0

TEST Hyundai Elantra 1.6 CRDi: Istočnjačka mudrost

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Hyundai je poslednjih godina, gamu modela takoreći potpuno kompletirao, ako u obzir uzmemo neke standarde koji se u Evropi podrazumevaju kod svakog ozbiljnog proizvođača. Pre samo nekoliko godina nije bilo tako, a danas, međutim, praktično ni u jednoj klasi nije lako pronaći slabijeg predstavnika.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Uveden je čak evropski sistem označavanja koji možda nije maštovit, ali je veoma efikasan, a koji se sastoji od slova i nekoliko brojeva. Pored modela iz SUV segmenta, u klasi automobila iz tog sistema označavanja trenutno iskače samo nova Elantra, a po našoj oceni, ovaj automobil se pored oznake izdvaja i po odličnom odnosu cene i kvaliteta.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Odavno su prošla vremena kada su automobili iz Južne Koreje bili dizajnerski u zaostatku za japanskim ili evropskim modelima. Čak nema više ni smisla o tome pisati. Dovoljan je pogled na prednji deo automobila i veliku hromiranu trapeznu masku hladnjaka, obgrljenu supermodernim farovima sa LED dnevnim svetlima, pa da sve bude jasno.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Ono čemu treba da poklonimo više mesta u ovom predstavljanju je definitivno enterijer. On je najprijatnije iznenađenje. U startu ćemo istaći jedan veoma značajan podatak, a to je da ovaj model, iako je nov, a ne odlazeći, u osnovnoj verziji košta manje od 14.000 evra. Stoga ga ne treba porediti sa automobilima istih gabarita i klase koji su pet ili deset hiljada evra skuplji, odnosno, koji ili naginju ka premijum segmentu, ili čine deo premijum segmenta.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

To se prvenstveno vidi po tome da ima dosta tvrde plastike. Primera radi, obloge vrata su u potpunosti, do same ivice prozora, izrađene od plastike koja nije meka na dodir. To će mnogima zasmetati, ali naša ocena je da to nije propust. Naime, ta plastika je, iako tvrda, prijatnog dezena i što je najvažnije, savršeno je skrojena, tako da ni prilikom naprezanja na neravnom putu, ne proizvodi nikakva “krckanja” u kabini. A tu plastiku sigurno nećete “pipkati” svaki put kada uđete u automobil.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Zato su svi drugi detalji sa kojima ruka vozača tokom svakodnevne vožnje dolazi u kontakt veoma kvalitetno izrađeni. Kožom presvučena ručica menjača, sa masivnim metalnim tasterom za prebacivanje u “rikverc”, kao da je uzet iz nekog nemačkog premijum modela, a isto važi i za obruč upravljača. Između prednjih sedišta se nalazi veoma praktičan naslon za laktove koji je moguće podešavati, tako da se zahvaljujući tome, ali i podesivom upravljaču i prednjim sedištima, veoma lako nalazi savršen položaj i za najduža putovanja.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Prednja sedišta su odlično oblikovana, na tom polju nemamo nikakvih zamerki, a isto može da se kaže i za zadnju klupu. I pored atraktivne siluete karoserije, na njoj ima dovoljno mesta i za putnike visoke 185 centimetara. Tabala sa instrumentima je jasna i pregledna, opet pomalo nemački pedantna, dok se za centralnu konzolu može oceniti da je možda pomalo staromodna, ali je veoma funkcionalna i kvalitetna.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Konačna ocena, kada je je enterijer u pitanju, više je nego pozitivna. Čini se da je proizvođač kod ovog automobila pronašao idealan odnos kvaliteta i uštede, jer se vozač nikada ne oseća uskraćenim za neki detalj koji bi doprineo većoj udobnosti, a s druge strane, ne doplaćuje za stvari koje mu objektivno nisu potrebne.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Testirani model je pokretao Hyundaijev dizel motor od 1,6 litara zapremine i čak 136 konskih snaga. Ovaj agregat značajno podiže cenu Elantre, ako se uporedi sa benzincem iste zapremine, ali dosta doprinosi poboljšanju performansi i ekonomičnosti. Prosečnu potrošnju je lako održavati na oko šest litara dizela, s tim da je na otovrenom putu, uz malo pažnje, moguće ostvariti i skoro dva litra nižu potrošnju.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Zvučna izolacija je dobra, tako da buka dizela ne remeti komfor vožnje, a mi smo tokom testiranja još samo poželeli da je testirani automobil bio opremljen automatskim menjačem, pa da se gradska vožnja pretvori u pravi užitak.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kao i kod svakog automobila, na kraju sve zavisi od cene. Model koji se našao na našem testu košta 16.990 evra. Ko se odrekne dvozonske klime, nekoliko hromiranih detalja na karoseriji i još par (ne)potrebnih sitnica, može da uštedi 600 evra. Ko se odrekne dizel motora i umesto njega se opredeli za takođe odličan benzinski četvorocilindraš od 127 konjskih snaga, ovaj automobil može da dobije za znatno povoljnijih 13.990 evra, što je već značajnija ušteda.

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: crdi, elantra, hyundai, koreja, limuzina