23

TEST Renault Megane Grand Coupe: Dva imena za jedan model

OLYMPUS DIGITAL CAMERAProizvođači automobila danas uglavnom igraju na “sigurnu kartu” i obično ne iskazuju previše entuzijazma za eksperimentisanje kod novih generacija već etabliranih modela. Da može i drugačije, svedoči najnoviji proizvod Renaulta – Megane u sedan verziji. U Renaultu su očigledno procenili da je tržištu potreban “igrač” koji će na jedan poseban način uneti “svežu krv” u C segment trozapreminskih modela, te preuzeti primat među konkurentima kao što su Toyota Corolla, Volkswagen Jetta, Ford Focus sedan, Hyundai Elantra…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dakle, Francuzi su se ovoga puta opredelili za promenu filozofije, čime su bacili skroz drugačije svetlo na novi model. Veštim dizajnerskim zahvatima i uz pomoć atraktivnih detalja, Megane sa četvora vrata je pretočen u atraktivniji oblik. Da bi u što većoj meri potencirao svoju formu, na određenim tržištima, uključujući i naše, zvaće se Grand Coupe. U nekim drugim državama, pak, ovaj model nosiće oznaku Megane sedan.

Renault MEGANE Grand Coupé 22 - (c) Denis Meunier

Napred je sve poznato i tu iznenađenja nema – lice je preslikano sa osnovnog Megane, te su u prvom planu maska hladnjaka sa masivnim amblemom i prepoznatljiva LED svetla u obliku slova “C”. Prelazak u formu kompaktne limuzine, odnosno sedana, dizajneri su izveli veoma vešto – linija krova se spušta ka zadnjem delu, koji je inače blago uzdignut. Na taj način, Grand Coupe je dobio dinamičnu siluetu u skladu sa svojim imenom i produžen, ali skladan “rep” koji krije “za broj” veći prtljažnik od Berline.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poznato je da lepota i praktičnost ne idu baš ruku pod ruku, pa nam se odmah nametnulo pitanje da li je i u kojoj meri žrtvovana funkcionalnost. Kod prtljažnika očigledno nije – njegova zapremina dobacuje do čak 550 litara, a fabrika ističe da je najveći u klasi. Isto važi i za trag prednjih i zadnjih točkova (1,57 m). Ipak, danak je negde morao da se plati, pa je putnicima na zadnjoj klupi ostavljeno nešto manje mesta za glave nego što je slučaj kod kompaktnog Megane.

Renault MEGANE Grand Coupé 45 - (c) Denis Meunier

Sa druge strane, prostor za kolena je povećan za gotovo četiri centimetra, što se itekako primećuje. Pored toga, naslon zadnje klupe zakošen pod uglom od 27 stepeni u dobroj meri kompenzuje niži krov. Kada je reč o funkcionalnosti, dopalo nam se to što ima i više nego dovoljno mesta za odlaganje sitnica, pa i većih predmeta. Recimo, kaseta ispred suvozača prihvata sedam litara, a u unutrašnje stranice prednjih vrata mogu stati boce od 1,5 l.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Inače, kokpit je vizuelno identičan onome kod osnovnog Megane. Informacije do vozača stižu preko digitalne interaktivne instrument table, iznad nje je Head-up displej, dok na centralnom grebenu glavnu reč vodi R-LINK 2 sa velikim touchscreen ekranom, koji može biti dijagonale 7 ili 8,7 inča, odnosno 22 centimetra. Ovaj sistem objedinjuje mnogobrojne funkcije i omogućava upravljanje multimedijalnim, navigacionim uređajem, telefonom, “multi sens” sistemom i radom pojedinih bezbednosnih asistencija. Završna obrada je odlična, a u vrhunskoj verziji sa našeg testa, dominira koža u kombinaciji sa mekom i kvalitetnom plastikom. Posebnu notu servira diskretno ambijentalno osvetljenje, koje po izboru može biti plave, purpurne, zelene, oker ili crvene boje.

Renault MEGANE Grand Coupe 10

Automobil na testu je pokretao provereni 1.6 dCi dizel agregat sa 130 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu i maksimalnim obrtnim momentom od 320 Nm pri 1.750 o/min. Inače, osim ovog motora, kupcima će na raspolaganju biti i benzinci 1.6 (115 KS) sa ručnim petostepenim ili CVT menjačem, 1.2 turbo  (130 KS) sa šestostepenim ručnim ili EDC automatskim sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Od dizela, pripremljeni su 1.5 dCi od 90 KS sa šest stepeni prenosa i dCi 110 KS koji će biti dostupan i sa automatskim šestostepenim EDC menjačem.

