnog osvetljenja, baš kao i sam izgled kompletnog enterijera je isti kao kod običnih verzija, mada su nekako sve bliže familiji sa „četiri prstena“, a isto važi i za kvalitet upotrebljenih materijala i završne izrade.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Svaki detalj i svaka komanda je tu, nekako na mestu gde je vozač i očekuje, tako da kada se smestite u sedište, okruženje vam je sasvim poznato i uobičajeno, baš kao i kod prethodnih verzija Golfa, bilo da želite da aktivirate sistem za praćenje saobraćajne trake ili adaptivni tempomat ili samo otvorite panoramski krov. Ukratko, snalaženje u kokpitu je izuzetno lako, a to je nešto na čemu konkurencija još treba dosta da radi.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ono na šta VW treba da obrati pažnju je motor, jer je tu konkurencija „opasno“ blizu, pa čak i ispred po pitanju snage. Ford, Honda, Peugeot, Renault, Seat i drugi, sa svojim modelima iz „kompakt“ klase, posebno njihovim sportskim verzijama, ustremljeni su na Golf GTI, iako on više, zapravo, i nije perjanica familije kada je reč o snazi agregata. On sad, nekako, dođe više kao samo „ulazni model“ u svet performansi Volkswagena u kojem slede Golf GTI Clubsport, pa Golf R 4Motion, ali fokus je, prevashodno, na ekološkoj priči. Naime, od afere „dizelgejt“, Volkswagen se mnogo posvetio, a možda čak i previše, hibridnom i pogonu na električnu energiju, pa i novim motorima male radne zapremime, kao što su oni 1.0 i 1.5 TSI.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tragajući za ekološki prihvatljvim pogonom, dobri „stari“ i provereni Golf GTI je nekako prepušten sam sebi, da se sa dvolitartskim rednim benzinskim motorom, istina 10 KS snažnijim od prethodne verzije, bori sa konkurencijom. Tako je, recimo, peta generacija ovog modela imala tačno 200 KS, a šesta 211, dok je sedma, sa paketom Performance dolazila i do sadašnjih 230. No, da li je tih, ukupno 230 konjskih snaga, pa i ako ih uz spomenuti paket podignemo na 244, zapravo dovoljno, ako se zna da rivali već imaju 270, 290, pa čak i preko 300 “konja”!?

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Zlobnici će, svakako reći da je dovoljno, jer sa ubrzanjem od 6,4 sekunde do 100 km/h, kazna za prekoračenje brzine u većini zemalja već sleduje. A o posledicama dostizanja maksimalnih 248 km/h i da ne govorimo. Srećom, u svetu ima još „slobodnih“ teritorija gde Golf GTI i njegovo društvo mogu da se dokazuju, a da nije trkačka staza.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Jer, u suštini, on i nije za trkačku stazu, budući da nema ni diferencijal sa zatvaračem, niti sportske kočnice. Tu je samo šestostepeni, automatski DSG menjač, koji svakako podiže nivo igre i omogućava izuzetnu dinamiku u vožnji. U prilog dobrim performansama ide i provereni sistem oslanjanja, kao i adaptivni sistem amortizera i dinamička kontrola šasije, što sve zajedno omogućava odlično ponašanje u krivinama i preciznost, a uz sasvim dobar komfor vožnje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Oni drugi zlobnici, kojima je 230 KS malo, takođe nisu u pravu. Volkswagen je pred Golf GTI zapravo postavio jedan novi zadatak i pre nego što ga je „restaurirao“ kao svoju izuzetno vrednu „ikonu“. Ovaj model se sada više obraća starijim kupcima, koji žele automobil natprosečnih performansi, ali opet dovoljno „klasičan“, ali i komforan za svakodnevnu upotrebu. Pri tom, ekonomska računica i potrošnja goriva, koja u ovom slučaju prosečno iznosi 8,5 litara, nisu više nebitna stavka…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Nažalost, došlo je drugo vreme i nemački gigant gleda kako da se prilagodi, a opet da sačuva deo tradicije. Zato Golf GTI i dalje ostaje u igri, ali na nešto drugačijoj poziciji. I dalje atraktivan, dinamičan i sofisticiran, mada možda više ne i toliko privlačan momcima koji bi sa njim odmah otišli na Nurburgring. On pruža dobar kompromis između klasike i tradicije VW-a sa novim trendovima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Konačno, automobil izgleda verovatno bolje nego ikad, a ima i veoma dobre performanse i vozne karakteristike. Priču jedino kvari cena, koja u ovom slučaju iznosi 44.000 evra. Mada treba napomenuti da je testirani model bio čak i „prenatrpan“ dodatnom opremom. No, u svakom slučaju, to i dalje jeste tipičan Golf… Onaj posebni, sa tri magična slova GTI! Ikona Volkswagena, koja se sa dobrim razlogom izdvaja iz porodice.

    Zoran Živkov/TopSpeed


    VW Golf GTI 2017

    Karoserija hečbek, 5 sedišta; d x š x v 4.258 x 1.790 x 1.492 mm, međ. rast. 2.626 mm; zapremina prtljažnika 380/1.270 lit, masa 1.620 kg
    Motor benzinkski, redni, 4 cilindra, 1.984 ccm, 230 KS pri 4.700–6.200 o/min; 350 Nm pri 1.500–4.600 o/min
    Transmisija šestostepena, automatska DSG; pogon napred
    Ogibljenje napred McPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad spiralne opruge
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i diskovi nazad
    Pneumatici 255/35 R19
    Performanse 0 – 100 km/h za 6,4 s; 248 km/h; 6,4 l/100 km; emisija CO2 145 g/km
    Cena 44.000 evra

    Ocena
    + vozna dinamika i preciznost, univerzalnost i visok nivo kvaliteta izrade
    – cena i ne toliko „uzbudljiv“ kao konkurencija

    Utisak
    Restilizovani Golf GTI sedme generacije predstavlja interesantan spoj klasike i tradicije marke VW sa novim trendovima

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: golf, gti, hot hatch, performance, test, turbo, volkswagen, vw