2

TEST Nissan X-Trail: Na novoj misiji

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Iako smo gotovo uvek na strani napretka, svima nam je pomalo žao što najnovija verzija modela X-Trail nije nasledila tradicionalni uglasti dizajn… Ovaj popularni 4×4 model je oduvek bio omiljen kod zaljubljenika u off-road i avanturistički stil. Mnogi su ga smatrali čak za neku konkurenciju popularnim Jeep modelima, ali u japanskoj, znatno kvalitetnijoj verziji. Terenske karakteristike su uvek bile na prvom mestu, a naglašen „oštar” dizajn je nekako postao zaštitini znak ovog modela.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Ipak, rastuća popularnost krosover modela, doprinela je tome da se najnoviji X-Trail nekako preorijentiše ka tom tržišnom segmentu. On se sada svrstava u klasu krosovera, a u ponudi Nissana predstavlja zamenu za model Qashqai+2, koga više nema u ponudi. Da terenske sposobnosti nisu prioritet, svedoči i to da kupac sada, i kada je X-Trail u pitanju, može da bira između opcija 4×4 i 4×2, što jasno ukazuje da je ciljna grupa kupaca mnogo šira, a njen veći deo jesu ljudi koji retko, ili nikada ne napuštaju automobilom asfaltirane podloge.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

A da je automobil koji se našao na našem testu prvenstveno namenjen vožnji na asfaltu, bilo nam je jasno već na parkingu, jer prvo što smo primetili jesu točkovi prečnika 19 inča! Zaista impresivan podatak, pogotovo zato što se to ne primećuje. Razlog je taj što se na ovim “felnama” nalaze pneumatici solidnog profila (225/55 R 19), a automobil je velikih dimenzija, pa sve to deluje vrlo skladno. Primećujemo i to da su felne parcijalno lakirane u dvobojnoj formi. Iako bi se većina u našoj redakciji pre opredelila za neku standardnu verziju, nesumnjivo je da ovo rešenje trenutno forsira veliki broj proizvođača, čak i pomalo konzervativni Volkswagen, a najbolji primer jeste sportski Golf R.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kao što smo već napomenuli, novi X-Trail odlikuju zaobljene forme. Iako najčešći komentar koji može da se čuje jeste žal za “kockastim” prethodnikom, objektivno gledano, novitetu ne može ništa da se zameri. Karoserija je vizuelno uklopljena sa ostatkom Nissanove krosover game, a ono što je najvažnije, zadržan je nenametljiv imidž, tako da ciljna grupa sigurno nisu vozači koji po svaki cenu žele da budu primećeni.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Prave vrednosti ovog automobila vozač postaje svestan tek po smeštanju za upravljač. Prvih nekoliko minuta po nameštanju pozicije za upravljačem moglo bi se uporediti sa obuvanjem kvalitetnih, dobro “razgaženih” patika. Apsolutno je sve na svom mestu, udobnost je besprekorna, a vozač ima utisak da bi mogao da se zaputi na kraj sveta, bez bojazni da bi manjak udobnosoti mogo da napravi problem. Pozicija sedenja je idealna, a oblik sedišta bi većini proizvođača mogao da služi kao školski primer. Potpora u leđnom i sedalnom delu je odlična, a na dužim relacijama je dobrodošla električna podesivost “jastuka” u lumbalnom delu, iako, zbog u osnovi odličnog oblika sedišta, nije ni neophodna.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Naslon za ruke između sedišta je masivan i širok, tako da je dovoljan za vozača i suvozača. Od komoditeta na prednjim sedištima još više nas je iznenadila prostranost i udobnost zadnje klupe, koja je takođe ispred konkurenata. Naslon je moguće podešavati i po nagibu, tako da putnici na zadnjim sedištima ne mogu da se požale na udobnost. Jedina enigma jeste treći red sedišta. Čini se kao da je tu jer je neko iz marketing odeljenja tako naredio, uz opasku da se sedmosedi bolje prodaju od petoseda. Mesta ima dovoljno samo za decu, a tada od prtljažnika ne ostaje mnogo prostora, svega 135 litara, pa se postavlja pitanje, gde sedam putnika da smesti svoj prtljag!? Pored toga, sedmosed u startu, čak i kada je treći red sedišta sklopljen, ima zapreminu prtljažnika od 445 litara, što je ozbiljan pad sa 550 litara, koliko ima petosed.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Vratimo se vozačevom “radnom mestu”… Upravljač je dobro odmeren, neko bi možda poželeo masivniji obruč, ali je to već stvar navike. Iako je upravljač bogat komandama, one su “pametno” raspoređene i smišljene, tako da se lako koriste. Tabla sa instrumentima je takođe izuzetno jasna i pregledna. Između dva velika, kružna analogna instrumenta nalazi se veliki kolorni displej koji ima mnogo funkcija, ali vozač brzo, na intuitivan način, može da podesi i koristi ono što ga interesuje i što mu je potrebno.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Motor se startuje pritiskom na prekidač, dok ključ-kartica može da se nalazi u džepu. Za pogon je namenjen dobro poznati Renaultov novi turbodizel od 1,6 litara radne zapremine, koji oslobađa 130 konjskih snaga i respektabilni obrtni moment od 320 Nm, donedavno rezervisan za dvolitarske agregate. Kod test automobila, kao i kod svih 4×4 verzija X-Traila, dostupan je samo manuelni šestostepeni menjač. Daleko od toga da to svrstavamo u nedostatke, ali je automobil do te mere komforan, da smo u više navrata tokom višednevnog testiranja, poželeli da je transmisija automatska.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Sam menjač je odličan, hodovi ručice odsečni i precizni, pa je na neki način i zadovoljstvo koristiti ga tokom vožnje. Prenosni odnosi su odlično usklađeni sa motorom, tako da vozač apsolutno ne može ni da nasluti da ga pokreće motor od samo 1,6 litara radne zapremine. Zvučna izolacija bi mogla da bude nešto bolja, ali daleko od toga da je loša… Jednostavno, udobnost i kvalitet automobila kao da nagoveštavaju da je i izolacija mogla da bude nešto “luksuznija”.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

