2

TEST FIAT Tipo 5dr/SW: Porodica na okupu!

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Dva meseca nakon svetske premijere u Ženevi, FIAT-ova gama modela Tipo je kompletna! Na internacionalnoj promociji u Torinu, imali smo priliku da se upoznamo sa verzijama sa petora vrata i karavanom. Time je obeležen veliki povratak brenda FIAT u segment kompaktnih vozila i vozila srednje veličine ponudom koja cilja direktno u srce tržišta, zahvaljujući jednostavnoj, ali sveobuhvatnoj liniji koja zadovoljava potrebe pojedinaca i poslovnih korisnika.

Suštinski deo strategije italijanskog proizvođača izražen je sloganom „Ne treba vam mnogo da biste dobili puno“, i on je uveliko prisutan i kod ova dva modela. Zato i ne čudi što je svuda bio dominantan već poznati spot u kome se pokazuje da šta god dodali od dodatne opreme, cena se stalno vraća na 12.500 evra. Da li je u pitanju marketinški trik ili nešto drugo, pokazaće vreme?!

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

U svakom slučaju, preko dve stotine novinara imalo je priliku da se upozna sa novim adutima FIAT-a, a u tu svrhu bilo je pripremljeno 30 modela u najboljoj opremi i u kompletnoj paleti boja. Mi smo isprobali i hečbek i karavan, a ciljano smo birali modele sa dva nova dizel agregata, MultiJet II, zapremine od 1,3 i 1,6 litara. Prvi ima 95, a drugi postiže 120 KS što je u potpunosti u skladu pa i više od toga, sa vodećim konkurentskim modelima iz C segmenta.

Naravno, modeli Tipo na evropskom tržištu isporučivaće se i sa savremenim benziskim motorima Euro 6 standara, u tri različite verzije – Fire 1.4 sa 95, 1.4 T-Jet sa 120 i 1.6 E-TorQ sa 110 konjskih snaga, a tu je i ona pogonska jedinica od 1,4 litra T-Jet od 120 KS koja uz benzin koristi i tečni naftni gas. Na raspolaganju su i tri vrste transmisije – manuelna petostepena namenjena 1,3-litarskom MultiJet motoru i šestostepena za ostale agregate, kao i automatka za benzinac od 1,6 litara, kao i automatski menjač sa dvostrukim kvačilom za motor iste zapremine u MultiJet tehnologiji sa 120 KS.

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Prvo smo se pozabavili modelom Tipo sa petora vrata. Bez obzira na nešto slabiji agregat 1.3 MultiJet od 95 KS, automobil je spreman da se uhvati u koštac sa konkurencijom, kao i da odgovori na sve potrebe današnjih kupaca. Maksimalni obrtni moment od 200 Nm dostupan je već pri niskih 1.500 o/min. Odziv na komandu gasa je solidan, ali tu smo i primetili prvu manu. „Turbo rupa“ na koju smo skoro i zaboravili, ipak je prisutna u opsegu od 60 do 80 km/h. Uz to, Tipo je sa ovim, slabijim motorom, opremljen petostepenim menjačem… Stoga savetujemo da ne treba previše pažnje obraćati na sugestije sa displeja instrument table o potrebi promene stepena prenosa, već to treba raditi malo kasnije, onako „po osećaju“.

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Kad smo već spomenuli instrument tablu, moramo priznati da je taj deo, zajedno sa centralnom konzolom, doneo mnogo pozitivnih komentara. Naime, već prilikom ulaska u novi Tipo, imate osećaj da ovaj automobil poznajete već godinama u nazad. Ergonomski, sve je na svom mestu, počev od osnovnih komandi, položaja sedenja, itd.

