0

TRAVEL TEST Audi Q2 Sport 1.6 TDI: Mali princ!

Iako trenutno najmanji u „Q” gami proizvođača iz Ingolštata, Audi Q2 pruža zaista mnogo, čak i bez pogona na sva četiri točka. Mi smo se u to uverili prilikom zahtevnog zimskog testa koji smo obavili na putu do Stare planine

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Zimi i snegu se najviše raduju deca… Odrasli manje, jer su nekako više svesni problema koje sa sobom donose hladno vreme, sneg, led, kratka obdanica i slično. Pogotovo ukoliko se planira neko putovanje, pa još u planinske krajeve, budući da kod većine vozača to probudi neku zebnju. Ipak, ima i onih koji se tome raduju, pogotovo ako je izbor vozila i pneumatika „pravi“. Tada je vožnja po klizavom samo dodatni izazov, a ne i problem!

pročitaj još

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tako smo i mi, tragajući za adekvatnim vozlilom kojim bi se uputili na otvaranje skijaške sezone na Staroj planini, nekako došli do Audija i modela Q2. Vozili smo ga pre nekoliko meseci na promociji u Austriji, ali ne i ovde, na „domaćem“ terenu. Iako najmanji u “Q” porodici, ovaj atraktivni krosover poseduje sve potrebne kvalifikacije za jedno takvo putovanje… Ili možda ne?

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dizajnom, opremom i mogućnostima personalizacije, Audi Q2 deluje “kao lepak” za one mlađe generacije koja je okrenuta upravo ovoj kategoriji vozila. Međutim, malo je onih koji će u startu primetiti jedan „nedostatak“, a to je odsustvo čuvenog quattro pogona. U ovoj verziji Sport sa 1.6 TDI motorom, Q2 dolazi sa šestostepenim manuelnim menjačem i sa pogonom samo na prednje točkove. U prvi mah smo se začudili što je to tako, ali dosadašnji rezultati prodaje, i to ne samo u našoj zemlji, pokazali su da se relativno mali broj kupaca odlučuje za one verzije sa dvolitarskim TDI motorima i quattro pogonom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Razlog je, uglavnom, što je ovo obično „drugi automobil“ u porodici i što se mahom koristi u gradu, a ređe za ovakva putovanja, pa nema ekonomske računice za pogonom na sva četiri točka. U suštini, ovo je ispravno razmišljanje jer cenom cenom ostati konkurentan u odnosu na rivale, a u ovom slučaju, to su mali krosoveri Mercedes-Benz GLA, BMW X1 i MINI Countryman, itd.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Bez obzira na sve analize, rezerve i dodatne dileme, jedan Audi Q2 je bio spreman za polazak. Ostalo je još samo da ga napunimo kvalitetnim gorivom, dakle, ne običnim dizelom, već OMV MaxxMotion Performance dizelom koji obezbeđuje pouzdan rad motora i bolje performanse na temperaturama do -38 stepeni Celzijusa.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dok smo se bavili tim pripremama, zagledamo ovaj krosover. Najmanji Audi sa „Q“ oznakom kao da se pomalo distancira od ostatka game, prvenstveno po pitanju dizajna. Izgleda atraktivnije, možda zbog tih oštrih linija?! Pogotovo onih na prednjem delu, kojim dominira velika maska hladnjaka i još oštrije oblikovane svetlosne grupe. A pozadi su one, više četvrtaste za razliku od ostale „Q rodbine“, ali i dalje sve deluje baš onako agresivno…

