5

TEST Peugeot 5008 2.0L BlueHDi 150: Lav je porastao

Ime se nije promenilo, ali sve ostalo jeste... Novi Peugeot 5008 iz kategorije monovolumena uskočio u tržišni segment krosovera, i to kao SUV sa sedam sedišta

Foto: Zoran Živkov

Foto: Zoran Živkov

Uobičajena situacija je da se “mali brat” ugleda na velikog. Namerno ne insistiram na formulaciji “mlađi na starijeg”, jer je i to kod Peugeota obrnutno. Naime, francuski proizvođač je inspiraciju za novu generaciju modela 5008 pronašao u manjem 3008, koji je prilično radikalno transformisao iz kategorije MPV-a u SUV, i to sedmosed, pa još u C segmentu!

pročitaj još

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Logično da se prvo nameće pitanje zašto je Peugeot ovo uradio? Logičan odgovor je da bi među prvima popunio delić upražnjenog prostora, odnosno da privuče one kupce koji se trenutno dvoume između modela Nissan X-Trail, Škoda Kodiaq i Hyundai Santa Fe. Istovremeo, iako je interesovanje u Francuskoj za ovaj model veliko, 5008 SUV treba posmatrati kao globalni proizvod, tako da Peugeot kao glavne pravce “osvajanja” vidi kinesko i južnoameričko tržište.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    I to je krosover, koji u suštini nije krosover, već je SUV, ali bez pogona na sva četiri točka. Dobro, ima kao opciju mogućnost izbora nivoa trakcije (Advance Grip Control) sa pet modova (normal, snow, mud, sand i ESP OFF), kao i kontrolu brzine prilikom spuštanja niz strminu (Hill Assist Descent Control). Ima on još mnoštovo sistema aktivne i pasivne bezbednosti, od asistencije prilikom naglog kočenja, aktivnog tempomata, raziličitih upozorenja vozaču, pomoći prilikom pariranja, detekcije vozila u “mrtvom” uglu, prepoznavanja znakova i tako dalje, i tako dalje…

    Foto: Peugeot

    Foto: Peugeot

    Međutim, ono što nema, a neće ni imati, to je hibridni pogon ili verziju plug-in hibrid. Ona će se za dve godine pojaviti kod modela 3008, ali kod 5008 SUV za baterije jednostavno nema mesta, jer se tu, u podu prtljažnika zapremine 1.060 litara, nalaze dva sedišta. Doduše, ovaj treći red treba posmatrati samo kao nužni smeštaj i to pre svega za decu ili osobe ne više od 170 centimetara, čak i kada se srednja “klupa” pomeri napred. I za ulazak tu je potrebno malo gimnastike, što će oni najmlađi svakako obožavati.

    Foto: Peugeot

    Foto: Peugeot

    Što se tiče prostranosti kabine i smeštaja ostalih putnika, tu zamerki nema. Sedi se izuzetno udobno, a opet sa dvoljnim bočnim osloncima da u krivnama tela vozača i suvozača ne izleću iz sedišta. No, da se za trenutak samo vratim na sedišta u drugom ili srednjem redu. Ona su odvojena, tj. svako je zasebno, a prostora za noge ima više nego dovoljno. Čak je moguće, onako opušteno, i prekrstiti ih, a dodatni komfor povećava činjenica da nema ni centralnog tunela, odnosno, da je pod ravan, tako da i putnik u sredini ima primerenu udobnost.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Pri svemu ovome ne treba zaboraviti da novi 5008 SUV, od već više puta pomenutog modela 3008, ima međuosovinsko rastojanje veće za 165 mm, pa zato i ne čudi 60 mm više prostora za noge “dodeljenog” putnicima u srednjem redu. Po pitanju spoljašnjih dimenzija, mlađi lav je duži za 190 mm od onog “manjeg”, a u odnosu na svog pretka, prethodnu generaciju 5008, porastao je za 110 mm. Ipak, on se i “ugojio” za 50 kg u odnosu na 3008, ali to je i dalje čitavih 100 kilograma manje u odnosu na svog prethodnika.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    A izgled? Pa, tu Peugeot beleži dosta pozitivnih poena. Pojava je izuzetno atraktivna, linije oštre i savremene, a izuzetno dinamične. Velika hromirana maska hladnjaka i upečatljive svetlosne grupe u LED tehnologiji napred, pa još i one pozadi, sa dodatnim efektom “lavljih kandži” su nešto što ne može da prođe nezapaženo! Mada od svega najupadljivija je drugačija linija krova i više “kockast” obilik zadnjeg dela vozila, ponajviše zbog ona dva sedišta u prtljažniku…

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Ipak, još pozitivniji utisak ostavlja dizajn samog enterijera. Na stranu prostranost i funkcionalnost, koje su sasvim dobre, ali izgled unutrašnjosti modela 5008 SUV uz visok kvalitet materijala i nivoa završne obrade, kao i inovativnost su za svaku pohvalu.

