1

TEST MINI Cooper S Countryman: Proboj u višu klasu

Novi MINI Countryman je postao veći, prostraniji i u mnogo čemu ozbiljniji od svog prethodnika, a kao takav, pokazuje jasne aspiracije da se upusti u borbu sa rivalima kojima do sada nije konkurisao, kao što su Mercedes GLA, BMW X1 ili Audi Q3

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Novi Countryman je prilikom svetske premijere jesenas, na Salonu automobila u Parizu, skrenuo veliku pažnju svetske javnosti, pa su mnogi s nestrpljenjem iščekivali februar i njegovo globalno lansiranje. Februar je već za nama, prodaja novog modela je počela širom Evrope, kao i u Srbiji, a mi smo za prvi test nove generacije popularnog Minijevog modela odabrali trenutno najsnažniju verziju u ponudi – MINI Cooper S Countryman.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za početak, nekoliko generalija o novajliji… Radi se o nasledniku izuzetno uspešnog i specifičnog modela, prvog Minija sa četvora vrata i pet sedišta, jedinstvenog i po tome što je ponudu obogatio opcionim pogonom na sva četiri točka. U prethodnih sedam godina, ovaj kompaktni krosover, odnosno SUV, pronašao je put do više od 540.000 poklonika, a srca mnogobrojnih fanova širom meridijana osvojio je pomenutim konceptom koji je objedinio urbani, mladalački šarm svojstven brendu MINI i praktičnost, odnosno funkcionalnost kakvom do tada nije mogao da se pohvali nijedan model sa znakom britanskog premijum proizvođača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sada je pred nama drugi izdanak iz porodičnog stabla Countryman, automobil koji u još većoj meri pravi otklon od minimalizma kao jednog od zaštitnih znakova MINI-ja. Običaj nalaže da svaka naredna generacija automobila poraste ili bar dobije za koji centimetar veće međuosovinsko rastojanje i tu nema ničeg neobičnog.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ali, novi Countryman je „pobegao“ u dužinu čak za 20 cm! Ujedno je postao širi za tri, dok je razmak između prednjih i zadnjih točkova protegnut za 7,5 centimetara. Sve to navodi na zaključak da je novitet kreiran s ambicijom da uskoči u viši segment gde će se suočavati sa novim rivalima. Sa dužinom od 4,30 metara smešten je tačno između BMW-a X1 (4,43 m) na čijoj platformi je nastao i, recimo Audija Q2 (4,20 m).

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pozamašan rast došao je u paketu sa, po našoj oceni, diskutabilnim dizajnerskim zahvatima koji su izazvali podeljena mišljenja u redakciji. Jednima se dopada, jer sada deluje moćnije i “nabildovanije”, kao da je prošao intenzivni fitnes program, dok drugi ne gledaju blagonaklono na gubitak kompatne forme koji je u najvećoj meri proistekao kao posledica produženja zadnjeg dela.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, lepši ili manje lep od prethodnika, novi model je umnogome dobio na prostranosti i na funkcionalnosti. Putnici na zadnjoj klupi sada imaju više prostora za noge, a prtljažnik može da se pohvali zapreminom do 450 litara. Inače, zadnja klupa je klizna i njena pozicija je u direktnoj korelaciji sa količinom raspoloživog prostora za prtljag.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što je više pomaknete unazad, ostaje više mesta za putnike pozadi, a manje u “gepeku” i obrnuto. Inače, kada se obore nasloni zadnje klupe, Countryman može da “proguta” 1.309 litara, što je čak 220 litara više nego ranije, a novost u vezi sa prtljažnikom predstavljaju opcije poput “piknik” montažno demontažne zadnje klupe, koja je odmišljena da posluži za sedenje i posluženje na ivici prtljažnika negde u prirodi, kao i otvaranje i zatvaranje petih vrata električnim putem.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, ekspanzija gabarita nije se odrazila samo na volumen prtljažnika, jer se u unutrašnjosti dosta bolje sedi, a vozačka pozicija je dobro skrojena što posebno dolazi do izražaja kada  se smestite u nešto tvrđa ali odlično profilisana John Cooper Works sedišta. Ova prelepa sedišta dolaze uz doplatu i ne predstavljaju deo JCW paketa kojim je opremljen testirani automobil (alu-felne 18”, JCW aerodinamički paket, JCW sportski volan, antracit obloga krova, poseban paket osvetljenja, “mini drive” režimi vožnje…).

