0

TEST Seat Leon 1.2 TSI: Trenutak istine

Foto: TopSpeed.rs

Foto: TopSpeed.rs

Modernu istoriju španske kompanije gotovo je nemoguće odvojiti od partnerstva sa Folksvagenom.

Za razliku od Škode, kojoj je centrala u Nemačkoj namenila ulogu u „ekonomskoj klasi“ Seat je imao nešto drugačiji put. Izazov je od samog starta bio jasan, aktuelne prodajne statistike pokazuju – i previše ambiciozan. Da stvaranje sportskog imidža i automobila koji mogu da ponude alternativu brendovima poput Alfa Romea nije nimalo jednostavno postalo je jasno u vremenima ekonomske krize.

U skladu sa pomenutom filozofijom osmišljen je i slogan Auto Emocion, dok je mnogobrojne modele dizajnirao uticajni Valter de Silva koji je upravo u Alfa Romeu ostavio najveći trag. Sa pomenutim nasleđem i epitetom mediteranskog „golfa“ ljubitelji kompanije Seat, čini se, (pre)dugo su čekali premijeru treće generacije. Ipak, novi „leon“ je od nedavno dostupan i u Srbiji, a mi smo imali priliku da upoznamo vrline i mane modela od kojeg Seat u Evropi očekuje zaista mnogo.

Foto: TopSpeed.rs

Foto: TopSpeed.rs

U pitanju je snažnija verzija 1.2 TSI motora, od 105 konjskih snaga u kombinaciji sa šestostepenim ručnim menjačem i “style” paketom opreme, verzija koja bi prema našem mišljenju mogla da bude prava mera potencijalne kupovine u Srbiji. Dizajnerski, „leon“ prati filozofiju koju je započeo Valter de Silva, ali uz primetno oštriji i agresivniji stil. Gotovo sve površine, pogotovo detalji poput prednje maske i retrovizora, napustili su dosadašnju fluidnu, značajno elegantniju formu a razlike su najizraženije ako uporedo budete pogledali i do skora aktuelnu seriju. Takođe, „leon“ više ne koristi maštovito rešenje „sakrivenih“ ručica na zadnjim vratima, već se opredelio za klasično rešenje. To ipak ne znači da novi „leon“ nije atraktivan i privlačan automobil.

Iz gotovo svakog ugla „leon“ odaje utisak modernog i dinamičnog automobila, a blisku vezu sa „golfom“ primetili smo između ostalog na zadnjem delu i obliku svetala. Takođe, unutrašnjost definitivno ne može da sakrije poreklo, jer kombinacija boja, izbor materijala i raspored komadi nedvosmisleno pokazuje da je „leon“ nasledio najbolje od VW. To je ujedno i najveći kompliment, jer je pozicija sedenja gotovo savršena, a kvalitet materijala i obrade u potpunosti u skladu sa cenom i zaista među najboljima u klasi.

Foto: TopSpeed.rs

Foto: TopSpeed.rs

Posebno nam se svideo upravljač, idealnih dimenzija i prijatne kožne obloge. Takođe, ručica menjača je sportski kratka i prijatna pa uz vrlo dobru poziciju sedenja novi „leon“ zaista poziva na okretanje ključa i vožnju. Ono po čemu je Folksvagen, a samim tim i Seat poznat, jeste karakterističan osećaj u vožnji. Iako nije najprecizniji i najdirektniji u klasi, upravljač novog „leona“ prati pokrete vozača i verno prenosi informacije sa puta. Budući da koristi naprednu MQB platformu koja značajno štedi masu, „leon“ je prilikom promene pravca značajno bolji od prethodnika, naglašenim i za pet centimetara umanjenim dimenzijama.

Oslanjanje možemo opisati i kao čvrsto, pa je „leona“ i danas nemoguće staviti u kategoriju udobnih predstavnika klase, što nikada nije ni bio imperativ Seatovih inženjera. Sam motor najveći je adut, a predstavlja idealnu meru u kategorijama zapremina/performanse/potrošnja. Iz 1.197 kubnih centimetara „leon“, verovali ili ne, dobija sasvim dovoljno snage, koje po fabričkim podacima ima do broja od 105 „konja“.

 

Foto: TopSpeed.rs

Foto: TopSpeed.rs

U standardnoj, svakodnevnoj vožnji „leon“ pruža zaista mnogo, jer je subjektivni osećaj ubrzanja značajno bolji od zvaničnog podatka koji na štoperici pokazuje 10 sekundi. Takođe, uz precizan menjač i vrhunski dizajniranu ručicu ubrzanja prati i veoma lep zvuk iz izduvnog sistema, još jedan adut na spisku prednosti u poređenju sa TDI motorima. Zahvaljujući saradnji sa VW grupom, Seat nudi dve opcije prenosa snage, a mi smo na testiranom modelu probali standardni i pristupačniji manuelni menjač, sa šest stepeni prenosa.

Kada je reč o ekonomičnosti, fabrika navodi da je u mešovitom ciklusu na 100 kilometara potrebno oko 5 litara. U praksi, očekivano postoji odstupanje ali „leon 1.2 TSI“ i dalje prilikom oštrije vožnje ne prelazi u gradu 8 litara što je odličan rezultat ako se u obzir uzmu odlučna ubrzanja i osećaj koji novi Seat vozaču pruža. Na kraju testa nezaobilazna tema – pogled na cenovnik pokazuje da novi „leon“ sa početnih 16.906 evra definitivno pripada grupi skupljih modela C segmenta. Ta cena podrazumeva pohvalan kvalitet izrade, savremenu ponudu motora i menjača i dobar imidž, a koliko će to na tržištu Srbije i recesivne Evrope biti dovoljno za uspeh pokazaće vreme.

Uroš Popović/TopSpeed.rs

Tagovi: seat leon, test