1

EKSKLUZIVNI INTERVJU Ken Block: Drift majstor!

Tvorac posebne discipline automobilskog sporta zvane Gymkhana, Ken Block, u ekskluzivnom razgovoru otkriva deo svoje životne priče

Foto: Monster Energy

Foto: Monster Energy

Dobro je kada čovek ima mogućnost izbora u životu. Američki milioner Ken Block, suvlasnik kompanije DC Shoes, mogao je isključivo da se bavi ovim poslom sa sportskom obućom i da živi mirno i povučeno. A nije hteo, jer ne može da miruje… Mogao je da bude i reli ili motokros vozač, ili snouborder, ili skejter, ali njemu ni to nije dovoljno uzbudljivo… Jer on je, što bi Amerikanci rekli, Adrenaline Junkie, ili “zavisnik od adrenalina” i svi ovi sportovi zajedno, kojima se inače bavi, ne donose mu dovoljno uzbuđenja. Njemu je potrebno nešto “jače”!

pročitaj još

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    Zato je ovaj, pomalo ekscentrični, zaljubljenik u automobilski sport, rođen 21. novembra 1967. godine, odlučio da bude neka vrsta “alternativne scene”. Osmislio je novu disciplinu autmobilskog sporta i nazvao je Gymkhana… A onda je širom sveta postao poznat po svojim fascinantnim video zapisima u kojima velikom brzinom, ali i umešnošću, driftuje i provlači se između različitih prepreka u gotovo neverovatnom okruženju.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    TopSpeed: Kako je, zapravo, nastala Gymkhana?

    Block: Od najranijeg detinjstva sam želeo da budem profesionalni vozač. U početku nisam imao toliko vremena da se posvetim automobilskom sportu, ali mi se kasnije ukazala prilika za to. Pre nekih 11 godina, dok sam vozio jednu etapu reli takmičenja, razmišljao sam kako publika nije u prilici da vidi mnogo toga. Mi obično samo projurimo i to je to! A bilo bi mnogo interesantnije da se malo duže zadržimo i da svi mogu da se bolje upoznaju sa mogućnostima ovih izuzetnih automobila. Kasnije sam napravio poseban automobil, pa potom sve to snimio sa mnogo kamera i snimak postavio na Internet. I ljudima se to dopalo! Onda sam pripremio novi automobil, urađena je posebna produkcija video zapisa i tako je sve počelo… Ukratko, počeo sam da radim ovo iz čiste zabave i nisam imao pojma da će mi to postati kao posao. Mogu da kažem, ja sam uspešno spojio hobi i posao!

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    TopSpeed: A šta je sa WRC takmičenjima?

    Block: Ona u SAD nisu nešto popularna. Naši vozači tu retko nastupaju, a još ređe imaju uspeha. U šali kažem da je više Amerikanaca bilo na Mesecu, nego što je osvojilo poene u Svetskom reli šampionatu. Ja bih, lično, voleo da imam mogućnosti da vozim jednu celu sezonu u nekom konkurentnom timu, ali za to je potrebno mnogo finansijskih sredstava.

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Koja još automobilska takmičenja volite?

    Block: Volim žestoku vožnju i trke! Ova tipična američka takmičenja, NASCAR i trke ubrzanja su, zapravo, neverovatno dosadne. Poštujem one koji se njima bave, ali traju dugo, po više sati, pa ljudi dolaze i odlaze. To nije ono što me zanima. Po meni, takmičnje treba da bude tako zanimljivo da mi zaokupi pažnju, najduže sat i po. Zato više volim da gledam skupu F1.


    TopSpeed: Imate li nekog vozača koji je Vaš idol?

    Block: Colin McRae. Po meni, on je bio legenda WRC takmičenja i automobilskog sporta.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    TopSpeed: Da li su gume Vaš neprijatelj, budući da na automobilu imate nalepnicu “Kill all Tires?

    Block: Ha, ha, ha…! Ne, gume su moj prijatelj! Mada, to mi često kaži i sponzori… Uništenje ili to “ubijanje” dolazi iz potrebe da se publika nekako zabavi. Setite se samo svetskog reli šampionata iz ‘80-ih godina prošlog veka. Kako su onda automobili divno proklizavali i ostavljali za sobom dim od spaljenih guma i tragove na asfaltu. Pubilka je dolazila da to gleda i uživala je. Danas, u WRC-u se traži idealan set-up, a automobili veoma malo proklizavaju, kao na kružnim trkama. OK, možda su brži, ali to nije baš tako interesantno za publiku. Smatram da gledaoci koji tu dođu, žele da vide mnogo više prave akcije!

