8

UPOREDNI TEST Mercedes-AMG A45 vs Audi RS3 vs VW Golf R: Klub 350+

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Bio je to jedan od onih dana koji se jednostavno pamte, “ureže” u memoriju. Razloge ne bi trebalo previše tražiti, budući da smo zahvaljujući prijateljima redakcije na jednom mestu okupili najatraktivnije automobile klase koja je mnogima “zlatna mera” uspeha. Poput drame u tri čina, zakazali smo ekskluzivni susret na lokaciji Autokomerc staze. I to ne bilo kakav…! Glavni akteri su bili, ni manje, ni više, performantni modeli koji postavljaju standarde u nižoj srednjoj klasi.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Da uprkos dimenzijama i kompakti mogu da ponude vrhunska ubrzanja, dinamično upravljanje i izgled koji sa standardnim verzijama deli samo “školjku”, potvrdili su Mercedes-Benz, Audi i Volkswagen. Pitate se čemu drama? Odgovor je i više nego očigledan, ako samo pogledate zajedničku fotografiju testiranih modela. Agresivna “optika”, markantne alu felne i aerodinamični detalji, samo su neki od vizuelnih “začina”, svojevrsni znakovi raspoznavanja koji najavljuju spektakularne trenutke za upravljačem.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

VW Golf R
Prvenstvo u predstavljanju pružili smo osnivaču klase, legendarnom Golfu. Iako je u radikalnom “R” izdanju, on tek u imenu blizak standardnim serijskim verzijama, Golf R je kao fabrička evolucija GTI, najbolje što “Das Auto” može da ponudi. Ipak, ambicioznom vlasniku ni to nije bilo dovoljno, pa je “upgrade” softvera doprineo da moćni “R” sada raspolaže deklarisanom snagom od 350 “konja”. Potpis renomiranog Revo čipa, kompletirao je impresivan potencijal ponosa kompanije VW.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Iako se u pogledu dizajna definitivno može okarakterisati kao diskretni heroj, Golf R se nizom detalja jasno distancira od manje ekskluzivnih “rođaka”. Tako su zadnji kraj obeležili dvostruki završeci izduvnog sistema, prednju masku krasi minimalni logo sa slovom “R”, što uz sveden krovni spojler kompletira tradicionalni nepretenciozni stil karakterističan za “vagene”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Kada se na Lapis metalik plavu boju nadovežu i Cadiz alu felne dijagonale 19 inča, jasno je da se uprkos poslovično pritajenom imidžu, Golf R ubraja u grupu najprivlačnijih automobila na tržištu, i generalno automobila koji nemaju niti jedan suvišni detalj. Ista situacija dočekala nas je i u enterijeru – VW se opredlio za suštinu pre forme. Budući da smo nedavno imali priliku da do najsitnijeg detalja prenesemo utiske iz kabine Golfa R, pomenućemo najosnovije utiske.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Reč je o nesumnjivo izuzetno kvalitetno izrađenom modelu, koji u testiranom paketu opreme prkosi sloganu narodni automobil, predstavljajući dijametralno suprotne vrednosti. Iako ne promoviše luksuz u klasičnom smislu reči, “R” je sve samo ne standardni automobil C segmenta. Sportska Recaro sedišta sa izraženim bokovima i segmentima od Alkantare u svetlo sivoj boji, primer su, bilo vizuelni, bilo ergonomski na koji mnogi rivali mogu samo da se ugledaju.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

