10

TEST BMW 750d xDrive: Veteran u punoj formi

Foto: Luka Kulundžić

Foto: TopSpeed/BMW

BMW-ova Serija 7 decenijama predstavlja sinonim prestiža, kvaliteta, dizajna i samo BMW-u znanog načina uklapanja sportskih performansi i elegancije. Serija 7 se tokom godina profilisala, a samo prethodna generacija, nastala pod dirigentskom palicom Chrisa Banglea, donekle je iskočila iz proverenog šablona. Poučeni tim iskustvom i kritikama medija, nemački dizajneri su osmislili trenutno aktuelnu verziju, koja se vratila prepoznatljivom elegantnom “šmeku”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: TopSpeed/BMW

Foto: TopSpeed/BMW

A da je njen dizajn bio uspešan, dovoljno govori i to da je danas, šest godina posle prezentacije i dve godine posle restilizacije, itekako atraktivna. Naša redakcija je ovaj automobil vozila u par navrata, ali nedovoljno ako se uzme u obzir značaj ovog modela, pa zato nismo mogli da odbijemo poziv nemačke kompanije da se još jednom, valjda za oproštaj, družimo sa ovim, može se slobodno reći, etalonom u segmentu.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: TopSpeed/BMW

Već sam izgled automobila to nedvosmisleno stavlja do znanja. Dizajniranjem poslednje generacije BMW-ove “perjanice”, ispravljene su sve greške koje su učinjene pri kreiranju kritikovane prethodne verzije. Najveći model bavarskog proizvođača je opet dobio prepoznatljiv, klasičan i neizmerno elegantan izgled. To je najočiglednije kada se automobil pogleda sa strane. Bokovima dominira jasno izvučena linija koja se proteže od prednjih pa sve do zadnji svetlosnih grupa, i na neki način, diktira izgled celog automobila jer su svi ostali dizajnerski elementi “uklapani” prema njoj.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na taj način je stvoren pravi limuzinski izgled kakav najveći BMW i treba da ima, bez nepotrebnog kabastog zadnjeg dela, kao kod prethodne “sedmice”, što je rešenje više primereno malim sedanima, kod kojih je zapremina prtljažnika prioritet. Prednji deo automobila takođe predstavlja “klasiku”, a restilizacija iz 2012. godine je donela modernije svetlosne grupe sa LED tehnologijom, a preoblikovana je i maska hladnjaka.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Ulazak u automobil podseća da je u pitanju najviša klasa. U pitanju je veliki automobil sa nebrojeno mogućnosti podešavanja položaja sedišta i upravljača, tako da udobnu poziciju mogu lako da pronađu vozači svih visina i konstitucija. Kada su sama sedišta u pitanju, naša je procena da više udobnosti nije moguće pronaći, ne samo u ovoj klasi, nego i uopšte, u automobilskom svetu. Kao stvorena su za duga putovanja, ali usklađena i sa tradicijom koju nosi brend sa plavo-belim znakom, tako da odlično obuhvataju telo.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

U skladu sa sportskim ambicijama BMW-a, rešeni su i brojni drugi detalji. Primera radi, tabla sa instrumentima menja izgled, zavisno od odabranog moda vožnje. U Comfort režimu ima klasičan izgled, kakav smo navikli kod BMW automobila, u “Eco Pro” modu ima plav ton, koji jasno asocira na ekološke ambicije, a kada se odabere “Sport +” režim, instrumenti dobijaju crvenu nijansu, koja utiče da i kompletan kokpit promeni karakter.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Tokom testiranja ove prestižne limuzine na putevima u Bavarskoj, zapitali smo se čak nije li ovaj automobil isuviše prilagođen vozaču, pa se nameće zaključak da će većina kupaca pre da se oduči za vozačko mesto, nego što će se opredeliti za zadnju klupu. A zadnja klupa itekako ima šta da ponudi. Komfor je na vrhunskom nivou, mesta za kolena ima dovoljno, i pored toga što se na našem testu našla klasična, a ne produžena verzija Serije 7. Sama zadnja klupa može da se isporuči u standardnoj verziji, ali i u verziji sa dva profilisana sedišta.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Koje je rešenje bolje, ne može da da se odgovori, to zavisi od potreba kupca. To su očigledno zaključili i u BMW-u, pa su ponudili obe verzije. Takođe, putnici na zadnjoj klupi mogu da uživaju i u naprednom multimedijalnom sistemu sa monitorima dijagonale 9,2 inča, koji omogućavaju opuštanje uz omiljeni film. A za savršen zvuk brine se firma Harman/Kardon, čijih 1200 vati iz 16 zvučnika proizvodi ne samo veliku količinu buke, već na prvom mesto, kristalno jasan i čist zvuk.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Pogon ovom BMW-ovom modelu obezbeđuje redni šestocilindarski motor od tri litra radne zapremine sa četiri ventila po cilindru. U prvi mah, čini se da se zapremina motora nekako ne podudara sa oznakom “750”, kod koje su nekada zadnja dva broja ukazivala na radnu zapreminu motora. To je tačno, ali se, srećom, nimalo ne odražava na performanse, jer ovaj motor, uz Twin Power Turbo tehnologiju, oslobađa za tu zapreminu impresivnih 381 KS, kao i više nego respektabilnih 740 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog već od 2.000 obrtaja u minuti.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Pri snažnijem pritisku na pedalu gasa, vozač i putnici potpuno zbunjeni snagom, tonu u udobna sedišta, a već posle 4,9 sekundi, automobil dostiže brzinu od 100 km/h, što je za limuzinu klase BMW-ove “sedmice” i jedan trolitarski dizel, vrhunski rezultat. Motor obezbeđuje maksimalnu brzinu od 250 km/h, tako da se i po tom pitanju, testirana “sedmica” upisuje u klub najboljih nemačkih “poslovnih krstarica”.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: TopSpeed/BMW

