2

TEST OPEL MOKKA X: Eliksir mladosti

Foto: Opel

Foto: Opel

Ekspanzija SUV segmenta traje već više od 10 godina, pa tako danas u njegovim okvirima imamo nekoliko podsegmenata, među kojima je tzv. B-SUV gde je svoje mesto pod suncem pronašla i Mokka. Ovaj gradski terenac je od 2012. godine prodat u više od 600.000 primeraka, što predstavlja podatak za respekt, ali i veliku obavezu za Opel da zadrži snažan tempo i učvrsti poziciju na podijumu.

Foto: Opel

Foto: Opel

Osvrt na prodajne rezultate pokazuje da je u 2016. lider Renault Captur, zatim sledi Peugeot 2008, dok je Mokka trenutno na trećoj poziciji. Vrlo dobro se kotiraju i Dacia Duster, FIAT 500X, Nissan Juke, a u naletu su još neki noviteti poput Jeep Renegade, Mazda CX-3, Suzuki Vitara, Honda HR-V…

Foto: Opel

Foto: Opel

Prema očekivanjima, spoljne dimenzije nisu menjane, dužina je zadržana na 4,28 metara, ali se može reći da je ovaj SUV i ranije bio dovoljno velik za svoju ciljnu grupu – mlade porodice, pripadnice lepšeg pola i takozvanu milenijumsku generaciju (rođeni posle 1980. godine). Veličina je, dakle, ostala ista, ali je zato primenjen čitav spektar poboljšanja sa zadatkom da ovaj bestseler učine još privlačnijim.

Foto: Opel

Foto: Opel

Prednji deo je promenio izgled, i u potpunosti je usklađen sa Opelovim novim dizajnom, uključujući horizontalnu rešetku u obliku krila i dominantnu oštru liniju dvostrukog “krila” LED prednjih svetala za dnevnu vožnju. To je rezultovalo širim, “mišićavijim” stavom, te robusnijim izgledom. Izmene su prisutne i na zadnjem delu, doduše, ne u tolikoj meri, ali se ipak prepoznaju nova LED svetla i redizajnirani odbojnik.

Foto: Opel

Foto: Opel

Uvedene su i nove boje karoserije, a jedna od njih je i Amber narandžasta kakvu je imao automobil koji smo odabrali za test. Reč je o modelu sa 1,6-litarskim CDTI dizelom od 136 KS, sa šestostepenim ručnim menjačem i pogonom na sva četiri točka. Treba dodati i to da osim ovog dizela, koji je ponuđen i u nešto slabijoj verziji od 110 KS, 1.4 turbo od 152 KS takođe predstavlja novost u motorizaciji kod Mokke X.

Foto: Opel

Foto: Opel

Ulazak u automobil odmah potvrđuje svu posvećenost Opelovih dizajnera. Najviše izmena i novotarija pretrpela je upravo unutrašnjost. Mokka X je dobila novu instrument tablu, grupisanu tako da deluje jednostavnije i prilično preglednije nego ranije. Kompletan centralni greben je organizovan oko touch screen ekrana.

Foto: Opel

Foto: Opel

Kabina je elegantnija i “čistija”, sa primetno manjim brojem tastera i prekidača, a jednostavnju upotrebu i funkcinalnost naglašava i nov sistem pokretanja bez ključa rezervisan za bogatije opremljene verzije. Vozaču je sada na raspolaganju veliki broj novih tehnologija, uključujući prilagodljiva prednja LED svetla sa devet funkcija, kao i unapređena Opel Eye kamera za čitanje znakova i praćenje udaljenosti od vozila ispred. Tu su i dve nove verzije Opelovog informativno-multimedijalnog sistema IntelliLink.

Foto: Opel

Foto: Opel

Na vrlo dobrim škotskim putevima bili smo suočeni sa neobičnom situacijom da vozimo automobil sa klasičnim levim volanom, ali – levom stranom puta. Dizel motor, iz relativno male zapremine, oslobađa vrlo dobrih 136 konjskih snaga, te sasvim korektno obavlja svoj posao. Odlikuje se “mekim” i tihim radom, bez naglašene turbo rupe pri nižim, te neprijatnih vibracija pri visokim obrtajima. Maksimalni obrtni moment od 320 Nm pri 2.000 o/min garantuje vrlo dobru elastičnost, naročito u četvrtom, a donekle i u petom stepenu prenosa.

Foto: Opel

Foto: Opel

Upravljanje je lako i precizno, ali bi količina informacija koja od točkova dolazi do vozača mogla da bude veća. Ukoliko se na otvorenom putu vozi u skladu sa ograničenjima, u prevodu, brzinama između 50 i 100 km/h, uz malo pažnje i bez velike muke, potrošnja se može zadržati na oko pet litara na 100 kilometara.

Foto: Opel

Foto: Opel

Pogon na sva četiri točka neprimetno raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine na koju može poslati i do 50 procenat vučne sile kada se za tim ukaže potreba. Recimo, kada treba sprečiti klizanje točkova prilikom kretanja ili na mokrim i klizavim podlogama.

Top Speed Team

chats-viber-ts

Tagovi: cdti, crossover, ecotec, krosover, mokka x, opel, suv, test
Popularni komentari
  • A
    Aca

    Odlican model!

  • V
    Vaske

    Opel je dosta napredovao, sto se vidi, dalje ne treba trositi reci.