3

TEST Mercedes-Benz GLC: Svestranost i elegancija

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Kanonada novih modela iz Mercedesa ne prestaje! Pre samo pre par meseci, naslovnu stranu TopSpeed magazina je krasila koncept verzija modela GLC, potom smo prisustvovali njenoj statičnoj prezentaciji, a nedavno smo, evo, već u prilici da prenesemo u prve utiske sa testiranja tokom zvanične prezentacije u Švajcarskoj.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Novitet će u ponudi Mercedesa poneti mesto koje je zauzimao ne baš proslavljeni GLK, odnosno popunjavaće “prazninu” između modela GLA i GLE. Odlikuju ga značajno bolje off-road karakteristike nego model GLA, čiji “terenski dodaci” na karoseriji više predstavljaju “šminku”, dok je od većeg GLE pozajmljen veliki broj detalja koji ovaj model čine jednim od najluksuznijih u klasi.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Pri odabiru test modela opredelili smo se za verziju 250 4MATIC, koja je pokretana dvolitarskim benzinskim turbo motorom od 211 konjskih snaga, a za ovaj motor smo se opredelili kako bi se na što bolji način upoznali sa savremenom devetostepenom automatskom transmisijom i koliko ona zaista doprinosi smanjenju potrošnje.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Prvi susret sa modelom GLC, koji smo imali u Bazelu, bio je prijatno iskustvo. Svakako da podržavamo upotrebu oštrih linija pri dizajniranju automobila, na kraju krajeva, jedan od favorita svih članova redalcije jeste čuvena G-klasa, ali nam se ovaj put dopalo to što GLC nije nasledio pomalo robusne, oštre linije, koje su odlikovale prethodnika GLK. Mnogo više dizajnerskih elemenata je pruzeto sa modela GLE, a ujedno je automobil potpuno usklađen sa trenutnim Mercedesovim dizajnerskim trendovima.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Na prednjem delu je svakako najmarkantnija velika maska hladnjaka sa logoom kompanije i i dve hromirane lajsne, dok su svetlosne grupe oblikovane u skladu sa novim stilom proizvođača iz Štutgarta. Bokovi ne donose mnogo iznenađenja, osim konstatacije da su odlično uklopljeni sa felnama prečnika čak 20 inča. Očigledno je da bi ovaj automobil sa točkovima prečnika 18 inča izgledao znatno manje atraktivno.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Malo smo bili razočarani izgledom zadnjeg dela… Naime, kada je promovisana koncept verzija GLC-a, dopalo nam se rešenje oblika stop svetala preuzeto sa S-klase Coupe. Pitali smo se tada da li će to rešenje biti zadržano i na standardnoj verziji, ali je, nažalost, pobedio onaj racionalniji deo tima, koji je nalagao da automobil bude svedeniji.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Naravno, novom GLC-u, kao takvom, apsolutno ništa ne nedostaje! Naprotiv, u pitanju je lep i skladan automobil, a to, kao propust, vidimo samo mi, na krajnje subjektivan način. Pomenimo i to da je značajan napredak ostvaren i po pitanju aerodinamike. Zaobljene forme su spustile koeficijent otpora vazduha na Cd 0.31, sa 0.34 koliko je merio model GLK.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Drugo iznenađenje je usledilo po ulasku u automobil. Prvi utisak je svakako izuzetna prostranost, mnogo veća od očekivane. Povećanje dužine od 120 milimetara i širine za 50 milimetara, u odnosu na GLK, očigledno je iskorišćeno na pravi način. Prednja sedišta su standardno komotna, to smo i očekivali, a impresionirao nas je lak pristup zadnjoj klupi, kao i nivo njene udobnosti. Poboljšanja su ostvarena i kada je u pitanju prtljažni prostor, koji je povećan za 80 litara u odnosu na GLK, tako da sada ima zapreminu od rekordnih 550 litara.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Kada je unutrašnjost u pitanju, pored ponude prostora, oduševljava i kvalitet materijala i završne izrade. Kako model GLC deli osnovu sa C-klasom, centralna konzola kao da je izrađena od jednog komada drveta, i realno izgleda kao da je preuzeta iz mnogo skupljeg automobila. Obruč upravljača donekle odiše sportskim šarmom, kao i okrugli otvori za ventilaciju, izrađeni od metala.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Ono što nas je posebno impresioniralo jeste pozicija za upravljačem. Ko od automobila očekuje komoditet, ovde će ga sigurno i pronaći. Tu je i head-up displej, koji ispisuje osnovne podatke poput trenutne brzine i uputstava satelitske navigacije, a veoma dobro je rešenje i to što vozač može da se informiše i o maksimalno dozvoljenoj brzini na tom delu puta.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Naravno, tu je sada već nezaobilazni Mercedesov multifunkcionalni displej u vrhu centralne konzole, koji je stilizovan u vidu klasičnog tableta koji može da se ponese iz vozila. Mnogi ovo rešenje mrze, neki ga obožavaju, ali je najvažnije od svega da radi odlično, čak i tokom vožnje po suncu. Kvalitet završne izrade je na najvišem nivou, čemu su svakako doprinela i vrhunska “Designo” kožna sedišta.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

