19.08.2013 - 16:29

BMW 320D Gran Turismo: Stvoren da se nametne svima

Ukrštanjem osobina karavana i klasičnog sedana nastala je serija tri u „gran turizmo” verziji, spremna da zadovolji potrebe čak i najprobirljivijih kupaca

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed.rs

Ovaj tekst je nekako najlogičnije početi pitanjem – koliko modela na osnovi serije tri trenutno nudi BMW? Dobro razmislite, ali najverovatnije ćete pogrešiti. Tačan odgovor je – sedam! Bar toliko smo mi izbrojali na internet strani poznate nemačke kompanije.

U pitanju su klasični sedan, kupe, karavan, kabriolet, hibridna verzija, model sa produženim međuosovinskim rastojanjem namenjen kineskom tržištu i „gran turizmo”, koji ovom prilikom testiramo. Pre samo petnaest godina BMW je toliko ukupno imao automobila u ponudi, a sada je sedam karoserijskih i modelskih verzija dostupno na samo jednoj platformi. Da ne napominjemo da se platforma serije tri koristi i za modele sa X oznakom. Ovi savremeni trendovi ponekad malo zbunjuju, kada su premijum brendovi u pitanju ponekad i iritiraju, ali u svakom slučaju su korisni, jer omogućavaju zaljubljeniku u neku marku da odabere automobil koji mu savršeno odgovara u svakom pogledu.

Po rečima BMW-ovih stručnjaka serija tri u „gran turizmo” verziji predstavlja neku sponu između klasičnog sedana i karavan (touring) verzije, odnosno kombinuje dimaničan karakter i eleganciju četvorovratne verzije sa praktičnošću i prostranošću karavana. Koliko su u BMW-u u tome uspeli pokušali smo da saznamo tokom višednevnog druženja sa ovim bavarskim modelom.

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed.rs

I pored praktičnosti i prostranosti „gran turizmo” se nimalo ne odriče elegancije, što je očigledno već na prvi pogled. Kada je dizajn u pitanju prednji deo ovog modela ne donosi ništa novo, u svakom pogledu u pitanju je savremeni BMW model sa svim prepoznatljivim elementima, bez dodatnih intervencija. Tek pogled sa strane otkriva novi karakter. Ono što je najupadljivije u odnosu na klasičnu seriju tri, je za 200 milimetara povećana ukupna dužina.

Srećom, to nije ostvareno samo povećanjem prtljažnika, odnosno prepusta preko zadnje osovine, jer bi automobil u potpunosti izgubio skladne proporcije. Pored ukupne dužine povećano je i mešuosovinsko rastojanje za 110 milimetara, tako da su skladne proporcije potpuno očuvane.

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed.rs

Prilikom ulaska u automobil otkrivamo još jedan detalj koji ovaj model približava svetu sportskih automobila, a to su prozori na vratima bez klasičnih okvira, na prednjim i na zadnjim vratima. Zahvaljujući većoj visini krova, prednja i zadnja sedišta su izdignuta za 59 milimetara u odnosu na karavan i sedan verziju serije tri, što značajno olakšava ulazak u automobil i izlazak iz njega, jer vozač više ne seda više preterano nisko, pa ne mora da se iz sedišta „čupa” i rukama i nogama. Kada se već smesti za upravljač, vozača dočekuje poznat ambijent i dobra pozicija za upravljačem.

Tu je „aj drajv” sistem sa displejom na vrhu centralne konzole. Ono što je dobro je to da vozač svaki dan može da koristi automobil, a da ni ne zna da je „aj drajv” tu, jer „prečice” za sve beophodne komande postoje, a ko voli savremene tenologije, pože ceo dan da luta po menijima i podešava apsolutno sve sisteme koji postoje. Zahvaljujući povećanom međuosovinskom rastojanju prostora za noge ima 70 milimetara više nego u klasičnoj seriji tri, što ovaj model čini prostranim poput serije pet. Udobnost na zadnjoj klupi je takođe bez premca, tako da četiri putnika mogu da se smeste uz maksimum udobnosti.

Foto: TopSpeed

Foto: TopSpeed.rs

Pogon modelu sa oznakom „320d” obezbeđuje dvolitarski dizel motor u verziji od 184 konjske snage. On se standardno uparuje sa šestostepenom manuelnom transmisijo, a uz doplatu se nudi i osmostepena automatika, što je bio slučaj i kod testiranog modela. U principu, zahvaljujući obrtnom momentu od 380 njutnmetara sasvim dobra opcija je i manuelni menjač, ali ko ima novca ne može da pogreši ni sa automatikom.

U automatskom modu ovaj menjač radi odlično, snage nikada ne nedostaje, a vozač koji ima neke posebne prohteve, može da koristi manuelni mod, kada stepeni prenosa mogu da se menjaju uz pomoć ručice menjača, ali i polugica iza upravljača.

Danilo Jojić
Fotografije: Mihajlo Todorović

Za više informacija o testu modela “bmw 320d gran turizmo”, posetite topspeed.rs

BMW 320D GRAN TURISMO
benzinski, četiri cilindra, redni; 1.995 ccm, twinpower turbo; 184 KS pri 4.000 o/min; 380 Nm od 1.750 do 2.750 o/min
hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 4.824 x 1.828 x 1.508 mm, međ. rast. 2.920 mm; masa 1.565 kg
osmostepeni automatski menjač; pogon pozadi
225/55 R 17
0-100 km/h za 7,9 s; 226 km/h; 4,l l/100 km; 129 gco2/km
+ Motor, menjač, prostranost kabine, kvalitet - Preglednost, prtljažnik
BMW na sasvim drugi način. Serija tri u „gran turizmo „ verziji zadržava sve prepoznatlive kvalitete bavarskih modela, ali sada pleni prostranošću serije pet i praktičnošću karavana

Ostavite komentar

Komentar možete poslati koristeći i naloge:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*