4

TEST PEUGEOT 3008 2.0 BlueHDI: Lav u novoj koži

Peugeot je u potpunosti promenio strategiju kod novog modela 3008, a da su u Sošou napravili odličan posao, potvrđuje i laskava titula Automobila godina u Evropi za 2017. Za razliku od prethodnika, koji će ostati upamćen kao krosover monovolumen, druga generacija je evolvirala stilom, prešavši u jedan od najpoželjnijih segmenata današnjice – SUV klasu

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Popularnost SUV segmenta toliko raste da ovaj dugogodišnji trend sada već može da se okarakteriše kao globalni fenomen. Upravo je to mnogim automobilskim brendovima pružilo šansu da se vrate u velikom stilu na scenu. Iako je Peugeot 3008 svojom pojavom 2008. godine kao monovolumenski krosover ostvario veoma dobre prodajne rezultate, sada dolazi u potpuno novoj „koži“. Prateći svetske trendove, dobija „titulu“ SUV-a, a sa njom i očekivano atraktivan izgled.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Peugeot je, dakle, ušao u jednu od najpoželjnijih klasa automobila gde je konkurencija žestoka, ali adut Francuza nema čega da se plaši i u samom startu se izdvaja dopadljivim izgledom. Spreda se ističu snažne linije i vertikalna agresivna GT maska, uokvirena zanimljivim formama odbojnika. Važan detalj predstavljaju i atraktrivna LED svetla koja se uz paket opreme Alure, kakav je imao testirani model, doplaćuju oko 1.200 evra, a treba reći da doplata za moderne svetlosne grupe donosi i pomenutu sportsku masku sa hromiranim detaljima.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Time „lav“ ne samo da zaokružuje izgled, već i daje na sigurnost, jer LED-ovi dosta olakšavaju noćnu i vožnju u uslovima smanjene vidljivosti. Sa druge strane, na bokovima nalazimo elegantne lajsne koje zajedno sa opcionim felnama od 19 inča (500 evra) čine testirani SUV još atraktivnijim. Za kompletan originalni utisak zaslužan je zadnji deo sa tri nezavisna bloka na crnoj podlozi kojim je preglednost u izvesnoj meri žrtvovana zarad estetike. Srećom, dodatno je opremljen kamerama napred i pozadi, što efikasno rešava problem smanjene vidljivosti pri parkiranju.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Model na našem testu bio je opremljen jednim od najsnažnijih motora u ponudi. Reč je o dizelu  koji raspolaže sa 150 KS i 370 Nm, “uparenim” sa ručnim šestostepenim menjačem koji nas nije očarao, ali ni razočarao. Snage ima sasvim dovoljno za tečna ubrzanja, naročito u trećem i četvrtom stepenu, u opsegu od 60 do 100 km/h, a što se potrošnje tiče, mi smo zabeležili prosek od oko 8 litara na 100 km što i nije mnogo s obzirom na zimske uslove, kao i dosta dinamične vožnje po gradskim gužvama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kako bi 3008 bio adekvatno testiran u zimskim uslovima, nakon višednevnog gradskog “mučenja”, odlučili smo da se odvezemo do Avale koja je bila prekrivena snegom i ledom. Nedostatak pogona na svim točkovima Peugeot rešava adaptibilnim sistemom protiv proklizavanja. Grip Control  se doplaćuje 920 evra, ali dobro dođe, jer nudi podešavanja rada pogona u zavisnosti od toga da li se nalazite na snegu, blatu ili pesku, a tu je i mogućnost isključivanja ESP uređaja.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Iako 3008 nije ni blizu klasičnim terencima i uopšte nema u ponudi 4×4 verziju, može da se pohvali HADC (Hill Assist Descent Control) sistemom koji pri veoma maloj brzini omogućuje kontrolisano spuštanje na nizbrdicama pod uglom do 45°. Kada se aktivira, vozač ne mora da brine o kočenju, na njemu je samo da se koncentriše na upravljanje, a automobil automatski koči motorom održavajući bezbednu brzinu.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ne samo zbog toga, Peugeot je dominantno cirkulisao avalskim putevima. Vozna dinamika odlično je izbalansirana i nema puno naginjanja, bez obzira na veličinu vozila, dok udobnost nije devalvirana bez obzira na velike točkove. Neravnine na putu savladava bez nepoželjnih skokova i „rvanja“ sa volanom, a za to je u velikoj meri zaslužna EMP2 platforma, koja je lakša za oko 100 kg od prethodne.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sve vreme dok smo se „družili“ sa novim „lavom“, uživali smo u unutrašnjosti jer komfor u kombinaciji sa modernim tehnologijama definiše Peugeotov tzv. i-Cockpit. Umesto klasičnih analognih intrumenata, uveden je veliki digitalni displej od 12,3 inča, futurističkog dizajna, a moguće ga je prilagoditi kako ukusima, tako i potrebama vozača.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tabla obasjana plavim ambijentalnim svetlom je gumirana i fino uklopljena se tkaninom koja se prostire dužinom celog enterijera, dok su komande blago okrenute ka vozaču, slično kao kod BMW-ovih modela. Druga značajna stavka je premešten „touchscreen“ multimedijalni sistem na vrhu centralne konzole, iznad ventilacionog otvora. Ispod njega se nalazi šest aluminijumskih prekidača, pružajući direktniji pristup najvažnijim funkcijama za radio, klima uređaj, navigaciju, asistencije u vožnji, telefon i mobilne aplikacije.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prilično dobra ergonomija dopunjuje utisak o kokpitu novog 3008, a za to su zaslužna odlična sedišta, presvučena kombinacijom kože i štofa, a pored zavidnog nivoa udobnosti, pružaju dovoljno podrške pri oštrijoj vožnji. Tu je i redizajnirani volan, sada zakošen sa gornje i donje strane, pružajući bolju preglednost table, čineći vožnju zabavnijom, prijatnijom i sigurnijom. Prilikom porodičnog ili poslovnog putovanja, Peugeot 3008 nije samo zadržao praktičnost koja je krasila prethodnika već ju je i poboljšao.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Recimo, osobe koje putuju pozadi više će uživati u komforu nego ranije, jer je novi model u odnosu na prvu generaciju porastao za 8,5 centimetara te pruža više mesta za kolena, ali i za glave jer je visina povećana za 36 mm. Što se tiče prostora za prtljag,  sve govori podatak o zapremnini „gepeka“ od 520 litara, što je za 90 litara više u poređenju sa prethodnikom, dok se obaranjem zadnjih sedišta dobija čak 1.580 litara. Inače, ukoliko se opredelite za opciju Open & Go po ceni od 800 evra, osim otključavanja i pokretanja vozila bez ključa, dobićete i mogućnost otvaranja, ali i zatvaranja prtljažnika bez upotrebe ruku – jednostavnim zamahom noge ispod zadnjeg branika.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sumirajući utiske o novom Peugeotu 3008, nismo uspeli da pronađemo neku značajniju manu . Naravno, kao i kod svakog modela, postoje određene stvari koje bi mogle da se unaprede. Ovde je to brzina odziva „touchscreen“ ekrana i eventualno malo bolja završna obrada kod određenih mesta gde se spajaju plastične površine. Nasuprot tome, ovaj automobil dizajnerski predstavlja pun pogodak. U pogledu funkcionalnosti i tehnologije pruža zaista mnogo te poseduje sasvim dovoljno aduta da privuče veliki broj kupaca iz porodičnog miljea.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Početna cena novog 3008 u Srbiji kreće od 20.990 evra, koliko košta model sa 1.2 turbo motorom (130 KS) u osnovnom Active paketu opreme (dnevna LED svetla, klima, ESP, šest vazdušnih jastuka, i-Cockpit, tempomat kožni upravljač, itd.) dok model sa 2.0 HDi motorom i Alure paketom, bez dodatnih opcija, staje 31.090 evra.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Aleksandar Savin/TopSpeed


