0

TEST Mercedes-Benz A 45 AMG Edition 1: Najjači u klasi

Mercedes-A-AMG-Edition-1-002

Foto: TopSpeed.rs

Sećam se kada je pre desetak godina Alfa promovisala model „147” u GTA verziji. Taj model je pokretao V6 motor od 250 konjskih snaga, a većina komentara je bila da je tolika snaga u C segmentu možda ipak previše. Evo, deset godina kasnije se nalazim u avionu koji leti prema Hanoveru i meni potpuno nepoznatoj stazi Blister Berg, gde bi trebalo da se bolje upoznam sa trećom generacijom Mercedesove „A klase” u moćnoj AMG verziji.

U tih desetak godina se mnogo toga promenilo. Najnoviji štutgartski adut u C segmentu pokreće čak 360 konjskih snaga, a umesto V6 agregata od 3,2 litra zapremine kao u pomenutoj „alfi”, za „proizvodnju” snage je zadužen četvorocilindraš od 2.000 „kubika” sa direktnim ubrizgavanjem, turbo kompresorom. Podrazumeva se da Mercedes neće dozvoliti da se ta snaga neadekvatno „troši”, tako da se ona do asfalta prenosi preko sedmostepene automatske transmisije i sva četiri točka.

Mercedes-A-AMG-Edition-1-003

Foto: TopSpeed.rs

Po dolasku na stazu dočekali su nas uredno parkirani test automobili. Naravno, bez mnogo kolebanja sam uzeo ključeve prelepog belog „AMG-a” i to u ekskluzivnoj „Edišn 1” verziji. Odmah da pojasnimo, dodatna oznaka se odnosi samo na vizuelna poboljšanja automobila, dok su tehničke karakteristike nepromenjene.

Svakako najupadljivija razlika u odnosu na standardnu verziju je veliki spojler na petim vratima koji značajno doprinosi vizuelnom utisku, a donekle poboljšava i stabilnost zadnjeg dela pri visokim brzinama. Takođe i prednji spojler je agresivnije oblikovan, a „cirus” bela boja karoserije se odlično uklapa sa crnim aplikacijama na poklopcu motora, krovu i bokovima.

Mercedes-A-AMG-Edition-1-021

Foto: TopSpeed.rs

Kada sam prvi put seo u „A klasu”, i to njenu standardnu verziju sa CDI motorom, bio sam impresioniran atraktivnošću enterijera. Sasvim je očigledno da u Štutgartu i te kako računaju na mlade vozače kada je ovaj model u pitanju, pa sam se pitao šta će biti učinjeno da AMG verzija i po pitanju unutrašnjost odskoči od standardnih verzija.

Deo kabine koji tome najviše doprinosi, uostalom kao i kod velikog broja sportskih automobila, jesu sedišta. Naslon i oslonac za glavu su integrisani u jednu komponentu, što je izuzetno atraktivno rešenje. Možda nije najbolje sa stanovišta preglednosti, ali kako sam uspeo da shvatim testirajući „A klasu” u nekoliko navrata, u Mercedesu su faktor zvani preglednost očigledno prilikom dizajniranja jednostavno precrtali. Ko želi da mu pogled nesmetano seže na sve strane neka se opredeli za „fiat 500L”.

Mercedes-A-AMG-Edition-1-005

Foto: TopSpeed.rs

Naravno, udobnost nije nešto što se očekuje od ovakvog automobila, a testiranjem na stazi Blister Berg sam se uverio da je to poslednje što bih poželeo kada je ovaj automobil u pitanju. Kako smo „A 45 AMG Edišn 1” testirali na trkačkoj stazi, mogao sam da se opustim i poteram automobil preko njegovih mogućnosti, ali i preko svojih. Naime, neke krivine sam namerno prolazio sredinom staze, a ne idealnom putanjom, kako bih sebi ostavio dovoljno prostora da korigujem zanošenje, a da to ne bude van staze, ili na masivnim ivičnjacima. Stabilnost i upravljivost su praktično savršeni.

Tek pri visokim brzinama postaje jasno da je reč o kompaktnom modelu, sa relativno kratkim međuosovinskim rastojanjem. Na izlasku iz krivine jako rano može da se počne sa ubrzanjem zahvaljujući efikasnom 4×4 pogonu, ali prednost pogona na sva četiri točka je očigledna tek pri manjim brzinama i na polasku iz mesta. Sama staza je prilično zahtevna za vožnju, a poseban izazov predstavljaju brojni usponi i padovi. Pojedine krivine se čak nalaze na nizbrdici, a prilazak njima prilično smanjuje preglednost, pa je potrebna posebna pažnja.

Nažalost, druženja na trkačkoj stazi nikada ne traju onoliko koliko bismo mi želeli, a ja bih već sutra opet ustao u četiri sata, promenio dva aviona, samo da jedan dan ponovo uživam u čarima modela „A 45 AMG edišn 1”, što ne može da zameni ni test od nedelju dana u otvorenom saobraćaju. Biću iskren na kraju ovog teksta: kakva je zadnja klupa ne znam, jer nisam ni seo na nju, a nisam se setio ni da otvorim prtljažnik da vidim da li se pogon na sva četiri točka negativno odrazio na njegovu zapreminu. Eto, toliko sam uživao u vožnji…

Danilo Jojić
Fotografije: Mercedes-Benz

Za više informacija o testu Mercedesa “a 45 amg edišn 1”, posetite topspeed.rs

Tagovi: a45, amg, edition 1, mercedes-benz, test, topspeed