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

To važi i za one komande ventilacije i klima-uređaja smeštene na centranoj konzoli, pa do onih na upravljaču i displeju od osetljivom na dodir. Sve je na dohvat ruke, a što je važnije, u vidokrugu vozača. Jednostavna instumentacija sa crnom pozadinom i info-displejom između obrtomera i pokazivača brzine, možda nije najmodernija, ali je svakako veoma čitljiva, i to čak i po dnevnoj svetlosti i jakom suncu, a opet ne zamara tokom noćne vožnje. Nema ni bespotrebnih animacija, boja, komplikovanih menija koje vam mogu odvući pažnju…

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Deo standardne opreme je i sistem Uconnect 7 HD LIVE sa 7-inčnim displejom u boji osetljivim na dodir, koji može da se koristi na isti način kao i tablet uređaj. Sistem najnovije generacije obuhvata Hands-Free Bluetooth interfejs, audio streaming, čitač teksta i funkciju prepoznavanja glasa, AUX i USB portove sa iPod integracijom, komande na upravljaču i, na zahtev, kameru za parkiranje i novi navigacioni sistem TomTom 3D.

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Čak i na neravnim podlogama, oslanjanje modela Tipo Station Wagon je dovoljno komforno da obezbedi udobnu vožnju, ali i da omogući sasvim dobru preciznost i držanje na putu. Položaj vozača za upravljačem je odličan, kao i preglednost. Sedišta su udobna, dobro profilisana i dobro drže telo u krivinama. Prostora pozadi ima sasvim dovoljno, baš kao i u prtljažniku. Uostalom, model Tipo sa petoro vrata je 437 centimetra dug, 179 širok i 150  visok. Verzija Station Wagon je za preko 20 duža i viša sa skoro 2 centimetara, ali je zato iste širine.

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Dizajn je za obe, tačnije za sve tri verzije, uključujući i onu klasičnu limuzinu koja je prva predstavljena, isti, te predstavlja spoj italijanskog stila, dinamike i funkcionalnosti. Spoljašnje proporcije su skladne, a napred se posebno ističu hromirani detalji i veliki amblem FIAT-a na rešetki maske hladnjaka, kao i LED svetlosne grupe. Dugačka hauba slična je onoj na modelu Tipo sa četvora vrata, dok se model sa petora izdvaja kompaktnom, sportskom siluetom zadnjeg dela vozila, dok zadnji deo karavanske verzije deluje snažno i prostrano. I ne samo da deluje, već i ima dovoljno prostora u prtljažniku. Njegova zapremina iznosi 440 litara za hečbek, odnosno 550 litara na karavan.

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

I tako, ako smo i uspeli da kod verzije hečbek pronađemo poneku manu, kod većeg i snažnijeg karavana, sa motorom od 1.6 MultiJet II od 120 KS, zamerki gotovo da nema imajući, naravno, u vidu klasu i cenu vozila. Ukupno 320 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog pri 1.750 obrtaja u minuti, predstavlja sasvim adekvatan pogon, pogotovo u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem. Stoga, ovom modelu predviđamo možda i izuzetno dobru prodajnu budućnost. A verovatno će i kod nas biti jedan od „Bestbuy“ automobila, poput slavnih rođaka kao što su FIAT Marea ili Stilo, doduše, verovatno tek kada se bude pojavio kao „polovnjak“. Međutim, za to je zaslužna isključivo trenutno katastrofalna ekonomska situacija u Srbiji…

Foto: Aldo Ferrero

Foto: Aldo Ferrero

Bilo kako bilo, Station Wagon verzija je, po nama, pun pogodak. Dovoljno snažan motor uz odličan šestostepeni manuelni menjač, omogućavaju dobru agilnost i okretnost, kako u gradskim uslovima, tako i na autoputu. I pored činjenice da sve tri verzije Tipa imaju praktično isti komfor u enterijeru, teško je odupreti se subjektivnom utisku da je karavan nekako za korak ispred, kao da se radi o automobilu iz više klase…

Sve u svemu, kompletiranjem game Tipo, konkurencija je dobila ozbiljnog protivnika, pogotovo na tržištima koja su decenijama okrenuta FIAT-ovim automobilima. Možda jedini, ujedno i najveći problem prilikom kupovine ovog modela, biće izbor prave boje! Ovaj model jednostavno u svakoj boji dobro izgleda, ali to su već one, slatke muke!

iz Torina,
Predrag Kalem/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: benzinac, dizel, fiat, hečbek, karavan, multijet, starion wagon, tipo, torino
Popularni komentari
  • B
    Baki

    Prelep karavan.