2

TEST Smart Brabus Fortwo: Hrabro prkosi većima!

Nedavno je najnovija generacija Smarta dobila i svoje najatraktivnije izdanje sa eminentnim potpisom Brabus. Ispod agresivnijeg „oklopa“, ova verzija skriva mnogobrojna sportska obeležja, poput snažnijeg motora, poboljšanog menjača, direktnijeg upravljanja, nižeg i čvršćeg oslanjanja...

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Nedavni debi najnovije, treće generacije Smarta Brabus malo je koga iznenadio. Sve je, manje-više, bilo očekivano, jer saradnja između Smarta, specijaliste za male gradske modele i čuvene tjunerske kuće Brabus, datira još iz 2003. godine. Ova dva brenda je na “istu talasnu dužinu” doveo automobilski gigant Daimler u čijem vlasništvu je Smart, baš kao i Mercedes-Benz, bez kojeg Brabus danas ne bi bio to što jeste – nezavistan brend koji se proslavio tjuniranjem vrhunskih modela sa trokrakom zvezdom. Kada on “umeša prste”, nastaju rakete na točkovima sa 800+ konjskih snaga, višestruko skuplje od Mercedesovih AMG modela. A kako sve to izgleda sa novim Smartom?

pročitaj još

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Proveren recept, nema šta! Autentično oblikovana karoserija dobila je ne previše napadan, ali opet dovoljno efektan sportski „oklop“. Napred maska nije menjana, osim što je urbani mališan poneo Brabus značku, a prednji odbojnik je obogaćen relativno diskretnim spliterom u donjem delu.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Promene na zadnjem kraju su daleko uočljivije, zahvaljujući dominantnom tamnom difuzoru, ali i zbog dve odvojene izduvne cevi, prilično velikog prečnika. Kada govorimo o izgledu, dosta toga donose atraktivno oblikovani Brabus točkovi od lake legure.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Unutrašnjost je takođe fino “našminkana”. Sportsku dobrodošlicu u kokpitu nam je priredio Brabusov “pečat”, odnosno markiranje detalja kao što su ručica menjača, ručna kočnica, obrtomer, pragovi, čak i patosnice, a odmah iznad njih, smeštene su prave sportske metalne pedale. Poput svog brata u „civilu“, sportski Smart Fortwo sa dva sedišta i dosta prostora za vozača i suvozača, predstavlja uspešan koncept za uklopljen u mikro automobil dužine manje od 2,7 metara.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Skromne dimenzije prati minijaturan krug okretanja. Dakle, potpuno je jasno sa kakvom lakoćom i rutinom vlada na malom prostoru, maksimalno olakšavajući vožnju, manevrisanje i parkiranje u tesnim gradskim sredinama, kakvih je sve više u evropskim metropolama, ali i na ovom, našem podneblju. To, dakle, uopšte ne treba dovoditi u pitanje.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Zapravo, pravo pitanje je u kojoj meri najnoviji Smart Brabus opravdava cenjeno sportsko ime. Motor zapremine 898 ccm dolazi iz Renaulta, ali je sa standardnih 89 KS, pojačan na 109 konjskih snaga, dok je maksimalni obrtni moment od 170 Nm na raspolaganju pri 2.000 obrtaja u minutu. U odnosu na prethodnika, novi Smart Brabus daje 7 KS i 23 Nm više.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Prenos snage do zadnjih točkova poveren je takozvanom Twinamic automatskom menjaču sa dva kvačila i šest stepeni prenosa sa skraćenim odnosima. Ovakva konfiguracija dovoljna je da Smart Brabus potera do „stotke“ za 9,5 sekundi, uz interesantnu asistenciju Race Start koja se aktivira na taj način što se istovremeno pritisnu pedale gasa i kočnice, a zatim se otpusti kočnica.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Priliv snage je kudikamo ažurniji iznad 2.000 obrtaja, a svaki put kada mali Brabus žustro krene napred, izduvni sistem će to ispratiti prijatno reskim zvukom. Iako ne može da se kaže da stoji rame uz rame sa najmodernijim transmisijama, menjač radi sasvim korektno, a prilikom forsiranog tempa i zabavne vožnje, dobro su se pokazale polugice za promenu stepena iza upravljača.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Kada je reč o upravljanju i stabilnosti, nema mesta zamerkama u pogledu voznih svojstava pri umerenim brzinama. Poboljšano upravljanje, 10 mm niže oslanjanje sa 20% krućim oprugama i amortizerima, dozvoljavaju brže skretanje u gradskim uslovima i na uskom krivudavom putu. Ipak, kada se premaši 90 km/h, podupravljanje i naginjanje karoserije postaju izraženiji.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    Jednostavno, veća visina i kratko međuosovinsko rastojanje ne dozvoljavaju da se iz Smarta, pa makar on bio i Brabus, razvije neki ozbiljniji sportski potencijal odnosno temperament na nivou žustrih gradskih “zujalica” kao što su MINI Cooper S ili Abarth 500. To je zasigurno i razlog zbog čega su njegovi konstruktori odlučili da ne bi bilo preporučljivo da se “razmahne” sa više snage. Tome u prilog govori i činjenica da je maksimalna brzina limitirana na 165 km/h.

    Foto: Luka Kulundžić

    Foto: Luka Kulundžić

    No, i bez toga, Smart Brabus ima brojne adute, a najveći od svih je to što ekskluzivnim potpisom na originalan način objedinjuje praktičnu stranu mikro automobila i sportske gene koji ga uvode u sasvim drugačiju dimenziju vožnje.

    Uroš Dedić/TopSpeed


    Smart Brabus Fortwo

    Karoserija: kupe, 2 vrata, 2 sedišta; d x š x v 3.995 x 1.745 x 1.460 mm, međ. rast. 2.520 mm, masa 1.370 kg, prtljažnik 355 litara
    Motor: benzinski, turbo, R3; 898 ccm; 109 KS pri 6.000 o/min; 170 Nm pri 2.o00 o/min
    Transmisija: automatska, šest stepeni; pogon na zadnje točkove
    Pneumatici: 185/50 R16 napred, 205/45 R17 nazad
    Kočnice: diskovi napred, doboši nazad
    Performanse: 0-100 km/h za 9,5 s; 165 km/h; 4,3 l/100 km, 100 g CO2/km

    Rejting
    + Atraktivan izgled, manevarske sposobnosti, premijum osećaj
    – Agilnost pri većim brzinama

    Utisak
    Smart Brabus Fortwo predstavlja pravi unikat na tržištu, kombinujući praktičnost, ekskluzivnost i sportske gene

    chats-viber-ts

     

    Tagovi: brabus, fortwo, renault, smart, test, turbo, twingo
    Popularni komentari
    • S
      SRLE

      Moj je ZAKON 2003god DIESEL, aut.:-):-):-)

    • m
      mica

      lepsi stari