13

TEST Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM: Dugo čekanje na prvi susret!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Koliko puta ste u životu pomislili na ono: “Da smo se ranije sreli…”!? E, da… Tako je i sa novom Giuliom, modelom Alfa Romea na koji smo zaista dugo čekali. Možda, čak i predugo, s obzirom na značaj koji ima za celu FIAT grupu, kao i veličinu samog projekta, koji je praktično krenuo “ab ovo”, tj. “od jajeta” što bi bilo prevod sa latinskog, a zapravo sinonim za početak “od nule”.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

U njega je uloženo prilično, što sredstava, što vremena, kako bi se na muke stavili rivali kao što su Audi A4, BMW Serije 3, Jaguar XE, Lexus IS ili Mercedes C-klasa. Pri tome, ambicije italijanskog proizvođača nisu male, budući da su neki prvobitni planovi da se proda čak 400.000 vozila do 2018. godine!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Zato je pripremljena gama koja obuhvata tri paketa opreme – Giulia, Super i Quadrifoglio, kao i pet novih motora. Naš susret, nažalost, nije bio sa top modelom, onim koji pokreće benzinski V6 biturbo od 505 KS, već sa snažnijom dizel verzijom Giulie, koja oslobađa 180 konjskih snaga. Međutim, nema veze… Bitno da je ona tu!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Prava lepotica, prepoznatljivog “lica” i gotovo savršeno oblikovanog “tela”.  Zapravo, svetlosne grupe napred i pozadi u LED tehnologiji kod modela Giulia nastale su u kompaniji Magneti Marelli, i to kroz dobro poznato partnerstvo sa markom Alfa Romeo. One predstavljaju spoj jednostavnosti i elegancije, kao uopšte i kompletan dizajn eksterijera, ali i enterijera.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Svaka linija i svako zakrivljenje napravljeni su sa besprekornim osećajem za proporcije, izgledaju tako jednostavno, a opet sofisticirano, te imaju i svoju tehničku opravdanost. Automobil je potpuno nov, mada se na prvi pogled čini nekako prepoznatljiv. I to ne u onom negativnom smislu, već jednostavno, čovek zna da je to jedna Alfa…

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Možda neupućeni posmatrač ne može tačno da odredi o kom je modelu reč, ali da je u pitanju Alfa Romeo, to više od polovine ljudi odmah prepozna! A Giulia stvarno izgleda kao skulptura u pokretu. Krateristična trouglasta maska, kratki prepusti i duga hauba napred, a kratak poklopac prtljažnika pozadi, odnosno kabina povučena unazad, robusni bokovi i zadnji deo, daju impresivnu, dinamičnu siluetu, siluetu koja u sebi skriva ne mali automobil, budući da je dužina vozila 4,6 metara, širina nešto preko dva, a visina 1,4 metra.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Ovakve proporcije nisu tu samo zbog estetskog doživljaja, već imaju i funkcionalne razloge, pogotovo kada je u pitanju raspored masa. Nešto veće međuosovinsko rastojanje od 2,8 metara, zapravo najduže u klasi, svakako da doprinosi stabilnosti, pogotovo ako se u obzir uzme činjenica da ova Alfa ima pogon na zadnje točkove.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

I u enterijeru Giulie, Alfa je ostala dosledna tradiciji… Jer, vozila ove marke oduvek su bila pravljena za vozače, odnosno čovek koji upravlja nalazi se u fokusu. Možda se to nekom čini egocentrično, ali za neposredniju vezu između čoveka i mašine, to je najbolje. Zato nije slučajno da su sve glavne komande i instrumenti okrenuti ka vozaču, te su smešteni ispred njega ili na upravljaču, baš poput tastera za startovanje motora.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

A opet, vozač kada spusti desnu ruku na centralni greben, pa sve i da zažmuri, sve je tu, na logičnom mestu! Sve se nekako oseća pod rukom… I ručica menjača, u ovom slučaju, osmostepenog automatskog, kao i rotacioniona komandu info-zabavnog sistema sa dva prekidača, čiji se veliki centralni displej nalazi na vrhu konzole, pa i komande audio sistema, ali i ono najvažnije, a to je selektor Alfa DNA!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Ovom komandom se menja dinamički odgovor Giulie na zahteve vozača, tj. ona se na taj način prilagođava stilu vožnje i uslovima na putu. Dynamic mod će vozač upotrebiti ukoliko želi da iz automobila izvuče maksimum performansi i brzinu reakcije na komande, Normal je za uobičajene situacije i opuštenu vožnju, bilo auto-putem ili krstarenje gradom, dok Active donosi unapređenu efikasnost režima rada motora u smislu uštede goriva i smanjenja emisije štetnih gasova.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Na ovu temu Alfa DNA tehnologije postoji i deo priče koji dolazi u interakciji sa aktivnim sistemom oslanjanja, naravno, pod uslovom da vozilo njime raspolaže. Tada je moguće podesiti i tvrdoću amotrizera, u zavisnosti od situacije…

