1

TEST Opel Zafira: Rajnski rizling

Foto: Predrag Kalem

Foto: Predrag Kalem

Rizling je sorta belog grožđa koja potiče iz doline reke Rajne u Nemačkoj. Smatra se, nakon šardonea i sovinjon blana, za treću najvažniju vrstu. Poznat je još i kao rajnski rizling… Sada se sigurno pitate kakva je veza rizlinga i automobila. Ako pretpostavimo da su Šardone i Sovinjon zapravo francuski Renault Scenic i Citroen Picasso, onda ime Rajnskog Rizlinga definitivno pripada Opel Zafiri. A, upravo je ona, Zafira, treći, najvažniji i najprodavaniji  monovolumen u Evropi. U vinogradima Genzenhajma, 50 kilometara udaljenim od Frankfurta, imali smo priliku da se upoznamo sa novom Zafirom.

Foto: Predrag Kalem

Foto: Predrag Kalem

Nova!? Pa, ne baš. Mi bi promene pre nazvali blagi redizajn, ali krenimo redom… Prednji deo nove Zafire ključne elemente preuzima od nove, nagrađivane Astre i sastavni je deo Opelovog portfolija. Dinamičan dizajn prednjih farova, zajedno sa primetno naglašenijim sportskim izrazom maske hladnjaka, čini osnovu svežeg stajlinga.

Foto: Predrag Kalem

Foto: Predrag Kalem

Kućišta prednjih svetala se ulivaju u masku hladnjaka, čineći na taj način jednu grafičku celinu. Skulpturalna hromirana pregrada se optički spaja u farove, dajući automobilu širu pojavu. Novo, tipično Opelovo dvostruko hromirano krilo sa dnevnim svetlima, gde se gornje po potrebi transformiše u LED žmigavac, dodatno stavlja akcenat na upečatljiv utisak koji ostavlja nova Zafira, sa svojim temeljnim, sportskim i dinamičnim dizajnom anfasa.

Foto: Opel

Foto: Opel

Novi, elegantni dizajn kokpita donosi vozaču i suvozaču optimalnu frontalnu preglednost. Sve važne funkcije kao što su displej i instrumentacija, na dohvat su ruke vozača. Dok je displej info-zabavnog sistema ranije bio lociran iznad centralne konzole, sada je zamenjen ekranom osetljivim na dodir u Zafirinoj kabini, koji je integrisan niže, unutar centralne konzole.

Foto: Opel

Foto: Opel

InteliLink sistem 4.0 unosi svet pametnih mobilnih telefona u ovaj putujući salon, i u zavisnosti od uređaja korisnika, kompatibilan je sa Apple i Android funkcijama. Navi 950 IntelliLink je idelan za kupce koji su u potrazi za info-zabavnim sistemom sa integrisanom navigacijom. Opel OnStar je takođe tu. On pretvara Zafiru u Wi-Fi izvor internet signala, tako da na ovu internu mrežu može biti povezano do 7 uređaja.

Foto: Opel

Foto: Opel

Visokokvalitetni, sedmoinčni ekran osetljiv na dodir donosi premijum utisak. A u isto vreme, dizajneri su bili u prilici da redukuju broj dugmića i prekidača. Novi, trodimenzionalno izvajan volan sa malim i efikasno spakovanim poklopcem vazdušnog jastuka, ne samo što izgleda sjajno, već ekstremno doprinosi ergonomiji.

Foto: Opel

Foto: Opel

Najnovija verzija Opel Eye® prednje kamere podržava mnoge sisteme vozačke asistencije, poput asistencije dugih svetala (High Beam Assist)AFL LED farova ili prepoznavanja saobraćajnih znakova (Traffic Sign Recognition). Indikacija držanja rastojanja (Following Distance Indication) takođe koristi prednju kameru u cilju detektovanja vozila ispred, dok upozorenje čeonog sudara (Forward Collision Alert) upozorava vozača putem vizuelnog i zvučnog signala kada se rastojanje između Zafire i vozila ispred smanjuje suviše brzo. Upozorenje o neželjenom izlasku iz vozne trake (Lane Departure Warning), aktivira se automatski pri brzinama preko 60 km/h i upozorava vozača putem svetlosne ikonice na intrument tabli, kao iz zvučnim upozorenjem ukoliko vozilo neželjeno izlazi iz svoje vozne trake.

Foto: Opel

Foto: Opel

Kao i u prethodnim generacijama Zafire, vozač i putnici mogu da uživaju u opuštenim putovanjima sedeći u opcionim AGR sertifikovanim ergonomskim sedištima. Multifunkcionalna FlexRail centralna konzola na aluminijumskim šinama nudi fleksibilne module za odlaganje stvari između prednjih sedišta. Putnici u drugom redu mogu da uživaju u kabinskoj transformaciji, gde se ona pretvara u prostran i udoban salon.

Foto: Opel

Foto: Opel

Zahvaljujući inteligentnom mehanizmu sklapanja, naslon srednjeg sedišta može da se preklopi i rotira, te na taj način obezbedi naslone za ruke za spoljna sedišta. Ona takođe mogu da kliznu prema nazad i prema centru vozila, što omogućava salonski sistem sedenja sa izdašnim prostorom za noge i ramena, dostojnim jedne premijum limuzine.

Foto: Opel

Foto: Opel

Opelovi dizajneri su fleksibilni enterijer pretvorili u salon za opuštanje i uživanje u atmosferi koju odlikuje obilje prostora, bilo da je reč o poslovnom putovanju ili odlasku na odmor. Zafira poseduje minimalnu zapreminu prtljažnika od 710 litara, koja može biti povećana do 1.860 litara, kada se spuste nasloni zadnje klupe.

Foto: Opel

Foto: Opel

Budući kupci Zafire će na raspolaganju imati široku lepezu motora. Perjanica je 1.6 ECOTEC sa 200 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 280 Nm. Sa njime Zafira iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za samo 8,8 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 220 km/h. Naravno, probali smo i vodeći dizel agregat.

Foto: Opel

Foto: Opel

Novi 1,6 litarski turbo dizel sa 170 konjskih snaga ipak prilično zasenjuje benzinski agregat. Tiši, što je za neverovati, odziv gasa lagan i momentalan, jesu detalji koji Zafiru stvarno pretvaraju u putujući salon premium klase. Moramo priznati da je manuelni šestostepeni menjač, sa svojim prenosnim odnosima, ipak mnogo bolja kombinacija sa dizel agregatom, te smo sigurni da je on u stvari taj koji pravi razliku između ta dva agregata.

Predrag Kalem/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: monovolumen, mpv, opel, zafira
Popularni komentari
  • M
    Mujadin

    Prelep.