3

TRAVEL TEST Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Evolucija vrste

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Jedan od onih malih krosovera koje nikada nisam smatrao posebno privlačnim je upravo Honda HR-V. Pogotovo onaj prve generacije, nastale 1998. godine, koja je tada bila nekako u svom „univerzumu” i možda ne toliko ispred svog vremena, koliko istinski neobična, ne samo po dizajnu eksterijera i enterijera, već generalno, po pogonu i performansama.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Honda je verovatno jedan od prvih proizvođača koji su napravili mali SUV, navodno namenjen off-roadu, a da je imao znatno bolje karakteristike na asfaltu. Nakon toga, ovaj trend su prihvatili i drugi, tako da je usledila “poplava” navodnih krosovera koji mogu da krenu van uređenih puteva, ali možda bolje ne…

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Međutim, vreme je pokazalo da je Honda, ipak, bila u pravu i uskoro su, uprkos svemu, počeli da se nižu “terenci za grad” različitih proizvođača. Tom trendu je malo ko odoleo, a oni koji su ga praktično lansirali, nekako su pali u zaborav. I tako je bilo, sve do pre dve godine, kada se pojavio novi HR-V. Ta druga generacija nema ama baš ništa zajedničko sa prethodnikom, izuzev imena!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

A izgled? Pa, u pitanju je “kvantni skok”, naravno u pravom smeru, jer mali, kompaktni krosover koji je ponikao na platformi novog Jazza, izgleda bolje ne samo od ostaka familije, već, meni lično, i od mnogih konkurenata. Moderne, zaobljene, a opet dovoljno oštre linije i forme, zaista deluju atraktivno. Dobro, možda bi mogle biti čak i malo “slobodnije”, pa i odstupiti od onih strogih korporativnih standarda i potrebe da svi modeli u gami budu nalik jedni drugima, ali ipak se ovde radi o japanskom proizvođaču. Mada, ni ostali nisu bolji po tom pitanju!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

U svakom slučaju, Honda HR-V izgleda dobro i ne previše velika, ali tu pogled vara. Sa dužinom od gotovo 4,3 metra, širinom od 1,8 i visinom od 1,6 metara, ovo sigurno nije tako mali SUV. A ako i jeste mali, onda po pitanju praktičnosti uspešno parira i daleko većim modelima. Položaj za upravljačem je veoma komforan, a prostora za noge i glave imaju svi, naravno, prosečne visine, bez obzira na kosinu krova.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Sedišta su umereno tvrda i duži boravak u njima neće stvoriti zamor. Budući da smo ovoga puta išli samo do Budimpešte i nekoliko dana se vozili ovim gradom, u fokusu su se našli neki drugi detalji. Međutim, prosto je nemoguće zaobići sistem “magičnih sedišta” ili u originalu Magic Seat, preuzet od Jazza, koji omogućava veliku fleksibilnost i transformaciju prostora u kabini u veoma kratkom roku.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Jer upravo kada je u velikoj saobraćajnoj gužvi trebalo za trenutak zastati i povesti još jednog kolegu, zajedno sa kompletnim prtljagom, do izražaja je došao ovaj praktični sistem. Sedalni deo zadnje “klupe” gore, a metalna konstrukcija u vidu “noge” na kojoj isti stoji dole, i eto prostora! Donji deo sedišta ostaje u vetrikalnom položaju, “otvarajući” pravu rupu u koju je moguće ubaciti mnogo stvari!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Naravno, japanski inženjeri nisu zaboravili na prtljažnik. On ovde ima sasvim solidnih 453 litra, a uz mogućnost smeštaja stvari u pregradu ispod poda, gde je umesto rezervnog točka kit za reparaciju gume, te laki savitljivi prekrivač, veoma brzo se otvaraju i nove mogućnosti, sve do maksimalnih 1026 litara zapremine.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Sam enterijer je savremenog dizajna i još dopadljiviji nego, recimo, kod većeg modela CR-V. Ipak, autor ovih redova i dalje ima neke zamerke po pitanju veličine multifunkcionalnog upravljača, kao i rasporeda nekih komandi na njemu, ali i u kokpitu. No, dobro, i to je deo neke “tradicije” koja će i kod Honde, kao i kod ostalih proizvođača trajati sve dok ne isteknu ugovori sa spoljnim dobavljačima, a onda će uslediti redizajn!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

I stvarno, opšti, veoma povoljan utisak o pregednosti i funkcionalnosti kokpita, tačnije kompletne instument table i centralne konzole, kvari arhaičan izgled grafike na displeju od 7 inča osetljivom na dodir. Inače, sve ostalo je potpuno OK, od kvalitenih materijala i završne obrade na prilično visokom nivou, pa do najsavremenijeg sistema Honda Connect.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