Renault MEGANE Grand Coupe 1

U vožnji po putevima u okolini Varšave, Megane Grand Coupe je pokazao poznate kvalitete u koje smo se već uverili testirajući kompaktni model, pa i više od toga. Osim što raspolaže znatno većim prtljažnikom, njegov poklopac se može otvarati i bez upotrebe ruku. Hands Free opcija predstavlja deo dodatne opreme i radi po principu senzora u zadnjem odbojniku. Dovoljno je da se priđe prtljažniku i ukoliko imate ključ i provučete nogu ispod odbojnika, on će se automatski otvoriti.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sedišta zaslužuju svaku pohvalu, komforna su i dobro obuhvataju telo, a uz to, vozačevo je opremljeno i masažerima. Oslanjanje, iako nešto tvrđe, ne remeti udobnost čak ni kada se vozi pa lošijim putevima. Komforu doprinosi i odlična zvučna izolacija, a uz to, dCi motor je poznat kao veoma uglađen i tih, a ovaj sa 130 KS je i dovoljno snažan. Motor i menjač su vrlo dobro usklađeni, a ručica menjača je izuzetno laka i precizna tako da “šaltovanje” ne predstavlja nikakav napor, naprotiv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Iako se Megane u ovoj verziji ne svrstava među sportiste, dinamici vožnje nema šta da se prigovori. OK, postoji izražena “turbo rupa” negde do 1.800 obrtaja u minutu, kada automobil teže “prima gas”, ali iznad toga je znatno raspoloženiji te sa lakoćom “povlači” kada god je potrebno. Čvršće oslanjanje i veliki točkovi sa širokim pneumaticima 225/45 R18 ulivaju sigurnost. Automobil se uglavnom neutralno ponaša, a kada se baš pretera sa gasom u krivinama, javlja se blago podpupravljanje.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zahvaljujući već spomenutom “multi sens” sistemu, Megane Grand Coupe menja narav po želji vozača. Na raspolaganju su neutralni, komforni, ekološki, sportski i individualni režim, a u zavisnosti od izbora menja se odziv na gas, jačina servo asistencije, “apetit” motora, odnosno potrošnja, kao i ambijentalno osvetljenje.

Renault MEGANE Grand Coupé 51 - (c) Denis Meunier

U duhu pravih savremenih automobila, a kako bi bezbednost u vožnji bila na najvišem mogućem nivou, Megane Grand Coupe nudi čitavu paletu asistencija u vožnji. Tako nas je, recimo, adaptivni tempomat usporavao kako bi održao zadatu distancu u odnosu na vozila ispred nas na autoputu. Po sličnom principu, uz pomoć radara i kamere, radi i Active Emergency Braking System koji je aktivan pri brzinama od 30 do 150 km/h. Ukoliko detektuje prepreku, upozorava zvučnim signalom, a zatim i automatski koči ukoliko izostane reakcija vozača. Izdvojićemo još i sistem za prepoznavanje znakova, automatsku aktivaciju dugih svetala, kameru za vožnju unazad i komplet parking senzora (prednji, zadnji i bočni).

Renault MEGANE Grand Coupé 42 - (c) Denis Meunier

Nema sumnje da je Renault sa Megane Grand Coupe napravio značajan iskorak u C segmentu trozapreminskih limuzina. Osim velike upotrebne vrednosti, odnosno funkcionalnosti, novitet iz francuske kuhinje pleni drugačijim i nadasve dopadljivim izgledom. Za njegovu proizvodnju zaduženi su moderni pogoni u Bursi (Turska) gde je uloženo čak 200 miliona evra u novu proizvodnu liniju. Prodaja na našem tržištu trebalo bi da krene krajem godine, kada će biti poznata i cena.

Uroš Dedić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: dci, grand coupe, limuzina, megane, renault, sedan, test
Popularni komentari
  • b
    bg

    ocigledno da reno prati korak sa drugim proizvodjacima sto se tice dizajna kako spolja tako i iznutra , a o udobnosti i ekonomicnosti francuskih vozila da i ne pricamo… posmatrajuci ovaj model sve mi se vise cini da polako nadmasuju svoju konkurenciju u ovoj klasi…
    vidim da su ovde neki pristrasni nekim proizvodjacima , ja vozim japanski auto ali onaj ko kaze nesto lose o ovom autu stvarno nema pojma…

  • s
    ss

    ovu liniju kupe limuzine po meni je najbolje ubo volvo s60 od 2011 god pa nadalje… mada i ovo je prelep auto da se razumemo…

  • s
    ss

    pa najvise i najduze se voze , a neznam koji je to najpoznatiji servis na dorcolu? a i ako je tako a mislim da lazes trebalo bi da hvalis a ne da kudis ta vozila ako te lebom hrane