5

TEST Mercedes-GLC Coupe 220d: Dobitna kombinacija

Mercedes je prvencu u klasi SUV kupea srednje veličine namenio ulogu automobila za uživanje u svim situacijama. Idelan kompromis dolazi kao posledica vrhunskog kvaliteta, komfora i vozne dinamike, a sve to začinjeno je vrlo dobrim ponašanjem po snegu, ne samo na planinskim putevima, već i tamo gde asfalta uopšte nema!

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

U svetu sve popularniji SUV segment dobio je novog člana. Čelnici automobilskog giganta iz Štutgarta odlučili su da se uključe u još jedan podsegment kombinovanih krosover automobila, tzv. ukrštenog dizajna, koji kombinuje izgled „soft“ terenca i kupea, ali i njihove karakteristike.

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Rezultat je najnoviji produkt sa trokrakom zvezdom koji nosi oznaku GLC Coupe, čija je misija, a i njegove odlike na to ukazuju, da ne dozvoli konkurenciji ni delić prednosti pri izboru probirljivih i imućnih kupaca. Tako je stopama modela GLE Coupe, koji se pojavio kao Mercedesov odgovor na BMW X6, sada krenuo njegov mlađi i manji “brat” GLC Coupe, predstavljajući pandam bavarskom X4.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Na opsežnom ispitu TopSpeed magazina našao se nemački novitet na osnovi GLC-a, naslednika afirmisanog Mercedesa GLK, da pokaže šta zna i može… A nama je preostalo da proverimo da li su mu šanse baš onakve kakve renomirani brend pod okriljem kompanije Daimler priželjkuje.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Bez dileme, već na prvi pogled, nalazimo da se radi o lepo uobličenom automobilu. Dizajneri su uspeli da kreiraju vešto izbalansiranu kombinaciju SUV-a i dinamičnog kupea, koji vizuelno ne deluje preteško i glomazno, pa svojim proporcijama ne ostavlja mnogo prostora za oprečna mišljenja, kakva se recimo mogu čuti kada se povede polemika o konkurentnim modelima iz više SUV klase.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dopadljiv izgled testiranog modela dodatno pojačava dijamantno bela boja koja se doplaćuje gotovo 2.000 evra, ali i AMG spoljašnji paket od 2.653 evra, koji obuhvata aluminijumske naplatke od 19 inča (standardno 18-ice), agresivnije oblikovane odbojnike, ali i sportsko oslanjanje, kao i Dynamic Select sistem o čemu će biti reči malo kasnije…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pre toga, moramo da se osvrnemo na inteligentne LED farove (1.923 evra), koji osim modernog izgleda, doprinose sigurnosti jer umnogome olakšavaju noćnu i vožnju u uslovima smanjene vidljivosti. LED-ovi krase i zadnji deo automobila, dajući mu prepoznatljiv Mercedesov svetlosni “potpis”.  Inače, interesantna je činjenica da se na zadnjem prozoru ne nalazi brisač jer strujanje vazduha prestaje tek posle spojlera pa samim tim voda ne može da dosegne zadnji prozor.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    AMG unutrašnjost je jednako atraktivna, a boravak u njoj izuzetno prijatan. Postavljen na platformu C-klase, GLC Coupe, uprkos strmoj liniji krova ne oskudeva u prostoru pozadi, a još manje napred. Kokpit krase odlična sedišta od mikrofiber sintetičke kože, zatim crno „nebo“, ali i još neki upečatljivi detalji poput metalnih pedala i karakteristično oblikovanog upravljača sa polugama za promenu stepena prenosa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Ova sportska “šminka” podiže opšti utisak kvaliteta i pojačava ugođaj u kabini. No, i pored toga, kvalitet materijala je odličan, a završna obrada perfektna. Rečju, osećaj luksuza „izbija“ na sve strane. Zbog svoje visine (1620 mm), preglednost je odlična, osim donekle pozadi, s obzirom na relativno visok rep i zadnja sedišta, što nižim vozačima može da se učini kao potencijalni problem. Srećom, tu je kamera koja verovatno iz tog razloga dolazi u svojstvu standardne opreme, a treba napomenuti da se ne doplaćuje ni za električno otvaranje prtljažnika, kapaciteta gotovo 500 litara!

