6

EKSKLUZIVNO AUDI R8 V10 DRIVING EXPERIENCE: Alpska avantura!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Po dolasku na aerodrom Minhen, po meni jedan od najlepših aerodroma na svetu, ne samo po izgledu, već i zbog činjenice da se tu nalazi i veliki Audijev Showroom, kao i njihov Media Centar, sačekali su nas perfektno “uglancani” Audi R8, ali ne “obični”, već V10 Plus, odnosno najsnažnija verzija R8-ice, koju smo imali priliku da vidimo na trci 24 časa Le Mana, u ulozi Safety Car…

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Po onome što sam čitao pre nego što ću ući u ovaj “brutalan” automobil jeste da ima 610 konjskih snaga, “isceđenih” iz atmosferskog V10 motora, zapremine 5.204 cm3, te da po zvaničnim informacijama, ostvaruje maksimalnu brzinu od 330km/h, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde! Ah, da… poznata je i njegova cena, koja iznosi oko 180.000 evra!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Za početak, to je sasvim dovoljno informacija, zar ne? Treba reći i to da su nam bile ponuđene i dve boje karoserije – Dynamite Red (jarko crvena), koja izgleda veoma atraktivno, ali smo se na kraju, ipak odlučili za nešto diskretniju Daytona Gray (tamno sivu) boju. Ove dve boje su, inače, doplata od nekoliko stotina evra, baš kao i felne od 20 inča koje su bile na našem test-automobilu. Za razliku od prethodnog R8, koji smo imali priliku nekoliko puta da vozimo, novi R8 ima brži i bolji S-tronic sedmostepeni menjač o kojem će više reči biti kasnije.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Kao i svaki put po dolasku, i “parenja očiju” na parkirane R8-ice, pre same vožnje imali sni mali vozački sastanak na kojem su nam ljudi iz Audi Driving Experience pričali o novom modelu, njegovom motoru, novom menjaču, kao i unapređenom quattro pogonu koji je u praksi zaista fascinantan što sam kasnije imao priliku i lično da se uverim!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Kod svih modela, snaga se prenosi preko sedmostepene transmisije na sva četiri točka, a sam quattro pogon i do 100 odsto prebacivanja snage samo na prednju ili samo na zadnju osovinu. Zadnja osovina je opremljena mehaničkom blokadom diferencijala, tako da se i u najzahtevnijim uslovima vožnje, kao što su oštre krivine, snaga u potpunosti prenosi do podloge, bez imalo “rasipanja”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Nezavisno da li novi R8 pokreće slabiji ili jači motor, u ponudi se nalazi i R8 Plus verzija. Ona se vizuelno od standardne razlikuje po tome što se na zadnjem delu, umesto sklopivog spojlera, nalazi fiksno “krilo”, izrađeno od kompozitnih materijala. Pored toga, Plus verzija se opciono nudi i sa “magnetnim” amortizerima koji nude različite vrste podešavanja.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Tu je i drugačiji servo uređaj koji obezbeđuje više sportskog osećaja u vožnji, a na spisku dodatne opreme se nalazi i servo uređaj koji u skladu sa brzinom i uslovima vožnje, menja prenosni odnos upravljač – točkovi. Na taj način je manevrisanje na parkinzima olakšano, a da se to ne odražava nepovoljno na preciznost upravljanja pri visokim brzinama.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Pored osnovnih podataka o novom modelu, bili smo upoznati i sa rutom na kojoj ćemo ovaj model testirati, i to čak tri dana, na potezu Nemačka – Austrija… Naravno, svi smo se radovali što će jedan deo planirane rute biti i na nemačkom Autobahnu, gde nema ograničenja brzine!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Posle ovog brifinga, napokon palimo V10 motore i krećemo… Prvi utisak posle ulaska u automobil jeste da R8 nije opremljen sedištima koja bih, recimo, lično želeo u ovakvom automobilu, a to su “trkačka” sedišta sa karbonskim detaljima, a koja se doplaćuju oko 2000 evra. Umesto njih, imali dosta komfornija standardna sportska sedišta koja su bolja ako se automobil koristi više za duža putovanja, a manje za stazu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

