0

TEST Dacia Logan MCV: Vraća svaki dinar

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Za nešto više od deset godina, koliko Dacia ozbiljnije učestvuje na srpskom tržištu, ovaj brend je uspeo da izgradi poseban status. Njena prevashodna namena bila je ne da se konkuriše drugim proizvođačima, već na prvom mestu tržištu “polovnjaka”. Dačija je namenjena ljudima koji uz neku prihvatljivu mesečnu ratu žele da kupe nov automobil, i da na taj način sebi “kupe mir”, u zamenu za “glavobolju” i stalne peripetije sa majstorima u slučaju da su za isti novac kupili neki daleko luksuzniji, polovan automobil. To su uglavnom porodični ljudi, koji su odavno prevazišli mladalačke bubice, i koji su avanturistički duh ostavili nekoliko godina iza sebe.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Čini se da je upravo za takve kupce idealan automobil novi Logan MCV, a ovo je već druga generacija popularnog karavana. Prva verzija, nekako, kao da je više bila namenjena komercijalnom delu tržišta. U prilog tome je govorio prilično nemaštovit i grub dizajn zadnjeg dela, kao i peta vrata koja su se otvarala iz dva dela, kao kod klasičnih dostavnih modela. Danas je ta pozicija u Dačijinoj ponudi namenjena popularnom modelu Dokker, pa je najverovatnije zbog toga MCV verzija novog Logana daleko bolje prilagođena potrebama porodičnih vozača, a ne malih privrednika.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Na prvom mestu, novi Logan MCV je neuporedivo atraktivniji od prethodnika. Prednji deo je zadržao oštre linije, ali na mnogo dopadljiviji i uspešniji način nego na prethodnom Loganu. Pomalo kutijast dizajn ne treba prebaciti na teret dizajnerima, jer jednostavno, zahtev za prostranom kabinom i izdašnim prtljažnikom, sa relativno skromnom ukupnom dužinom i međuosovinskim rastojanjem, nikako ne može da ima drugačiji rezultat. Najprijatnije iznenađenje svakako predstavlja zadnji deo karoserije, koji je dizajniran potpuno u skladu sa najsavremenijim trendovima. Kutijaste forme su ustupile mesto zaobljenim, ali na takav način da se to nije nimalo nepovoljno odrazilo na praktičnost i prostranost, što su svakako primarni aduti ovog modela.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Enterijer takođe predstavlja prijatno iznenađenje. Naravno, ne treba očekivati nivo završne izrade i kvaliteta kao kod pet hiljada evra skupljih modela iste klase, jer tako nešto nije realno, ali kokpit je Logana definitivno prijatno mesto za boravak. Ono čega se mnogi ne sete na vreme prilikom kupovine, da bi naknadno shvatili da su se zaleteli, definitivno su sedišta. Da li zahvaljujući saradnji sa Renaultom, ali prednja sedišta su odlično oblikovana i pružaju više nego korektan nivo udobnosti.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Položaj za upravljačem ipak ne možemo da pohvalimo. Iako je testirani model bio solidno opremljen (alu felne, integrisani muzički sistem sa komandama pri upravljaču, klima uređaj, četiri vazdušna jastuka…) izostala je mogućnost podešavanja upravljača po dubini. Tabla sa instrumentima je jasna i pregledna, jedino nam je zasmetalo što nema instrumenta koji pokazije temperaturu motora. Ipak, možda je to još jedan od načina da se uštedi, a pretpostavljamo da Renaultovi stručnjaci imaju poverenja u rashladni sistem.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Još jedan od načina da se uštedi su i podizači prozora na centralnoj konzoli, koje mogu da dohvate i vozač i suvozač, pa nema potrebe za udvojenim komandama na vratima. Zadnja klupa je prostrana, a mesta ima dovoljno i za glavu i za noge, tako da Loganom na put bez problema mogu da se otisnu četiri odrasle osobe. A tada je od neprocenjivog značaja i prtljažni prostor, rekordne zapremine, koji je veoma pristupačan, a ispod čijeg dna se krije i rezervni točak, a ne kit za reparaciju, što na našim putevima nikako nije idealno rešenje. Mnogi Dačiji zameraju mnogo tvrde plastike u kabini, ali to jednostavno mora da bude tako, jer ne treba zaboraviti da ovaj udobni i izuzetno prostrani karavan u osnovnoj verziji košta samo 8.090 evra.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Za pogon testiranog modela je bio namenjen odavno provereni i dokazani dCi dizel motor od 1,5 litara, o to u snažniojoj verziji od 90 konjskih snaga. Na okret ključa, ovaj agregat se oglašava nešto bučnije i uz više vibracija nego kod skupljih modela sa Renault ili Nissan znakom. Ipak, kad se zagreje i tokom vožnje, radi krajnje nenametljivo tako da ne remeti komoditet, s tim da je primetno da je kod Logana zvučna izolacija ipak nešto skromnija. Naravno, to ne svrstavamo u propuste proizvođača, jer neke uštede su značajno nižom cenom potpuno opravdane.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Motor obiluje snagom, ali petostepeni menjač zahteva određeno privikavanje. On je, naime, projektovan tako da maksimalno štedi gorivo. Čini se da su prenosni odnosi od prvog do petog poprilično dugački, kako bi se u svakoj “brzini” vozilo sa što nižim brojem obrtaja. Dobra strana toga je da u petom stepenu prenosa može da se putuje solidnom brzinom uz minimalnu potrošnju. Primera radi, pri brzini od 90 km/h, kazaljka obrtomera se nalazi tek kod 1.500 o/min.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Na kraju, reč dve i o ceni. Na našem testu se našao odlično opremljen model, što u ovoj klasi možda nije najbolji izbor. Naime, sa ovim motorom i u najboljem paketu, Logan MCV košta 12.490 evra. Za te pare danas već može mnogo da se bira, čak i u ponudi Renault Nissan grupacije. Po istoj ceni se trenutno prodaje, na primer, odlazeći model Renault Fluence, sa dCi motorom sa šest stepeni prenosa, koji je neuporedivo savremeniji, komforniji, opremljeniji i bolji u svakom pogledu.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Dacia Logan MCV ima smisla tek ako se kupuje u nekoj od jeftinijih verzija. Na primer, model opremljen benzinskim motorom od 1,2 litra radne zapremine i 75 konjskih snaga u nešto boljem paketu opreme, koji podrazumeva servo upravljač, podizače prozora, četiri vazdušna jastuka i klima uređaj, košta samo 8.800 evra.

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: dacia, karavan, logan, mcv, renault