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Vozač u Giuliji zaista sedi dobro i tu je opet prisutan onaj osećaj da se sa ovim automobilom već nekako poznaje. Svega nekoliko sekundi je dovoljno da se pronađe optimalna pozicija za upravljačem. Sedišta su prilično udobna i dobro obuhvataju telo, mada bi bočna podrška na nogama mogla da bude i izraženija, pogotovo kada se “izazovu” zakoni fizike! I sedalni deo bi mogao da bude malo duži, čisto radi još bolje ergonomije.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

A što se tiče samog dizajna, tu Italijani nikada nisu imali problema. Sa završnom obradom nekada da, ali i ovde je taj segment značajno unapređen, iako i kod nove Giulie postoje neki “ostaci iz prošlosti” u vidu one jeftine “tok-tok” plastike!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Interesantan je izbor pogona. Verziju koju smo vozili pokreće redni četvorocilindarski dizel motor od 2,2 litra. To je prvi dizel agregat u istoriji marke Alfa Romeo koji je u potpunosti izrađen od aluminijuma, sa najnovijom generacijom MultiJet sistema ubrizgavanja goriva, pri čemu se dostiže pritisak od 2.000 bara. A maksimalnih 180 KS dobijeno je uz pomoć turbo-punjača sa varijabilnom geometrijom i električnim upravljanjem, koje skraćuje vreme odziva na komandu gasa i istovremeno obezbeđuje veću efikasnost.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Kombinacija dizel motora i osmostepenog automatskog menjača u limuzini ovako sportsko-elegantnog izgleda možda ne zvuči baš najbolje. Zapravo, ona svima koji nisu „alfisti”, pa čak i onom “tvrdom jezgru” ove grupe, ostavlja gorak ukus na usnama, čim tako nešto i izgovore. A opet, radi! I to veoma efikasno, jer se spomenuta maksimalna snaga ostvarjuje pri 3.750 o/min, a maksimalan obrtni momenat od 450 Nm dostupan je već pri 1.750 obrtaja u minuti.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Sprint do “stotke” ova Giulia obavlja za 7,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 230 kilometara na čas. Pri svemu tome, automobil je prilično ekonomičan, mada u tačnost podataka o potrošnji od svega 4,2 litra goriva na 100 pređenih kilometara u tzv. kombinovanom ciklusu, ipak, sumnjamo!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Za Alfe je uvek važilo da su to okretni automobili… E, Giulia je i više od toga! Toliko je upravljiva i poslušna, da je pravo uživanje voziti je! Jednostavno, balans vozila u krivinama, pri svim brzinama, na podlogama različitog kvaliteta i nivoa prijanjanja, gotovo je savršen! Automobil ide upravo tamo gde vozač želi i gde je naumio! Sve ovo je postignuto zahvaljujući optimalnoj raspodeli masa u vozilu između prednje i zadnje osovine, kao i dobrom odnosu težine i snage. A to je i bio jedan od glavnih zadataka postavljen pred inženjere Alfa Romea. Tako ne samo da su delovi sa velikom masom pozicionirani više ka sredini, već je Giulia prošla i rigorozni program “dijete”, jer su upotrebljeni novi, ultra-laki materijali. Recimo, pogonska vratila (tzv. poluosovine) izrađene su od ugljeničnih vlakana, dok su delovi sistema oslanjanja, motor, kočnice, naplaci, hauba i drugo, napravljeni od aluminijuma. Zahvaljujući tome, Alfa Romeo Giulia , u verziji sa ovim 2.2 MJDT motorom od 180 KS, ima svega 1.374 kilograma!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