No, zato se prvo hvatam za novi “zasečeni” R8 Performance volan koji ima na sebi Start taster, kao i taster za modove zvuka iz “auspuha”. Takođe, sa leve strane nalaze se još dva tastera – Drive Select i posebno “dugme” za Race Mode. Naravno, prvo što smo uradili jeste da smo aktivirali Dynamic Mode koji vam se pokaže na novom grafičkom displeju, sličnom kao u Q7 i novom A4 i A5. S tom razlikom što je centralno postavljena grafika obrtaja i brzine dok je sa leve strane navigacija ili šta već želite od opcija, dok se sa desne strane nalaze informacije o G silama, pritiscima u “gumama” i slično.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Napominjem da nema centralnog displeja kao u ostalim Audijevim modelima već je sve skoncentrisano na vozača (Audi Virtual Cockpit), a na suvozaču je samo da čvrsto drži kesu u slučaju mučnine, jer ovaj automobil postiže zaista fascinantne G sile, već i u “normalnoj” vožnji magistralnim putevima!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Vožnja prvog dana je bila idealna za upoznavanje sa automobilom, po idealnim suvim uslovima dok su se iz dana u dan, vremenske prilike menjale, od kiše, preko sumaglice do snega! Da, verovali ili ne, drugog dana našeg testiranja išli smo na najviši vrh Austrije,  Grossglockner, na 3798 metara nadmorske visine, na kojem se temperatura sa preko 20 stepeni spustila na samo 5, te je počeo da pada sneg! Naravno, na našim R8 bili su letnji pneumatici što, iskreno, i nije predstavljalo veliki problem, pod uslovom da je selektovan tzv. Wet Mode režim vožnje.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Nakon toga, mogli smo da uživamo u jednom od najboljih puteva na svetu, gde se penjete na oko 2500 metara nadmorske visine, koji je prepun krivina i neverovatnih pejzaža, put na kojem se utišava muzika i sluša samo zvuk motora i izduvnog sistema! Silezeći sa Grossglocknera, kroz bezbroj serpentina, imali smo prilike da se najbolje upoznamo sa Audijevim Carbon Ceramic kočnicama koje su standardne u V10 Plus verziji i koje su malo je reći, “brutalne”! I na kraju, zvuk! Jasno vam je da je u pitanju pravo savršenstvo kada je V10 motor u pitanju, i to čistokrvni “atmosferac”, i to u kombinaciji sa fenomenalnim izduvnim sistemom kojeg možete da kontrolišete preko tastera na volanu!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na putu od Minhena ka čuvenim skijaškim centrima Nemačke i Austrije, osim što smo imali priliku da R8 vozimo i po nemačkom Autobahnu, gde smo na nekim delovima gde nema ograničenja brzine, vozili blizu 300km/h, ipak nam je najfascinantnije bilo da isprobamo novi quattro pogon po fantastičnim magistralnim putevima Austrije.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Menjali smo režime rada od Comfort do Race, a sedmostepeni menjač je u svim modovima radio fantastično. Prijatno nas je iznenadila i činjenica da se prosečna potrošnja ovog automobila u normalnoj vožnji, kreće oko 10 litara na 100 kilometara, dok se, naravno, u režimu Race, ta cifra penje i preko 20 litara!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Fascinantno je koliko je tehnologija napredovala da danas, automobil od 610 “konja” možete voziti poput nekog Audija A3, barem kada je u pitanju režim rada Comfort. U tzv. Race modu, ovaj automobil postaje prava zver koja je i tada koliko-toliko “ukroćena” činjenicom da poseduje pogon na sva četiri točka, veliko međuosovinsko rastojanje, kao i  centralno postavljen motor, što mu sve zajedno daje neverovatnu stabilnost u krivinama.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Da smo želeli da biramo uslove u kojima ćemo da testiramo jedan ovakav automobil, svakako da bi trkačka staza bila prvi izbor, ali je u praksi, ovaj automobil dokazao da može da se vozi svakodnevno, u svim mogućim vremenskim i saobraćajnim uslovima, te da je zaista blizu savršenstva. Za kraj, mogu samo da zahvalim Audiju na organizaciji ovog fenomenalnog događaja koji će definitivno zauvek ostati u mom sećanju…

Luka Kulundžić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: audi, driving experience, ekskluzivno, grossglockner, plus, quattro, r8, reportaža, v10
Popularni komentari
  • S
    SRLE

    Vrhhhh…

  • ć
    ćomi

    Ko su ti ljudi koji se tako vozaju u ovako skupim automobilima ? Jel to neka novinarska ekipa ili ?

  • n
    ns

    Po meni “best buy” u kategoriji sportskih automobila posmatrajući odnos cena/kvalitet (performanse), pa možda i po upotrebljivosti.