0

KARPATI BOLJI OD MONAKA: Porsche Adventure Tour of Romania

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Zahvaljujući domaćem predstavništvu Porschea, TopSpeed redakcija je, kako jedini predstavnik iz Srbije, imala priliku da uživa u testiranju modela Macan i Cayenne u GTS verzijama, na čuvenim rumunskim planinskim putevima Transalpina i Transfagrašan.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Ovom pozivu sam se obradovao, jer toliko puta do sada sam slušao, gledao priloge na TV-u, a da nijednom nisam imao priliku da uživam u ovim planinskim putevima. Pored toga, radovalo me je i to što ću imati jednu veoma dobro zaokruženu celinu – odnosno, što su nam na raspolaganju dva Porscheova modela Macan i Cayenne, i to u njihovim sportskim GTS verzijama.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Rumuniju, iako je naš prvi sused, ne poznajem kao neke druge evropske zemlje, tako da me je interesovalo koliko ima istine o onome lepom što sam čuo, ali moram da priznam, i o mnogim lošim iskustvima koje su mi preneli mnogi.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Po dolasku smo bili smešteni u Hilton hotelu u gradu Sibiju, koji se nalazi oko 250 kilometara severozapadno od Bukurešta. Prvi utisci su više nego pozitivni! U pitanju je stariji grad, lepo uređen, a pored samog grada se uzdižu Karpati – što sve pomalo podseća na predele i gradiće u Austriji. Grad je posebno lep u ranim jutarnjim časovima, ali nažalost nismo imali mnogo vremena za razgledanje, a nekako sam se iskreno više radovao prvim test vožnjama, pogotovo što nam se prvog dana na raspolaganju našao Cayenne GTS.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Porscheov popularni SUV sam imao više puta priliku da testiram. Ne treba posebno objašnjavati da je u pitanju jedan od najboljih automobila u klasi, o tome dovoljno govori reputacija Porschea, ali i cena automobila. GTS verziju pokreće V6 motor od 3,6 litara koji oslobađa 440 konjskih snaga i čak 600 Nm već od 1.600 obrtaja.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Ova snaga se preko osmostepene transmisije prenosi do sva četiri točka, Dovoljno da ovaj SUV mase veće od dve tone do 100 kilometara na čas ubrza za 5,2 odnosno 4,9 sekundi u verziji sa Sport Chrono paketom i do maksimalne brzine od 262 kilometra na čas.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Prvi kilometri jasno stavljaju do znanja da je u pitanju sportski orijentisan SUV. Zvuk motora je odličan, tako da je svako ubrzanje subjektivno još impresivnije. Oslanjanje je podešeno tako da obezbeđuje maksimalnu stabilnost i pored visokog klirensa. Automobil može zaista brzo da se vozi kroz krivine, ali ne treba se zanositi. U oštrijim manevrima se masa automobila itekako oseća.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Iako su kočnice fenomenalne i potpuno na Porscheovom nivou, na prilasku krivini se dve tone osećaju. Fizika je po tom pitanju jasna i to nema nikakve veze sa kočnicama i njihovim kvalitetom. Isto važi i za granične uslove vožnje u krivinama, kada postaje jasno da je u pitanju SUV model mase veće od dve tone.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Prvog dana smo imali priliku ta testiramo Cayenne na putu Transalpina. Zaista sam bio impresioniran! O lepoti predela kojima smo imali priliku da vozimo zaista nema potrebe mnogo da pričam, jer slike govore mnogo više. Jedino što fotografije u ovom slučaju ne mogu da dočaraju najbolje, a smetalo mi je, jeste velika gužva.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Naime, popularnost Transalpine je tolika da se na putu nalazi veliki broj turista. Neki voze brzo, neki lagano i uživaju u predelima, a ima i biciklista, a zbog njih sam najviše brinuo. Sve su to bili razlozi da mi noga na gasu bude nešto “laganija, a čini mi se da je i Cayenne odličan za takvu ulogu – ulogu automobila za oštriju, ali odgovornu vožnju.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Tokom prvog dana smo imali priliku da prevalimo 350 kilometara za upravljačem Cayenne GTS, a moj utisak je ne samo da ovaj automobil ima dovoljno sportskog potencijala, već da je kompetentan i kao porodično vozilo. I pored sportskog karaktera, udobnost je na vrhunskon nivou, čak i na zadnjoj klupi, a prtljažnik je apsolutno dovoljan za četvoročlanu porodicu.