U vožnji se automobil ponaša prilično sigurno. Očekivali smo manje udobnosti zbog felni od 19 inča, ali verovatno solidan profil pneumatika i veliki točkovi “peglaju” neravnine bolje nego što bi u prvi mah moglo da se pretpostavi. Vozne karakteristike su sigurne, pa je sasvim sigurno da je automobil prvenstveno optimizovan za vožnju po asfaltu. Ipak, odlučili smo da isprobamo kako se snalazi i u prirodi. Klirens dozvoljava savladavanje prilično zahtevnih deonica, napadni uglovi su dobri, a 4×4 pogon sa opcijom “zaključavanja” diferencijala garantuje trakciju u svim uslovima. Ipak, za veća iskušenja nedostaje veći hod oslanjanja, tako da točkovi mogu da ostanu u vazduhu. Ipak, od ovog modela nismo očekivali savladavanje surovih off-road iskušenja, a naša ocena je da je savršeno osposobljen za prilično zahtevne  avature.

Foto: Danilo Jojić

Foto: Danilo Jojić

Kada se podvuče crta, može da se zaključi da novi X-Trail predstavlja odličan paket, veoma dobro usklađen sa zahtevima tržišta. To što malo bolji poznavaoci automobilskih dešavanja žale za dizajnom prethodnika, ili što “okoreli” off-road avanturisti možda žele više na polju terenskih sposobnosti, nema mnogo veze sa potrebama tržišta, a novi X-Trail će sigurno biti još jedan u nizu Nissanovih krosover “bestselera”!

Danilo Jojić/TopSpeed

Tagovi: 4wd, 4x4, crossover, krosover, Nissan X-Trail, off-road, qashqai+2
Popularni komentari
  • M
    Micko

    Vozim Tiguana vec dve godine i stvarno sam prezadovoljan,neka bude ovakav i u buducnosti,ali da je ovako dizajniran Xtrail bio tada njega bih uzeo!

  • K
    Krajisnik

    1,6 motor i toliko mali prtljažnik sa 5 sedišta. Honda Cr-v ima 585 litara i nešto jači motor. Što se tiče auta sa 7 sedišta u ovim segmentima, počev od sharan, c4 Picasso itd nijedan nema gepeku sa sedam sedišta