1

TEST Audi Q2: Urbani avanturista

Foto: Audi

Foto: Audi

Audi lagano kompletira svoju “Q” gamu. Bilo je očekivano da nemački proizvođač predstavi model kojim bi se na pravi način suprotstavio modelu MINI Countryman, pogotovo što u kompletnoj Volkswagen grupaciji ne postoji takav automobil. Novi Q2 se savršeno uklapa u taj profil, to je bilo jasno još kada je ovaj model promovisan, a mi smo bili u prilici i da se u to lično uverimo tokom njegove promocije u Austriji.

Foto: Audi

Foto: Audi

Prvi utisak je da Q2 izgleda neuporedivo atraktivnije uživo nego na fotografijama. Na neki način, najmanji Audi sa “Q” oznakom kao da se pomalo distancira od ostatka game, prvenstveno po pitanju dizajna. Činjenica je da je model Q7 u drugoj generaciji dobio nešto oštrije linije od prethodnika, ali je Q2 na tom polju otišao još dalje.

Foto: Audi

Foto: Audi

Prednji deo karakterišu novi, oštro stilizovani farovi i tradicionalno velika maska hladnjaka, a ocena je da Audijev novitet, i pored nešto kompaktnijih dimenzija, izgleda veoma moćno. Bokovi su u klasičnom krosover stilu, a testirani model je imao rubove na “krilima” u crnoj boji, što je stvaralo dopadljiv kontrast sa limun žutom karoserijom. Sam izbor boja jasno ukazuje da ovim modelom Audi prvenstveno cilja na mlađu klijentelu, pa verovatno zbog toga i sam dizajn automobila nešto agresivniji.

Foto: Audi

Foto: Audi

Razlika u odnosu na veću i stariju “braću” je najočiglednija na zadnjem delu karoserije, prvenstveno zbog oblika stop svetala. Ona nisu izdužena, tako da automobil izgleda veoma dopadljivo i sveže. Kako bi se izašlo u susret mladim kupcima, Audi kod modela Q2 nudi određene mogućnosti personalizacije, tako da je pored živih boja karoserije, moguće birati i trim prednjeg i zadnjeg odbojnika, koji mogu da biti elegantniji ili u off-road stilu, koji je imao i naše test vozilo. Takođe, ni C stub ne mora da biti u boji karoserije, što stvara dopadljivu optičku igru.

Foto: Audi

Foto: Audi

Enterijer je veoma prijatno mesto za boravak, na šta smo se od Audija odavno navikli. I pored činjenice da je novitet namenjen mlađim kupcima, nemački proizvođač nije odustao od insistiranja na jednostavnosti i eliminisanju viška prekidača, što svakako pozdravljamo. Kokpit se ne razlikuje značajno od modela A3, a vozača nenaviknutog na Audi modele to može u prvi mah da zbuni. To je prvenstveno posledica toga što se na centralnoj konzoli, pored nekoliko prekidača i dva velika otvora za ventilaciju, nalaze samo komande klima uređaja.

Foto: Audi

Foto: Audi

Čak se i veliki kolorni displej kada je automobil “ugašen”, sakriva iza centralne konzole, a od prekidača za upravljanje audio sistemom nema ni traga ni glasa. To stvara sliku nešto drugačiju od uobičajene. Istina, većina vozača, posebno onih manje iskusnih, biva u prvi mah zbunjena, ali ovladavanje rukovanjem audio sistemom uz pomoć rotacionog multifunkcionalnog prekidača na centralnom tunelu i komandama na upravljaču nije teško.

Foto: Audi

Foto: Audi

Prekidači na centralnoj konzoli se koriste samo kada se vrše neka osnovna podešavanja, ili ukoliko suvozač želi da koristi radio, za šta je rotirajući prekidač više nego dovoljan. Prostranost je bolja od očekivanja. Sa 4,19 metara dužine, Q2 nije ni preterano mali krosover. Mesta na zadnjoj klupi ima dovoljno i za putnike visoke 190 cm, a iza se nalazi sasvim solidan prtljažnik zapremine 405 litara.

Foto: Audi

Foto: Audi

Iako je namanji u gami, model Q2 nije ostao uskraćen za neke novotarije, a jedna od njih je i digitalna tabla sa instrumentima, popularni Audijev virtuelni kokpit. Svi smo već imali priliku da se sa njim upoznamo i o tome mnogo puta pisali. Funkcioniše savršeno, kontrast je odličan, bolji od svih konkurenata koji nude nešto slično, a tu je i nekoliko standardnih modova rada. S obzirom da je tu i drugi displej na vrhu centralne konzole, mi nismo često koristili mod rada sa velikim prikazom uputstava navigacije na tabli sa instrumentima.

Foto: Audi

Foto: Audi

Nju smo zadržali u klasičnom modu koji izgleda kao analogna tabla sa instrumentima, a centralni displej smo koristili po potrebi za sve druge namene. Ove opcije možda jesu malo komplikovane u startu, ali kada vozač jednom podesi sve po svojoj želji, vožnja postaje neverovatno laka i intuitivna. I u kabini postoje mogućnosti personalizacije. Lajsna koja se horizontalno proteže duž prednjeg dela kokpita može da bude i u boji karoserije ili u standardnom dezenu, a tada je dostupno i nekoliko boja ambijentalnog LED osvetljenja.

Foto: Audi

Foto: Audi

Za pogon je bio zadužen trenutno najsnažniji dizel motor, dvolitarski četvorocilindraš od 190 konjskih snaga, koji je snagu preko dvostrukog klačila prenosio na sva četiri točka. Šta reći, osim da snage ima u izobilju, a da se quattro pogon još jednom dokazao kao nezamnenljiv. Ubrzanja su silovita, bez trunke proklizavanja, elastičnost je još impresivnija, a prijatno nas je iznenadila i zvučna izolacija.

Foto: Audi

Foto: Audi

Top Speed Team

chats-viber-ts

Tagovi: audi, krosover, q2. crossover, quattro, tdi, tfsi
Popularni komentari
  • L
    Laky At

    Vozim sluzbenog Clubman-a.Benzinac sa automatskim menjacem.Bio sam odusevljen njegovim voznim karakreristikama u gradu,na auto putu i ne bas toliko,sve dok nije doslo ovo kisno vreme.Auto jednostavno proklizava pri svakom iole zustrijem davanju gasa,toliko cesto,da me poceo izuzetno nervirati.Privatno vozim SUV i iskreno,misljenja sam da cu se tesko tesko vise ikada odluciti za bilo koji model automobila bez pogona na obe osovine.