4

EKSKLUZIVNI TEST MY COUPE: Novi život legende

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Presedani u automobilskoj industriji u poslednje vreme su zaista retki. U zadnjih desetak godina, globalizacija je uzela toliko maha da se uglavnom već unapred zna kada će koji model debitovati, čak i dizajn može da se nasluti jer, uglavnom, svi modeli po gamama proizvođača prate isti vizuelni identitet. Ne može se reći da su svi ti automobili nekvalitetni, ali kupcima je sve teže da odaberu nešto posebno, nešto drugačije. Sve ređi su automobili nastali kao plod strasti, a ne kao proizvod marketinških odeljenja koja ispituju grafikone prodaje novih modela i tendencija razvoja tržišta.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Srećom, presedani još postoje, pa nas poneko iznenadi automobilom koji nismo očekivali. Jedan od takvih susreta smo imali nedavo, kada smo bili u prilici da prvi na svetu, nekoliko dana pre internacionalne prezentacije koja je održana u Beogradu, testiramo MY COUPE. Da nema fotografija koje na ovoj stranici stoje uz test, čak ni najbolji poznavaoci automobilskih dešavanja ne bi znali o čemu je reč.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

U pitanju je smeli poduhvat biznismena sa naših prostora, gospodina Tonija Bijelića, da učini nemoguće, da oživi automobil koji je, ne tako davno, nestao. Nije reč o klasičnom Maybachu, već o njegovoj kupe verziji koju je čuvena kompanija razvila, ali je na kraju, zbog finansijskih problema, odustala od serijske proizvodnje. U razgovoru sa gospodinom Bijelićem, saznajemo da je on otkupio sva prava i alate potrebne za proizvodnju ovog izuzetnog automobila, a s obzirom da je reč o maloserijskoj, takoreći pojedinačnoj proizvodnji, tržište za ovaj automobil pod novim imenom MY COUPE svakako da postoji. A činjenica da je reč o ručno izrađenom automobilu, donosi još jednu prednost – za kupca će samo novac biti ograničenje kada je izbor materijala, boja i uređenje automobila u pitanju.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Prvi susret sa MY COUPE bio je pomalo zbunjujući. Pred nama se nalazio dobro poznat automobil, kakav smo odavno već imali priliku da testiramo, ali u kupe verziji. Kao susret sa starim poznanikom, koga niste videli desetak godina, a koji sigurno ima šta da vam ispiriča… A priča koju nosi MY COUPE nam se svakako dopada. Ovaj izuzetni automobil dizajnirao je Frederik Burchardt, čovek odgovoran i za izuzetno popularni studijski model Maybach Exelero, koji je svojevremeno oduševljavao dizajnom, i raspaljivao maštu na temu serijske proizvodnje, što se, nažalost, nije desilo.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Automobil koji smo mi imali priliku da testiramo je daleko manje ekstravagantan, jer je ipak reč o serijskom automobilu, koji treba da konkuriše automobilima koji na prvo mesto ističu eleganciju, a ne avangardan dizajn, a to se vidi iz svih uglova. MY COUPE je, iako kao kupe nosi određenu dozu sportskog šarma, na prvom mestu luksuzan i prestižan automobil. Prednji deo nam je dobro poznat. Tu je klasično Maybachovo “lice” sa velikim svetlosnim grupama i još masivnija, bogato hromirana maska hladnjaka.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

U donjem delu se nalaze dva niza LED dioda koje dodatno ukrašavaju prelep prednji deo automobila. Na testiranje nam je ustupljena verzija sa dvobojnom karoserijom. Klasična tamna karoserija je tako dodatno ukrašena sivim detaljima kod donjeg usisnika za vazduh, kao i sa dve pruge na bokovima, koje su tu kao da naglase elegantnu bočnu liniju. A upravo ta bočna linija je i nešto najvažnije kod ovako velikog kupea.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Posebno je veliki izazov pred dizajnerom bio kako da kreira elegantan profil, uz ograničenja koja je imao zbog dorade postojeće verzije sa četvora vrata. Ovaj zahvat je savršeno sproveden u delo, prvenstveno zahvaljujući krovnoj konstrukciji koja se lagano spušta ka zadnjem delu, što sve uspešno prati masivni C stub.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

U najkraćem, MY COUPE je jedan od onih automobila koji dugo ostaju aktuelni, a vremenom samo mogu da prerastu u istinske automobilske klasike. Ova opadajuća linija zadnjeg dela je sjajno okončana atraktivnim poklopcem prtljažnika, prepoznatljivim svetlosnim grupama, dok dvostruki završetak izduvnog sistema i difuzor jasno nagoveštavaju da ovaj automobil ima da ponudi i nešto osim luksuza.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