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Drugog dana, na red za vožnju je došao Macan. U startu mi se ovaj automobil čini kao malo adekvatnija mera od Cayenne. Ne u smislu da je bolji, već odiše sa više sportskog šarma, a posebno mi se dopadaju brojni detalji koji vizuelno podsećaju na rešenja sa modela 918. Iako je Macan model sa povišenim klirensom, prva asocijacija je da je karoserija niska i široka.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Posebno je interesantna bočna linija kada su staklene površine u pitanju, kao i opadajuća linija krova, čime su Porscheovi dizajneri napravili svojevrstan omaž modelu 911. Posebno je interesantno rešen poklopac motora, koji prelazi preko točkova i prednjih farova, a na taj način su dizajneri želeli da prednji deo optički izgleda širi.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Same svetlosne grupe su još jedan od detalja koji podsećaju na sportski 918 Spyder. Zadnje svetlosne grupe su razvučene, što je još jedan od trikova koji automobilu daje širi izgled, ali je dobro rešenje, jer se Macan na taj način dodatno razlikuje od većeg Cayenne.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Iako model Macan platformu deli sa Audijem Q5, to se na osnovu njegove spoljašnjosti, ali ni enterijera, ne može ničim naslutiti. Volan je još jedan od elemanta čiji je dizajn inspirisan modelom 918 Spyder. Ispred njega se nalazi karakteristična Porscheova tabla sa instrumentima, u čijem centralnom delu se nalazi obrtomer, dok se sa desne strane nalazi multifunkcionalni diplej, koji vozaču prenosi sve relevantne podatke vezane za vožnju. Sama centralna konzola izgledom ne ostavlja ni trunku sumnje iz koje fabrike potiče i njen kvalitet zaista ne ostavlja puno prostora za komnetarisanje.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Već ulazak u Macana me je prijatno iznenadio, jer sam položaj za upravljačem i raspored komandi više podsećaju na klasične sportske automobile, nego krosovere. Za pogon je zadužen trolitarski V6 motor od 360 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta već od 1.650 obrtaja. Motor je sam po sebi odličan, ali do punog izražaja na pravi način može da dođe zahvaljujući još boljem automatskom sedmostepenom menjaču sa dvostrukim kvačilom.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Promene stepeni prenosa su izuzetno brze, a prilikom “šaltanja”, iz izduva se čuju atraktivne eksplozije, što dodatno podiže adrenalin. A sve to Macan GTS opravdava i voznim karakteristikama. One su znatno bolje od Cayenne, jer ponašanje u vožnji Macana može da se uporedi sa automobilima sa nižim klirensom.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Prenos snage do podloge u krivinama je savršen, tako da je ovaj automobil prilikom oštre vožnje jednako bezbedan koliko je i zabavan. Tokom spusta sa najviše tačke Transfagrašan puta, koja se nalazi na 2.034 metra nadmorske visine, imao sam priliku da proverim i kočnice. Kao što sam i očekivao – Porsche je jedan od retkih brendova koji me uvek iznova prijatno iznenadi kvalietom i postojanošću kočnica. Kako nemački proizvođač na tom polju uspeva da odmakne konkurenciji, nije mi jasno.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Koliko god mi se dopao Macan, toliko mi je užitak u njemu pokvarila gužva na Transfagrašan putu. Valjda je on poznatiji od Transalpine, pa se svi po pravilu prvo tu zapute. I opet, fotografi su svoj deo posla obavili možda i isuviše dobro, tako da se to na fotografijama ne primećuje.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Kombinacija Porschea i Rumunije je na mene ostavila snažan utisak. U ovoj zemlji je ta razlika u razvijenosti glavnog grada i provincije možda još očiglednija nego kod nas. Upravo zbog toga su se testirani automobili možda više isticali, nego da smo sve ove vožnje obavili na putevima u okolini Štutgarta.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Tamo se sigurno ne bi mimoilazili sa konjskim zapregama, čekali da stado ovaca lagano pređe put ili povremeno usporavali zbog divljih životinja na putu. Činjenica je da u Rumuniji ima šta da se vidi i da je treba posetiti, ali sa ove prezentacije ipak nosim snažnije utiske kada su testirani automobili u pitanju, pogotovo Macan koji će sasvim siguno uskoro postati komercijalno najuspešniji Porscheov model u novijoj istoriji.

Foto: Porsche

Foto: Porsche

Andrej Kulundžić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: cayenne, gts, macan, porsche, rumunija