3

UPOREDNI TEST Mercedes-AMG C63 S Coupe vs Mercedes-AMG C43 4MATIC Coupe: Emocije protiv razuma!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ovo nije uobičajeni uporedni test iliti klasično odmeravanje snaga između dva ljuta rivala iz konkurentskih kuća. Zapravo, reč je o poređenju dva modela iz iste sportske porodice. Oni su vizuelno, pa i konceptualno, jako slični, ali se značajno razlikuju u domenu snage, pogona, performansi…

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na ovako neuobičajen poduhvat nagnalo nas je to što su u Štutgartu odlučili da odstupe od dosadašnje prakse i drugačije “promešaju karte” u AMG ponudi. Godinama unazad Mercedes je isključivo nadograđivao svoja AMG “čeda” predstavljanjem sve snažnijih edicija iz generacije u generaciju, a onda je, prepoznavši slobodan prostor na tržištu, otvorio novi kolosek, rezervisan za nešto umerenije “sportiste” sa znakom trokrake zvezde.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Paralelno sa tim, došlo je i do promene nomenklature, tako da se umesto Mercedes C63 AMG, najsnažnija C-klasa sada zove malo drugačije – Mercedes-AMG C63 S. Na stazi smo zakazali sastanak upravo sa pomenutim modelom u kupe verziji, kao i sa njegovim „mlađim bratom“, koji nosi oznaku AMG C43 4MATIC Coupe.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na prvi pogled, toliko su slični da asociraju na blizance. Imaju gotovo podjednako agresivan dizajn, a razlike se mogu pronaći u detaljima. Recimo, kod “četrdset trojke”, maska hladnjaka ističe zvezdani sjaj, rešenje prvi put promovisano na konceptu A-klase, dok C63 dolazi sa potpuno crnom rešetkom i saćastim prorezima, te dvostrukom vezom koja se proteže između prednjih farova.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Drugačije su oblikovani i odbojnici u donjem delu, kako napred, tako i pozadi. Možda i najznačajniji detalj raspoznavanja predstavljaju završeci izduvnih sistema. Oba su četvorostruka, ali je dosta naglašeniji onaj kod C63, što je potpuno logično i očekivano, s obzirom na to da ovi elementi, pored estetske, imaju još jednu i to važniju funkciju – oslobađanje vrelih gasova iz motora.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Upravo se u domenu motora krije najznačajnija, ali svakako ne i jedina “linija razdvajanja” dvojice sportista sa trokrakom zvezdom. Ona je prisutna i kod prenosa, ali i kod pogona. No, krenimo od agregata…

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Sa jedne strane, imamo AMG-ov V8 biturbo agregat sa internom oznakom M178, remek delo izrađeno po sistemu “jedan čovek – jedan motor”. Uz pomoć dva turbo punjača, karakteristično postavljenih između cilindara, iz 4,0 litra zapremine oslobađa 510 KS i 700 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ovakva konfiguracija omogućava efikasniji dotok svežeg vazduha u turbo kompresore, koji se, inače vrte i do 186.000 obrtaja u minutu! Sa druge strane, u modelu C43 je takođe biturbo konfiguracija, ali je reč o Mercedesovom V6 agregatu od 3,0 litra zapremine, sa “samo” 367 KS i 500 Nm.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

U vožnji na stazi, prvo krećemo sa upoznavanjem mogućnosti kupea C43 AMG 4MATIC. Odmah dajemo pun gas  i “stotka” je tu za samo 4,7 sekundi, što predstavlja prilično dobar rezultat. Nastavljamo da „vrtimo“ brze krugove. Stabilnost se ne dovodi u pitanje jer imamo adaptivno sportsko oslanjanje AMG Ride Control, podešeno na Sport+ mod.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Pored njega, dostupni su Comfort, Sport i Individual. Imamo i snažnije kočnice u odnosu na standardnu C-klasu. Automobil je u poslušan i stabilan na ulascima, a pogotovo na izlascima iz krivina, gde nešto ranije možemo da dodajemo gas zahvaljujući tome što 4MATIC prenosi snagu na sva četiri točka. Kod ovog modela, on je dorađen od strane AMG Performance odeljenja, a snagu distribuira u odnosu 31:69, napred – pozadi.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Voznoj dinamici umnogome doprinosi i Dynamic Select sistem koji nezavisno od setovanja oslanjanja, omogućava podešavanje režima vožnje odnosno odziva na gas, osećaja na upravljaču, zvuka motora i brzine menjača. Inače, ove poslednje dve stavke predstavljaju i „najtanje karike“ u sportskom smislu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

