0

INTERVJU Steve Baggsy Biagioni: Između asfalta i trave!

Steve Baggsy Biagioni, nakon što se oprobao u raznim disciplinama na dva i četiri točka, objašnjava zbog čega se odlučio za drift...

Foto: Monster Energy

Foto: Monster Energy

Tokom manifestacije Monza Rally Show iskoristili smo priliku da razmenimo koju reč sa poznatim britanskim drifterom. Njegovo ime je Steve Biagioni, a poznat je pod nadimkom Baggsy. Vozač je Monster Energy tima, a ostvario je mnogobrojne uspehe u drift takmičenjima. Ipak, globalno ga je najviše popularizovao nedavno objavljeni snimak na kojem sa autmobilom Nissan GT-R od 1200 KS izvodi vratolomije po pristaništu. Društvo mu prati „kolega“ iz Japana, Diago Saito, sa svojim vozilom Lamborghini Murcelago…

pročitaj još

    Foto: TopSpeed

    Foto: TopSpeed

    TopSpeed: Kako ste ušli u svet drifta?
    Biagioni:
    Počeo sam od kartinga kada sam bio mlad, nakon toga sam prešao na motokros, a posle na kružne trke, koje nisu bile zanimljive kao što sam očekivao… Zato sam tražio nešto što ima veze sa automobilima, ali će mi pružiti veće zadovoljstvo. Tu sam video drifting i delovalo je drugačije, zabavno, te sam odlučio da se oprobam. Kupio sam najjeftiniji automobil koji sam mogao da nađem, stari Volvo. Počeo da pravim „krofne“, odnosno učim da vozim automobil sa zadnjim pogonom. Od tada je sve krenulo svojim tokom… Kupio sam drugi, bolji automobil, pojavljivao se na takmičenjima i ispostavilo se da sam dobar u ovome! To je bilo pre deset godina…

    TopSpeed: Koje sve automobile sada posedujete?
    Biagioni:
    Trenutno u timu imamo četiri takmičarska automobila, to su Nissan GT-R, PS13, Nissan S13 Silvia i Mazda RX7.

    TopSpeed: Svima je poznat Nissan GT-R koji je učestvovao u snimanju BATTLEDRIFT 2 video klipa. Možete li nam reći kakve sve modifikacije ste na njemu napravili?
    Biagioni: Kupili smo standardni, lepi Nissan GT-R koji smo želeli da preradimo u trkački automobil za drift. Cilj nam je bio postizanje više od 1000 konjskih snaga i to smo želeli da izvučemo iz standardnog agregata koji poseduje GT-R. Međutim, potrebni delovi za taj zahvat nisu mogli da stignu u roku, jer smo bili ograničeni vremenom zbog snimanja, tako nam je kao jedina opcija preostala da krenemo poznatim putem. A to je V8. S tim u vidu, uzeli smo 7,4-litarski LS-X agregat od Chevroleta i stavili veliki Garret turbo-punjač. Tako smo uspeli da izvučemo 1.200 KS!

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: S obzirom da je GT-R automobil sa pogonom na sva četiri točka i poznat je kao automobil koji je „prilepljen za asfalt“, da li je bilo teško prebaciti snagu samo na zadnju osovinu i naći optimalan balans za drift?
    Biagioni: Mi u driftu želimo dosta trakcije, kao i na kružnim trkama… Inače, ova šasija odlična je za drift, ali kada se radi o modifikacijama potrebnim da automobil isporučuje snagu samo na zadnje točkove, tu smo naišli na problem. Neke delove smo mogli da kupimo, ali smo većinu pravili. Srećom, u svetu postoji još jedan ili dva Nissana GT-R spremna za drift koji su u Japanu. Tako sam pre nekoliko godina, kada sam bio u tamo, napravio dosta fotografija raznih delova i istražio šta je sve potrebno za ovaj poduhvat. I za tri meseca, koliko smo imali vremena da napravimo automobil, zajedno sam sa svojim mehaničarima uspeo da završim ovaj projekat.

    TopSpeed: OK, da se vratimo malo na ovaj događaj… Šta je Vas predstavlja Monza Rally Show?
    Biagioni:
    Za mene, Monza Rally Show je omiljeni događaj u toku godine. Stvarno uživam u svom boravku ovde. Mnogo je drugačije od onoga što obično radim, jer je mnogo zabavno. Imam priliku da vozim na stazi, da driftujem na njoj, da koristim staru, kao i novu Grand Prix konfiguracij. Kada izađem na stazu, svi su oduševljeni kada vide drift automobil, što mi donosi mnogo zadovoljstva. Jer, za mene je najvažnija reakcija publike i zato se trudim da im priredim što veći šou.

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Ranije smo čuli da je Valentino Rossi za Vas heroj i da ste njegov obožavalac. Kakav je osećaj deliti stazu sa njim i učestvovati na istom događaju?
    Biagioni:
    Uvek sam bio veliki obožavalac Moto GP-a, i to i dalje jesam, jer sam vozio motokros… Za mene, „Vale“ se oduvek izdvajao zbog atmosfere koju je stvarao. Ne samo svojim pobedama, već i ostalim stvarima koje je radio. On je šoumen i velika inspiracija za sve u svetu trka, jer je dobar na dva, ali i na četiri točka. Kada sam bio mali, želeo sam da kupim kapu, jaknu i ostalo sa njegovim imenom… A kada sam prvi put došao u Monzu da učestvujem na ovom događaju, upoznao Valentina i to je za mene bilo nestvarno iskustvo. Jedva sam uspeo da shvatim da sam za kratko vreme od dečaka koji je želeo njegovu kapu, došao do momenta da sa njim sedim i pijem kafu… Ludo, zar ne!

    TopSpeed: Koji su Vaši planovi za budućnost, sledeći automobil, odnosno projekat?
    Biagioni:
    Eeee… Teško pitanje. Za sada imamo dosta delova koji su nam ostali od Nissana GT-R. Tu su menjač, agregat, oslanjanje i još neke komponente. Tako da imamo sve od GT-R-a, manje-više. Osim šasije, naravno… Tako sada tražimo gde bi eventualno mogli da “spakujemo” sve te delove, neki drugi automobil. Verovatno neki Nissan gde će stati agregat. Nadam se da ćemo napraviti neki “kul” automobil za stazu ili slično… Videćemo, jer biće zabavno u svakom slučaju!

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: I za kraj, još jedno pitanje… Koji automobil bi izabrali za svakodnevnu upotrebu u redovnom saobraćaju?
    Biagioni:
    Kao automobil za svaki dan? Hmmm… To bi morao biti Nissan GT-R. Meni je to trenutno najomiljeniji automobil i svestran je. Dobar je na ulici, dobar je na stazi, brz je… Superauto je, a nije, recimo, Ferrari. Odnosno, možeš da se provozaš ulicom i budeš „nevidljiv“, a u isto vreme možeš da budeš primećen i privučeš pažnju!

    TopSpeed: A najnoviji R35 ili neki od starijih modela – R33 ili R34?
    Biagioni:
    Ipak, najnoviji R35. Iako sam vozio dosta R32 modela, koji je neverovatan automobil, ali zbog komfora koji pruža R35, to bi bio moj izbor!

    Aleksandar Savin/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: drift, intervju, monza rally show, nissan gt-r, steve biagioni