0

TEST Polaris Slingshot SL: Krosover!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ako Polarisov Slingshot SL ugledate u retrovizoru kako vam se približava, svakako ćete biti iznenađeni. Oni koji se malo bolje razumeju u automobile će sasvim sigurno pomisliti da je u pitanju KTM X-Bow, ali kada vas Slingshot (“praćka”) pretekne, što je vrlo verovatno, i prosečni poznavaoci automobila, ali i oni malo bolje upućeni, svakako će biti prilično zbunjeni.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ovaj neobični automobil, ako uopšte tako možemo da ga nazovemo, imali smo priliku ta testiramo nedavno, a naši utisci su jednako neobični kao što je neobično i ovo prevozno sredstvo. Iako u velikom broju zemalja Slingshot može da se vozi samo sa položenom A kategorijom, odnosno dozvolom za upravljanje motociklom, kod nas se on registruje kao teški tricikl, pa ga je moguće voziti i sa položenom vozačkom B kategorijom. To nas je veoma obradovalo, jer se dan pred testiranje u redakciji formirao pravi red zainteresovanih da se nađu za upravljačem ovog čuda na točkovima.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Sa koje god strane da se pogleda, Slingshot privlači pažnju. Prednji deo zbog uglastog dizajna pomalo podseća na KTM X-Bow, ali je već pogled sa strane dovoljan pa da postane jasno da je u pitanju nešto potpuno drugačije. Zadnjim delom dominira masivni nosač koji predstavlja zadnje oslanjanje. Sve je veoma slično kao i na motociklima, samo što je mnogo masivnije.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Motor je smešten napred, a snaga se do zadnjeg točka prenosi preko kaiša ojačanog ugljeničnim vlaknima. Ono što je interesanto je to da dizajneri ili nisu imali obavezu, ili nisu želeli da koketiraju sa retro stilom. Slingshot je u svakom pogledu dizajniran futuristički, kako spolja, tako i u kabini. Uglast dizajn i oštre linije su zaštitni znak svakog detalja, izuzev, naravno, točkova!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ulazak u kabinu više može da se poredi sa smeštanjem u karting. Na prvom mestu, zato što se sedi izuzetno nisko, a s druge strane, zato što kada se vozač smesti za upravljač, zaista nema osećaj da je negde ušao. I dalje je okružen uglavnom vazduhom, nema prozora, nema vrata, ni plafona! Čak je i vetrobran simboličnih dimenzija, a i on se nalazi na spisku dodatne opreme. On je možda dovoljan da zaštiti zube od udara mušica, ali ne i oči, tako da nošenje kacige, koje je obavezno, itekako ima smisla.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Kokpit je prilično originalan… Ispred vozača se nalazi relativno standardna tabla sa instrumentima. Očekivali smo neki displej sa grafičkim prikazom obrtaja i brzine, ali ovo rešenje je možda još bolje jer je pregledno, što nije nevažno kod ovako brzog prevoznog sredstva.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na centralnoj konzoli se nalazi displej, prekidače je moguće nabrojati na prste jedne ruke, a jedna od njih je i onaj za isključivanje kontrole proklizavanja. Položaj za upravljačem je dobar, pravi sportski, a jedino što nam je u pojedinim momentima zasmetalo je to što naslon za glavu povremeno smeta kada se koristi kaciga.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Za pogon je zadužen četvorocilindarski motor od 2.400 “kubika” i 173 konjske snage, poreklom iz General Motorsa. U prvi mah, može se učiniti kao ne baš idealan izbor za ovaj automobil, ali u vožnji, ovaj motor to demantuje. Podaci o ubrzanju do 100 km/h nisu dostavljeni od strane proizvođača, ali to zaista nije ni bitno, jer ovaj automobil je dizjaniran isključivo da se u njemu uživa.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na karting stazi Ada Huja smo imali priliku da ovaj trotočkaš poteramo i preko njegovih realnih mogućnosti. Kako se motor nalaz napred, zadnji točak je rasterećen, a sa isključenom kontrolom proklizavanja, moguće je mnogo zabave.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Zadnji točak proklizava i u drugom stepenu porenosa, tako da su mogući veoma atraktivni prolasci kroz krivine, naravno, pod uslovom da imate iskustva. U protivnom, računajte da ćete zameniti dve ili tri zadnje gume od dvadeset inča, dok ovladate ćudima Slingshota, koji pruža zaista neizmerno vozačko zadovoljstvo.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Dopalo nam se i to što se snaga prenosi preko mauelne petostepene transmisije, a ne automatike i polugica kod upravljača. Ovako je potrebno veće angažovanje vozača, što je negde i suština ovog automobila, jer je poenta doživeti maksimum na polju vozačkog užitka, dok su udobnost i praktičnost potpuno nevažni.

Top Speed Team

chats-viber-ts

Tagovi: motocikl, polaris, slingshot, tricikl