7

TEST Nissan Qashqai 1.2 DIG-T: Kompromis bez mane

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Svojevremeno je Nissanov kompaktni krosover Qashqai napravio pravu pometnju na evropskom tržištu. Zahvaljujući njemu, danas je klasa kompaktnih krosovera jedna od najpopularnijih, a druga generacija japanskog modela ima neuporedivo “oštriju” konkurenciju, nego prilikom debija prve generacije.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Novi Qashqai smo već imali priliku da testiramo, a tada smo ovaj automobil probali u kombinaciji sa novim dizel motorom od 1,6 litara i 130 konjskih snaga, poreklom iz Renaulta, “uparen” sa CVT menjačem. Ovaj put, opredelili smo se za nešto jeftiniju verziju sa benzinskim motorom od 1,2 litre, veoma upotrebljivih 115 konjskih snaga i manuelnom šestostepenom transmisijom.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Novo druženje sa drugom generacijom Nissanovog kompaktnog krosovera nije promenilo naše viđenje ovog modela. Prva ocena je da u Nissanu nisu želeli mnogo da menjaju dobitnu kombinaciju, tako da je osnovni koncept druge generacije ostao nepromenjen i dizajnerski, ali i po pitanju dimenzija. Novitet jeste moderniji, jasno je primetan otklon od sedam godina koliko je proteklo od promocije prvog modela, ali je zadržana određena doza konzervativnosti, kao da se time poručuje da je u pitanju pravi porodični model.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Prednji deo karoserije dosta podseća na novi X-Trail, pa i Murano, sa nezaobilaznim svetlosnim grupama u LED tehnologiji, a generalna ocena je da automobil izgleda izuzetno skladno. Gledano sa strane, automobil deluje dinamičnije od prethodnika, što nije slučajnost, jer je za 47 milimetara duži, a neznatno širi i niži. Ovo je neki ustupak činjenici da je ipak u pitanju automobil koji je prvenstveno namenjen vožnji na asfaltu.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Da je zaista tako, potvrđuje i to što je testirani model imao pogon samo na prednjoj osovini. To ne treba smatrati za propust, jer je time automobil lakši, jeftiniji i ekonomičniji, a 4×4 pogon većini kupaca nije ni potreban. Kome jeste, u ponudi je i verzija sa integralnim pogonom, ali samo sa dizel motorom.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Više novosti nas dočekuje kada je unutrašnjost u pitanju. Enterijer prve generacije modela Qashqai je donekle zaostajao za konkurencijom kada je u pitanju kvalitet materijala, dok se za testirani model tako nešto nikako ne može reći. Izbor plastike, kožnih opšivki i ukrasnih aplikacija je prvoklasan kada je ovaj segment tržišta u pitanju i na tom polju je ostvaren ozbiljan pomak u odnosu na prethodnika.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Srećom, zadržano je ono najbolje, što je bila jedna od vrlina prve generacije, a to je pozicija sedenja. Iako je povišena u stilu SUV i krosover modela, ona je kao u sportskom kupeu. Kada se podese svi parametri poput visine i nagiba sedišta, kao i pozicija upravljača, vozač zaboravlja da se nalazi u krosoveru.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Na raspored komandi i ergonomiju nemamo mnogo zamerki, sedište pruža odličnu bočnu podršku, a jedini nedostatak je skromna preglednost ka nazad, koja je postala uobičajena stavka kod takoreći svakog novog automobila. Još jednu zamerku možemo da uputimo zadnjoj klupi. Prostora za noge ima dovoljno, ali visoke osobe mogu da se osete donekle klaustrofobično, a i položaj sedenja nije najkomotniji. Pretpostavka je da deca u specijalnim sedištima neće imati zamerki, ali odrasli putnici na dužim putovanjima verovatno hoće.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Kako je u pitanju model namenjen vožnji po asfaltu, posebnu pažnju smo posvetili voznim karakteristikama. Prethodni model je svojevremeno na tom polju postavio standarde, a ocena je da druga generacija nastavlja tradiciju. I pored povišenog klirensa, automobil je izuzetno stabilan, prolasci kroz krivine su sigurni, a ni preterivanja ne dovode do nepredvidivog ponašanja. Ono što nas je posebno iznenadilo jeste udobnost, koja je zadržana, i pored sigurnih voznih karakteristika.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Prijatno iznenađenje predstavljao je i motor. Prvi utisak je neuporedivo tiši i kultivisaniji rad nego kod verzije sa dizel motorom. To je najočiglednije prilikom startovanja motora i lagane vožnje, jer benzinac u poređenju sa dizelom radi praktično bešumno.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Drugi kvalitet motora jesu performanse… Ne treba se zavaravati, 115 konjskih snaga iz ovog turbo motora male zapremine je neuporedivo upotrebljivije od iste snage dobijene iz “atmosferca” radne zapremine 1,6 litara. Ovaj motor maksimalnu snagu oslobađa već pri 4.500 obrtaja, a maksimalni obrtni moment se dostiže pri 2.000 obrtaja.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

To znači da su dobre performanse vozaču na raspolaganju praktično u svakoj voznoj situaciji, dok maksimum iz pomenutog atmosferskog motora može da se izvuče samo pri visokim obrtajima. Zahvaljujući tome, i potrošnja je više nego prihvatljiva, pogotovo ako se u obzir uzme klasa vozila. Pored svega navedenog, jedan od aduta modela Qashqai na našem tržištu je i cena, a odlično opremljena osnovna verzija modela, sa motorom koji smo testirali, košta 18.360 evra.

Danilo Jojić/Top Speed

chats-viber-ts

Tagovi: crossover, krosover, nissan, qashqai, renault, turbo
Popularni komentari
  • D
    Dule

    Super auto za malo para

  • K
    Komsija

    Super auzp

  • D
    Dragoljub

    imao test voznju sa 1.2…auto je više nego odličan i ima dovoljno snage za normalnu gradsku i vangradsku voznju