7

TEST Peugeot 308 GTi: Kakav lav!? Strašan lav!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Troslovna skraćenica GTI danas nije možda popularna kao pre nekoliko decenija, ali svakako da to ne znači i da su automobili sa tom oznakom manje interesantni. Ako bi trebalo prisetiti se nekoliko najslavnijih GTI modela, svakako bi tu bio i Peugeot 205 GTi koji je u svoje vreme predstavljao strah i trepet. Nedavno smo ga i predstavili, uporedo sa novom 208-icom sa GTi potpisom, a sada smo u prilici da testiramo za broj veći model – 308 u sportskom GTi izdanju!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Kada je predstavljen model 308 u standardnoj verziji, bilo je očigledno da su u Peugeotu odlučili da primene nešto svedeniji dizajn. Umesto razvučenih svetlosnih grupa koje su odlikovale prethodni 308 ili 407-icu, tu su klasičniji farovi, ali opremljeni modernim LED dnevnim svetlima. Takođe, velika maska hladnjaka, koja je jedno vreme bila zaštitini znak većine “lavova”, zamenjena je diskretnim “grilom”, obogaćenim hromiranom lajsnom, pa je naša ocena da sada automobil izgleda manje upadljivo, ali neuporedivo kvalitetnije.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ipak, kod GTi verzije, dizajneri su se potrudili da naglase sportski agresivan karakter. To je kod testirane verzije najočiglednije zahvaljujući dvobojnoj karoseriji, s tim da je ovo rešenje promenjeno na krajnje originalan način. Kada smo testirali fantastični 308 GT sa snažnim dizel motorom, zasmetalo nam je to što se u zadnjem delu nalazi imitacija završetka izduvnog sistema. Kod modela GTi, tu dve prave cevi koje ovom automobilu daju prelep izgled, a što je najvažnije i zvuk je u skladu sa dopadljivim stajlingom.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Enterijer je takođe veoma prijatan. Prva asocijacija po ulasku u automobil je kvalitet. Između sedišta se nalazi naslon za lakat koji je dovoljno širok i za vozača i za suvozača, a podesiv je i po visini, što nam je tokom par dužih vožnji na otvorenom puto bilo od neprocenjivog značaja. Sve to su neke prednosti kojih vozač tokom kraće gradske vožnje nije ni svestan, a u automobilu koji je kao stvoren za putovanja, izuzetno su važne.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Druga impresija je svakako kvalitet materijala. On je u rangu sa premijum modelima, a u nekim detaljima je čak i na višem nivou. Kokpit je obložen plastikom mekom na dodir, a utisak kvaliteta poboljšava i obilje aluminijumskih detalja koji su savršeno obrađeni i uklopljeni. Dizajneri su se potrudili da kokpit učine što jednostavnijim i lakšim za upotrebu, a sve je izvedeno na veoma praktičan način.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Centralna konzola je “očišćena” od klasičnih prekidača, a njihovu ulogu je preuzeo veliki displej osetljiv na dodir. Preko njega vozač bira da li će se baviti podešavanjem klimatizacije, muzičkog uređaja ili setovanjem automobilskih parametara. Funkcionisanje ovog sistema je jasno i intuitivno, ali samo uz opasku da je tokom vožnje uvek lakše koristiti klasične prekidače, ali to je problem sa kojim se susreću trenutno vozači svih automobila opremljenih ekranima osetljivim na dodir.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

U GTi verziji, sedišta su dodatno sportski profilisana, a sportskom utisku doprinose crveni štepovi, kao i crveni marker u vrhu obruča upravljača. Peugeotova inovacija sa visoko uzdignutim instrumentima, koji se nalaze iznad relativno malog obruča upravljača nam se kod standardne 308-ice dopala, a i kod sportske GTi verzije ne ometa oštriji stil vožnje.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

A ovaj automobil kao da je stvoren da se vozi oštrije. Za pogon je zadužen pravi biser francuskog inženjeringa. U pitanju je benzinski četvorocilindraš radne zapremine 1,6 litara, koji uz asistenciju turbine oslobađa čak 272 konjske snage pri visokih 6.000 obrtaja. Obrtni moment od 330 Nm je dostupan već od 1.900 obrtaja, tako da je odziv na komandu gasa praktično neposredan. Očigledno je da su se u Peugeotu prilično potrudili oko akustike, tako da i od motora, a ponajviše iz pravca izduva, dopire dopadljiv zvuk koji svako ubrzanje subjektivno čini još impresivnijim.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Slično kao i kod modela GT, u sportskom modu se aktivira dodatni veštački zvuk koji dopire iz zvučnika muzičkog sistema. Naš stav po tom pitanju je ostao prilično nepromenjen, a to je da bi zvuk ipak trebao da bude pravi, ali moramo da napomenemo da je baš kao i kod modela 308 GT, ovo implementirano na odličan način, jer je zvuk fantastičan, odlično sinhronizovan sa onim što se zaista dešava, bilo da se ubrzava ili koči motorom, tako da smo ovaj dodatak tokom celog testa krajnje licemerno stalno držali aktiviran, iako mu se protivimo.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Performanse su na nivou automobila koji su mnogo skuplji. Motor relativno skromne radne zapremine obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za samo šest sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 250 kilometara na čas. Oslanjanje je tako podešeno da uspešno isprati potencijal motora. U prvim kilometrima vožnje, utisak je da je udobnost odlična.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Automobil odlično savladava sitnije neravnine, a opštem utisku svakako doprinose i odlična prednja sedišta. Ipak, kada se krivina napadne oštrije, postaje jasno da je 308 GTi potpuno legitivan naslednik uspešne loze sportskih modela. Upravljanje je precizno, a automobil se u krivinama ponaša krajnje neutralno, uz karakteristično podupravljanje, koje je očekivano zbog prednjeg pogona i ogromne snage motora.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Konačni sud o Peugeotu 308 GTi je jasan. U pitanju je jedan od najboljih i najsnažnijih sportskih predstavnika C segmenta. On se u ovoj klasi izdvaja originalnošću, pogotovo kroz neobičnu dvobojnu karoseriju, kao i veoma kvalitetnim enterijerom, a jedna od najvećih vrednosti ovog modela je to što je savršeno prilagođen za svakodnevnu vožnju, s tim da je uvek spreman da „pusti malo više benzina” kroz motor jednom brzom vožnjom.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

TopSpeed Team

chats-viber-ts

Tagovi: 205 gti, francuska, gti, lav, peugeot 308, turbo
Popularni komentari
  • O
    Ognjen Maletic

    Vraca se pezo tamo gde mu je i mesto , odlican je !

  • Z
    Zarko

    Extra auto, vi koji volite krompir vagene nastavite tako, za bolje i ne znate.

  • L
    Luj

    Imao sam prilike da ga probam preko ovde nije navedeno da ova verzija Torsenov mehanicki sper sa kojim odlicno prenosi snagu kao i da ima 1205kg kao i da ima siri trag tockova kao i vece nagibe i laganim karbon aluminijum 19 incnim tockovima i 380mm diskovima iz fabrike Alcon 😉