O tome, ipak, nešto kasnije, jer moramo još malo da se zadržimo na priči o luksuzu. Kada se otvore vrata, pogled “puca” na enterijer, izrađen od najkvalitetnijih materijala. Sasvim logično, preovlađuje koža kojom su presvučena sedišta i veliki broj drugih površina. Što se tiče samog uređenja enterijera, tu je Maybachov stil, koji je u mnogim dizajnerskim i funkcionalnim detaljima preuzet od Mercedesa, odnosno nekadašnje S-klase.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Tabla sa instrumentima i ogromnim brzinomerom podseća na nekadašnju Mercedesovu školu dizajna, kao i komande za podešavanje elektro-pomičnih sedišta. Iako se ovaj model deklariše kao kupe, on ima sasvim funkcionalnu zadnju klupu, koja je u nekim aspektima čak i bolja od prednjih sedišta.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Zadnja sedišta su takođe elektro-podesiva, prostora ima više nego dovoljno, a putnik se na toj zadnjoj klupi oseća nekako ušuškano i zaštićeno od spoljnih dešavanja, što prosečnom kupcu ovakvog automobila može itekako da prija. Druga pogodnost je mogućnost da se nesmetano gledaju filmovi, ili da se uživa nekom dugom programu, zahvaljujući velikim monitorima ugrađenim u naslone prednjih sedišta.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Ipak, više vremena smo provodili za upravljačem ovog izuzetnog automobila. I pored sportskog karaktera, MY COUPE je kao stvoren za duga putovanja, i sa vozačeve strane se po tom pitanju ne razlikuje od klasičnog Maybacha. Sedište pruža vanserijski komfor, a mesta ima dovoljno, tako da sudaranje laktovima nije nešto zbog čega bi trebalo brinuti.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Udobnosti doprinosi i vanserijsko oslanjanje, koje automobil u potpunosti izoluje od dešavanja ispod točkova, koji samouvereno i bez imalo buke ili naprezanja, “gaze” preko neravnina na beogradskim putevima. Ovakvo ponašanje bi moglo da nagovesti da vozne karakteristike po pitanju upravljivosti nisu na visokom nivou. Istina je, ipak, mnogo drugačija. Čak i sporije i srednje brze krivine se lako savladavaju. Naravno, ne treba očekivati okretnost na nivou Alfe 4C, jer je ovaj automobil na prvom mestu “kralj” brzih krivina i autoputeva.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Sigurnost kojom su moguća prestrojavanja iz trake u traku pri visokim brzinama nije lako opisati, tako nešto mora da se oseti. U takvim uslovima vožnje, pri svakom odlučnijem pritisku na pedalu gasa, vozač i saputnici bivaju počašćeni prelepim zvukom. Danas, u vreme “downsizinga”, muzika plemenitog V12 motora je sve ređa, pogotovo u ovakvom automobilu. Zvučna izolacija je takva da zvuk do kabine dopire samo pri najsnažnijim ubrzanjima, prilično prigušeno, pa je potrebno ugasiti muzički uređaj.

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

Zaključak o ovom automobilu može da bude samo jedan – voleli bismo da ovakvih automobila ima što više. Raskoš, snaga, kvalitet i, što je najvažnije, ekskluzivnost! Potpuno je jasno da ovaj automobil nećemo imati priliku da viđamo na našim putevima, što je ovaj test učinilo još interesantnijim, a onaj ko se odluči za kupovinu MY COUPE-a, može biti potpuno siguran da će se u njegovoj garaži naći automobil koji ga izdvaja od ostalih vozača. Jedino što kupac mora da bude strpljiv jer na sve što je dobro, mora da se čeka, pa i na isporuku ovog automobila, koji se ručno izrađuje, po narudžbini.

Andrej Kulundžić/TopSpeed

 

PROJEKAT ŽIVOTA

Test MY COUPE-a smo iskoristili i da razgovaramo sa čovekom odgovornim za njegov nastanak i oživljavanje ovog jedinstvenog automobila, biznismenom sa naših prostora, gospodinom Tonijem Bijelićem. Vidno raspoložen, Bijelić nam otkriva kako je ovaj projekat uopšte nastao: Ja sam uvek bio zaljubljenik u Maybach kao brend, a posebno mi se dopala kupe verzija. Stupio sam u kontakt da Daimlerom, ali sam dobio odgovor da ne postoji mogućnost da kupim automobil. Da li sam ja bio toliko uporan, ne znam, ali u pregovorima su mi na kraju ponudili da mogu da otkupim fabriku i prava na proizvodnju automobila. Znam da zvuči kao dobra šala, i ja sam u početku imao takav utisak, ali kada je ideja prenoćila, shvatio sam da i nije tako loša”!

Foto: Mihajlo Todorović

Foto: Mihajlo Todorović

“Vrlo brzo smo došli do sporazuma – otkupio sam pogone za proizvodnju u Nemačkoj, prese i kalupe za oblikovanje. Svaki automobil koji bude proizveden, pored MY COUPE serijskog broja, imaće i Maybachov serijski broj, što će budućim vlasnicima olakšavati servisiranje kroz Maybachovu serijsku mrežu, pored naše. Kvalitet garantuje i činjenica da će se automobili sklapati isključivo u pogonima u Nemačkoj.”

Do trenutka kada je gospodin Bijelić preuzeo proizvodnju, bilo je sklopljeno sedam primeraka kupea, model koji smo mi imali čast da testiramo je osmi, a uskoro se za jednog kupca privodi kraju i rad na devetom modelu, po ceni od oko milion evra!

.

Tagovi: ekskluzivno, maybach, my coupe, s klasa, toni bjelić
Popularni komentari
  • S
    SWE - državljanin

    Nije mutava Dragana Mirkovic

  • R
    Rado

    Sad moze da ode na odmor u. Kasidol da ne aka vise rolsa…

  • V
    Vlada

    Nista