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Od ostale dodatne opreme ističu se krovne šine, LED svetla, parking senzori napred i nazad plus asistencija, sistem “performans kontrol”…. Pomenuli smo samo najznačajnije stavke jer je spisak dodatne opreme možda i duži od standardne specifikacije, uz opasku da sa izborom dodatne opreme treba biti oprezan ukoliko imate ograničeni budžet, jer ovakva konfiguracija zida cenu sa početnih 28.990 evra na čak 47.191 evro.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Odmah primećujemo veliku promenu – ispred vozača se osim merača brzine sada nalazi i obrtomer, dok je centralni kružni displej rezervisian za širok spektar prikaza multimedijalnog uređaja, navigacije, raznih parametara podešavanja vozila, itd. Pozdravljamo premeštanje obrtomera sa centralne pozicije na svoje “prirodno” mesto, ali je ovaj instrument prilično mali i kao takav nije baš čitljiv.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Automobil se pokreće pritikom na prekidač u donjem delu centralnog grebena, što predstavlja još jedno neobično rešenje u duhu MINI-ja, a kada ga aktivirate, motor se odmah oglašava reskim zvukom. Budući da je reč o modelu Cooper S Countryman, pogon je prepušten dvolitarskom turbo motoru od 194 konjske snage, sa maksimalnih 280 Nm, dostupnih već od 1.350 obrtaja, pa sve do 4.000 o/min. Sasvim dovoljno da i ovako “ugojen” Countryman pokaže žustru narav, a zabavi u vožnji doprinosi i automatski menjač sa osam stepeni prenosa i polugama iza upravljača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Inače, sam upravljač je priča za sebe. Savršeno je oblikovan, odlično “leži” u rukama i pruža dobar “feedback” do vozača. Sa blizu 200 konjskih snaga, automobil energično poteže u svim režimima, a ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 7,4 sekunde.  Jednako su impresivna i među-ubrzanja kada u prvi plan izbija efikasna elastičnost. Inače, pored standardnog D moda, režim nudi i S sportski, kao i manuelni. Isto tako, Drive Control sistem omogućava izbor između ekološkog, normalnog i sportskog režima rada motora.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada se “prsten” oko ručice menjača okrene u položaj S, na scenu stupa sportski režim vožnje i tada motor daje bolji odziv na gas, a menjač šatuje brže. U pojedinim trenucima tokom druženja sa simpatičnim MINI-jem uživali smo u zvuku koji postaje dominantan sa porastom broja obrtaja, uz karakteristične višestruke “eksplozije” prilikom oduzimanja gasa koje se poput rafalne paljbe javljaju u S modu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Automobil se uz nešto tvrđe oslanjanje prilično čvrsto drži asfalta, uz napomenu da ne uspeva da sakrije rasipanje snage kada iz mesta kreće sa jačim gasom. Što se tiče “hendlinga”, prilikom (pre)brzih ulazaka u krivine, u izvesnoj meri pokazuje tendenciju ka podupravljanju, ali to je očekivano s obzirom na njegovu visinu, tako da ova “nus pojava” ne devalvira generalno veoma dobru ocenu u pogledu vozne dinamike.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada je reč o potrošnji, ona umnogome zavisi od režima vožnje – u “eko” modu sa uključenim start stop sistemom može da  se zadrži na ispod 9 litara, dok će sa težom nogom na gasu u “sport” modu prebacivati 13  litara. U odnosu na grad, na otvorenom putu, MINI-jev apetit se smanjuje za nekih 30 procenata. Svakako da ekonomičnost nije glavni adut MINI Cooper S Countryman i bilo bi neopravdano od njega očekivati nisku potrošnju, a kome je do toga, moći će da odabere Cooper SD verziju sa dizel agregatom od 190 KS. Ipak, svi koji to urade ostaće uskraćeni za vrhunski zvuk motora.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    MINI Cooper S Countryman

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.299 x 1.822 x 1.557 mm, međ. rast. 2.670, Masa 1.535 kg, prtljažnik 450 l
    Motor benzin, turbo, R4; 1.998 ccm; 192 KS pri 5.000 – 6.000 o/min; 280 Nm pri 1.350 – 4.000 o/min
    Transmisija automatska; osam stepeni, pogon na prednje točkove
    Kočnice napred ventilirajući diskovi, nazad puni diskovi
    Oslanjanje napred MacPherson, nazad multilink
    Pneumatici 225/40 R18
    Ubrzanje 0-100 km/h za 7,4 sek.; 225 km/h; 6,2 l/100 km; 141 g CO2/km
    Cena od 28.990 evra

    Rejting
    + Kvalitet, performanse, zvuk motora
    – Visoka cena dodatne opreme

    chats-viber-ts

    Tagovi: cooper, countryman, crossover, krosover, mini, suv, test
    Popularni komentari
    • B
      Bizon

      Sto je ruzan…