U vožnji, GLC malo koju želju vozača ostavlja neispunjenom. Motor koji se našao u testiranom modelu se pokazao kao dobra mera, većim delom i zahvaljujući odličnoj transmisiji. Motor raspolaže sa dva litra radne zapremine i 211 konjskih snaga. Mudrom primenom turbo tehnologije, Mercedesovi inženjeri su uspeli da “ispeglaju” krivu obrtnog momenta, tako da je maksimalnih 350 Nm dostupno u spektru od 1.200 do 4.000 obrtaja, praktično u 90 odsto radnog režima koji se svakodnevno koristi. Kada se tome doda devetostepena transmisija, jasno je da rezultat ne može da izostane.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Ovaj, 1.735 kilograma težak automobil, do 100 km/h stiže za samo 7,3 sekunde, ali je to samo deo priče, jer devetostepena automatika nije tu samo da izvuče maksimum iz motora i obezbedi performanse. Prosto je neverovatno sa kako se stepeni prenosa menjaju prilikom ubrzavanja, da vozač i putnici toga nisu ni svesni. Kada se tome doda i fantastična zvučna izolacija, jasno je da je komoditet vrhunski! A, pritom, potrošnja je svedena na minimum… Primera radi, tokom vožnje na auto-putu, primetili smo da zahvaljujući devetostepenoj transmisiji, pri brzini od 120 km/h, motor radi na samo 1.700 obrtaja.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Novi GLC se opciono nudi sa vazdušnim oslanjanjem. Sasvim logično, ono značajno doprinosi poboljšanju udobnosti, a odabirom Sport režima rada, automobil postaje stabilniji. Ipak, oslanjanje doprinosi još jednoj skrivenoj vrlini modela GLC, a to su neočekivano dobre terenske sposobnosti. Prvi utisak je da je ovako luksuzan automobl prvenstveno namenjen vožnji na asfaltu, što nije daleko od istine.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ipak, on je sposoban da se upusti i u ozbiljne off-road avanture, što smo imali priliku i da se uverimo! Vazdušno oslanjanje povećava klirens za čak 50 milimetara, tako da je ovim automobilom lako savladati ozbiljne terene, a tada na scenu stupa i odličan pogon na sva četiri točka 4MATIC. U najkraćem, bili smo prilično impresionirani sa kakvim se iskušenjima ovaj luksuzni automobil sa lakoćom nosi.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Zaključak se nameće sam po sebi… Mercedes je kreirao još jednog sigurnog dobitnika jer je novi GLC jedan od onih automobila kojima je uspeh garantovan! Pozicioniran je u segmentu koji je veoma konkurentan, a to je neka klasa krosovera srednje veličine. Pleni kvalitetom, tu je obilje savremenih sistema i tehnologija, a povrh svega, kao gratis, vozač dobija i izvanredne terenske sposobnosti.

TopSpeed Team

chats-viber-ts

Tagovi: 4matic, glc, gle, glk, mercedes-benz, off-road
Popularni komentari
  • T
    Tamo Neko

    Planiram za godinu dve, Tiguana kog sada vozim da zamenim sa ovim modelom.

  • s
    srbaa

    videh danas beli u bg bas dobar auto

  • n
    najveseliji

    Prema subjektivnom mišljenju, ovo je lijepo iznenadjenje iz MB kada je u pitanju ova klasa automobila. Pored vizuelne dopadljivosti prijatno sam iznenadjen pristojnim terenskim sposobnostima o kojima autor teksta pise. Ehhh, cijena…….