U vožnji se ta smanjena masa zaista oseti, ne samo po pitanju agilnosti, već i upravljivosti. Iz krivine u krivnu, Giulia prosto navodi vozača da se poigrava sa zakonima fizike. Međutim, ona nije zla! Neće se “nepristojno” ili hirovito poneti, te ostaviti vozača na cedilu. U svakom trenutku, jasno vam je šta se sa automobilom događa, a upravljač je toliko precizan i sa toliko povratnih informacija, da je skoro teško poverovati da ste u serijskom automobilu. Oslanjanje “Alfalink” jeste malo tvrđe, kao i opšta torziona krutost karoserije i donjeg postroja, ali komfor vožnje i akustični doživljaj nisu žrtvovani, čak i ako se krećete našim, srpskim, putevima, koji se doduše, ne vide sa Meseca, ali zato imaju kratere slične njegovim!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Nova Giulia je i na kočenju izvrsna i efikasna, čak toliko da u saobraćaju morate biti obazrivi kako se neko slučajno ne bi “uselio” u prtljažnik zapremine 480 litara! Tome doprinosi inovativni elektro-mehanički sistem IBS koji kombinuje kontrolu stabilnosti sa tradicionalnim servo-kočnicama. Radi se o intergaciji elektronskih i mehaničkih sistema, uz značajnu optimizaciju raspodele masa, te prigušenju vibracija, pri čemu se omogućava gotovo trenutan odziv na komandu kočnice. Rezultat je skraćenje zaustavnog puta, pa tako Alfa Romeo Giulia od 100 km/h do potpunog mirovanja, stiže za 38,5 metara. Ako mislite da je to mnogo, verzija Quadrifoglio to čini za 32 metra!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Uz ovo, Giulia je spremna da vozaču pomogne i na druge načine. Radi povećanja bezbednosti, tu je sistem upozorenja na rizik od frontalnog sudara (FCW). On koristi radarski senzor i kameru, koji su ugrađeni u vetrobran i upozorava na sudar sa vozilom ili preprekom na putanji kretanja automobila, kako bi kontakt bio izbegnut ili posledice ublažene. Ako vozač iz bilo kog razloga zanemari ovo, sistem autonomnog kočenja u opasnim situacijama (AEB) sa prepoznavanjem pešaka, ima mogućnost da automatski zaustavi vozilo pri brzinama do 65 km/h. Paket ovih pomoćnih sistema nije kompletan ukoliko tu nije upozorenje na promenu trake (LDW), kao i onaj za praćenje vozila u “mrtvom uglu” (BSM). Spisak ove dodatne opreme, svakako, može se i produžiti, ali tada treba biti spreman i na dodatne izdatke.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Obično se kaže da prava ljubav ne poznaje granice… Kao i da je slepa…! Što šta se još kaže u ljubavi, kao i ratu, a možda se baš tako i ne misli!? Međutim, uvek postoje neke granice, samo je pitanje dokle je ko spreman da ide! U ovom slučaju, granica ove ljubavi je cena! Konkretno, ova Alfa Romeo Giulia košta 48.890 evra, što nije malo. Naravno, treba uporediti i to gde je ona u odnosu na glavne rivale. Pa, možda za korak iza kada su u pitanju neki plastični delovi ili bar u istoj ravni ako uporedimo sporost multimedijalnog sistema, ali verovatno i korak napred ako uzmemo zadovoljstvo koje pruža u vožnji i pre svega izvrsnu upravljivost.

Ako na sve to dodamo i cenu, koja sa popustom može da bude i 43.090 evra, onda to malo menja priču, pa Giulia postaje privlačnija. A, da li je ona zakasnila na zabavu u D segmentu? Odgovor je opet neodređen. I jeste, i nije… Samo je pitanje ličnog stava.

Zoran Živkov/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: alfa romeo, giulia, jtdm, quadrifoglio, test, veloce
Popularni komentari
  • W
    Wtf

    7,1 do stotke sa 180 konja,alal vera ako je tačno?!

  • D
    DZONI BG

    Alfa romeo rodjaci… 🙂

  • M
    Misa

    Imao sam prilike da obavim probu,verujte da je mnogo bolja i stabilnija nego Bmw 3,a da ne pricamo od mercdedesa C i Audi A4,ovo je bestseler nevidjeni godinama vozim Bmw 3 t.e svaki model od 1991 pa ovamo,al sada zaista razmisljam o ovoj kupovini.Alfa su napravili jako ozbiljan aitomobil na zadnjim pogonom,dal se alfa vraca u istoriji nekadasnja Giulia,mislim da..Ozbiljna Pretnja a nije cudno sto je i Maserati umesao ruke kod ove ozbiljne pretnje..

    Napomena;Pre kupovinu Bmw 3 probajte alfu,makar i ona najslabija sa 150 ks ostaje zaista bez daha..