6

TEST Opel Astra Sports Tourer: Napredak na svim poljima

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Opel nije proizvođač koji svakim novim modelom pokušava da “otkrije toplu vodu”. Niti nudi tržištu automobile koje kupci nisu tražili, a još manje dozvoljava da forma bude važnija od funkcije. Dizajn je uvek odmeren i u skladu sa namenom automobila, a nova Astra u Sports Tourer verziji je možda najbolji primer ove filozofije u kreiranju automobila.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Od 1963. godine i prve karavan verzije tadašnjeg Kadetta, ova praktična forma karoserije u kompaktnom C segmentu je proizvedena u 5,4 miliona primeraka. Ovaj podatak je bio velika obaveza za Opel da tržištu ponudi ono što želi, a to je na prvom mestu praktičan, udoban, prostran i bezbedan automobil. Na prvi pogled, čini se da nova Astra u karavan verziji, upravo na ove zadatke odgovara bolje od konkurenata.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Činjenica je da su karavani poslednjih godina postali izuzetno atraktivni, često atraktivniji od baznih modela na čijim osnovama su nastajali. U težnji da opravdaju očekivanja tržišta, proizvođači neretko preteraju, tako da se zbog naglašene atraktivnosti pojedinih karavana, zapostavlja njihova prvobitna namena,  a to je praktičnost. Posledica je da danas ta tržištu ima karavana koji imaju tek neznatno veći prtljažnik od sedan ili hečbek verzije, a da je preglednost unazad u najmanju ruku “kritična”.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kada je debitovala aktuelna Astra, bilo je očigledno da u Opelu nisu hteli da impresioniraju kupce po svaku cenu dizajnom. Prednji deo automobila kod karavana je ostao nepromenjen u odnosu na hečbek verziju, a odlikuju ga oštrije linije koje kao da nastavljaju uspešnu temu započetu kod prethodnika, pre nego radikalan zaokret. Bokovi karavan verzje su veoma elegantni, a tome svakako doprinosi i ne baš zanemraljiva ukupna dužina karoserije od 4,7 metara. Posebno je efektan Opelov trik kod dizajna C stuba, koji stvara efekat lebdećeg krova.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Na našem testu se našao solidno opremljen model, ali kod koga su izostali neki detalji po kojima je nova Astra popularna, poput sedišta sa masažerima i “pametnih” prednjih svetlosnih grupa. Zahvaljujući tome smo upoznali još jedu Opelovu vema “pametnu” inovaciju. Naš model je, naime, bio opremljen čeličnim točkovima prečnika 16 inča, ali sa plastičnim ratkapnama koje se na prvi pogled ne razlikuju od aluminijumskih točkova. Otvori na čeličnoj felni su većih dimenzija, tako da se kroz otvor između paoka na ratkapni jasno vide kočioni diskovi i klješta, baš kao i kod aluminijumskih točkova.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Trik je samo da se ratkapna po zameni točka vrati na pravo mesto. Lep detalj koji mnogo doprinosi vizuelnom utisku, a ne zahteva doplatu pri kupovini. Zadnji deo karoserije je prilično klasičan, čak nešto svedeniji nego kod hečbek verzije, tako da se nameće veoma jasan zaključak – ovaj automobil predstavlja pravi izbor ozbiljnijih vozača, a tu se na prvom mestu misli na prodične ljude i poslovne korisnike.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kokpit je isti kao i kod hečbek verzije, a to znači mnogo pozitivnih stvari. Ispred vozača se nalazi odličan i lepo stilizovan upravljač, presvučen kožom, sa odlično organizovanim komandama za rukovanje telefonom, muzikom i tempomatom. Ispred upravljača je još bolja tabla sa instrumentima koja je pregledna i funkcionalna. Period privikavanja na Astru je stoga veoma kratak, a posle nekoliko kilometara, vozač se sa automobilom potpuno “srodi”. Posebno pohvaljujemo to što se i pored praktičnog displeja, na centralnoj konzoli nalaze i komande klimatizacije, kao i osnovni prekidači za upravljanje audio-uređajem. Zahvaljujući tome, vozač je retko kada prinuđen da “surfuje” kroz menije kolornog displeja, osim ako to baš ne želi.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kada je boravak na prednjim sedištima u pitanju, možemo Astri da uputimo samo jednu zamerku, a ona se odnosi upravo na sedišta. Ona bi u ovoj klasi mogla da budu nešto udobnija. Jastuk u lumbalnom delu je nešto naglašeniji, a nema mogućnosti podešavanja, što posle duže vožnje može da zasmeta. Ništa alarmantno, ali bazična sedišta kod pojedinih konkurenata nude nešto više udobnosti. Zadnja klupa je zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2.662 milimetara izuzetno prostrana i udobna, a iza nje se nalazi jedan od najprostranijih prtljažnika u klasi, zapremine 540 litara.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Pogon testiranoj Astri Sports Tourer je obezbeđivao CDTI dizel motor od 1.600 “kubika” u verziji od 136 konjskih snaga, a iznad njega, u ponudi se nalazi još samo BiTurbo dizel iste zapremine, sa 160 “konja”. Motoru testirane Astre retko kada nedostaje snage, a to najbolje ilustruje podatak da obrtni moment iznosi 320 Nm, što je podatak koji je donedavno bio standard kod dvolitarskih dizela. U vožnji je motor prilično tih, ne remeti komfor vožnje, a ocena je da je kod nove Astre u svim verzijama pogona i karoserije, upravo zvučna izolacija jedan od aduta.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Startnosti pored motora doprinosi i to što je nova Astra od prethodne osetno lakša. Proizvođači u ovoj klasi obično uspevaju da uštede do 50 kilograma, što se u vožnji realno ne oseti. Nova Astra je od prethodne lakša u proseku za 190 kilograma, a to se “na gasu” itekako primeti, a na kraju vožnje, svakako i kada je novčanik u pitanju.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Odlična aerodinamika, šestostepeni menjač i prostranost ovaj automobil čine jednom od najboljih krstarica za duga putovanja. S druge strane, činjenica da je reč o automoblu nastalom na platformi modela C segmenta, jasno ukazuje da je ovaj automobil praktičan i za svakodnevnu vožnju, što je sedmodnevni test i potvrdio. Zaključak je jasan – Astra Sports Tourer je idealan izbor ako želite prostran, udoban i ekonomičan automobl, koji pritom neće privlačiti veliku pažnju okoline.

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: astra, cdti, hečbek, karavan, opel, sports tourer
Popularni komentari
  • B
    Bizon

    Pre dva meseca hteo da kupim bas ovu astru ali cena 20500e mi je bila prevelika. Uzeo posle fokusa sa 120ks za 16000. Inace astra je dosta kvalitetnija i lepsa unutra i stvarno je prelep auto.

  • A
    Aleksandar

    Zašto niste objavili moj prethodni komentar??? Nije bio uvredljiv već realan…

  • L
    Luj

    Nema dosadnije bica za citanje od ovog Jojica trka baba lan! Vidim da vise ne pise!!!!HVALA BOGUUU