    PEUGEOT 3008 2.0 BlueHDi

    Karoserija SUV, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.447 x 1.841 x 1.620 mm, međ. rast. 2.675, masa 1.425 kg, prtljažnik 520 l
    Motor dizel, R4, turbo; 1.997 ccm; 150 KS pri o/min; 370 Nm pri 2.000 o/min
    Transmisija manuelna; šest stepeni prenosa, pogon na prednje točkove
    Kočnice diskovi na sva četiri točka
    Performanse 0-100 km/h za 9,6 s; Top speed 207 km/h; potrošnja 4,4 l/100 km, 114 g CO2/km
    Cena od 31.090 evra

    Rejting
    + Dizajn, kokpit, vozna dinamika
    –  završna obrada na pojedinim mestima, odziv touchscreen ekrana

    Utisak
    Transformacijom iz monovolumena u SUV, Peugeot je izveo „na pravi put“ drugu generaciju modela 3008

    chats-viber-ts

    Tagovi: 3008, blue hdi, crossover, krosover, peugeot, suv, test
    Popularni komentari
    • p
      prijatelj

      Enterijer je na zavidnom nivou. Odlicno su ga uklopili. Kvalitet materijala je na daleko visem nivou nego recimo kod BMW x1 ili Audi q3. Svaka cast francuzima.

    • S
      SRLE

      Vi sto stavljate—- objasnite sta je SUV, a nema 4×4…Nego plati BUDALO MALO POMODARSTVA.

    • B
      Bizon

      Krš