0

TEST Nissan Navara: Spremna za sve izazove

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Tržište pick-up modela svakako nije među najpopularnijim u Srbiji, ali ovi modelu su uvek privlačili pažnju publike. Nedavno smo imali priliku da izveštavamo sa testiranja nove Toyote Hilux u Namibiji, a ovaj put predstavljamo jednog od najdirektnijih konkurenata, Nissanovu Navaru. Japanski proizvođač ima dugu tradiciju kreiranja pick-up modeal sa terenskim sposobnostima, pa je Navara jedan izuzetno dobro zaokružen proizvod, bez značajnijih propusta.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Već samim dizajnom, ovaj model se nameće kao veoma interesantan. Nissan je odustao od oštrih linija koje su odlikovale prethodnika, a prednji deo karoserije je možda i jedini deo gde su dizajneri bili u mogućnosti da ispolje kreativnost. Automobil je zaobljen, moderan, a obilje hromiranih detalja mu daje pomalo i premijum karakter. Bočna linija testiranog modela stavlja do znanja da se na našem testu našla verzija sa duplom kabinom, odnosno sa kabinom koja nudi zadnju klupu punih dimenzija.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Pored ove, dostupna je i verzija sa skraćenom kabinom u zadnjem delu, ali ona nudi osetno veći tovarni prostor. Zadnji deo automobila je takav, kakav je, i tu dizajneri jednstavno nisu imali manevarskog prostora da učine nešto posebno, a kod ove kategorije automobila, na prvom mestu jesu funkcionalnost i robustnost.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kada smo testirali Toyotu Hilux, primetili smo da je taj model značajno napredovao po pitanju kvaliteta enterijera. Isto važi i za Navaru. Očigledno su proizvođači automobila istraživanjim došli do zaključka da se prosečan kupac, čak ni u ovoj klasi ne zadovoljava spartanskom unutrašnjošću koja može da se pere vodenim šmrkom. Očigledno prosečni kupci ovakvih automobila provode dosta vremena za upravljačem, tako da od ovakvog automobila očekuju i visok nivo udobnosti. A u Navari će ga svakako pronaći!

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Počnimo od prednjih sedišta. Zanemarimo to što su kod testiranog modela bila presvučena kožom, to je doplata za koju možete da se opredelite, ali i ne morate. Ono što smo primetili je da su odlično oblikovana, kao da su projektovana za duge vožnje. Isto važi i za zadnju klupu, koja je iznenađujuće komotna. Jedino što je na zadnjoj klupi udobnost na lošijem kolovozu prilično ograničena, ali treba imati u vidu da je zadnja osovina projektovana za nosivost od čak jedne tone, tako da poskakivanje rasterećenog automobila ne treba da iznenadi.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

I pogled na kokpit ne navodi na zaključak da se zapravo nalazite za upravljačem radne mašine. Lepo stilizovanom, tipično Nissanovom centralnom konzolom dominira veliko kolorni displej, osetljiv na dodir. Do sada smo navikli na interfejs i način rada sistema u automobilima ovog japanskog proizvođača, tako da smo rukovali ekranom bez prvobitnog privikavanja, ali je ocena da je sve dobro osmišljeno tako da će se i novajlije veoma lako snaći. Isto važi i za tablu sa instrumentima. Jasna je i pregledna, a kolorni displej koji se nalazi između dva analogna instrumenta sve podatke saopštava na logičan način.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Motor se startuje pritiskom na taster sa desne strane upravljača. U prvi mah se oglašava reskijim zvukom, i to je prvi trenutak od ulaska u kabinu kada nas je Navara podsetila da se ispod prijatne spoljašnjosti krije prava izdržljiva radna mašina. U vožnji se motor utišava, tako da ne remeti komfor vožnje. Ono što odlikuje čitavu porodicu Nissanovih terenaca nalazi se, naravno, i u Navari, a to je 4WD sistem koji se aktivira po potrebi.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

On se uključuje prekidačem u dnu instrument table, u blizini ručice menjača, koji u osnovnom položaju omogućava pogon na zadnjoj osovini. U prvom sledećem položaju udesno, u pogon se uključuju i prednji točkovi, a kada se prekidač okrene u krajnji desni položaj, aktivira se reduktor, posle kojeg vam ostaje još samo blokiranje zadnjeg diferencijala, ukoliko ste upali u neverovatnu nevolju u smislu zaglavljivanja. U 99 odsto situacija, sasvim je dovoljan zadnji pogon.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Odlični napadni uglovi napred i pozadi, kao i visok klirens olakšavaju ravladavanje zahtevnih terenskih deonica, a pogon na sva četiri točka, kao i redukcija ili blokada diferencijala se koriste samo u ekstremnim situacijama. Redukcija je praktična kada je, na primer, potrebno svaladati velike neravnine na usponu, jer tada automobil i pri punoj snazi motora u prvom stepenu prenosa mili, tako da točkovi lako savladavaju neravnine. Blokada diferencijala je tu da bi se izbeglo zaglavljivanje na klizavim podlogama, na primer u blatu.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Naša ocena je da Nissan nimalo ne zaostaje za rivalima po pitanju off-road sposobnosti, a kada je u pitanju pogon na sva četiri točka, Navara je i u blagoj prednosti.

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: 4wd, 4x4, dci, navara, nissan, pickup, pikap, terenac