10

TEST BMW 330i xDrive: U „top“ formi!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

U više navrata smo imali priliku da se družimo sa aktuelnom generacijom BMW-ove “trojke”, testirajući razne varijante, a sada se “na tapetu” našla modernizovana verzija sa oznakom 330i xDrive. Podsetićemo, Bavarci su prošle godine restilizovali Seriju 3, manje – više (ne)očekivano.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Naime, model sa internom oznakom F30 ugledao je svetlost dana 2012. te nije predugo bio na tržištu, ali se u međuvremenu pojavila i nova generacija C-klase, i to kao da je bio signal BMW-u da ubrza odluku o lansiranju unapređene Serije 3.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ovoga puta, dizajneri iz Minhena opredelili su se za diskretne estetske korekcije što je rezultovalo suptilno doteranim izgledom. Na prednjem delu karoserije su preoblikovani odbojnik i blago “zaoštrene” svetlosne grupe, a čini se da je važnije od toga što je kod prednjih svetala ponuda obogaćena LED tehnologijom u funkciji oborenih i dugih svetala, a promenjena je i grafika zadnjih LED-ova.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Jedan od upadljivih znakova raspoznavanja u odnosu na prethodnika jesu bočni prorezi na prednjim blatobranima. Kada već govorimo o izgledu automobila, kod testiranog modela, on je dobrim delom definisan “M” sportskim paketom. Pažnju posmatrača skreće takozvani “M” aerodinamički paket,  a još više aluminijumske felne prečnika 19 inča sa dvostrukim krakovima.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Enterijer u duhu tradicije osvaja sportskim ambijentom, a prepoznatljiv “M” potpis je rasprostranjen i u unutrašnjosti. To znači da su za vozača i suvozača rezervisana sportska sedišta. Kod testiranog automobila,  koža upadljivo crvene boje daje snažan kontrast na tamne tonove što se nama lično nije previše dopalo, ali to je već stvar ukusa.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Zato je sa druge strane, niska pozicija sedenja besprekorno isprojektovana, a sportski profilisani upravljač sa tri paoka savršeno leži u rukama. Nema šta, lepa uvertira za ono što predstavlja najjače “oružje” BMW-a, a to su dinamična vozna svojstva.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Model sa oznakom je 330i xDrive, a ako ste mislili da ga pokreće trolitarski “šestak”, prevarili ste se! Prvi put u BMW-ovoj nomenklaturi, 330i dolazi u paru sa dvolitarskim benzinskim motorom sa četiri cilindra. Ali, kakvim! Kombinacijom direktnog ubrizgavanja, dve “bregaste” i turbo punjenja, dobijene su odlične 252 konjske snage koje se, preko osmostepenog Steptronic menjača, kod testiranog automobila prenose na sva četiri točka, “obuvena” u pneumatike dimenzija 235/35 R19.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Dakle, motor daje 12 “konja” više u odnosu na prethodnika i nešto je ekonomičniji, čemu doprinosi i poboljšani automatski menjač. Budući da je maksimalni obrtni moment dostupan na manje od 1.500 obrtaja, ova “trojka” je u svakom trenutku spremna za snažan “potisak u leđa”, ubrzavajući do “stotke” za manje od 6 sekundi.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ovde se jasno vidi koliko je turbo tehnologija u kombinaciji sa “daunsajzingom” donela benzinskim agregatima. Poređenja radi, ekvivalentni dizel 325d od 2,0 litara i 224 KS je sa rezultatom od 6,1 sekunde u tome sporiji. Ne previše, ali ipak jeste. Osim toga, zvuk benzinca je daleko lepši nego kod dizela, iako nije više onako moćan kao simfonija rednih šestocilindarskih motora kod prethodnih generacija.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Možda još jači utisak od samih performansi ostavlja onaj deo vozne dinamike koji se odnosi na upravljanje i stabilnost. Upravljač je izuzetno precizan, a automobil krajnje poslušan, i to kod vozača budi onaj poseban osećaj povezanosti, karakterističan za proizvođača iz Minhena. Za razliku od zadnjeg pogona, ovde je implementiran integralni, što omogućava bolje prianjanje i kontrolu po mokrom i klizavom kolovozu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Drugim rečima, preterivanje sa gasom se ne odražava na zanošenje zadnjeg kraja u meri u kojoj to čini kod klasičnog zadnjeg pogona, a i automobil može brže da izađe iz krivine. Ipak, ko ne zalazi toliko često u brdsko-planinske krajeve, mogao bi da razmisli i o klasičnom pogonu. xDrive jeste fenomenalan, ali i papreno skup jer se kod 330-ice doplaćuje čak 5.000 evra!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Menjač odlično radi u svim režimima, a kada bi nam blagodeti automatike postale suviše monotone za dinamičnu vožnju, često smo prelazili na “igranje” sa polugicama iza upravljača. Inače, sportski menjač predstavlja dodatnu opciju, baš kao i mnogo toga na ovom automobilu. Potpuno je očekivano i opravdano da se tu svrstavaju i M sport paket, LED svetla, tempomat sa funkcijom kočenja, kameru za vožnju unazad, navigacioni uređaj i slično, ali smo na spisku dodatne opreme pronašli i neke stavke koje bi BMW ipak mogao da uvrsti u standardnu opremu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Tu, pre svega, mislimo na dvozonski automatski klima uređaj (standard je mono automatska klima), klizni naslon za ruke napred ili recimo senzor za kišu i svetla… No, i bez toga, ne bi bio previše umanjen iznos od 16.000 evra, koliko “izlazi” dodatna oprema na testiranom automobilu. Inače, cena modela 330i xDrive počinje od 41.990 evra, a u ovom slučaju završava na čak 58.244 evra. Jasno je da vrhunske stvari mnogo koštaju i uvek će tako i biti, a samouveren nastup ovog odličnog BMW-a izražen je i kroz njegovu cenu.

Top Speed Team

chats-viber-ts

Tagovi: 330i, bmw, m paket, serija 3, test, turbo, xdrive
Popularni komentari
  • z
    zvezdan

    Vozio sam testirani primerak, a imam 420i. Razlika u ceni između ovih izvedbi istog motora, apsolutno ne opravdava ogromnu razliku u ceni. Moj (slabiji i teži) ubrzava i leži fenomenalno, ali zaista puno troši po gradu (oko 12 litara). Navigacioni uredjaj na testiranom autu je tužno sićušan, a iako ne volim crnu enterijer dosadu, ovde se slažem da je kontrast prejak. Bolje bi išla bež ili bela sedišta. Koje su mane ovog auta iz vašeg ugla? Čemu test bez kritike služi? Pozz

  • N
    Netko iz mase

    Mozda jednog dana i naprave stvarno novu trojku kao da su zaglavili u dizajnu, lijepo i dosadno…

  • G
    Grožđije

    Do skoro 60 hiljada evra za auto koji 15 godina izgleda gotovo isto? Sram vas bre bilo, bando lopovska