U vožnji, HR-V ostavlja sasvim dobar utisak. Turbo-dizel motor od 1,6 litara je pun pogodak za ovaj SUV. Radi se o veoma efikasnom i štedljivom agregatu u i-DTEC tehnologiji, sa 120 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm pri relativno niskih 2.000 o/min. On preko šestostepenog manuelnog menjača pokreće prednje točkove i to prilično lako. Na auto-putu, ova kombinacija nije previše glasna, tako da je “krstarenje” oputšeno, a za one koji ne vole česta zadržavanja na pumpama, vesti su veoma dobre.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Recimo, u našem slučaju, na putovanju do glavnog grada Mađarske i nazad, prosečna potrošnja, pri čemu je trećina od nešto više od 900 pređenih kilometara napravljena u gradskim uslovima, iznosila je 6,4 litre. A da sam baš imao “lako stopalo” na gasu u svim situacijama, baš i nisam! Ima tu još jedan “problem”… To je kratka i precizna ručica menjača, koja prosto mami vozača da je što češće koristi, pa čak i onda, kada bi elastični motor mogao da se izvuče iz niskih obrtaja!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Spomenuti dizel motor, ipak, ne voli baš previše visoke obrtaje i tada se oglasi, a i vibracije se pojačaju. No, treba uzeti u obzir da se deo vibracija prenosi i sa putne podloge, pogotovo kada je ona u lošem stanju, budući da je oslanjanje prilično tvrdo. Čak tvrđe nego što sam u prvi mah i mislio. Nekoga to neće oduševiti, ali onima koji vole osećaj pune kontrole nad situacijom, to siturno neće smetati, jer čak i preko velikih neravnina, pa i prelaska preko prilično “debelih” mađarskih “ležećih policajaca”, rupa i sličnog, ovaj HR-V ostaje u dobrom kontaktu sa podlogom.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

U oštrijoj vožnji krivudavim putevima, a pogotovo pri jednom neuobičajenom testu koji podrazumeva naglu promenu saobraćajne trake iz one tzv. “srednje” ili “vozne” u “zaustavnu”, tj. u ovom slučaju VIP i Media na prilazu stazi Hungaroring, ova Honda se dobro pokazala. Manevar se obično izvodi pri brzini većoj od 100 km/h, kojom je potrebno proći između gusto postavljenih čunjeva, najpre skretanjem u desno, pa levo…

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Tu mesta za grešku nema, jer će “saobraćajna signalizacija” sigurno ostaviti trag na karoseriji, što je svakako bolje nego da to uradi zaštitna metalna ograda! HR-V ni sa tim nije imao problema! Karoserija se naginje, ali mehanički “grip” je prilično dobar, čak impresivan, sve do trenutka kada vozač pretera, a onda počinje lagano podupravljanje sa kojim je, u principu, lako izboriti se!

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Ipak, HR-V nije vozilo namenjeno onim sportski nastrojenim vozačima. Maksimalna brzina od 192 km/h je prihvatljiva, ali ubrzanje od 10 sekundi do 100 kilometara na čas, baš i nije ono što neko sa viškom adrenalina u krvi očekuje. A opet, ovo nije ni terenac, jer klirens od 170 mm i odstustvo pogona 4×4 ograničavaju off-road avanture.

Foto: Martin Candir

Foto: Martin Candir

Međutim, ova Honda je sasvim dobar izbor za porodične ljude koji žele atraktivan, bezbedan i ponajviše ekonomičan kompaktni krosover. To je “urbani terenac” kojim japanski proizvođač pokazuje kako evolucija u automobilskom svetu treba da izgleda, s tim što se ovaj proces treba nastaviti… To još “samo” da prepoznaju i kupci koji kod nas za osnovnu verziju modela HR-V sa benzinskim motorm treba da izdvoje 20.490, a sa dizel agregatom 22.990 evra, pa će evolutivni proces biti potpuno uspešan.

Zoran Živkov/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: crossover, honda, hr-v, jazz, krosover, off-road, suv, travel test
Popularni komentari
  • M
    Milan Pesic

    Pa ne valja ! Nikako ne valja te pare, Honda je vrhunski kvalitetna , sve to , ali…Preskupo ! Jednostavno, dati 25000 eura za mali dizel SUVje kretenski.

  • B
    Bizon

    Cena kod nas 25000e. Bar kod nas je tako za 1.5 dizel sto je preskupo.

  • s
    ss

    prelep auto… u tom segmentu jedan od boljih i kvalitetnijih…