    Foto: Peugeot

    Foto: Peugeot

    Izgled je baš futuristički, tako da i-Cockpit zaslužuje komplimente, mada mi je u prvi mah zasmetao mali upravljač nepravilnog, gotovo kvadratnog oblika. OK, nisam baš ljubitelj velikih volana, pogotovo ne onih tankih, no ovo mi je u početku bilo malo previše! I razumem da je to stil koji trentuno neguje Peugeot, ali i dalje sam sumnjao u funkcionalnost. Tek nakon izvesnog vremena sam se navikao i počeo da uživam u njegovoj preciznosti.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    Uz to, dizajn digitalne instrument table zastlužuje pohvalu. Grafika na ekranu visoke rezolucije, dimenzija 12,3 inč, je savremena i intuitivna, animacije elegantne, a što je najvažnij, sve je izuzetno pregledno. I maštovito, jer postavka pokazivača brzine i broja obrtaja motora je zaista neuobičajena. Sve bitne informacije su tu, a komande za njihovo prikazivanje i uopšte upravljanje su veoma intuitivno postavljene. Na momente mi se čak i prikaz sa hed-ap displeja na vetrobranskom staklu činio suvišnim!

    Foto: Peugeot

    Foto: Peugeot

    Sve ostale manje bitne informacije prezentuju se na ekranu od osam inča, osetljivom na dodir, a postavljenom na vrhu centralne konzole. Ispod njega nalazi se sedam hromiranih prekidača za brži i jednostavniji “prolaz” kroz meni i izbor određene funkcije. I u kombinaciji sa standardnom ručicom manuelnog šestostepenog menjača, ili onom avangardnom komandom automatskog, sve to čini skladnu celinu u kokpitu.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    “Lav” sa kojim smo se upoznali u Lisabonu imao je šestostepeni manuelni menjač, čija bi pozicija ručice na centralom grebenu mogla biti malo bolja u ergonomskom smislu, pogotovo ako su mesta za odlaganje flaša popunjena. U tom slučaju one otežavaju izbor željenog stepena prenosa…

    Foto: Peugeot

    Foto: Peugeot

    Dvolitarski HDi sa 150 KS predstavlja sasvim solidan izbor kada su u vozilu dva putnika sa relativno malo prtljaga, mada bi njegov, za 30 “konja” snažnija verzija, koja ima isto toliko njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta više, sigurno bolje ogovarala većim opterećenjima. Zapravo, maksimalna snaga se postiže pri 4.000 obrtaja u minutu, a maksimalni obrtni moment od 370 Nm pri 2.000 o/min, što je korektno, baš kao i 9,6 sekundi koliko je potrebno da “lav“, mase 1.490 kg stigne do “stotke”.

    Foto: Peugeot

    Foto: Peugeot

    Snažnija verzija ovog motora bi obezbedila pola sekunde brži sprint i dva kilometra na čas veću maksimalnu brinu od deklarisanih 206, što nije od prevelikog značaja. No, važnije od toga je da ona dolazi sa automatskim menjačem, te je time komfor vožnje za nijansu bolji. Uz to, “pežo 5008 SUV ” je tada moguće dobiti i u prestižnim GT verzijama, što znači još tvrđe oslanjanje i dinamičniju vožnju bez obzira što je ukupna masa uvećana za nekih 40 kilograma.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    U svakom slučaju, mladi, odnosno najmlađi lav je porastao i napredovao u gotovo svim segmentima. I on je sada predvodnik novog SUV “čopora” koje je u poslednjih godinu dana predstavio Pežo. Proizvodnja je već počela u Francuskoj i Kini, a prodaja počinje uskoro i za očekivati je da “5008 SUV” osvoji simpatije pre svega porodičnih ljudi koji traže atraktivan, moderan i praktičan petosed, a po potrebi i sedmosed…

    Iz Lisabona, Zoran Živkov/TopSpeed


    Peugeot 5008 SUV 2.0L BlueHDi 150
    Karoserija
    SUV, 5 sedišta; d x š x v 4.641 x 2.098 x 1.646 mm, međ. rast. 2.840 mm; zapremina prtljažnika 1.060 lit, masa 1.490 kg
    Motor dizel, redni, 4 cilindra, 1.997 ccm, 150 KS pri 4.000 o/min; 370Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija šestostepeni manuelni; pogon napred
    Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
    Kočnice samoventilirajući diskovi napred i puni diskovi nazad
    Pneumatici 225/55 R18
    Performanse 0 – 100 km/h za 9,6 s; 206 km/h; 4,6 l/100 km; emisija CO2 118 g/km

    Ocena
    + izuzetno atraktivan i komforan enterijer, inovativna instrument tabla, kvalitet materijala i izrade
    – položaj ručice menjača

    Utisak
    Novi Peugeot 5008 potpuno novi SUV kod kojeg se samo ime nije promenilo

    Tagovi: 5008, hdi, lav, peugeot, suv, test
    Popularni komentari
    • Š
      Šumadinac

      Ljudi, ovo je odlično, svaka čast!

    • b
      bb

      Prelep

    • S
      Srki

      Lepo,lepo