6

TEST VW Golf Sportsvan 1.6 TDI: Multipraktik

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Još se sećam se onog Golfa koji je toliko porastao u visinu da više nije bio ni karavan, već je izašao iz svoje “golf klase” i postao MPV pod nazivom Golf Plus. Nego, zar Volkswagen nema Tourana za takve zadatke? Hmm, pa ima, ali i Golf Plus je sa povišenom pozicijom sedenja, nešto većim međuosovinskim rastojanjem i sličnim praktičnim detaljima, zvučao kao još bolje rešenje…

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

A, šta je sad ovo? Još jedan predstavnik familije Golf, ali u verziji Sportsvan… Da, to je naslednik modela Golf Plus, koji zalazi u segment srednjih MPV-a. I to ne slučajno, jer upravo ova klasa vozila na evropskom tržištu beleži porast i gotovo svi veliki proizvođači u njoj imaju svoje predstavnike, a i oni koji ih nemaju, uveliko ih pripremaju.

_TOP9969

Volkswagen tako ne želi da izgubi ono što već ima, a to je dobra prodaja “plusa”, te je adaptirao sedmu generaciju Golfa za novi zadatak. Vozilo je ostalo kompaktnih dimenzija, pozicija sedenja je nešto viša, a tu je i ekonomičan motor, relativno male zapremine. Međutim, ime je promenjeno… Da li zbog toga da bi se osim starijim vozačima, Sportsvan dopao i onim mlađim, mada od same promene imena, nema mnogo koristi, ako to ne prati i izgled vozila. Tako je Sportsvan dobio oštrije, dinamičnije, linije uz nešto veće dimenzije u poređenju sa osnovnim modelom.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Ovaj automobil je samo 83 milimetra duži, 128 viši i ima 46 mm veće međuosovinsko rastojanje u odnosu na Golf hečbek, ali zato nudi prtljažnik zapremine 500 litara, što je čak 120 više nego li kod osnovnog modela. Ukoliko nije u verziji sa sedam sedišta ili ako se sva “obore”, tada je na raspolaganju čak 1.520 litara.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Sam ulazak u vozilo i smeštanje za upravljač su znatno olakšani, što zbog visine sedišta i prostranosti, što zbog širokog otvaranja vrata. Sedišta su, inače, dosta tvrda, onako u duhu VW-a, ali ne i neudobna. I za upravljačem, jednostavno znate u kojem ste vozilu. To je Volkswagen, pa još Golf, i sve je tu… Racionalno i funkcionalno, bez nekih stilskih bravura. Mada, moram da konstatujem, u ovom slučaju i ne tako bogato opremom.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Ergonomija je, dakle, dobra, a instrumenti jasni i pregledni, ali, kao uostalom i ceo enterijer, u poređenju sa onim šta koknurecija nudi, malo previše klasični. Naime, ako je misija Golf Plus bila da privuče starije, a Sportsvan treba da pridobije i one mlađe, onda kao da je došlo do nesporazuma!? U eri raznoraznih gedžeta i različitih marketinških trikova sa “tač-ovim ili tač-onim”, te ma koliko oni bili (ne)potrebni, imajući u vidu ne baš nisku cenu ovog vozila, dobro bi bilo da kompletna unutrašnjost bude malo savremenija…

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Golf Sportsvan se, ono što bi se reklo, “lepo vozi”, a tri dobro poznata slova TDI, u mnogim zemljama zaštićena robna marka VW-a, odnosno motor koji se iza njih krije, jedan je od glavnih razloga. Naravno, u pitanju je common-rail turbodizel agregat, u ovom slučaju zapremine 1.598 ccm. Oslobađa maksimalnih 110 KS i 250 Nm obrtnog momenta, što je za ovakav automobil, sasvim dovoljno. To znači da su ubrzanja solidna, kao maksimalna brzina, a ono što je pun pogodak jeste niska potrošnja! Neki bi rekli, “ne troši ništa”…

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

I skoro da je tako, s obzirom da će Sportsvan i ako ga “zlostavljate” papučicom gasa, trošiti ispod 7 litara dizela. Ako se smirite i vozite normalno, dakle, ne u onom najekonomičnijem modu, već samo ne previše žustro, u rezervoar zapremine 50 litara bi na svakih 100 pređenih kilometara, dolili 4,5 litre dizela. Volkswagen tvrdi da može i ekonomičnije, no već i ovo je odličan rezultat!

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Prenosni odnosi su dobro odmereni, za jedan, pazite sad, petostepeni menjač! Da, petostepeni… Možda se još neko čudi što nema “šeste brzine” u eri kada konkurencija, doduše kod vozila malo drugačije koncepcije, već  radi sa sedmostepenim i osmostepenim transmisijama. Naravno da za ove poslednje i nema potrebe, ali da bi šesti stepen prenosa pomogao Spotsvanu, pogotovo na auto-putu, svakako da bi, pre svega u smislu rasterećenja.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Cela priča u vezi sa ovim automobilom zvuči dobro. Ne bajkovito, već samo dobro. Pogotovo za porodične ljude koji žele kvalitetno, ekonomično i prostrano vozilo. Međutim… Uvek postoji neko “međutim”… Celu priču kvari ne samo katastrofalna ekonomska situacija kod nas, te činjenica da porodice trenutno više razmišljaju o nekim elementarnim stvarima, a ne o nabavci Sportsvana, ali i podatak da isti košta nešto preko 20.000 evra!

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

U EU, njegova cena je deklarisana na 1.500 evra više od “klasičnog Golfa”, što je, imajući u vidu njhova primanja, još i prihvatljivo. A, onda, kada se na to dodaju i drugačije životne mogućnosti i navike, pre svega sklonosti ka karavanima i MPV-ovima srednje velične, jasno je da će Golf Sportsvan kod nas biti prava egzotika na putevima… Nažalost!

Zoran Živkov/TopSpeed

Tagovi: mpv, plus, touran, volkswagen, vw golf sportsvan
Popularni komentari
  • D
    Dzoni

    Dizajn je dobar ali za standarde 2004-te…

  • S
    Sale

    Sportsvan… Sport je koliko i C4 Picasso ili Mercedes Sprinter. Gluposti od naziva i staromodnog dizajna iz Volfsburga

  • s
    sretenn

    Ružni su do bola? A opet, svi ih kupujemo! Jedino nam visoka cijena nekad zasmeta.