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: A šta znači izraz Hoonigan?

    Block: To je termin koji policija u Australiji upotrebljava za one koji prave ludorije sa automobilom. Za one koji ignorišu saobraćajna pravila i ograničenja brzine. Time se ujedno etiketrira društveno opasno ponašanje. E sad, meni je to izgledalo dovoljno provokativno da tako nazovem tim, jer mi se stvarno tako i ponašamo, ali samo van saobraćaja, kada smo ovde, u strogo kontrolisanim uslovima. Inače, ja vozim sasvim normalno. Konačno, imam i porodicu.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    TopSpeed: Da li je 43 Vaš srećan broj, budući da ga stalno koristite?

    Block: Ne… Mada ne umem da objasnim zašto ga stalno koristim. Još kada sam bio dete, a i kasnije, kada sam vozio motokros, taj broj mi se dopao i odlučio sam da, ukoliko ikada budem profesionalno vozio trke, to bude moj startni broj.

    Foto: Zoran Živkov

    Foto: Zoran Živkov

    TopSpeed: Pretpostavljam da imate i omiljeni automobil?

    Block: Naravno! Amerikanci obično “znaju” za tri marke… A moja je, kao što se vidi, Ford! A moj omiljeni automobil je Ford RS200 iz 1986. godine. To je prava ikona automobilske industrije. Priznajem, nije pitom, ali ja ga volim, kao što neko voli, recimo, model Lancia Stratos iz tog vremena.

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Dok nastupate, šta Vas najviše čini srećnim?

    Block: Nalet adrenalina! Volim da se zabavljam i tražim gde su granice automobila i moje, lične. Naravno, volim i brzinu i kada proklizavam, biram neke druge putanje i stalno pokušavam da izvedem nešto novo, drugačije od ostalih. Nazovimo to… Nešto luđe!

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Da li ste se ikada uplašili?

    Block: Hm, da! Ne mogu da kažem ne, jer to ne bi bila istina. Bilo je trenutaka koje bih radije zaboravio! No, strah dolazi tek kasnije, kada postanete svesni šta je moglo da se dogodi. Ovako, dok vas drži adrenalin, kao da ste u nekom posebnom stanju.

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Koji od Vaših “trikova sa automobilo je najteže izvesti?

    Block: Mislim da je to većina onih prikazana u video snimku Gymkhana 5. Snimali smo u San Francisku i bilo je mnogo skokova sa automobilom, što nije ni malo lako izvesti. Inače, samo planiranje trajalo je oko šest meseci. U tom projektu bila je prilično komplikovana i logistika, proračuni, pa i samo snimanje. Srećom, gradske vlasti su imale mnogo razumevanja i napravili smo, ja mislim, dobar posao.

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Da li ste razmišljali da neki od narednih Gymkhana projekata snimite i na nekoj drugoj vrsti podloge, a ne na asfaltu?

    Block: Svakako! Sneg i led su dosta interesantni, samo tu onda nema one propratne pojave spaljivanja guma. Međutim, ima mnogo proklizavanja. I zaista imam mnogo ideja, ali treba uskladiti ono što žele fanovi i što je interes sponzora. Mislim da bi mi mnogo lakše bilo da mi budžet i vreme snimanja nisu ograničeni. Nažalost, to nije slučaj!

    Foto: Monster Energy

    Foto: Monster Energy

    TopSpeed: Naredni projekat ćete snimati na čuvenoj stazi Pikes Peak, zar ne?

    Block: Odavno želim tako nešto da uradim! Tačnije, sanjam to od detinjstva! Za mene je to jedan od najinteresantnijih puteva na svetu. Godine 2005. sam tu vozio reli automobil, ali sa nedovoljno snažnim motorom, koji je dodatno gubio snagu zbog velike nadmorske visine. No, bilo je to jedno neverovatno iskustvo i zato sada želim da ga ponovim, ali sa jednim mnogo bolje opremljenim vozilom. Ceo projekat će se zvati Climbkhana i biće realizovan, nadam se, tokom narednog leta.

    ekskluzivno,
    Zoran Živkov/TopSpeed

    Tagovi: drift, ford fiesta, grid, gymkhana, intervju, ken block, monster energy, reli
    Popularni komentari
    • J
      Joka

      Ti ci lyd