U testiranom modelu dominirale su površine sa lakiranom finišom, što je po mnogim mišljenjima riskantno rešenje. Ipak, u unutrašnjosti Golfa R upravo taj sjaj podiže atmosferu na viši nivo, stvarajući skladnu celinu tamnih tonova koji nisu monotoni zahvaljujući kontrastu srebrnih i hromiranih delova.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Iako Golf R po poreklu ne pripada privilegovanom krugu modela, to tumačenje klasična je marketinška varka budući da je reč o automobilu koji u svakoj kategoriji može da konkuriše premijum rivalima, a u mnogim nudi čak i više. Odlična pozicija sedenja i ambijent koji koketira sa svetom trka, ipak ne kompletira utisak o potpunoj transformaciji. To bi svakako trebalo shvatiti sa rezervom, budući da je zamena identiteta sa standardnim Golfom nemoguća, čak i površnim pratiocima dešavanja na automobilskom tržištu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Pomenuta sedišta su, na primer, za nijansu tvrđa nego u AMG-u. Prostor ispod “haube” nekadašnji V6 ustupio je dvolitarskom motoru, koji je od serijskih 300 “konja”, Revo Stage 1 reprogramiranjem došao do 350 KS! Pojačivač zvuka doprinosi da momenti koje delite sa Golfom R postanu sve samo ne obični. Dodatna injekcija snage je omogućila da VW bez straha stane na “crtu” čak i snažnijem tandemu sa TopSpeed testa. Osim impresivnog polaska iz mesta mirovanja, “R” poene osvaja i proverenim DSG menjačem, ali i pogonu na sva četiri točka koje doprinosi racionalnom prenosu snage na podlogu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Mercedes-AMG A45
Sa druge strane, AMG ne želi da bude pod maskom, ne želi ni sekunde da rodi sumnju da li je u pitanju najelitnije i najbrže izdanje “A-klase”. Agresivno stilizovan, A45 AMG već na parkingu deluje preteće, najavljujući performanse na granici klase superautomobila. Zapravo, AMG odeljenje je postavilo veoma visoku lestvicu na terenu sportske pojave, pogotovo pri pogledu na zadnji kraj koji će ostali vozači i najčešće viđati ako se uzme u obzir brzina kojom AMG raspolaže.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Utisak je pojačan do maksimuma pogotovo jer je u pitanju u potpunosti crna verzija, koja poput nekog kompaktnog “Betmobila”, zaista izgledom uliva strahopoštovanje i u potpunosti prati ogromnu snagu koja je na raspolaganju. Trend crnih aluminijumskih felni AMG nastavlja da promoviše i na najkompaktnijem modelu u portfoliju. Takođe, A45 AMG 4MATIC verzija poseduje istaknute usisnike vazduha, nove LED farove, zadnji branik sa difuzorom i otvorima za ventilaciju, kao i minimalistički krovni spojler za poboljšanu aerodinamiku.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Kome to nije dovoljno ubedljivo, može potražiti u katalogu dodatne opreme i značajno agresivniji, zaista predimenzionisani spojler, mada se objektivno govoreći postavlja pitanje opravdanosti te doplate jer je i u testiranoj verziji, AMG bez ikakve dileme najatraktivniji model u klasi. Nakon ulaska u unutrašnjost, AMG takođe opravdava naša visoka očekivanja, ali i svaki uloženi evro.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Selekcija materijala je na izuzetno visokom nivou, spojevi površina precizni i pedantni. Zaista, u pogledu kvaliteta, nema šta da se zameri, AMG renome “brani” i sportskim stilom koji se eksponira crnom kožom, retro ventilacionim otvorima i savršeno oblikovanim upravljačem. Temperaturu dodatno podiže i dugme za startovanje turbo motora, ali i futuristička ručica menjača, mada je u skladu sa karakterom automobila najprirodnije stepene prenosa menjati na ergonomski veoma taktilnim polugicama iza volana koje su izrađene od metala.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na papiru najsnažniji, dominaciju je morao da potvrdi i u praksi. Mercedes A45 AMG 4MATIC sa 381 konjskom snagom, trenutno dominira čitavom klasom ekstremnih sportkih kompakta. Jer, kao u crtanom filmu, cifre ne lažu: do “stotke”, AMG stiže za svega 4,2 sekunde, što je kategorija koja je do skoro bila rezervisana isključivo za malobrojne kupee. Izrađen po principu “jedan čovek-jedan motor”, agregat na testiranom automobilu potpisao je izvesni Kasimovskij Stanislav.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Reč je o dvolitarskoj turbo jedinici (1,8 bara) sa četiri cilindra i 475 Nm obrtnog momenta koji se na asfalt prenose u saradnji sa Speedshift DCT sedmostepenom transmisijom. Pozitivni utisci o AMG kompaktu započeli su već samim pritiskom na taster za startovanje, jer je uprkos rednom rasporedu, reč o rasnom sportskom zvuku. Izduvni sistem ima integrisane automatski kontrolisane “flapsove” u standardu. Takođe, zvuk se proporcijalno menja u zavisnosti od režima vožnje. Pogađate, aktivirali smo S+ i krenuli u akciju. Nakon prvog kruga, postalo je jasno da se samouverene izjave iz zvaničnog saopštenja u potpunosti podudaraju sa utiscima iz vožnje, što zaista sve češće nije slučaj.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Odziv na komandu gasa je trenutan i oštar, mnogima bi bio i brutalan. Zahvaljujući menjaču koji svoj deo posla obavlja na najvišem nivoa, brzine se nižu takoreći trenutno, pa je silovito ubrzanje uz zvuk koji dopire iz izduvnog sistema kombinacija kojoj je teško odoleti. Zapravo, A45 AMG jedan je od onih automobila koje je gotovo nemoguće voziti u sporijem tempu i ritmu. Ne zbog toga što motor nije dovoljno rafiniram, ili su komande tvrde…naprotiv!