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Pa, čak i bokovi, koji su “mišićavi”, u klasičnom krosover stilu, samo ima tu nešto što nam je zasmetalo. „Koral oranž“ boja karoserije je u suštni OK, pa i srebno-sivi delovi i oni niklovani, ali C stub u ovoj boji?! U nekim trenucima, posebno u uslovima smanjene vidljivosti ili kada je vozilo prljavo, te srebrno-sive površine su izgledale kao greška! Kao da smo uzeli automobil koji nije ofarban do kraja ili kojem je razbijeno staklo pa je „inventivni“ vlasnik postavio pleksiglas ili nešto slično! I za ovu pojavu postoji „lek“, a to je da se, kao deo dodatne opreme, dokupi posebna nalepnica sa diskretnim logotipom „četiri prstena“.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Strah da bi kod vozila čija je dužina manja od 4,2 metra, a širina tu negde oko 2 m, dok je visina 1,5 m, enterijer mogao biti skučen, odagnan je već na samom početku. Prostora ima dovoljno i napred, i nazad, ali i u prtljažniku sa „duplim dnom“ od 405 litara. Sedišta su udobna, u skladu sa reputacijom kuće iz koje dolazi. A i sam dizajn enterijera je, možda za mlađu publiku previše „čist i jednostavan“, mada opet veoma funkcionalan i u duhu tradicije. Inače, sam kokpit je dosta sličan modelu A3, samo što je u neku ruku više doteran.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    I dok kilometri na auto-putu u pravcu Niša brzo prolaze, mi se zabavljamo raznim podešavanjima. Drugim rečima, igramo se velikom rotacionom multifunkcionalnom komandom na centralnom tunelu i komandama. „Skačemo“ iz menija u meni, menjamo boje osvetljenja enterijera, ali se opet nekako zaustavljamo kod one narandžaste, koja najviše pristaje, s obzirom na spoljašnjost. Svi materijali su, iako sedišta nisu obložena kožom, veoma prijatni na dodir, mada je utisak da plastike ima za nijansu više nego što bi to očekivali od jednog Audija.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Po izlasku sa auto-puta i dobre asfaltne podloge, Q2 se suočava sa srpskom realnošću. Neravni, loše obeleženi putevi sa slabom ili gotovo nikakvom horizontalnom i vetrikalnom signalizacijom, pogotovo u ovom južnom delu naše zemlje, zahtevaju pojačan oprez od vozača, tim pre, što se spušta i noć. No, to ne predstavlja veći problem, jer su LED svetla veoma efikasna i dobro obasjavaju put, mada je i dalje teško proceniti gde je zapravo ivica, tj. gde prestaje asfalt, a počinje suva trava. To se pogotovo odnosi na deonicu od Svrljiga do Kalne.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Tu vožnja podeća na roler-kouster. Krivina krivinu sustiže, put je naravan, ali Audi Q2 ostaje čvrsto na njemu. Veoma je teško izbaciti ga iz ravnoteže, bez obzira na nešto više težište, a upravljač je tako precizan, kao da smo u nekom sportskom automobilu, a ne krosoveru. Međuosovinsko rastojanje od 2,6 metara je sasvim dovoljno da pruži odgovarajuću stabilnost, ali i komfor, tako da nešto tvrđi trim oslanjanja neće nikome smetati. Ipak, ono što može da zasmeta jesu nešto širi A-stubovi tako da ponekad nije lako uočiti teme krivine.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što smo bliži našem odredištu i što se više penjemo, put postaje sve klizaviji. Najpre mokar, pa prekriven rizlom, a onda i snegom, pa i ledom. Međutim, i pored toga što ova verzija malog “Q” nema pogon na sva četiri točka, ponašanje vozila na klizavoj podlozi je odlično. I dalje je stalno tu, čvrsto i sigurno „prikovan“ za put, jedino povremeno, budući da je ESP isključen kako ne bi suviše redukovao snagu, kod jačeg dodava-nja gasa, pogonski točkovi napred proklizavaju u potrazi za trakcijom.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Bez obzira na to, uživamo u vožnji, tako da bez mnogo stresa stižemo u toplu garažu Hotela „Stara planina“. Razmišljamo da eventualno, radi provere performansi OMV goriva, Audi Q2 ostavimo i napolju, na dvocifrenom minusu, ali ipak ne! Ne, zato što je bolje da ga odmah operemo od soli i prljavštine, kako bi naredni dan snimanja dočekao „čist i umiven“!

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    A kako se „budi“ TDI, jedan od najpopularnijih dizel motora u gami nemačkog proizvođača? Odgovor je – lako! Ne samo zbog toga što je noć proveo u garaži i zato što ima kvalitetno gorivo, već jednostavno zato što su ovi agregati sada dovoljno usavršeni, da više nema onog grubog i neuglađenog rada dok se ne zagreju.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Što se tiče same snage ovog četvorocilindarskog motora, priznajemo da smo se u startu pribojavali da li će 116 KS dobijenih iz 1.598 „kubika“ radne zapremine biti dovoljno?! „Na papiru“ to ne deluje tako ubedljivo, pogotovo u poređenju sa 2.0 TDI agregatima od 150, a naročito 190 konjskih snaga, ali u praksi, snage i obrtnog momenta ima sasvim dovoljno za prosečnog korisnika. Ubrzanja su solidna, pa tako sa njim ovaj krosover do 100 km/h stiže za 10,3 sekunde uz maksimalnih 197 kilometara na čas.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Maksimalni obrtni moment je 250 Nm, a dostupan je već od 1.500 pa do 3.200 obrtaja u minutu, pri čemu je, zapravo, elastičnost njegova glavna vrlina. Šestostepeni manuelni menjač je precizan i pokazao se kao dobar “partner” ukoliko se insistira na uštedama u gorivu. U ovoj kombinaciji, sa „lakom nogom“ na gasu, potrošnja od 6 litara, i to u oštrim zimskim uslovima, nije nemoguća misija.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    U agresivnijoj vožnji, Audi Q2 će, naravno, biti i nešto žedniji, ali ne previše. No, mi smo na Staru planinu došli i da se zabavimo na snegu, tako da nam uštede u gorivu nisu bile prioritet. Bilo je samo važno da ga bude dovoljno za povratak do prve OMV benzinske stanice. A do tada, mogli smo da uživamo u zimskim čarolijama na gotovo pustim putevima, budući da se najmanji član porodice “Q” izuzetno dobro pokazao na klizavom. Čak i kada vozač malo pretera sa brzinom u krivini, lako će se izvući iz neprijatne situacije. Ovaj krosover nije nervozan i prilično „pitomo“ se ponaša. Uz to, masa od 1.310 kilograma, svakako, ide u prilog dobrim vozinim karakteristikama.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Dakle, Audi Q2 sa 1.6 TDI motorom nije od onih automobila, tj. krosovera koji će oduševiti performansama. On samo predstavlja dobar balans između upotrebljivog urbanog vozila sa kojim se čovek bez bojazni može uputiti i na duža putovanja, pri čemu će sigurno uživati u bezbednoj, komfornoj, ekonomičnoj, a opet dovoljno zabavnoj vožnji. Cena ovog modela je 30.599 evra, a ko želi nešto više sportski, sa snažnijim motorom i naravno quattro pogonom, treba još malo dublje da “zavuče ruku u džep”. Samo u tom slučaju, već izlazi iz priče o ovom malom krosoveru, kao urbanom avanturisti i okreće se drugim članovima porodice “Q”.