Ono što nas je kod Serije 7 impresioniralo jeste stabilnost pri visokim brzinama. Zahvaljujući savršenom aktivnom oslanjanju, automobil odaje utisak stabilnosti i sigurnosti, čak i pri brzinama većim od 200 km/h, što se ne može osetiti ni kod jednog SUV ili krosover modela. Tada, ni automobil, ni motor, ne odaju znake naprezanja, kao da je putovanje brzinom od 230 km/h nešto što se kod ovakvog automobila podrazumeva.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: Luka Kulundžić

Na našem testu se našao model sa xDrive pogonom na sva četiri točka, koji se serijski isporučuje uz pomenuti agregat. Ovaj sistem se brine da se enormni obrtni moment u svakom trenutku adekvatno prenosi do podloge, a čak i pri najsilovitijim ubrzanjima, ne rasipa se ni trunka snage. Aktivna bezbednost je sa xDrive pogonom takođe neuporedivo bolja, a praktična prednost ovog sistema dolazi do izražaja naročito tokom vožnje u zimskim uslovima.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: TopSpeed/BMW

Sasvim je sigurno da BMW-ova “sedmica” u poslednje vreme, od kako je debitovala nova S-klasa, ima teži zadatak da zadrži konkurentnost na tržištu, ali ono što smo doživeli tokom testiranja nas navodi na zaključak da i pored toga, Serija 7 itekako ima šta da ponudi. Razlike u kvalitetu, tehnološkom napretku i udobnosti ipak nisu toliko izražene da bi neko, ko je zaljubljenik u plavo-beli znak, prešao u suparnički tabor.

Foto: Luka Kulundžić

Foto: TopSpeed/BMW

TopSpeed Team

Tagovi: bmw 750d, serija 7, xdrive
Popularni komentari
  • B
    Bata Nemac

    curani jedni, kakav twin turbo?!? twin znaci 2 a 750xd ima 3!

    @Bata Nemac
    Redakcija TopSpeed:

    Da ste malo strpljiviji i pažljivije čitali, umesto što ste “jaki” na jeziku, videli biste da piše TWIN POWER TURBO, a ne twin turbo, kako Vi navodite! TwinPower Turbo je BMW-ov naziv za novu generaciju motora sa turbo punjačima (nose ih čak i motor sa jednim!), i kao takav se vodi i na zvaničnom BMW sajtu – M Performance TwinPower Turbo Reihen-6-Zylinder Dieselmotor! Uostalom, možete i sami da posetite link http://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/7er/limousine/2012/motoren.html pa da proverite šta tačno piše pod verzijom 750d xDrive i motorom N57S. Niko u tekstu ne spori da je u pitanju motor sa tri turbo punjača, ali kao što rekosmo, da ste pažljivije čitali, to biste sigurno i primetili!

    Srdačan pozdrav!

  • N
    NN

    Teram E65 730d vec 5 godina. I nije mi jasno zasto su je svi osudjivali. Auto i dalje ide kao zmaj..

  • B
    Bato

    Ovo je svakako dobar auto,i nije normalan onaj koji kaze da nesto ne valja,ali porediti ga sa S klasom,po meni je smijesno,to govori prodaja S klasse koja je prodata u preko 100 000 primeraka,a Bmw nije ni polovinu od toga ,tako da Bmw fanovi gledaju drugacim ocima te stvri i tese se da ce Bmw ikada dostici nivo Mercedesa u ovoj klasi…