1

TEST Suzuki Baleno 1.2 DualJet: Prostran i ekonomičan

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Staro ime, ali potpuno novi pristup – tako bi u najkraćem mogla da se najavi nova generacija Suzukijevog Balena. Nakon pauze od gotovo 15 godina, Baleno se vraća u Evropu, pronoseći duh velikih promena u okviru japanske marke. Naime, u koroporaciji je došlo do smene generacija, gde je “oca nasledio sin”, što je, između ostalog, dovelo do toga da se Suzuki umesto tradicionalnog američkog, u većoj meri okrene ka evropskom tržištu.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Pored krosovera i SUV modela, gde ovaj proizvođač ima prilično zapaženu rolu sa modelima SX-4 S-Cross i Vitara, na Starom kontinentu veliki deo tržišnog kolača pripada malim, porodičnim automobilima. Upravo tu se svrstava Baleno, pred kojim je nimalo lak zadatak, s obzirom na to da će u B segmentu vojevati bitku sa daleko poznatijim rivalima.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Većina njih iza sebe ima dugu i uspešnu tradiciju. Imena kao što su Polo, Fiesta, Corsa, Clio, Yaris i ostali, ulivaju strahopoštovanje. Da li i koliko novi Baleno može da izađe iz njihove senke, pitanje je koje nam se nametnulo čim smo automobil preuzeli na test.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Dizajn svakako predstavlja jednu od važnijih karakteristika, koja umnogome određuje izbor kupaca. Odmah da kažemo, ne postoji razlog zbog čega bi se Baleno postideo svog izgleda, za koji je zaslužan dizajnerski studio u Torinu. Meke i oble linije oplemenjene su specifičnim detaljima, kao što je hrom lajsna koja preko donje ivice hladnjaka povezuje svetlosne grupe.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Karakteristično rešenje predstavljaju crni prednji i bočni stubovi, dok se na zadnjem kraju izdvajaju krovni spojler i hrom lajsna na petim vratima. Pažnju privlače i hrom kvake, aluminijumski točkovi od 16 inča u titanijum nijansi, te zatamnjena zadnja stakla, sve kao deo bogatog Elegance paketa opreme, a posebno se ističu prednji farovi u “full” LED tehnologiji (dnevna, oborena i duga svetla). Suzuki je praktično prvi preneo ovu tehnologiju u B segment, koja se u ovom trenutku može pronaći jedino još kod restilizovanog Clia.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Unutrašnjost je tipično japanski dizajnirana, u kabini sve deluje funkcionalno i pragmatično. Pregledna instrument tabla koncipirana je sa dva okrugla “cajgera” i velikim interaktivnim ekranom između njih. Preko njega, vozač može da se informiše o potrošnji, prosečnoj brzini i ostalim uobičajenim parametrima sa bord kompjutera, pa i više od toga. Takođe, prikazuje parametre o trenutnoj snazi i obrtnom momentu agregata, procesa ubrzanja i kočenja, pa čak i uticaja G-sila u toku vožnje. Interesantno, nema šta!

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Multifunkcionalni kožni upravljač u višem paketu opreme pomera se po visini i dubini, što zajedno sa visinski podesivim vozačkim sedištem, olakšava pronalaženje optimalne pozicije. Ipak, za prednja sedišta se ne može reći da su baš među najboljima u klasi, ali zato prostor za noge na zadnjoj klupi jeste.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Zaista impresivno deluje kako su konstruktori uspeli da spakuju drugi red sedišta u automobil dugačak “cirka” četiri metra. Putnici pozadi imaju više mesta za kolena nego što je slučaj kod mnogih modela iz višeg C segmenta! Zbog “povučene” zadnje klupe, prtljažnik je neobičnog oblika, kratak, ali prilično dubok. Iako fabrika deklariše pozamašnih 355 litara zapremine, “gepek” nam se nije učinio toliko funkcionalnim kao što je slučaj sa prostorom za putnike.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Testirani Baleno 1.2 Elegance pokreće 1,2-litarski benzinac sa 16 ventila i 90 konjskih snaga. Pored ovog agregata, u ponudi je i snažniji 1.0 turbo sa tri cilindra i 110 KS. U vožnji, ovaj atmosferski motor je pokazao da je kultivisan i relativno tih, sve dok ne premaši 3.000 obrtaja, što se u krajnjem stepenu prenosa dešava pri brzini od 120 km/h.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Inače, snaga se prenosi na prednje točkove preko veoma dobrog petostepenog  menjača, čija ručica ima precizan i kratak hod. Iako nije naročito elastičan, što je sasvim razumljivo, motor ima dovoljno snage da se izbori sa karoserijom i zbog toga što je teška tek 930 kg. Ipak, da bi snažnije povukao, mora da prebaci 3.000 obrtaja u minutu, a rado se vrti sve do 6.000 o/min.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Ono što bez dileme predstavlja jednu od najvećih vrlina jeste ekonomičnost. Potrošnja od 6 litara u gradskom režimu, i to bez start-stop sistema, predstavlja sjajan rezultat i još uvek nedostižnu normu za mnoge od konkurenata. Sa druge strane, na otvorenom putu može da se zadovolji i sa manje od 5 litara, pa je prosek od 5,5 litara u mešovitom ciklusu lako dostižan.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

U vožnji po gradu, upravljač se pokazao kao suviše mek i lagan, a uz to, nije ni naročito precizan. Stvari nisu mnogo bolje ni pri većim brzinama, tako da upravljanje predstavlja nešto na čemu bi Suzuki trebalo da poradi, ako želi da Baleno dosegne adekvatnu voznu dinamiku kojom bi mogao da parira svojim rivalima.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

Kada je reč o oslanjanju, ono je čvrsto trimovano, ali ne u tolikoj meri da bi udobnost bila narušena, barem ne kod vozača i suvozača. Doduše, prelazak preko rupa i neravnina nešto je izraženiji kada se sedi pozadi. Višim putnicima pozadi će zasmetati i niži krov, tako da sedenje na dužim relacijama nije prijatno za osobe preko 180 cm.  S druge strane, vožnju će im učiniti prijatnijom otvori za ventilaciju, što nije baš karakteristika svojstvena za ovu klasu, bez obzira na to što se radi o dodatnoj opremi, odnosno opciji koja dolazi isključivo u najvišem Elegance paketu.

Foto: Aleksandar Savin

Foto: Aleksandar Savin

U odnosu na standardnu verziju sa cenom od 10.500 evra, testirani Baleno je skuplji za 3.000 evra, što nije malo, ali se zato za taj novac dobija zaista puno. Pomenućemo samo najznačajnije stvari kao što su LED farovi, automatska klima, multimedijalni uređaj sa navigacijom, kamerom i ekranom osetljivim na dodir, interaktivni displej, grejači sedišta, radarski sistem podrške kočenju, “hands free” ključ, itd.

Uroš Dedić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: baleno, euro sumar, hečbek, suzuki, test
Popularni komentari
  • B
    Bizon

    Ruzan pozadi a po kvalitetu malo bolji od francuza.