    TopSpeed Test Team

    Zimsko gorivo
    OMV je pripremio specijalnu vrstu goriva za upotrebu tokom zime. Posebno mesto u ponudi zauzima “zimski dizel”, odnosno MaxxMotion Performance Diesel, gorivo za bolje performanse, pouzdano i na temperaturama do -38 oC.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Gorivo daje energiju za pokretanje vozila, ali ima i značajan uticaj na životni vek motora, kao i zaštitu životne sredine. Ako ovo uzmemo u obzir, jasno nam je koliko je kvalitet goriva značajan faktor. U kompaniji OMV to dobro znaju i zato su za ove zimske uslove pripremili poseban asortiman goriva visokih performansi pod nazivom MaxxMotion Performance Fuels.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Među njima, posebno mesto zauzima OMV MaxxMotion zimski dizel, gorivo koje je proizvod ekspertskog tima ove kompanije iz Austrije. Zimski dizel omogućava odlične performanse motora čak i u uslovima oštre zime, sve do -38 oC, obezbeđujući izuzetnu funkcionalnost i dugovečnost, te poboljšavajući efikasnost.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Prednosti OMV MaxxMotion dizela su bazirane na optimalno niskom procentu sumpora, što je omogućio inovativni paket aditiva osmišljen posebno za vozila koja imaju dizel motore. Ovo gorivo uklanja postojeće naslage sa brizgaljki i sprečava nastanak novih. Time se održavaju maksimalne performanse motora i obezbeđuje njihov kontinuitet tokom celog perioda eksploatacije. Pored toga što motor postaje čistiji, on ima i veći stepen iskorišćenja energije iz goriva što omogućuje i bolja ubrzanja. A sprečavanjem formiranja naslaga na brizgaljkama, motor nema gubitke u snazi tokom kontinuirane upotrebe ovog zimskog dizela iz OMV-a. Zahvaljujući svemu tome, povećava se i broj kilometara koje je moguće preći uz MaxxMotion Diesel u odonosu na onaj koji obezbeđuju obična dizel goriva.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Naravno, sve ovo ima pozitivan uticaj i na životnu sredinu. Ne samo što se upotrebom ovog goriva uklanjaju naslage sa unutrašnjih delova motora i sprečava nastanak novih, već se poboljšanim procesom sagorevanja dobijaju i bolje performanse i efikasnost, ali smanjuje i emisija štetnih gasova. A pri svemu tome, rad motora je mnogo uravnoteženiji i tiši, što doprinosi i boljem komforu u vožnji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    Hotel Stara Planina
    Centar manifestacije bio je Hotel Stara planina. To je, zapravo, glavni smeštajni objekat u ovom skijalištu i predstavlja odlično mesto za odmor. Nalazi se na nadmorskoj visini od 1.470 metara, odmah uz prvu i jedinu gondolu u Srbiji, tako da omogućava pravu “ski in, ski out” uslugu. Hotel je prvenstveno namenjen porodicama, i u ponudi ima profesionalnu, celodnevnu brigu od deci. Pored komfornog smeštaja i bogate gastronomske ponude hotelske kuhinje, gostima su na raspolaganju usluge wellness i spa centra sa zatvorenim i otvorenim bazenom, kao i mnogi drugi prateći sadržaji.

    Foto: Aleksandar Savin

    Foto: Aleksandar Savin

    chats-viber-ts

    Tagovi: audi, omv, q2, quattro, sneg, stara planina, tdi, test