3

TEST Peugeot 308 SW: Sakriveni aduti

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Pre nekoliko godina, tržišni hit su bili MPV modeli, danas su to krosoveri, ali i pored toga, jedan stalan deo tržišnog kolača drže i praktični karavani, posebno modeli pozicionisani u C segmentu, jer predstavljaju idealan kompromis cene, kvaliteta i prostranosti, i kao takvi, nameću se kao savršeni porodični automobili.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Takvih automobila na našem tržištu ne manjka, a većina ih, nažalost, trenutno stiže kroz uvoz polovnih automobila. U klasi novih vozila, konkurencija je izuzetno jaka, a na našem testu se našao atraktivni Peugeot 308 SW. Ovaj model na našem tržištu nije preterano popularan, a posle nekoliko dana provedenih za njegovim upravljačem, možemo samo da prokomentarišemo – nažalost!

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Sasvim je sigurno da kao razlog što ne viđamo više novih 308-ica na našim putevima jeste nešto viša cena u odnosu na konkurenciju. Ipak, posle nekoliko dana za upravljačem ovog modela, došli smo do zaključka da je ta cena više nego opravdana, jer je karakteristikama, ovaj model znatno bliži premijum segmentu nego modelima koje smatramo njegovim konkurentima.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Pre nekoliko godina, kada je bio aktuelnan dizajnerski pravac promovisan modelom 206, čini se kao da je dizajn bio jedan od primarnih aduta Peugeota. Sa aktuelnom verzijom 308-ice, u Sošou kao da su odlučili da “stanu na loptu” i ponude nešto svedeniji dizajn, koji možda ne privlači veliku pažnju, ali zato, na neki način, kao da potencira kvalitet, a to se kod testiranog modela itekako primećuje.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Umesto “razvučenih” svetlosnih grupa koje su odlikovale prethodni 308 ili 407-icu, tu su klasičniji farovi, ali opremljeni modernim LED dnevnim svetlima. Takođe, velika maska hladnjaka, koja je jedno vreme bila zaštitini znak većine Peugeota, zamenjena je diskretnim “grilom”, obogaćenim hromiranom lajsnom, pa je naša ocena da sada automobil izgleda manje upadljivo, ali i neuporedivo kvalitetnije.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Bokovi ovog karavana su takođe klasični, bez nekih dizajnerskih eksperimenata, ali su skladne proporcije u potpunosti očuvane. Isto važi i za zadnji deo karoserije, koji je skladan i nenametljiv, ali ujedno i skoro pa savršen, što sve, nekako, podseća na Volkswagenovu i Audijevu filozofiju dizajna.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

A da je kvalitet bio jedan od prioriteta, očigledno je i kada se uđe u automobil. Nedavno smo bili u prilici da testiramo 308 GT, koji nas je oduševio kvalitetom, a i prostrana SW verzija, izuzev odsustva nekih detalja koji su rezervisani za sportske modele, nimalo ne zaostaje za prestižnim GT-om. Sedišta su jedna od boljih u klasi, a pri tome, ne mislimo samo na kvalitetne presvlake u kombinaciji kože i alkantare, već na sam oblik, koji je takav da obezbeđuje odličnu bočnu podršku, kao i udobnost primerenu za najduža putovanja.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Između sedišta se nalazi naslon za ruke koji je dovoljno širok i za vozača i za suvozača, a podesiv je i po visini, što nam je tokom par dužih vožnji na otvorenom putu, bilo od neprocenjivog značaja. Sve to su neke prednosti kojih vozač tokom kraće gradske vožnje nije ni svestan, a u automobilu koji je kao stvoren za putovanja, izuzetno su važne. Zadnja klupa je prostrana i izuzetno udobna, a iza nje se nalazi ogroman prtljažnik pravilnog oblika, koji raspolaže zapreminom od 610 litara.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Druga impresija je svakako kvalitet materijala. On je u rangu sa premijum modelima, a u nekim detaljima, čak je i na višem nivou! Kokpit je obložen plastikom mekom na dodir, a utisak kvaliteta poboljšava i obilje aluminijumskih detalja koji su savršeno obrađeni i uklopljeni. Dizajneri su se potrudili da kokpit učine što jednostavnijim i lakšim za upotrebu, a sve je izvedeno na veoma praktičan način.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Centralna konzola je “očišćena” od klasičnih prekidača, a njihovu ulogu je preuzeo veliki displej osetljiv na dodir. Preko njega, vozač bira da li će se baviti podešavanjem klimatizacije, audio uređaja ili setovanjem parametara automobila. Funkcionisanje ovog sistema je jasno i intuitivno, ali samo uz opasku da je tokom vožnje uvek lakše koristiti klasične prekidače. No, to je problem sa kojim se susreću trenutno vozači svih automobila opremljenih ekranima osetljivim na dodir.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Pohvale upućujemo i fantastičnoj zvučnoj izolaciji, zahvaljujući kojoj je boravak u ovom automobilu pravo uživanje. Pogon ovom modelu obezbeđuje HDi motor od 1,6 litara zapremine, u verziji od 115 konjskih snaga i 270 Nm obrtnog momenta. “Štoperica” se pri ubrzanju do 100 km/h zaustavlja posle 10,6 sekundi, što nije rekordan podatak, ali nije od značaja u realnim uslovima vožnje. Naime, zahvaljujući obrtnom momentu od 270 Nm, vozne karakteristike su sasvim solidne, vozaču nikada ne nedostaje snage, osim ako nije navikao na neki od savremenih dvolitarskih turbodizela sa 150 i više “konja”.

Danilo Jojić/TopSpeed

chats-viber-ts

Tagovi: 308 sw, hdi, karavan, peugeot, starion wagon
Popularni komentari
  • b
    bg

    prelep auto,odnos cena kvalitet odlicna , motor 1.6 dizel.stedljiv i jak… sve u svemu svaka cast … idu u dobrom pravcu a ne kao nemacki prevaranti…

  • p
    poki

    Super auto

  • z
    zox

    prelep je .Ima stila za gospodu :))