0

TEST Hyundai Ioniq Hybrid: Strujni udar!

Modelom Ioniq, Hyundai ulazi na velika vrata u svet „električnih” vozila, ali čini i korak više od konkurencije, jer u jednom modelu nudi tri vrste pogona – hibridni, plug-in i električni. Na našem testu našla se hibridna verzija sa 1.6 GDI benzinskim motorom i elektromotorom, u „full“ opremi, koja je upravo počela da se prodaje u Srbiji

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Kompanija Hyundai Motors kreće u osvajanje svetskog tržišta vozila na alternativni  pogon. Posle velikog uspeha modela Prius, koji na evropskom tržištu u Toyotinoj prodaji učestvuje sa više od 40 odsto, i u najvećem južnokorejskom proizvođaču krenuli su stopama japanskog suseda.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Najnovijim modelom Ioniq, ambiciozni Korejci pokazuju čvrsto opredeljenje da uhvate priključak, pa i više od toga, kao da streme preuzimanju primata u svetu u ovom segmentu. Tome u prilog govori i činjenica da je „jonik” automobil koji odmah u startu nudi izbor između tri verzije odnosno vrste pogona – hibridni, plag in hibridni i električni.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ekipa TopSpeed magazina imala je pred sobom najnoviji Ioniq Hybrid, a odmah možemo da kažemo da ambicije Hyundaija, po našoj oceni i utisku koji smo stekli tokom višednevnog druženja, nisu nerealne. Naprotiv, Ioniq se predstavio kao veoma ozbiljan „igrač” u klasi „električara”. Radi se, pre svega, o kvalitetnom, „ekološkom” vozilu, prilično uspelog, dinamičnog dizajna, sa koeficijentom otpora vazduha od samo 0,24 Cd, što nije zanemarljivo kada se radi o vozilima na elektro-pogon.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I ne samo to! Sve je podređeno maksimalnom iskorišćenju električne energije, pa je tako karoserija izrađena od laganih čelika visoke čvrstoće, a kao dokaz posvećenosti u pogledu uštede goriva, dolaze i elementi aktivne aerodinamike kao što su klapne za regulaciju protoka vazduha na rešetki prednje maske. One se automatski zatvaraju i otvaraju, poboljšavajući aerodinamične karakteristike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Još dosta detalja u ovom automobilu urađeno je i prilagođeno štednji energije, čiji je cilj poboljašnje, odnosno efikasnost sve tri vrste pogona.  Priču o osnovnim „spoljnim” karakteristikama  mogli bismo da nastavimo i konstatacijom da je sve, ama baš sve u ovom automibilu urađeno iznenađujuće kvalitetno. Neki će reći da po obliku karoserije, Ioniq podseća pomalo na Hondin Insight, ali to ne umanjuje njegove atribute. Skladne proporcije i dinamičan stav daju mu više nego pristojan izgled, a utisak nastavlja da raste sa ulaskom u vozilo.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Unutrašnjost je prostrana i moderno isprojektovana. U kokpitu odmah dolazi do izražaja širina samog automobila, a mesta ima više nego dovoljno i napred i pozadi. Ispred vozača dominira digitalna instrument tabla, a sportsku notu serviraju dobro profilisan upravljač i metalne pedale. Ono što zaslužuje posebnu pohvalu jeste završna obrada i kvalitet materijala koji je, u testiranoj verziji, na izuzetno visokom nivou.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sedišta (vozačevo je elektropomično) su presvučena kvalitetnom kožom i dobro obuhvataju telo, a sve komande su raspoređene intuitivno, što dopronosi visokoj ergonomiji. Da su u Hyundaiju okrenuti i onim najzahtevnijim kupcima, sugeriše i to što se u najvišem paketu opreme Impression, između ostalog, dobija grejani upravljač, grejanje i ventilacija prednjih, kao i grejanje zadnjih sedišta. Opcije koje, priznaćete, ne nude ni neki mnogo skuplji i prestižniji modeli.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ipak, ono najvažnije, što čini ovaj automobil autentičnim, nalazi se ispod “hauba”, prednje i zadnje! Tu su smeštene pogonske jedinice. Napred je benzinski četvorocilindarski agregat, zapremine 1,6 litara, sa direktnim ubrizgavanjem goriva (GDI) i 16 ventila, snage 105 KS. Krasi ga najveći stepenom termičke iskorišćenosti motora u klasi (40%), tako barem tvrdi fabrika. Pozadi se, uz litijum-polimerske baterije snage 2 kWh, nalazi sinhroni elektromotor sa stalnim magnetom, snage 32 kW, ili 43,5 KS. Inače, za prenos snage do prednjih točćkova angažovan je automatski šestostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ovakva konfiguracija donosi više snage i manju potrošnju u odnosu na klasičan pogon. U to smo se uverili već sa prvim pređenim kilometrima. Izuzev hladnog starta, kada točkove pokreće isključivo benzinski motor, vožnja po gradu se dobrim delom odvija “na struju”. Inače, benzinski agregat je toliko tih, a s druge strane, elektromotor se iznenađujuće čuje, tako da se po zvuku teško razaznaje kada vozi na elektropogon, kada na benzin, a kada kombinovano.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Da su u Hyundaiju napravili odličan posao svedoči i podatak da u mirnoj i tečnoj vožnji po gradu, kada je menjač u D poziciji, potrošnja može ostati ispod 4 litra, a čak ni u forsiranom režimu, teško da će prebaciti 6 litara. Opšti utisak kvaliteta pojačava i faktor tišine koja je prisutna i naročito izražena pri laganoj vožnji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za one koji ovakve hibridne automobile doživjavaju kao pomalo „penzionerske” , odmah da kažemo da je Hyundai Ioniq sve, samo ne „penzioner”. Jer, sa ukupnom snagom dva agegata, benzinskog i elektromotora (148,5 KS), lako se nosi za masom od nešto iznad 1.400 kg, a  kada se „nagazi”, ispoljava zavidne karakteristike. To se pre svega odnosi na S mod u automatskom DCT šestostepenom menjaču.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tada se čini da je fabričko deklarisano ubrzanje iz mesta do 100 km/h od 10,8 sekundi potcenjeno, a ovoj našoj oceni doprinosi podatak o ukupnom obrtnom momentu od zavidnih 265 Nm. U Drive modu (D), međutim, osetno se primećuje da je ovaj režim tako postavljen da mu je glavni zadatak ekonomičnost vožnje i čuvanje baterija, pa insistiranje na nakim većim dostignućima kada su ubrzanja u pitanju  ne daje rezultate.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ali, o tome koji se motor koristi i koliko efikasno, kao i kada koji „radi”, jasno se može očitati na grafici na displeju koji nije naročitih dimenzija (dijagonala 8 inča), ali je pregledan i lepo se uklapa u dizajn instrument table, kao i celog „deš borda”.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pored ovih karakteristika, Ioniq ima sve adute „normalnog” automobila, koji će mu, uvereni smo, obezbediti visoko mesto na listi traženih i rado kupovanih automobila ove vrste i to ne samo u Evropi, koja se jasno opredelila na favorizovanje proizvodnje ekološki prihvatljivih vozila, već i kod nas. Jer, pored već pomenutih kvalitetnih materijala, završne obrade  i ponuda opreme oduševljava.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Već u osnovnoj konfiguraciji Ioniq 1.6 GDI Hybrid Comfort dolazi sa LED dnevnim svetlima, kožnim volanom i ručicom menjača, automatskom klimom, USB priključkom, alu-felnama od 16 inča, a sa cenom za osnovni model od 24.999 evra i garancijom bez ograničenja pređenih klometara od 5+2 godine, čini se da će dobiti poklonike i na našem tržištu, uz napomenu da testirani model u „full” opremi staje 29.990 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HYBRID