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Prikaz kamere sa projektovanim putanjama kretanja unazad, omogućava centralni displej koji pored toga prenosi mnoštvo drugih informacija, od podešavanja mnogobrojnih funkcija vozila, preko infotejnment sistema, do navigacije. Nažalost, ekran nije osetljiv na dodir kao, uostalom, niti u jednom Mercedesovom modelu, ali se funkcijama upravlja prilično lako – preko “točkića” ili malenog touchpada koji se nalaze jedan do drugog. Testirani model je opremljen Comand Online sistemom (3.580 evra) koji dolazi sa većim ekranom, dijagionale devet inča (standardni je sedam inča), bolje rezolucije i potpunijim i preciznijim mapama.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Tokom testiranja, GLC Coupe nam se odmah “legitimisao” u tipičnom maniru premijum modela iz Štutgarta. Odlična zvučna izolacija i dobro podešeno oslanjanje, pružaju posebnu dimenziju komfora. Iako je oslanjanje nešto tvrđe, amortizacija je besprekorna, a udobnost se ne dovodi u pitanje i zbog visoke pozicije sedenja. Do vozača dolaze sve informacije, a opet, dovoljno smo „udaljeni“ da bi nam vožnja po neravnom kolovozu remetila ugođaj.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Model sa oznakom 220d, tek je starter u gami po snazi agregata u ponudi kod GLC Coupea. Sa svojih 170 konjskih snaga i 400 Nm obrtnog momenta, sasvim je dovoljan da sa lakoćom krstari drumovima, a prijatnu vožnju garantuje u svim uslovima. Veliki doprinos tome, ali i ekonomičnosti, daje novi automatski menjač sa čak devet stepeni prenosa.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Omogućava da se u krajnjem stepenu, već pri 2.000 obrtaja, vozi brzinom od 150 kilometara na čas, bez imalo izražene buke u unutrašnjosti, osim zvuka koji stvaraju zimske gume na grubljem asfaltu. Ipak, GLC 220d Coupe nije neki trkač, jer agregat od 170 KS ne izlazi baš lako na kraj sa karoserijom teškom 1.850 kilograma. To je naročito izraženo pri ubrzanjima, na uzbrdicama i iznad 100 km/h…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    No, za one koji baš žele da budu na „čelu kolone“, Mercedes u ponudi ima sasvim dovoljno „artikala“ na polici, među kojima se kao interesantna alternativa nameće snažniji, provereni  biturbo dizel od 204 KS, a tu je i  V6 dizel od 3,0 litre i 258 konjskih snaga. Ipak, mesto “broj 1” u gami rezervisano je za  GLC AMG 43 Coupe sa V6  benzincem od 367 „konja“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Međutim, ono što je posebno izraženo kod ovog „hibrida“ terenca i kupea, a što nas je zaista iznenadilo, jeste njegova upravljivost. Uzdignut automobil, pa još tolike mase, vozi kao po šinama i hvale po tom pitanju koje sami sebi upućuju inženjeri Mercedesa, sasvim su na mestu. Za razliku od klasičnog GLC-a, kupe dolazi sa Direct Steering sistemom koji obezbeđuje neposrednije i direktnije upravljanje.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Svi modeli, pa tako i testirani, standardno su opremljeni sportskim oslanjanjem u kombinaciji sa Dynamic Select sistemom koji uključuje pet režima rada motora, menjača i upravljanja: ekološki (ECO), udobni (COMFORT), sportski (SPORT), sportski plus (SPORT plus) i individualni (INDIVIDUAL). Opciono je dostupan i Dynamic Body Control sportski sistem oslanjanja sa čeličnim oprugama i elektropodesivom tvrdoćom amortizera, kao i adaptivno vazdušno oslanjanje sa višekomornim oprugama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Kada već govorimo o naprednim tehnologijama, moramo da napomenemo i to da konstruktori s pravom ističu materijale koji su ugrađeni u šasiju i sistem oslanjanja. Da bi se smanjila masa, mnogo komponenata izrađeno je od aluminijuma i lakih, ultrajakih čelika. Ipak, težina se, kao što smo već rekli, prilično oseća i to ne samo na gasu, već i kod kočenja. Prilikom naglog zaustavljanja potrebno je “nagaziti” pedalu kočnice dosta jače nego obično.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Sa druge strane, ono što nas nije u tolikoj meri iznenadilo, ali jeste obradovalo, jesu terenske karakteristike, koje smo ovoga puta isprobali s prvim snegom na Jahorini. Uspon do ove olimpijske planine savladali smo bez ikakvih problema, ostavljajući za sobom vozila zaglavljena u mećavi. Suverene karakteristike, GLC Coupe je potvrdio i u vožnji po snegom prekrivenim padinama Jahorine. Relativno visok klirens, velik obrtni moment, odlične zimske gume i standardni pogon na sva četiri točka (4MATIC), pokazali su se više nego dovoljnim da vožnja po strmom terenu i snegu dubine nekoliko desetina centimetara – bude pouzdana i sigurna!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Za kraj, možemo da kažemo kako je Mercedes-Benz i ovoga puta napravio odličan automobil, nadasve kvalitetan i svestran. To mu omogućava da gađa široku ciljnu grupu –  mlađe porodične ljude, pripadnice lepšeg pola, mlade osobe i sportiste, kao i ostale kupce visoke platežne moći. Početna cena za GLC 220d Coupe 4MATIC u Srbiji iznosi 47.832, dok testirani model premašuje 66.000 evra.

    Uroš Dedić/TopSpeed

     

    MERCEDES-BENZ GLC 220d COUPE

    Karoserija krosover, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.732 x 1.890 x 1.602 mm, međ. rast. 2.873, masa 1.850 kg, prtljažnik 500 l
    Motor dizel, R4, turbo; 2.143 ccm; 170 KS pri 3.000 – 4.200 o/min; 400 Nm pri 1.400 – 2.800 Nm o/min
    Transmisija automatska; 9G-Tronic, pogon na sva četiri točka
    Kočnice diskovi na sva četiri točka
    Performanse 0-100 km/h za 8,3 s; 210 km/h; 5,4 l/100 km, 143 g CO2/km

    Rejting
    + Kvalitet, enterijer, pojava, vozna svojstva
    – Preglednost nazad

    chats-viber-ts

    Tagovi: 220d, 4matic, coupe, dizel, glc, jahorina, mercedes, sneg, test
    Popularni komentari
    • h
      hercegovac

      Dobar, ali skup! Kosta kao Land Cruiser, al valjda se luksuz plaća, šta drugo reci, no čestitam mercedesovim inzinjerima.

    • s
      smb

      Isti kao Sorajin

    • B
      Bizon

      Nekako mi mecka gastarbajterski auto.