0

INTERVJU Manuel Poggialli: Strast za brzinom!

Manuel Poggialli, između asfalta i trave...

Foto: Ducati

Foto: Ducati

Juče smo pisali o interesantnom događaju Ducati Belgrade Week koji je italijanski proizvođač motocikala upriličio ovih dana, a pauzu između dva „stinta“ iskoristili smo i za kraći razgovor sa dvostrukim svetskim MotoGP šampionom u klasama 125 i 250.

pročitaj još

    To je Italijan Manuel Poggialli, rođen 14. februara 1983. u San Marinu. On je ujedno i prvi motociklista iz ove male države koji je osvojio tutulu svetskog šampiona u motociklizmu, ali i treći najmlađi šampion u istoriji FIM-a. Nakon završene takmičarske karijere, jedno vreme se bavio fudbalom, ali se ponovo vratio motociklima i započeo saradnju sa kućom Ducati.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    TopSpeed: Kako je počela Vaša karijera?

    Poggialli: Moja karijera je započela pre mnogo godina u Minibike šampionatu 1994. Prethodno sam, u leto 1993. gledao svoje rođake kako na jednom karnevalu voze motocikle. Moji roditelji nisu bili za to da i ja vozim. Potom sam, na TV-u gledao neka takmičenja i poželeo sam da i ja budem profesionalni vozač. U početku, to je izgledalo kao san, jer ni moji roditelji nisu bili za to, ali sam nekako uspeo da ih nagovorim. A nekoliko godina kasnije, počeo sam da pobeđujem i ostvario svoj san!


    TopSpeed:
    Da niste ubedili roditelje, danas biste bili fudbaler?

    Poggialli: Moguće je… Jer, pre nekoliko godina počeo sam da igram za jedan klub iz San Marina, Pennarossu. To je bilo zabavno, ali sam se ponovo vratio motociklima i od tada sam uz Ducati.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    TopSpeed: Čega se najradije sećate?

    Poggialli: Naradije se sećam svoje dve pobede u dve različite klase Svetskog MotoGP šampionata 2001. i 2003. godine. Prva je dala fantastičan osećaj, a ova druga… Pa, nije bilo isto. Mislim, rezultat je bio isti, ali moja osećanja su bila potpuno drugačija, budući da su i okolnosti bile potpuno različite i taj trijumf je došao iz prvog pokušaja!


    TopSpeed: Da li imate neke male rituale pre nego što sednete na motocikl?

    Poggialli: Sada više ne, no dok sam se takmičio, imao sam ih… Recimo, uvek sam motociklu prilazio sa leve strane. Ne znam zašto, ali verovao sam da mi to donosi sreću. Bilo je tu još nekih sitnijih pokreta, ali ništa posebno značajno za druge, iako se meni tada to činilo veoma značajnim. Sada mi je potpuno svejedno, mada je navika da sednem na motocikl sa leve strane ostala.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    TopSpeed: Kako volite da je motocikl podešen?

    Poggialli: Zavisi od prirode staze i krivina. Ponekad ste prinuđeni da pravite kompromise po pitanju set-upa. Lično, volim da prvo na stazu izađem sa nešto mekše podešenim motociklom i da osetim kako se ponaša u krivinama. Tako je bezbednije i to je pravi put u traženju optimalnog podešavanja za takmičenje. Kasnije, kako se stazu bolje upoznajem, prelazim na sve tvrđe i tvrđe podešavanje motocikla, koje je zapravo neophodno ukoliko želite da vozite brzo. Važno je da u svemu ovome idete korak po korak, da razumete šta se događa sa motociklom i da možete to da prenesete mehaničarima.


    TopSpeed: A volite li da vozite po kiši?

    Poggialli: Mnogo puta u karijeri sam se takmičio po kiši, mada nikako ne volim takve usove. Tada vozač treba da promeni svoj stil vožnje. Kada je suvo, prosto možete da „napadate“ krivine i budete agresivni, ali čim počne kiša, na mokrom treba da se smirite i ostanete koncentrisani kako ne biste izgubili kontrolu i pali. Potom, prinuđeni ste na drugačije putanje, kao i da promenite mesta za kočenje i dodavanje gasa. Generalno, mokra staza zateva od vozača potpuno drugačiji pristup svemu.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    TopSpeed: Kako se suočavate sa tim situacijama kada nije sve idealno?

    Poggialli: Jednostavno, treba što pre da se prilagodite problemu koji imate, ako je to ikako moguće. No, pre no što sednem na motocikl, uvek detaljno proveravam svoju opremu. A opet, događalo mi se da padnem, pa potom nastavim trku sa oštećenim motociklom. I tada vozač mora da se prilagođava, što opet povećava rizik od novih grešaka.


    TopSpeed: Budući da ste prvi put ovde u Srbiji, kako Vam se čini?

    Poggialli: Pre svega, zaista sam srećan što sam prvi put ovde i što mogu da prenesem neka svoja znanja ovdašnjim vozačima. Drago mi je što ih zanima da čuju neka moja iskustva iz karijere i nešto o načinu vožnje. Smatram da je ova staza pogodna za ovakvu vrstu događaja i da svi koji učestvuju na ovim treninzima zaista mogu da unaprede svoju tehniku vožnje motocikla.

    Foto: Ducati

    Foto: Ducati

    TopSpeed: Imate li neku poruku za vozače?

    Poggialli: Nekada sam se takmičio, a danas učim druge vozače kako da voze bolje i bezbednije. Važno je da ljudi shvate da pored motocikla i adekvatne zaštitne opreme, uvek je neophodno da dok voze, posmatraju ono šta se događa oko njih. To važi i za stazu, ali i u redovnom saobraćaju. Dakle, samo pažljivo!

    Zoran Živkov/TopSpeed

    chats-viber-ts

    Tagovi: ducati, intervju, manuel poggialli, motogp, san marino