    Karoserija limuzina, petora vrata, pet sedišta; d x š x v 4.470 x 1.821 x 1.450 mm, međ. rast. 2.700 mm, masa 1.370 – 1.470 kg, prtljažnik 443 lit.
    Motor benzinski, R4; 1.580 ccm; 105 KS pri 5.700 o/min; 147 Nm pri 4.000 o/min
    Elektromotor 43,5 KS , 265 Nm
    Kombinovana snaga 141 KS
    Transmisija automatska sa dvostrukom kvačilom; šest stepeni, pogon na prednje točkove
    Oslanjanje napred MacPherson, pozadi multilink
    Kočnice napred ventilirajući diskovi 280 mm, nazad puni diskovi 262 mm
    Pneumatici 225/45 R17
    Performanse 0-100 km/h za 10,8 s; maks. brzina 185 km/h; deklarisana potrošnja 3,4 l/100 km; 92 g CO2/km
    Cena od 24.990 evra

    Utisak
    Hyundai Ioniq u hibridnoj verziji ispunjava očekivanja u pogledu ekonomičnosti i voznih svojstava, a istovremeno iznenađuje kvalitetom izrade

    Ocena
    + Ekonomičnost, kvalitet
    –  Mehanička parkirna kočnica, preglednost unazad

    Tagovi: električni, hibrid, hyundai, ioniq, plug-in, test