5

TEST Volkswagen Up!: Gradska čigra

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Gradski mališani, nažalost, nisu naročito popularni na našem tržištu. Kažemo nažalost, jer upravo broj prodatih automobila u najmanjem A segmentu često daje sliku o ekonomskoj snazi države. Razlog je taj što „mikro“ automobili obično predstavljaju drugi ili čak treći „pik“ u porodičnom voznom parku u razvijenim zemljama. Ipak, oni itekako imaju šta da ponude, u šta smo se uverili nebrojeno puta, a najnoviji primer daje restilizovana verzija Volkswagena Up!, koja je nedavno stigla u Srbiju.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Podsećamo da je ovaj automobil lansiran iz Volkswagen grupacije zajedno sa Seatom Mii i Škodom Citigo. Reč je o naslednikau modela Lupo, od kojeg se, između ostalog, razlikuje i po tome što je dostupan u dve karoserijske izvedbe – sa troja i petora vrata. Mi smo se opredelili da isprobamo verziju sa petora vrata u osnovnom paketu Move Up!, koju pokreće osnovni agregat od 1,0 litra. Dakle, reč je o „ulaznom“ modelu koji ne nudi mnogo opreme, niti snage, ali svakako ima svoje adute.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Za početak, osvrnućemo se na izgled… Kada Volkswagen krene u podmlađivanje modela, to obično rezultuje blagim, gotovo jedva primetnim “zatezanjem bora”. Po tom pitanju se ništa nije promenilo ni ovoga puta. Novi su branici, sa preoblikvanim prorezom koji daje nešto agresivniji, sportski izgled, a najuočljiviju promenu donose LED dnevna svetla i to je detalj koji nepogrešivo ukazuje da se radi o novom modelu. Osim što je „retuširano lice“, spoljašnji retrovizori su dobili integrisane lampice za pokazivače pravca, a nova su i svetla pozadi, gde se nalazi i karakterističan zadnji difuzor. Up! je osvežen i kolekcijom boja, ima ih ukupno 13, a jedna od novih nijansi je i ova oker žuta.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Enterijer je takođe “našminkan“… To je urađeno novim dezenom i bojama, a glavnu novost donosi mogućnost povezivanja preko sistema za integraciju sa “pametnim” telefonim, koji je nazvan Maps&Me, a dolazi uz doplatu od 112 evra. Od dodatne opreme, testirani model poseduje samo još Roof paket, odnosno krov u kontasnoj boji (121 evro). Dobro, tu su još standardni podizači prednjih stakala, servo upravljač, klima uređaj, sistem elektronske kontrole stabilnosti, prednji i bočni vazdušni jastuci… Sve u svemu, dovoljno da zadovolji osnovne potrebe, pa i više od toga – standardno dolazi i tempomat!

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ipak, kada su se opredelili za redizajn, u Wolfsburgu su mogli da se malo više potrude oko nekih sitnica, recimo, da u većoj meri budu obložene unutrašnje stranice vrata, koje su u gornjem delu ostale „ogoljene“. Jeste da se originalna boja karoserije uklapa sa aplikacijom na prednjem panelu, ali ovakvo rešenje na vratima deluje sirovo i vidi se da je primenjeno zarad uštede.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Zato na funkcionalnom uređenju prostora nije bilo prevelike „uštede“. Sa tek nešto više od 3,5 metara dužine, Up! je gotovo iznenađujuće prostran. Mesta ima dovoljno za vozača i suvozača, pa i više od toga, jer se iza njih mogu smestiti i dva odrasla putnika koji neće imati nikakve muke da se prevezu na, uslovno rečeno, kraćim relacijama. Tu mislimo na dužu gradsku vožnju, ali i na kraća putovanja. Prtljažnik od 250 litara je među najvećim u klasi i sasvim je dovoljan da se dve odrasle osobe „spakuju“ za godišnji odmor.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ipak, treba biti realan i reći da se ovaj automobil daleko bolje snalazi u gradskim sredinama nego na otvorenom putu. Male dimenzije i minimalan krug okretanja daju odlične manevarske sposobnosti. Lako se probija kroz gužvu, a još lakše pronalazi parking prostor jer, takoreći, može da se parkira na pola parking mesta.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Model koji smo testirali pokreće provereni trocilindarski agregat od 1,0 litra sa 60 KS. Iako „na papiru“ zvuči skromno, obim snage je sasvim dovoljan za normalnu vožnju u gradu, pa čak i za autoput pri brzinama u granicama propisa. Ergonomija, odnosno pozicija za upravljačem, dobro je projektovana, a sedišta su udobna. Primetili smo da je ručica menjača nešto niže postavljena, ali je bez obzira na to, „šaltovanje“ izuzetno lako zbog kratkog i preciznog hoda.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Inače, stepeni prenosa su veoma dugački, pa se i po tome vidi da je kod ovog motora u prvom planu ekonomičnost, a ne performanse. To potvrđuju i fabričke brojke o ubrzanju, kao i podatak da nam je u višednevnom testu tokom kojeg smo veći deo vremena proveli u gužvi, Up! u proseku trošio manje od 6 litara.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Kao rezime, možemo da zaključimo da redizajnirani Up! ima sasvim dovoljno aduta da u Wolfsburgu mogu bezbrižno da sačekaju dolazak sledeće generacije. Ovo je još jedan u nizu primera kako manje nekada može da bude više…

Uroš Dedić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: grad, lupo, mališan, seat, škoda, test, up, volkswagen
Popularni komentari
  • B
    Bizon

    Kepec.

  • D
    Dado

    Ruzan auto kojeg nikad ne bih uzeo.Imam kolegu koji ga ima i kaze da se pokajao sto ga je uzeo.

  • F
    Feki

    Odličan automobil