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Jednostavno, AMG odeljenje kreiralo je automobil koji je rođen za brzinu, ali i krivinu. A45 AMG je sinonim za preciznost i ekspolozivnost, pogotovo kada je toliki “otrov u maloj bočici”. Zahvaljujući 4MATIC sistemu, svaka promena pravca budi misao da je vozač mogao i brže, dinamičnije, hrabrije. Nakon privikavanja na odnos dimenzija i snage od gotovo 400 “konja”, AMG iskusnije vozače može da nagradi trenucima koji do sada nisu bili karakteristični za klasu kojoj pripada.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Prilikom oštrije vožnje, AMG stepen poverenja podiže i zahvaljujući samoventilirajućim diskovima od 350, odnosno 330 milimetara. Opremljen udobnim sportskim sedištima sa srednjim stepenom podrške, AMG može biti i radikalniji ako se sa spiska opreme odaberu Performance sedišta sa veoma izraženim konturama, koja ne poznaju kompromis u svakodnevnoj upotrebi.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Audi RS3
Treće predstavljenje započećemo komentarom neobične, ali izuzetno efektne Nardo sive boje, koja je Audiju RS3 podarila originalnost i autentičnost bez presedana. Iako smo do sada navikli da sportske verzije nemačkog brenda nose crvena, žuta ili bela “odela”, Audi je hrabro odigrao, hazarderski i po našem mišljenju, pokupio ceo “plen”. Ne znamo koliko fotografije realno mogu da dočaraju posebnost Nardo sive nijanse, ali verujte nam da je upravo to boja koja najbolje ističe liniju modela RS3.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

U kombinaciji sa prepoznatljivim petokrakim Rotor felnama od 19 inča i ovalnim izduvima, Audi izaziva emocije na karakterističan način, iz drugog plana. “Oštra” prednja svetla i legendarni Quattro natpis odlikuju prednji deo, dok se poput Golfa R i AMG-a, linija krova završava nenapadnim spojlerom. Na kraju, svojih 5 minuta dočekao je i RS3, automobil neverovatnog kvaliteta izrade, predodređen za ljubitelje najboljih sastojaka u kompaktnoj formi karoserije.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Pozitivne impresije počinjemo najatraktivnijim sedištima u klasi (Super Sport, u Lunar silver boji) čija je impresivna anatomija naglašena mekanom kožom svetlih tonova, savršene podrške i forme. Ništa manje pohvala ide i na adresu upravljača sa zasečenom donjim delom, koji kombinuje Nappa kožu i Alkantaru. Audi je prilikom dizajniranja kokpita zadržao strogi i minimalistički pristup, koji je ujedno i dugotrajan način za aktuelnost.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Konzervativniji stil je vidljiv i po tome što Audi i dalje insistira na ručici menjača, koja kao alternativu nudi i moderne, ali i praktične tastere iza volana. Ipak, koliko god da je kabina zaista prvoklasna, epicentar zabave rezervisan je za TFSI motor, zapremine 2,5 litara. Moćna jedinica od 367 konjskih snaga delikates je za sve ljubitelje brzine, pogotovo kada se uklopi sa renomiranim i potvrđenim Quattro pogonom. S tronic menjač sa dvostrukim kvačilom smo postavili na automatski režim, i papučicu gasa pritisnuli do “patosa”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Zvuk i brzina, sjedinjeni u harmoniji daju najbolje iz RS odeljenja, a kompaktni Audi RS3 dokaz je da postoji automobil koji je na samoj granici savršenstva, sposoban da posluži kao legitiman porodični izbor, ali da i po potrebi obezbedi snažnu dozu adrenalina. Ta univerzalnost, koja u istoj karoseriji nudi ekskluzivnost znaka sa četiri prstena, brzinu i stabilnost, ali i civilni, porodični karakter, najjači je adut sportskog kompakta iz Ingolštata. Neutralno, ali veoma dinamično i intuitivno oslanjanje, ostavilo je utisak da je RS odeljenju najveći izazov zapravo na koji način unaprediti postojeće karakteristike.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Uroš Popović/TopSpeed
Foto: Luka Kulundžić

chats-viber-ts

Tagovi: 4matic, 4motion, a45, amg, audi, benz, golf r, mercedes, quattro, rs3, tfsi, turbo, uporedni test, volkswagen, vw
Popularni komentari
  • N
    Nikola

    Nije da volim taj brend ali niste smeli da izostavite BMW serije 1 oni su bas sportski orjentisani…tada bi i ovaj uporedni test bio potpuniji…

  • .
    ....

    Na jednom od najvećih uporednih testova hot hatch automobila audi je bio najveće razočaranje a ovakve pohvale ovde…

  • L
    Luka

    I na kraju koji je od ova 3 najbolji?