V6 motor daje prijatan zvuk, ali je ipak neubedljiv u poređenju sa AMG C63 S, a slična je situacija i sa menjačem. 9G-Tronic, ipak, nije sportski menjač za razliku od AMG-ovog 7-MCT sa dva stepena manje, ali i jednim kvačilom više (ukupno dva). No, bez obzira na to, opšti utisak je veoma dobar.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na red je došao i AMG C63 S koji nas već s okretom ključa, uvodi u jednu savim drugu dimenziju. V8 motor se oglašava prepoznatljivim brundanjem, a tu je i dugme kojim se otvaraju klapne na izduvnom sistemu, ukoliko želite da njegova “muzika” postane još glasnija. Sa punim gasom, “šezdeset trojka” kreće kao „iz topa ispaljena“ i dolazi do 100 km/h za manje od četiri sekunde!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Prilikom ubrzavanja, potisak u leđa dostiže takav intenzitet da nas podilaze žmarci. Precizno upravljanje i ekstremno snažne keramičke kočnice daju nam dodatnu dozu samopouzdanja. Iako sva snaga, a u pitanju je enormna količina, odlazi na zadnje točkove, automobil se dobro kontroliše, a za to je u velikoj meri zaslužan elektronski kontrolisan zadnji diferencijal sa ograničenim proklizavanjem. Drugim rečima, ma koliko izvrstan bio C43, u C63, vozna dinamika odskače “na kvadrat”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Moramo da se osvrnemo i na njegovu unutrašnjost, koja je “oplemenjena” AMG instrument tablom, a u slučaju testiranog modela i sportskim “kadica”. Volan je kod snažnijeg modela delom obložen alkantarom, a u sportskom maniru, ima i markiranu poziciju na “12 časova”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

I pre nego što smo podvukli crtu, bilo nam je kristalno jasno da se spomenute razlike u korist snažnijeg modela ne osećaju toliko u svakodnevnoj vožnji i da je staza poslednje mesto gde bi C43 želeo da se nadmeće sa C63. Njegova “snaga” se ne krije ispod poklopca motora već u svakodnevnoj upotrebi i dosta nižim troškovima (cena, održavanje, registracija, potrošnja…).

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Za razliku od sportske staze, kada se nađe parkiran na mondenskim mestima, izazvaće gotovo identičan efekat kao i C63, od kojeg će u Srbiji biti jeftiniji za oko 30.000 evra! Naime, iako kod nas još uvek nije formirana cena za Mercedes-AMG C43 4MATIC, prema informacijama koje smo dobili od ovlašćenog uvoznika, kompanije Star import, ona bi trebalo da kreće od 46.000 evra.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na osnovu svega, možemo da zaključimo da ukoliko emocije određuju izbor, to bi svakako bio Mercedes-AMG C63 S, ali ako se pita razum, odgovor je definitivno AMG C43 4MATIC!

Uroš Dedić/TopSpeed

tablica

chats-viber-ts

Tagovi: 4matic, amg, benz, biturbo, c43, c63, mercedes, uporedni test, v6, v8
Popularni komentari
  • M
    M

    Da ste mogli jos M4 da dovezete…

  • B
    Bizon

    Mecka je za fensi decake… Srecna nova

  • Ž
    Žikica von Ostrovica

    – Autošikanta roši!